CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-07-23, 15:36

Moim zdaniem brak ładowania albo to ładowanie jest bardzo słabe.

pyzdra0
Posty: 22
Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: zamość
Kontaktowanie:

Post autor: pyzdra0 » 2007-07-23, 16:02

Dodam że nie jestem pewien na 100 % czy w mojej wuesce jest instalaca 12V . Z silnika wychodzi 5 kabli ostatnio kupiłem nowy akumulator 12v cewka pod bakiem jest 6V.

[ Dodano: 2007-07-23, 17:09 ]
Dodam że nie jestem pewien na 100 % czy w mojej wuesce jest instalaca 12V . Z silnika wychodzi 5 kabli ostatnio kupiłem nowy akumulator 12v cewka pod bakiem jest 6V.Dołączam zdjcie prądnicy niby widnieje napis że ładowanie 6V . A co mógłbym zrobić żeby już nieruszać tego akumulatora 12V.Co trzeba by było zmienić ?????????????????????

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad4 ... c5390.html

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-07-23, 17:48

prądnicę cewkę i żarówki. może coś pominąłem, ale to chyba wszystko
wydaje mi się że bardziej opłaci ci się jednak kupno nowego aku
Ps. ty nie jesteś czasem z tego zamościa pod Sędziejowicami?
MoTóR nie umiera nigdy ;)

pyzdra0
Posty: 22
Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: zamość
Kontaktowanie:

Post autor: pyzdra0 » 2007-07-24, 00:19

słyszałem coś że można podłączyć inaczej cewki i bedzie ładowanie 12V czy to prawda ??????? Albo które cewki trzeba by było zmienic żeby był 12V ????????????

Awatar użytkownika
art
Posty: 72
Rejestracja: 2007-06-18, 19:40
GG: 0
Lokalizacja: Biała
Kontaktowanie:

Post autor: art » 2007-07-24, 08:33

Jak wychodzi 5 kabli to masz instalacje na 6v, z resztą sam napisałeś że cewkę masz 6v. Cewka się grzeje bo jest za duże napięcie, wymień akumulator na 6v póki ci jeszcze nie spaliło cewki.

pyzdra0
Posty: 22
Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: zamość
Kontaktowanie:

Post autor: pyzdra0 » 2007-07-24, 10:11

Akumulator kupiłem cztery dni temu i szkoda mi go zostawiać a kupować znowu nowy tylko teraz 6V .Chciałbym zrobić ładowanie na 12V chyba odpwiadają za to 2 cewki ??????? tylko które ?????????

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-07-24, 12:25

Te od świateł, tylko szkoda świateł na rzecz Aq z resztą odsprzedaj ten 12V aq i wstawiaj 6V, zrób dobre ładowanie na mostku Gretza i ciesz się wską jak sie należy.
Garaż: wsk 175 Kobuz

pyzdra0
Posty: 22
Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: zamość
Kontaktowanie:

Post autor: pyzdra0 » 2007-07-24, 15:15

A są cewki od ładowania 12 v takie żeby pasowaly do mojego silnika

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-07-24, 22:38

chłopaki nie róbcie jaj przeciez prądnica 12v i 6v jest idealnie taka sama więc nie piszcie mu ze musi zmienic prądnice tylko ze musi inaczej podłączyc cewki ale jezeli maz cewke 6v pod bakiem to jezeli cjcesz miec instalacje 12v to musisz kupic nową bo ta się bedzie grzała az sie przepali

pyzdra0
Posty: 22
Rejestracja: 2007-07-22, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: zamość
Kontaktowanie:

Post autor: pyzdra0 » 2007-07-25, 07:33

Prosze powiedzcie jak podłączyć te cewki żeby było ładowanie 12 V

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-07-25, 11:17

kolego zrób dobre zdjęcie tej prądnicy (duze) to ci narysuje jak podłączyc cewki ;-)

[ Dodano: 2007-07-29, 12:41 ]
no mam nadzieje ze sie połapiesz powodzenia zyczę w lutowaniu ]
wewnętrzny układ połaczeń prądnicy ład. 12v
Obrazek

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

cewka WN i miernik uniwersalny

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-03, 19:54

Jak za pomocą tego miernika sprawdzić czy cewka WN jest sprawna?

Obrazek

Intuicyjnie sprawdziłem na ustawieniu ohmów 200k i wynik to 0,89 czyli za mało bo powinno być 1,5, czyli oporność za niska i świadczy to o zepsuciu się cewki? Dobrze wykonałem pomiar? Jeden kabel wsadziłem w gniazdo kabla WN, drugi do zacisku. Jest to chyba jedyny logiczny wynik, ponieważ po ustawieniu na 20k pokazał 8,9, przy 2000 i 200 nic nie wskazał.

U nas w sklepach jest tak, że przy kupnie nowej cewki zwrotów na części elektryczne nie ma, już raz wywaliłem 40zł na nową cewkę i była niesprawna, perswazja ze sprzedawcą też nie pomogła. Jeździłem no oryginalnej do póki się przedwczoraj nie zepsuła i przydałoby się mieć jakąś pewność co się kupuje.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-11-04, 10:08

ŻbiKu pisze:ponieważ po ustawieniu na 20k pokazał 8,9
Twój wynik to 8,9 kOhm i to jest dobry wynik, zauważ że mierzyłeś uzwojenie wtórne , teraz ustaw miernik na ohmy i zmierz pomiędzy zaciskami (uzwojenie pierwotne),powinno być około 3,5 ohma .
jeżeli będziesz miał taki wynik to cewka jest sprawna .

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-04, 11:47

Więc sprawdziłem na zaciskach, ustawiłem 200 i wynik to 02,3, więc świadczy on o niesprawności?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-04, 17:12

Jak to jest cewka? Oryginalna od WSK 175? Twój wynik to nieco ponad dwa ohmy i chyba jeszcze tej cewki nie dyskwalifikuje. Jakiś czas temu mierzyłem nową cewkę 12V do WSK 175 i miała około 3,5ohm ale cewka od MZ TS 6V miała już nieco ponad 1,5ohm (używana lecz sprawna)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-04, 18:41

Tak jest od WSK175, zapewne oryginał, taka jaka była przy nim jak go kupiłem i na takiej śmigałem. Ostatnio 4km od domu rozkraczył się, już wcześniej dziwnie przerywał (myślałem że to wina prywaciarskich samozniszczalnych platyn), sprawdzam iskrę - jest. Odpalam bruum na gazie i zdechł - iskry brak. W domu odłączyłem moduł, podłączyłem instalacje jak w oryginale i iskra się pojawiła. Z ciekawości podlączyłem znów moduł i iskra ku mojemu zdziwieniu w normie, ale że chciałem zrobić test bez modułu (wyeliminować go w razie jakby był niesprawny) powtórnie odłączyłem go, motocykl odpaliłem i pojechałem się na przejażdżkę. 100m od garażu ta sama sytuacja, łobuz zdechł. Kopnąłem jeszcze raz na gazie bruuum i koniec. W garażu sprawdzam iskry brak, dlatego stawiam cewkę pod WIELKIM znakiem zapytania. Wszystko inne jest w porządku, już nawet przed wyjazdem z garażu kabel WN zabezpieczyłem przy cewce taśmą izolacyjną, jakoby miał się luzować. Więc jutro muszę iść i kupić nową cewkę za 40zł, którą i tak w zimie sprzedam bo będę robił instalacje na 12V :/

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-05, 00:54

Te cewki które sprzedają obecnie są kiepskie. Pewnie zależy ci na czasie i mimo wszystko ją wybierzesz ale ja polecam za 5 czy 10pln kupić używaną cewkę PAL z jawy. Jest tylko kwestia czekania kilka dni na przesyłkę.
W tych nowych cewkach lubią się urywać zaciski przy dokręcaniu nakrętek. Także nakrętka którą mocujemy przewód WN lubi pęknąć przy dokręcaniu. Zdarzyło mi się jedno i drugie a wcale się nie siłowałem z tą cewką. Po prostu to żadna nowość że producenci oszczędzają na materiałach.
Oryginalną cewkę od WSK można poznać po tym że standardowej grubości przewód WN nie mieści się w gnieździe. Fabrycznie były cieńsze przewody których raczej teraz się nie kupi.

http://www.allegro.pl/item263713094_jaw ... onowa.html
To są dość dobre cewki. Obecnie na takiej latam w CZ 380.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-05, 22:10

Kupiłem dzisiaj cewke od simsonka. Jednak nie było to winą cewki, czyli mam teraz 2 sprawne, które za 2 miechy sprzedam ale będę śmigał na nowej, przynajmniej jest kompantybilna z kablem i strugać go nie trzeba. Przyczyna była błacha, w szkole nie byłem i motocykl sprawny z modułem jak i bez ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-11-05, 22:27

No to uchyl rąbka :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-11-05, 22:50

Po podłączeniu nowej cewy nie było iskry, ręcę mi opadły. Myślę, wszystko cacy a tu wielkie cztery litery.
Zacząłem kombinować, cudować, kondziora wymieniłem, całą instalacje pod bakiem przejrzałem, sprawdziłem na kablu idącym pod zacisk 15 - brak prądu, czyli nie dochodzi z AQ, kurcze cały czas przyzwyczajenie po simsonku, który nie miał zapłonu bateryjnego i tam się nigdy nie sprawdzało pradu na zgaszonym silniku. Potem sprawdziłem czy na kablach idących do kontrolki AQ (która nie świeci bo żaróweczka padła) jest prąd ale i tam prądu nie było więc wsadziłem obie gałki oczne do obudowy reflektora, dokładny rekonesans i moim oczom ukazał się... zielony kabel, który nie łączył (był zbyt luźny) a izolacja byla dość długa, i nie rzucało się w oczy, że kabel nie jest porządnie zaciśnięty na klamie stacyjki, drugim faktem było to, że już oglądałem stacyjkę i nie zauważyłem tego, a jeszcze dawno temu poprawiałem wszystkie luźne złączki. Kombinerkami sprawę poprawiłem iii motocykl ożył. Podsumowując przewidziałem najgorszy bieg wydarzeń pomijając rzeczy błache i tak oczywiste, mam nauczkę na przyszłość! Aczkolwiek, jakaś nadprzyrodzona siła poluzowała mi konektor ;) W brodę sobie pluje, że kupiłem tą cewkę.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości