Uporządkowanie wiedzy o malowaniu
: 2012-10-20, 17:20
Cześć motorzyści,
Wygrzebałem starego rometa 50 t-1 z szopy. Dziadek kupił go dla ojca później ja nim trochę jeździłem ale poszedł w odstawkę nie pamiętam z jakiego powodu. Postanowiłem go zreanimować. Już go uruchomiłem, wyczyściłem bak, kranik, wyregulowałem gaźnik, świeca, przewód, pstryk zapłon, ładnie śmiga.
Jako, że mieszkam teraz dość daleko od mojego domu rodzinnego w którym ów motorek jest, mam ograniczony czas na naprawy. Wracając na okazję WŚ chciałem odświeżyć felgi kierownice, pozakładać nowe linki, itp pierdoły. |Tak aby go systematycznie przywrócić do użytku.
Nie chciał bym dublować żadnego wątku, ale czytając tematy w dziale warsztat/powłoka lakiernicza nie wszytko jest dla mnie jasne.
Śledzę forum od paru dni, chcąc uzyskać podstawową wiedzę o przygotowaniu pod malowanie, metodach lakierowania, rodzajach farb, stosowanych technikach.
Przede wszystkim, zastanawiałem się czego użyć do oczyszczenia felg i kierownicy przed malowaniem.
a) Papier o jakiej ziarnistości byłby najlepszy do tego typu części?
b) Czy mogę w tym celu użyć "fosol" do odrdzewiania?
c) benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczeniem bezpośrednio przed malowaniem?
Bardzo proszę, pomóżcie mi uporządkować moją wiedzę. Ewentualnie jakiś link który do artykułu gdzie jest zrobione porządne porównanie metod?
A więc z tego co zrozumiałem, ze względu na użyte narzędzie możemy malować :
- sprejem,
- pistoletem lakierniczym,
bardzo ważne dla mnie jest wiedzieć:
d) czym jest malowanie proszkowe? ( w jakiej kolejności nakłada się kolejne warstwy, czy można je wykonać samemu przy pomocy pistoletu lakierniczego, czy może jest to usługa kompleksowa którą wykonują zakłady lakiernicze przy pomocy specjalnych pistoletów, jaka jest szacunkowa cena?)
e) jak się maluje i czym są farby akrylowe? ( jakiej kolejności nakłada się kolejne warstwy rozumiem, że możemy je nałożyć samemu mając comressor i pistolet, jaka jest trwałość w porównaniu z proszkiem, niektórzy pisali że lepiej ramę pomalować proszkiem a bak błotniki, boczki akrylem - co za tym przemawia?)
f) ile warte jest malowanie sprejami? czy mamy tutaj też spreje do podkładu, bazy i lakieru końcowego bezbarwnego? ( jaka trwałość w porównaniu z akrylem i proszkiem? i cena, z tego co pisaliście sprej to gówno, i wychodzi w konsekwencji drożej)
g) generalnie czym jest klar, baza, grunt, podkład, lakier końcowy, czym się różnią lakiery od farb, czym jest renolak, gdzie stosujemy utwardzacz i rozpuszczalnik do farby lakieru?/
Cieżko mi to wszystko poskładać w kupę choć obraz z chwili na chwilę się poszerza. Fajnie by było dostać jakis support.
Chciałbym sie was również poradzić w jaki sposób zabrać się za odświeżenie felg i kierownicy,czyli
h) czym to czyścic?
Widziałem w jednym wątku wypowiedź "brata" o jakimś dobrym spreju to felg kto innym napisał o farbie do felg co polecacie? rozumiem, że do farbe można nałozyć tylko pistolem:)
i) Co myślicie zrobić o odsieżeniu kierownicy? niestety paskudnie pordzewiała?
Bardzo prosze o porady jak do tego podejść w miare fachowo. Bo póki co to papier ścierny, renolak, benzynka ekstrakcyjna i pistolet/sprej?
jak bede miec wiecej czasu to oddam wszystko pozostałe do piaskowania i malowania proszkiem albo akrylem albo sam zrobie. Póki co chciałem się tym zająć i nic nie spierdolić.
Jest to mój pierwszy post więc proszę administratorów za wyrozumiałość. Załączam również zdjęcia petenta.
Wygrzebałem starego rometa 50 t-1 z szopy. Dziadek kupił go dla ojca później ja nim trochę jeździłem ale poszedł w odstawkę nie pamiętam z jakiego powodu. Postanowiłem go zreanimować. Już go uruchomiłem, wyczyściłem bak, kranik, wyregulowałem gaźnik, świeca, przewód, pstryk zapłon, ładnie śmiga.
Jako, że mieszkam teraz dość daleko od mojego domu rodzinnego w którym ów motorek jest, mam ograniczony czas na naprawy. Wracając na okazję WŚ chciałem odświeżyć felgi kierownice, pozakładać nowe linki, itp pierdoły. |Tak aby go systematycznie przywrócić do użytku.
Nie chciał bym dublować żadnego wątku, ale czytając tematy w dziale warsztat/powłoka lakiernicza nie wszytko jest dla mnie jasne.
Śledzę forum od paru dni, chcąc uzyskać podstawową wiedzę o przygotowaniu pod malowanie, metodach lakierowania, rodzajach farb, stosowanych technikach.
Przede wszystkim, zastanawiałem się czego użyć do oczyszczenia felg i kierownicy przed malowaniem.
a) Papier o jakiej ziarnistości byłby najlepszy do tego typu części?
b) Czy mogę w tym celu użyć "fosol" do odrdzewiania?
c) benzyna ekstrakcyjna do odtłuszczeniem bezpośrednio przed malowaniem?
Bardzo proszę, pomóżcie mi uporządkować moją wiedzę. Ewentualnie jakiś link który do artykułu gdzie jest zrobione porządne porównanie metod?
A więc z tego co zrozumiałem, ze względu na użyte narzędzie możemy malować :
- sprejem,
- pistoletem lakierniczym,
bardzo ważne dla mnie jest wiedzieć:
d) czym jest malowanie proszkowe? ( w jakiej kolejności nakłada się kolejne warstwy, czy można je wykonać samemu przy pomocy pistoletu lakierniczego, czy może jest to usługa kompleksowa którą wykonują zakłady lakiernicze przy pomocy specjalnych pistoletów, jaka jest szacunkowa cena?)
e) jak się maluje i czym są farby akrylowe? ( jakiej kolejności nakłada się kolejne warstwy rozumiem, że możemy je nałożyć samemu mając comressor i pistolet, jaka jest trwałość w porównaniu z proszkiem, niektórzy pisali że lepiej ramę pomalować proszkiem a bak błotniki, boczki akrylem - co za tym przemawia?)
f) ile warte jest malowanie sprejami? czy mamy tutaj też spreje do podkładu, bazy i lakieru końcowego bezbarwnego? ( jaka trwałość w porównaniu z akrylem i proszkiem? i cena, z tego co pisaliście sprej to gówno, i wychodzi w konsekwencji drożej)
g) generalnie czym jest klar, baza, grunt, podkład, lakier końcowy, czym się różnią lakiery od farb, czym jest renolak, gdzie stosujemy utwardzacz i rozpuszczalnik do farby lakieru?/
Cieżko mi to wszystko poskładać w kupę choć obraz z chwili na chwilę się poszerza. Fajnie by było dostać jakis support.
Chciałbym sie was również poradzić w jaki sposób zabrać się za odświeżenie felg i kierownicy,czyli
h) czym to czyścic?
Widziałem w jednym wątku wypowiedź "brata" o jakimś dobrym spreju to felg kto innym napisał o farbie do felg co polecacie? rozumiem, że do farbe można nałozyć tylko pistolem:)
i) Co myślicie zrobić o odsieżeniu kierownicy? niestety paskudnie pordzewiała?
Bardzo prosze o porady jak do tego podejść w miare fachowo. Bo póki co to papier ścierny, renolak, benzynka ekstrakcyjna i pistolet/sprej?
jak bede miec wiecej czasu to oddam wszystko pozostałe do piaskowania i malowania proszkiem albo akrylem albo sam zrobie. Póki co chciałem się tym zająć i nic nie spierdolić.
Jest to mój pierwszy post więc proszę administratorów za wyrozumiałość. Załączam również zdjęcia petenta.