Papier wodny

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Papier wodny

Post autor: Polak » 2012-02-22, 12:12

Zakupiłem dzisiej papier ścierny wodny 320 do wygładzenia i 100 do starcia starego lakieru Viki. Wziąłem z każdego po 4,5 metra. Czy papiery ścierne są dobre, <chodzi mi o ziarnistość> i czy w ogóle wystarczy. :papa:

Awatar użytkownika
Jawer
Posty: 148
Rejestracja: 2011-11-22, 18:25
GG: 6650935
Moje maszyny: WSK m06-z2
JAWA 250/04
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: Jawer » 2012-02-22, 17:02

chcesz ścierać ręcznie lakier z całego moto? :lol: powodzenia.

odłóż ten papier na półkę. Kup puszkę scansolu, pędzel i okulary na oczy.
Zapraszam na forum starych Jaw - http://www.jawa250.fora.pl

Awatar użytkownika
matthew152
Posty: 179
Rejestracja: 2011-05-31, 18:21
GG: 7106949
Moje maszyny: _______ -WSK M06b3 '73
-WSK M21w2 KOBUZ '78
-Komar 2320 '69
Lokalizacja: Kluczewsko
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: matthew152 » 2012-02-22, 19:46

lepiej wypiaskowac, albo szczotką na fleka. jak chcesz papieren to zacznij od 80 na sucho i potem 240 i 360 no i potem musisz grubo dać podkładu zeby rys nie było znać

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: Łukasz S. » 2012-02-22, 19:55

O czym Ty mówisz człowieku? Każdy dobrze wypełniający podkład z takimi ryskami sobie poradzi, tymbardziej, że stal to nie plastelina.

Najlepiej PIASKOWAĆ.
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
matthew152
Posty: 179
Rejestracja: 2011-05-31, 18:21
GG: 7106949
Moje maszyny: _______ -WSK M06b3 '73
-WSK M21w2 KOBUZ '78
-Komar 2320 '69
Lokalizacja: Kluczewsko
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: matthew152 » 2012-02-22, 20:59

Nie ucz ojca dzieci robić, w branży lakierniczej siedzę i wiem co jaki papier robi, po 80 to zostają rysy na ramie, więc trzeba drobnym to mniej więcej wyrównać a resztę podkładem. Najlepiej to jest w kwasie wymoczyć rame, wtedy czyściutka wychodzi i dziur nie robi

SHLnik
Posty: 198
Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: SHLnik » 2012-02-22, 23:35

matthew152 pisze: Najlepiej to jest w kwasie wymoczyć rame, wtedy czyściutka wychodzi i dziur nie robi
Nie no ja już nie mogę ;( Nie dość że ktoś pisze o trzech pierścieniach,samozapłonie i innych bzdurach to Ty jeszcze o moczeniu ramy w kwasie.Najlepiej nadaje się do tego kwas azotowy dymiący 100% bądź oleum 30% :shock: Ba po takim zabiegu nie ma mowy o dziurach :lol:

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: HP » 2012-02-23, 12:27

papier o ziarnie 100 lub 350 z pewnoscią nie jest papierem wodnym. A tym bardziej z metra.
Zapraszam do przeczytania tematu "Nowy lakier" od początku do konca, tam omówione są wszystkie zagadnienia.

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: 175mirek » 2012-02-23, 21:31

matthew152 pisze:Nie ucz ojca dzieci robić, w branży lakierniczej siedzę i wiem co jaki papier robi, po 80 to zostają rysy na ramie, więc trzeba drobnym to mniej więcej wyrównać a resztę podkładem. Najlepiej to jest w kwasie wymoczyć rame, wtedy czyściutka wychodzi i dziur nie robi
No chyba nie bardzo siedzisz... Papier 80 zostawi Ci rysy na metalu? Zostawi,ale bez przesady... Można spokojnie malować podkładem i nie wyjdą żadne rysy. Co do papieru 320 nie może być wodny,wodny zaczyna sie od gradacji 400. I stary lakier zdzieraj papierem 80 jak już chcesz sie męczyć i wyłącznie na sucho. A najlepiej tak jak mówią,wypiaskować albo użyć środka do usuwania lakieru.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

misiekwsk
Posty: 15
Rejestracja: 2010-02-07, 11:23
GG: 1296584
Moje maszyny: wsk m06b1 x2
wsk 175
shl M17 GAZELA
wfm m06
Lokalizacja: Wiślica
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: misiekwsk » 2012-02-24, 09:26

widzę że następny znawca wypowiada się na temat papierów wodnych, otóż zaczynaja sie one przeważnie od P120 choc na allegro można spotkać i wodne P60 więc wasze informacje się nie zgadzają a co do zdzierania lakieru no to dajesz 80 spokojnie a potem najwyżej przelecisz tym 320 aby troche podrównać dla pewności i lepszego efektu.


pozdro

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: AudioBas » 2012-02-24, 10:34

misiekwsk pisze:widzę że następny znawca wypowiada się na temat papierów wodnych, otóż zaczynaja sie one przeważnie od P120 choc na allegro można spotkać i wodne P60 więc wasze informacje się nie zgadzają a co do zdzierania lakieru no to dajesz 80 spokojnie a potem najwyżej przelecisz tym 320 aby troche podrównać dla pewności i lepszego efektu.
Popieram...
http://www.artykulyscierne.com/PAPIER-W ... 4,%29.aspx - zaczyna się od 80 tutaj :)
Więc istnieją :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
matthew152
Posty: 179
Rejestracja: 2011-05-31, 18:21
GG: 7106949
Moje maszyny: _______ -WSK M06b3 '73
-WSK M21w2 KOBUZ '78
-Komar 2320 '69
Lokalizacja: Kluczewsko
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: matthew152 » 2012-02-24, 10:38

No tak nie zostawi rys duzych jesli miales orginalny lakier, a jesli bylo tak jak u mnie ze bylo kilka warstw jakiegos dziadostwa i nie chcialo zejsc to w niektorych miejscach na podkladzie bylo znac. Ale to wystarczy grubiej nalozyc. Co do tych papierow to ja wodnych uzywam od gradacji podajże 360 albo 480 do 5000. A suche to od 40 nawet jak trzeba do 240. A motor chyba 60 darlem ale to bylo 3 lata temu, bo potem szczotką na fleku, no i aktualnie piaskarką swoją. A o tym kwasie slyszalem od kolegi bo mu rame od jawy czyscili

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: 175mirek » 2012-02-24, 15:39

Dobra nie znam sie nie wypowiadam wogóle... Co to tam pare lat doświadczenia przy takich druidach od lakiernictwa :mrgreen:
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
Halski
Posty: 209
Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
...
Lokalizacja: LPU
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: Halski » 2012-02-27, 12:16

Piasek, piasek i jeszcze raz piasek. Papierem nigdy takiego efektu nie osiągniesz jak po piaskowaniu.

Kolega od oleum to pewnie w ZAP pracuje? Pozdrawiam z za miedzy...

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: HP » 2012-02-27, 21:05

Wodny papier o grubym ziarnie. W dodatku ręczne szlifowanie? I po co tak utrudniać sobie życie? Polecam szlifierke kątową i tarcze z papierem lub lamelkę.

Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: Papier wodny

Post autor: Polak » 2012-02-27, 21:09

Co się dało wyczyścić to wyczyściłem a reszta do piasku. Mam zdjęcia zapraszam do mojego tematu WSK 125 M06-64 z 1965 Viki tam wszystko pokażę i opowiem :papa:

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość