Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: Brat » 2011-03-16, 19:59

Trzeba też pamiętać że iskra na świecy przeskakuje kiedy platynki się rozłączają.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: AudioBas » 2011-03-16, 20:09

W sumie to postępując wg instrukcji platynki mają się otwierać 3 mm przed górnym martwym punktem oraz przerwa ma mieć również 3 mm :)

Na dniach będę miał urządzenie zobaczymy jak się sprawdzi :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: wujcio » 2011-03-16, 20:16

Brat pisze:Trzeba też pamiętać że iskra na świecy przeskakuje kiedy platynki się rozłączają.
no tak chodziło mi jedynie o to że sprawdzamy kiedy obieg z masą się przerwie ;)

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: motonita » 2011-03-16, 20:32

MUSISZ odpiac kondensator
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: AudioBas » 2011-03-17, 00:50

motonita pisze:MUSISZ odpiac kondensator
A słyszałem gdzieś, że jeżeli ustawimy w pozycji mierzenia oporności to nie trzeba odpinać - to prawda?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
motonita
Posty: 286
Rejestracja: 2007-05-05, 22:39
GG: 2971759
Moje maszyny: WSK M06B3 GIL, WSK M06B3 KOS, i 12 innych jednośladów
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: motonita » 2011-03-17, 12:30

NIE to nieprawda
Jak mnie pokur... ze klikam w dowolny link na tym forum a on nie otwiera sie w nowym oknie....

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: AudioBas » 2011-04-04, 01:21

A jednak prawda ;-)

Testowałem i nie trzeba nic odpinać - wystarczy ustawić na oporność i pokazuje 1 lub 0, w zależności czy platynki są otwarte :)

Przyrząd:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: z-tomek » 2011-04-04, 15:06

Ile zapłaciłeś za czujnik zegarowy?

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: Skinder » 2011-04-04, 18:59


Awatar użytkownika
adimen2007
Posty: 92
Rejestracja: 2008-05-17, 10:37
GG: 9967305
Moje maszyny: ________
WSK M06B3"KOS"1982 r.
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: adimen2007 » 2011-04-04, 20:29

AudioBas pisze:(...) oraz przerwa ma mieć również 3 mm (...)
Przerwa na platynkach (przerywaczu) powinna być w granicach 0,2-0,3 mm.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: AudioBas » 2011-04-05, 23:15

Tak tak, pomyłka :) Oczywiście 0,3 mm :P


WSK 125
Wyprzedzenie zapłonu przed GMP (mm): 3 mm
Odstęp między stykami przerywacza (mm): 0,3-0,4 mm
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej (mm): 0,4-0,6
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: Savier » 2011-04-06, 09:52

AudioBas pisze:Tak tak, pomyłka :) Oczywiście 0,3 mm :P


WSK 125
Wyprzedzenie zapłonu przed GMP (mm): 3 mm
Odstęp między stykami przerywacza (mm): 0,3-0,4 mm
Odstęp między elektrodami świecy zapłonowej (mm): 0,4-0,6
Zważając na rodzaj paliwa stosowanego w czasie publikacji naszych WSKowych książek (LO 78) nie możemy do końca sugerować się podanymi w nich informacji. Paliwa o wyższej liczbie oktanowej spalają się wolniej od tych z niższą liczbą oktanowej, dlatego zapłon względem tego książkowego trzeba przyspieszyć. Najlepiej zrobić to doświadczalnie :).

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: pawel15 » 2011-04-09, 09:16

No ale myślę, że na fabrycznych ustawieniach(przystosowanych do paliwa o mniejszej liczbie oktanowej) WSK powinna chociaż "jako tako" odpalać i chodzić.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: AudioBas » 2011-04-10, 12:11

Gdzieś wyczytałem, aby zapłon ustawić 3.2 mm GMP.....

Niedługo zapłon CDI to będę robił doświadczenia :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: Halski » 2012-02-04, 13:16

Postanowiłem troszeczkę odświeżyć temat.

Kupował ktoś u tego allegrowicza? Jaka jest jakość wykonania, bo redukcja jest wykonana własnoręcznie, no i jak się sprawuje ten sprzęt?

http://moto.allegro.pl/przyrzad-zaplon- ... 30406.html

Graf
Posty: 6
Rejestracja: 2012-12-17, 00:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 -64,
WSK M06B3
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: Graf » 2013-05-09, 00:06

Odkopię temat. Otóż na Alledrogo jest dwóch sprzedawców regularnie oferujących taki przyrząd - pierwszy oferuje coś takiego jak kupił Audiobas, drugi sprzedaje takie coś:
3212853751.jpeg
Z mojej korespondencji ze sprzedającymi wynika, że pierwszy wykorzystuje do przyrządu czujniki, które uda mu się dostać (i nie koniecznie jest to niemiecki Käfer), drugi napisał mi, że na opakowaniu nie ma producenta i że są to najprawdopodobniej czujniki chińskie.
Zdecydowałem się na ten ze zdjęcia. Jakość wykonania jest jak najbardziej ok - moim zdaniem nie ma się do czego przyczepić. Adapter czujnika zegarowego z gwintem M14x1,25 jest ładnie wytoczony, gwint jest z jednej strony sfrezowany, do tego nakrętka kontrująca i nakrętka redukcyjna M18 x 1,5. Nie ma do niego żadnego etui - zamiast niego jest styropianowa wytłoczka po czujniku zegarowym. Nie ma też żadnego pręta stanowiącego "przedłużacz" - powierzchnię pomiarową stanowi pręt, który wystaje z czujnika. Wydaje mi się, że przyrząd który kupiłem jest niższy, od konkurencyjnego produktu. Jego długość, przy najgłębiej osadzonym czujniku zegarowym, mierzona bez wystającego pręta to ok. 12 cm. Wskazówka się rusza więc przyrząd chyba będzie działał :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: Skinder » 2013-05-09, 00:09

Kolego Graf, mam taki czujnik już jakiś czas i jestem zadowolony, ustawiałem zapłony w rowerach i przy wiatrach, nie sprawiał żadnych problemów :)

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 100
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: Czujnik zegarowy do ustawiania wyprzedzenia zapłonu.

Post autor: zombek301 » 2016-07-03, 16:24

AudioBas pisze:A jednak prawda ;-)

Testowałem i nie trzeba nic odpinać - wystarczy ustawić na oporność i pokazuje 1 lub 0, w zależności czy platynki są otwarte :)

Kolego Audio jeśli można chciałbym prosić o podpowiedź. Tzn. gdzie w takim przypadku podłączyć sondy miernika. W starym SR2 było to proste https://www.youtube.com/watch?v=2SNupcmrEh0 Wystarczył najzwyklejszy miernik cyfrowy za 10 zł. Próbowałem zrobić to samo w WSK 125 ale miernik nie wskazywał zauważalnej różnicy w rezystancji. Również przyrząd z all. od Mareckiego fajnie pasował w motorowerze. W WSK żeberko głowicy zasłania dostęp do śrubki. Sam czujnik chyba najtańszy i powtarzalność pomiaru taka sobie.
Obrazek
kulturalny kierowca

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość