przezwojenie prądnicy

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-07-05, 19:08

Nadal tak twierdzę !
A wielkość i rozdzielczość tych zdjęć mnie w tym utwierdza, wkleiłeś te "znaczki pocztowe" tylko dlatego że niczego na nich nie widać .
Jak mam Ci pomóc, przecież nie jestem jasnowidzem! nie potrafię zdjagnozować usterki tylko po niejasnych odpowiedziach typu" żarówka nie świeci albo nie ma prądu"albo " jak mam sprawdzić ładowanie nie mam żadnych mierników" mam ciągle prosić o szczegóły, to w Twoim interesie jest zrobienie dokładnych zdjęć wszystkich połączeń tak by można było coś na tym zobaczyć .
Jeżeli marwisz się o miejsce na serwerze to prześlij mi te zdjęcia na email .
Poza tym jak mam nie twierdzić że zciemniasz jeżeli piszesz jeden post w którym występuje żaróweczka od latarki a w następnym już doradzasz komuś dlaczego nie ma ładowania i co ma z tym zrobić .
Zastanów się albo jesteś ekspertem od elektryki motocyklowej albo potrzebujesz pomocy na poziomie podstawowym w tej dziedzinie . Wielu kolegów na forach motocyklowych zaczynało dokładnie tak jak Ty, jednak po pewnym czasie doszli do wniosku że tak dalej nie można i dziś wiedzą wszystko co trzeba na temat swoich motorków .
Ja ze swej strony wcale nie muszę nikomu pomagać , jednak robię to dlatego że szanuję ludzi którzy odważyli się zmienić wieśniacki mit o WSK-ach .
Jestem człowiekiem uznającym tylko konkrety i nie lubię pisać na forum głupot o niczym, nie mam na to ani czasu ani ochoty.
Pozdrawiam Cię

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-07-05, 23:04

andi pisze: wkleiłeś te "znaczki pocztowe" tylko dlatego że niczego na nich nie widać .
Znaczki pocztowe są chyba "troche" mniejsze :-? Nie wiem czy opłaca Ci sie przezwajać lepiej kup na allegro, agmocie lub skuterze.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
luk@sz
Posty: 181
Rejestracja: 2007-01-03, 17:03
Lokalizacja: Golinka
Kontaktowanie:

Post autor: luk@sz » 2007-07-06, 00:38

chłopaki nei nerwowo ;-)
kolego odlutuj stare kable i pdobrze przylutuj nowe zebys był w 100% pewny ze są dobrze podłączone następnie zamontuj dobrze prądnice odpal motocykl i spróbuj jeszcze raz z tą żarówką (lepiej by było voltomierzem ale żarówka tez dobra)
jeśli to nic nie pomoże w tedy, sprawdz czy cewki są połączone jak narysunku( nie wiem czy dobrze rozrysowałem te druciki ale popatrz czy są w taki sposób połączone)

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-07-06, 15:39

andi pisze:Poza tym jak mam nie twierdzić że zciemniasz jeżeli piszesz jeden post w którym występuje żaróweczka od latarki a w następnym już doradzasz komuś dlaczego nie ma ładowania i co ma z tym zrobić
Bo staram się przekazywać dalej tę wiedzę którą udało mi się zdobyć na własnych doświadczeniach.
staram się pomagać tym którzy mają teraz ten sam problem co ja.
na tym polega forum, że nikt nie zatrzymuje tego co się dowiedział dla siebie, tylko stara się zrobić z tej wiedzy użytek pomagając innym tak jak tylko umie.
andi pisze:Ja ze swej strony wcale nie muszę nikomu pomagać
nikt nikomu nie muśi pomagać, ale wszyscy pomagają, bo to się właśnie nazywa
FORUM
andi pisze:A wielkość i rozdzielczość tych zdjęć mnie w tym utwierdza, wkleiłeś te "znaczki pocztowe" tylko dlatego że niczego na nich nie widać
zdjęcia są robione kamerą internetową.
wkleiłem te "znaczki pocztowe" dla tego, że było to dla mnie najlepsze(bo jedyne) wyjście, gdyż nie posiadam cyfrówki.
jeśli uda mi się od kogoś pożyczyć aparat, to wstawię lepsze zdjęcia, i przy okazji pokażę wam moją wueskę ;)
MoTóR nie umiera nigdy ;)

Awatar użytkownika
qwert45
Posty: 234
Rejestracja: 2007-02-22, 17:34
GG: 0
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Post autor: qwert45 » 2007-07-06, 17:18

Poskrob paznokciem te wszestkie czewki możliwie z każdej strony i sprawdź czy nieuszkodziłeś emalii. Jak da się ją zetrzeć paznokciem to druty już się nienadają. A może z magnetem coś nietak? Sprawdź jeszcze czy sam stojan się nienamagnesował bo to szkodzi.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-07-06, 19:12

Ok wskyellow! postaraj się o lepszej jakości zdjęcia, tak jak pisałem możesz wysłać na mój email nawet bardzo duże, wtedy może będzie coś widać .
A tak dla ścisłości to powiedz sam, czy to zdjęcie wklejone przez luk@sza pozwala Ci cokolwiek na nim rozszyfrować .

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-07-06, 23:25

coś tam może widać, ale dużo lepiej byłoby gdybym mógł zrobić lepsze zdjęcie.
oczywiście z całym szacunkiem za pracę wykonaną przez luk@sza
MoTóR nie umiera nigdy ;)

hubert

Post autor: hubert » 2007-07-12, 15:05

a co myślicie o zastosowaniu czeskiego zapłonu Vape elektronicznego o mocy 180 W

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-07-23, 23:45

hurrra!!!
udało się rozwiązac sprawę.
sprawdziłem wszystkie kabelki, i dzięki pracy wykonanej przez luk@sza(kolejny raz wielkie thx) okazało się, że wszystkie cewki są dobre, tylko nie ma dojścia na masę(byłem u elektryka, który tę hipotezę potwierdził).
także po raz kolejny dzięki luk@sz!!!

[ Dodano: 2007-07-25, 21:10 ]
myślę że temat można już uznać za zamknięty.
MoTóR nie umiera nigdy ;)

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-07-29, 19:11

To jeszcze nie koniec , proszę napisz gdzie brakowało tej masy daj troszkę szczegułów może Twoje perypetie pozwolą komuś naprawić swoją prądnicę.
opisz dokładnie co naprawiłeś, gdzie podłączyłeś zżera nas zwykła ciekawość

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-08-01, 12:31

noto dobra.
postanowiłem isć do elektryka który się trudni przezwajaniem silników elektrycznych. ten wziął prądnicę w łapy i posprawdzał wszystkie cewki okazała się że jedna nie ma przejścia.
zaznaczył mi tą cewkę
to ja wziałem ją w łapy i przyjżałem się uważnie zobaczyłem że w miejscu łączenia drucika z masą, czyli tu

http://c14.wrzuta.pl/wi8025/6ad77cf8002 ... 8tLMO&ft=f (zdjącie można sobie powiększyć)
drucik ukręcił się przy samym lucie tak, że powstała ledwie widoczna mniej niż półmilimetrowa przerwa.
(teraz kabelek jest już przedużony i gotowy do przylutowania.)

na tym zdjęciu zaznaczyłem "wadliwą" cewkę
http://c4.wrzuta.pl/wi12562/7fde0411002 ... WfGs0&ft=f
MoTóR nie umiera nigdy ;)

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-08-01, 19:43

Wszystko spoko tylko linki nie działaja :-/
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-08-03, 08:59

Wskyellow ! Tak się składa że w tej prądnicy koniec cewki jest przylutowany tylko w jednym miejcu do masy, jest to koniec jednej z czterech cewek zasilających światła , cewki od ładowania nie mają połączenia z masą , oba końce połączonych 2 cewek ładowania są wyprowadzone do prostownika ( kable żółty i brązowy) dodatkowo pomiędzy tymi cewkami w środku jest przylutowany kabel niebieski , dlatego w instalacji 6Voltowej ładuje najpierw jedna cewka a po włączeniu kluczyka w pozycje 2 i 3 dołączana jest druga cewka .
Dlatego twierdziłęm cały czas że Twoja prądnica nie może być całkowicie zepsuta, mogłeś nie mieć ładowania jednak światła powinny świecić , w sytuacji gdy nie świeciły światła musiałbyś mieć ładowanie .
Przylutowanie masy mogło jedynie przywrócić Twojemu motocyklowi światła jednak nie ma nic wspólnego z ładowaniem .
Reasumując - Nadal twierdzę że napisałeś ten post ot tak sobie by tylko coś napisać , przez cały ten czas robiąc z nas idiotów , gdybyś napisał otwarcie co potrzebujesz albo czego nie rozumiesz pomógłbym Ci napewno bez oporów , ale od pierwszego postu w tym temacie dokładnie wiedziałem że wypisujesz głupoty w sobie tylko wiadomym celu .
Mimo to myślę że przemyślisz to wszystko i zaczniesz pisać na konkretne tematy i konkretne problemy .
Pozdrawiam Cię serdecznie i wszystkich czytających ten bzdurny temat .

Awatar użytkownika
wskyellow
Posty: 72
Rejestracja: 2007-05-24, 23:16
GG: 0
Lokalizacja: Sędziejowice
Kontaktowanie:

Post autor: wskyellow » 2007-08-25, 15:48

andi pisze:Przylutowanie masy mogło jedynie przywrócić Twojemu motocyklowi światła jednak nie ma nic wspólnego z ładowaniem
a i owszem przywrocilo swiatla. nie wiem czego z nowu ode mnie chcesz. nie znam sie na tym specjalnie. wiem tylko ze pradnica nie dawala pradu a teraz daje i ze nie bylo ladowania, a teraz jest.
poza tym chcialbym ci przypomniec ze ja napisalem tylko posta z pytaniem ile moze kosztowac przewiniecie pradnicy. pamietasz? to ty zaczales temat o naprawie pradnicy.
wogole nie wiem po co sie wdawalem w dyskusje z toba na ten temat.
poza tym nie chce miec do czynienia z takimi co udaja ze chca pomoc a potem wywijaja numer i czlowieka obsmarowuja. pisalem juz o tym na ktoryms poscie, ale widze ze go usuneli.
MoTóR nie umiera nigdy ;)

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-08-25, 17:40

Pomagam tym którzy mają rzeczywiste problemy .
Ty jesteś jednak niereformowalny, piszesz mnóstwo postów o niczym i jeszcze się obruszasz jak Cię ktoś skrytykuje .
A tak na marginesie to potrzebowałeś aż 20 dni by ułożyć dla mnie taką ripostę, było już lepiej nic nie pisać , bo wszyscy już o tym zapomnieli .

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Jak przewinąć cewki w wsk175.

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-10-05, 18:11

Witam chciałym przewinąć te 2 cewki które odpowiadają za ładowanie i zapłon w mojej wsk.
Orginalnie jest tak że jedna ma więcej zwojów cieńszym drutem a druga mniej i cieńszym (chyba 110zwoi 0,75mm). I mam takie tytanie od której strony zacząć nawijać (od zewnątrz czy od magneśnicy) w którą strone i czy 220 zwoi drutem 0,55mm wystarczy na dwuch cewkach szeregowo?
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jak przewinąć cewki w wsk175.

Post autor: adasiek185 » 2008-10-05, 18:17

Nawin w takim kierunku jak było oryginalnie. Ja bym założył dwie cewki z "grubszego" drutu tak jak oryginalnie było i wystarczy. Ja mam oryginalne 12v i to mi starczy
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Jak przewinąć cewki w wsk175.

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-10-05, 18:48

A ja mam 3 stojany każdy z ładowaniem 6V akumulator i cewke na 12V (cewki od świateł podłączone do mostka i pod akumulator). Głównie chce to przewinąć dlatego żęby uniknąć spalenia cewki z cieńszym drutem. Cewka z grubszym drutem daje większy prąd któty mysi przejsć przez cieńszy drut który przy tym się grzeje.

Pytam dlatego bo mam już te plastki bez drutu a nie chce mi się rozwijać tamtych cewek bo może się jeszcze przydadzą.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Jak przewinąć cewki w wsk175.

Post autor: adasiek185 » 2008-10-05, 18:56

To weź wyciąg z jednego cewke z tym cienkim i zastąp ją grubszym z drugiego. I to musi wystarczec. Tylko podłącz tak jak ta stara była bo inaczej gowno prądu dostaniesz. Ja mam u siebie grubą z cienką podłączona i to daje radę. Po 2km mam aku pełny
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Jak przewinąć cewki w wsk175.

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-10-05, 20:26

Byłem właśnie w garażu i rozwinołem jedną i była nawinięta zgodnie z zegarem i od magnesicy. Tylko zwruć uwage na to że jak chce mieć 12V. A cewki od swiateł (4cewki) mają 12V czyli na jedną wychodzi 3V czyli dwie dadzą mi 6V.

P.S. Wiem że zrobiłem niepotrzebnie zamieszanie ale może komuś się przyda. Jutro przewine i zdam relacje ile wat i volt mi to da. Zrobiłem kiedyś prądnice która miała gruby i cienki drut i pod maksymalnym obciążeniem mi padło cienkie uzwojenie.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości