CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-16, 16:02

Uzbierałem już dosyć dużo cewek zapłonowych do WSK 175, oczywiście są one używane. Chciałbym sprawdzić ich stan i mam do Was pytanie - w jaki sposób? Elektryka nie jest moją mocną stroną, ale mam nadzieję, że znajdzie się na Forum osoba, która będzie mogła udzielić mi informacji. Do dyspozycji mam miernik uniwersalny.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-01-16, 23:57

Jedyny pewny sposób to sprawdzenie ich w praktyce. Ewentualnie możesz sprawdzić czy przewodzą prąd (pomiędzy zaciskami) jednak nie mam pewności czy może mieć miejsce takie uszkodzenie tej cewki że w ogóle przestanie przewodzić. Nie wiem też jaki powinien być opór. Tam jest nawinięty cieniutki drut, bardzo mały prąd tam płynie. Ja mam nową orginalną cewkę 6V do WSK 175 jeszcze ani razu nie popłynął przez nią prąd :) Mogę zmierzyć przy okazji. Jest to jakiś punkt wyjścia do porównania. Będę miał okazję najwcześniej w weekend bo teraz na uczelni mam napięty harmonogram.

Możesz sprawdzać po kolei i te które będą miały odstępstwa ewentualnie testować w praktyce.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-17, 00:06

ja wiem Gacek, że napewno to mierzy się miernikiem jakimś (lawo?) bo jak mi sie zjarał nowy iskrownik do simsona to facet w sklepie sprawdzał miernikiem czy są zjarane czy nie. elektryka to też nie jest moja mocna strona jak narazie :-P

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-01-17, 09:21

Tzn to co Zbiku mówisz to gość po prostu sprawdził czy jest przejście i czy drut w środku cewki nie jest przepalony , i to w pewnym stopniu też jest wyjście na sprawdzenie ale nie w 100% chyba najlepszym sprawdzeniem będzie praktyka ale i można zobaczyć miernikiem ,przeważnie mierniki mają funkcję nie pamiętam jak to się fachowo nazywa ale po dotknięciu kabelków miernik wydaje dźwięk można wtedy sprawdzić z jest na cewce przejście , jak jest to duża szansa że cewka jest dobra

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-01-18, 11:54

Romano pisze:sprawdzenie ale nie w 100%
Zgadza się.drut mógł się tak przepalić że ma połączeni z innym i obwód dalej jest zamkniety.Mam w chałupie dwie cewki postaram się je pomierzyć na sucho jakoś może dojde do jakichś wniosków.A jak nie to będziemy sprawdzać z prądzikiem :)

Awatar użytkownika
miklek
Posty: 70
Rejestracja: 2007-01-29, 23:56
GG: 0
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: miklek » 2007-02-17, 21:44

hehe oj sporo cewek sie sprawdzało na pracowni elektrycznej a wiec cewkę czy jest dobra można sprawdzić po pierwsze czy przewodzi prąd
później możemy zmierzyć jej rezystancje (oporność ) Rezystancje możemy wyliczyć z prawa Ohma R=U/I
R rezystancje (ohm)
U natężenie prądu (A)
I napięcie (V)
albo zamiast prawa ohma można odczytać z ohmomierza dostępny w miernikach uniwersalnych
i jak już zmierzycie waszą rezystancje to porównujecie z taką jaka powinna być i wtedy wiemy czy cewka jest uszkodzona jeszcze można sprawdzić indukcyjność cewki ale musiał bym poszukać zeszyt i sobie przypomnieć jak to było

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-02-17, 23:15

Też niedawno to liczyłem na podstawach mechatroniki ale w praktyce może być z tym problem :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

cewka zapłonowa

Post autor: luk@sz » 2007-06-12, 20:07

koledzy mam pytanie czy jeżeli podłocze cewkę tą bytelkową 6V pod instaklację 12V to czy będzie pobierać mniej prądu??

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-06-12, 20:45

a czasem sie ta cewunia nie sfajczy? W końcu 2x większe napięcie.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-06-12, 20:54

nei sfajczy sie chyba bo w simsonie na cewce 12V chodzi cewka 6V i sie nie fajczy

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-06-12, 21:46

Będzie odwrotnie , czyli będzie pobierać dwa razy więcej prądu i na pewno po czasie się"sfajczy" .

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-06-12, 22:28

to może być wina złej cewki że mi szybko rozładowuje aq bo bierze za dużo pradu? cewkę mam jakąs z cienkim kablem WN ten standardowy nei pasuje nie wiem xczy 6 czy 12 V bo nei pise nic na niej a i zaciski ma nie 15 i 1 tylko 21 20 czy jaos tam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-06-12, 23:00

Pewnie 21 i 22. Ale przyjrzyj się dokładnie. Na oryginalnej cewce z jedne strony jest 21 i 22 a z drugiej 11 i 15.
Do tych cewek faktycznie nie mieści się standardowy przewód WN ale to nie problem. Ja delikatnie zebrałem trochę tworzywa i teraz nie ma problemu z montażem.
Co do cewek to sześciowoltowa może się spalić gdy zasilamy ją dwunastoma woltami. Iskra jest na oko większa ale przez uzwojenie płynie większy prąd który może uszkodzić cewkę.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-06-12, 23:05

też mam cewkę przy kobuzie na cienki kabel WN, przy silikonowym kablu musiałem zeskrobać trochę izolacji tak by wszedł. Moja cewka ma po 2 oznaczenia na każdym styku ( i inne które widziałem też) 15 i 1 i do tego te 21 i coś (nie pamiętam). Bynajmniej to są jakieś odpowiedniki oznaczeń 15 i 1. Zajrzyj pod bak i przypatrz się czy nad stykiem na kabel nie ma innych oznaczeń bo być powinny. Moja ma z tyłu wybite 6V używana chyba od nowości kobuza (25 lat) i działa jak należy na razie (odpukać), nową kupiłem i zepsuta grzeje sie. Zapal motóra i zobacz czy się cewka grzeje, logicznie myśląc gdyby miała brać więcej prądu niż powinna to będzie się grzać (moje domysły).

[ Dodano: 2007-06-12, 23:07 ]
Wojtek pisze:a z drugiej 11 i 15.
Chyba Wojtek "1" nie "11" :)

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-06-13, 06:39

to jeżeli ta cewka m 6V a ja mam instalację 12V to ona może mi dużo prądu pobierać czy sie grzeje nie patrzyłem ale jak zostawie na włączonym kluczyku na chwile to się grzeje

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-06-14, 19:12

Jak dasz cewkę 6v pod napięcie 12v to ci szybciej akumulator rozładuje, wiecej pobiera prądu bo ma mniejszą rezystancję.

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-06-15, 15:03

ok to juz wszysko wiem dzieki :zdrowko:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: irek » 2007-06-18, 02:02

A jeśli podłączymy tak ja ja miałem cewkę 12V do 6Voltowej instalacji to będzie pobierała mniej prądu??

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-06-21, 15:27

Mniej, ale iskra będzie słabsza.

pyzdra0
Posty: 22
Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: zamość
Kontaktowanie:

WSK 175 problem cewka pod bakiem strasznie sie grzeje

Post autor: pyzdra0 » 2007-07-23, 14:47

WITAM
Mam dziwny problem z moja wsk 175 mam w niej nowy akumulator 12V . WSK pochodzi pół dnia i koniec akumulator wyczerpany i motor niechodzi. Z obserwacji zauważyłem że cewka pd bakiem strasznie się grzeje czarny kabel który do niej idze również się grzeje. |Podłączyłem miernik do akumulatora i jak przekręce stacyjke to bardzo szybklo spada napiecie na akumulatorze. Co to moze być bylbym bardzo wdizęczny za jak najszybszą odpowidz ????????????????????????
POZDRAWIAM

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości