CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)

gołąbek16
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-25, 16:45
GG: 0
Lokalizacja: siedliszczki
Kontaktowanie:

Jak odróżnić cewki w wsk 175???

Post autor: gołąbek16 » 2007-11-14, 20:46

witam mam mały problem a mianowcie jak odróżnić na ''oko'' cewki w wsk 175 12V od 6V ??? może ktos wie? z góry dzięki

Awatar użytkownika
rezik
Posty: 196
Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
GG: 667778
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: rezik » 2007-11-14, 21:32

nie wiem jak to jest z oryginalnymi cewkami ale na tych nowych "butelkach" powinno byc napisane pod jaka instalacje jest przystosowana
Piszę poprawnie po polsku!

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-14, 21:36

Ale jemu chyba chodzi o cewki w iskrowniku a nie butelkę.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-14, 22:17

Cewki mogą być i na 6V i na 12V, kwestia podłączenia. W instalacji 6V z prądnicy wychodzi 5 kabli, w 12V 4 kable.

szef1990
Posty: 94
Rejestracja: 2007-03-20, 19:51
GG: 0
Lokalizacja: Net
Kontaktowanie:

Post autor: szef1990 » 2007-11-14, 22:22

Tak jak mówi ŻbiKu, cewki są prawdopodobnie identyczne, choć głowy nie dam. Jest to kwestia ich połączenia (szeregowe w instalacji 12vlt)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-14, 23:52

Nie są identyczne w 100% ale uogólniając można je utożsamiać.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
master_26
Posty: 66
Rejestracja: 2007-06-03, 20:44
GG: 0
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Post autor: master_26 » 2007-11-15, 17:16


Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-11-15, 17:33

Zaraz, zaraz coś mi tu nie gra. Nr. mojego silnika to 48759 a mam ładowanie na 6V co wyraźnie pisze na prądnicy. Więc w takim razie o co to biega ktoś wymienial prądnice/ kartery czy po prostu też sam strojan i dlatego mam takie duże ładowanie.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

gołąbek16
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-25, 16:45
GG: 0
Lokalizacja: siedliszczki
Kontaktowanie:

Post autor: gołąbek16 » 2007-11-15, 17:34

wielkie dzięki za odpowiedź ;-)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-26, 19:56

Kupiłem na skuter-dębica nową prądnicę 12V i jak się okazało jedna z cewek jest trochę luźna. Jakiś taki niefart mam zawsze jak u nich kupuje, z każdą przesyłką jest coś nie tak.

Można tą cewkę jakoś przykleić tak żeby nie miała luzu? Np. poxipolem. Luźna jest sama cewka, bez jej "bieżni", która jest chyba odlana z całym stojanem. Można ją odchylić trochę do przodu. Na boki luzu nie ma.
Fabrycznie jak one są mocowane? Też czymś podklejane?

Jeżeli to niebezpieczne to im odeślę, ale chcę zaoszczędzić na czasie, oczywiście nie kosztem jakiejś awarii ale poxipol wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Może nie jestem 1. osobą z tym problemem...

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: andi » 2008-04-26, 21:33

żbiku, wystarczy dogiąć blaszki trzymające cewkę, jest ich cztery, na każdym rogu po jednej , żaden poxipol nie jest potrzebny.
to zdjęcie możesz później usunąć by nie zabierać miejsca na serwerze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-26, 22:50

Więc elegancko, nie powinno być problemu, dzięki za odpowiedź ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: Wojtek » 2008-04-27, 01:43

Odnośnie mocowania cewek to samo bym poradził. Natomiast w kwestii jakości towaru ze skutera to ostatnio zamówiłem części za około 200pln i sworzeń tłoka otrzymałem zardzewiały :D W zakładzie regenerującym wały w cenie 10pln dostałem nowy sworzeń i pasowanie z tulejką w główce korbowodu. Co do jakości sworznia to śmiech na sali. Rozumiem że WSK to nie jest technologiczny High-end jednak pewne granice przyzwoitości trzeba zachować. Ja bym się wstydził taki chłam wysłać nawet za darmo a co dopiero brać za to pieniądze.

Na szczęście nowy sworzeń jest spasowany zarówno z tłokiem jak i z tulejką w główce korby wedle moich oczekiwań. Z oporem jednak za pomocą paluchów mogę sworzeń umieścić na swoim miejscu.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-27, 12:23

Problem rozwiązany :) Co do samej prądnicy zastanawiam się czy to na pewno wyrób ZMD... przemawia za tym choćby fakt, że kable są za krótkie i nawet puszczając je bezpośrednio z silnika w stronę puszki prądów nie sięgają do niej, innych zastrzeżeń na razie nie mam.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: Fenix » 2008-04-27, 14:32

Zbiku a dlaczego kupiłeś nową prądnicę 12-voltową, jak wcześniej miałeś przecież przerobioną, przelutowaną tą starą? Czyżby to przelutowanie nie sprawdziło się?
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-04-27, 14:55

Kupiłem z racji tego, że ładowanie było bardzo bardzo słabe, tak słabe by motor nie chodził bez AQ na gazie. W pierwszych chwilach faktycznie było super (15,5V na gazie bez świateł), następnie nie więcej niż 12,3V wystarczyło na tyle, żeby akumulator się nie wyładowywał, co jednak w ostatnich dniach zmieniło się-> napięcie spadło do 11,4V..

Coś jednak jest nie tak, wcześniej na instalacji 6V ładowanie też nie było szczytem możliwości prądnicy.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Gorąca cewka.

Post autor: HP » 2008-06-08, 19:40

Mam wiatra 175. Problem polega na tym, ze po wyłączeniu zaplonu silnik gasnie ale prąd z aku dalej dochodzi do cewki. Cewka nagrzewa sie do takiej temp, ze prawie parzy a aku po nocy jest do ladowania. Wska ma wszystko oreginalne i int tez.
Czy spotkał sie ktos z takim problemem?
Moze wiedzie co jest uszkodzone?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Gorąca cewka.

Post autor: Wojtek » 2008-06-08, 19:52

Czy to się dzieje w pozycji 0? W pozycji 1 jest to normalne. Jeśli dzieje się tak mimo że wyłączasz zapłon to musisz mieć uszkodzoną stacyjkę. Złe ustawienie zwierających blaszek. Masz oryginalną instalację bez przeróbek? A tak na marginesie to moduł GL200 po 5 sekundach odcina zasilanie zapłonu nawet jeśli zapomnisz przekręcić kluczyk.

Ja przejechałem już około 400km po remoncie i motocykl jest przetestowany i sprawny dlatego w najbliższej wolnej chwili będę montował moduł.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Gorąca cewka.

Post autor: HP » 2008-06-09, 17:49

Tak, stacyjka w pozycji 0. Moto gaśnie a cewka grzeje sie dalej.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Gorąca cewka.

Post autor: Wojtek » 2008-06-09, 18:41

Masz oryginalną instalację czy nie? To ma zasadnicze znaczenie. Weź miernik elektryczny i sprawdź czy płynie prąd przez cewkę i jakie jest jego natężenie. Sprawdź czy stacyjka rozłącza zasilanie cewki.

Dziwna sprawa. A może masz dziwnie połączoną instalację? Np plus z akumulatora na stałe podłączony do cewki a stacyjka rozłącza tylko połączenie z przerywaczem? Mało prawdopodobne bo wtedy obwód nie byłby zamknięty.

Po pierwsze opisz tą swoją instalację. Czy jest wg oryginalnego schematu podłączona.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości