Nowy lakier.

ŻyLuŚ_WSK
Posty: 115
Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
GG: 0
Lokalizacja: Suwałki

Re: Nowy lakier.

Post autor: ŻyLuŚ_WSK » 2009-01-17, 13:20

Kermit pisze:Przeczytałem cały temat i dowiedziałem się że mam kupic podkład wypełniający akrylowy dwuskładnikowy, jakąś szpachle, lakier najlepiej akrylowy dwuskładnikowy.

Jak wyczyszczę wszystko do gołej blachy to najpierw nakładam szpachle i szlifuje. Potem nakładam jedną warstwę podkładu i szlifuje papierem 800 potem nakładam drugą warstwę i szlifuje papierem 800 aż do wyrównania powierzchni i na to już mogę nakładac lakier.

I teraz pytania. Jakim papierem szlifuje szpachlę??
O co chodzi z tymi rozcieńczalnikami, utwardzaczami i mieszaniem ich z lakierem??
Ile kupic lakieru żeby pomalowac jednym kolorem - błotniki, bak i boczki a drugim kolorem reszte czyli ramę, wahacz i wszystkie czarne elementy w B3 oprócz wydechu i ile najlepiej warstw nakładac??
Słyszałem coś jeszcze o odtłuszczaniu powierzchni na która nakłada się podkład i nie wiem o co chodzi bo w tym temacie nie było nic o odtłuszczaniu.
Przyłączam się do pytan, kolegi Kermita :P
Interesujący temat, i wartościowy, dobre na przyszłośc....
Wsk 125 M06 B3 81 roku

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: HP » 2009-01-17, 20:08

Szpachle mozemu szlifowac papierem o ziarnie 120.

Lakier, utwardzacz i rozcieńczalnik mieszamy według wskazan producenta (w zaleznosci od firmy). Te informacje znajdziesz na opakowaniu a jesli kupisz farby z mieszalnika czyli rozlewane to sprzedawca dokladnie poinformuje cie o potrzebnej ilosci utwardzacza w lakierze (zazwyczaj 1:2) . Niektóre firmy mieszają farbe z rozcieńczalnikiem i w efekcie my dolewamy tylko utwardzacz.

Ja zużylem 0,4l lakieru (jak pamiętam). Jeśli to Twoje początki z lakiernictwem lepiej kup więcej, sugeruje 0,6l.

Ja ramy nie malowałem choć mam taki zamiar, uwazam jednak, ze w zupełności wystarczy 0,5l. (czarnego bo jest dobrze kryjącym lakierem). Jesli bedziesz malowal czarny na czarny wystarczą 2 warstwy.

Odtłuszczanie jest bardzo wazne i faktycznie nic o tym nie napisalem.
Odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną i czystą miękką szmatką.
Po odtłuszczeniu resztki rozpuszczalnika muszą odparowac, musimy wiec poczekac kilka minut (okolo 5).




I teraz moje pytanie ktore juz zadalem ale nie dostalem odpowiedzi.
Co sądzicie o polakierowaniu ramy na jasny beżowy czyli kolor niemieckich taksówek?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Mateusz WSK » 2009-01-17, 23:09

mi sie ten beżowy nie widzi... :-?
to rama z WSKi ma być malowana ?
najlepiej w oryginale ;)

ŻyLuŚ_WSK
Posty: 115
Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
GG: 0
Lokalizacja: Suwałki

Re: Nowy lakier.

Post autor: ŻyLuŚ_WSK » 2009-01-17, 23:26

A cha czyli 0,6 litra na całe moto spokojnie wystarczy jak to ma być B3 na czarno?
Do plastiku są odpowiednie farby/lakiery czy takimi jak do blach malować można, zmatowic najpierw, jak postąpić z boczkami załóżmy ?
Wsk 125 M06 B3 81 roku

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: z-tomek » 2009-01-17, 23:30

Do plastiku są specjalne podkłady z tego co wiem. Jak malują np. zderzaki od samochodów to innym podkładem niż całe auto --> tak przynajmniej słyszałem.

Awatar użytkownika
50g
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 01:45
GG: 6314057
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: 50g » 2009-01-19, 15:53

Już na wakacjach kupiłem pistolet do lakierowania za 50 zł z dyszą 1.4 , facet mówił , że jak na mnie to jest to dobry pistolet a widać , że się zna . Jeszcze nigdy nie malowałem w akrylu i czy ta dysza będzie dobra ??

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: HP » 2009-01-28, 12:12

Na temat malowania plastikow juz byla rzmowa ale napisze raz jeszcze
Z plastiku zdzieramy stare farby do zera.
Nastepnie matujemy (papier 800)
Malujemy podkladem do plastikow (przeżroczysty i zachowyje sie jak woda) splywa i lubią robic sie zacieki.
Pozostawiamy do wyschniecia (przynajmniej 12 godzin).
Po wyschnieciu całosc odparowuje (zacieki znikają) tworzy sie powierzchnia o polepszonych wlasciwosciach przyczepnych.
Dalej postepujemy jak z blachą, czyli malujemy tymi samymi farbami, czyli:
podkład wypelniający (szlifujemy papierem 800)
lakier nawiezchniowy (3warstwy)


Ilosc lakieru na całe moto: 0,6 wystarczy ale obawiam sie dla kogos kto juz ma pewną praktyke.
Jesli zaczynasz dopiero prace z pistoletem lepiej kup wiecej. Proponuje 1 litr poniewaz mozliwe, ze bedziesz musial poprawic np: bak lub ktorys błotnik a wtedy lapiej miepiej miec zapas niz dorabiac.


Dysza 1,4 jest najpopularniejszą dyszą w pistoletach. Będzie wiec dobra.
Ten sam efekt mozna uzyskac małymi pistoletami o dyszy np 1,0 ale bedzie to o wiele bardziej czasochłonne. I odwrotnie: dysza 2.0 w odpowiednich rękach tez da pożądany efekt.
Jesli kupiles dysze 1,4 dokonałes bardzo dobrego wyboru.

Awatar użytkownika
karol1992
Posty: 43
Rejestracja: 2008-01-19, 19:28
GG: 12909543
Lokalizacja: Augustynów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: karol1992 » 2009-02-01, 19:33

A ja mam takie pytanie:
Kładąc lakier bezbarwny to trzeba matowić nowy lakier czy coś? Jeśli element już dobrze wysechł to tak bez niczego mogę go kłaść??
No ładnie.

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: HP » 2009-02-08, 15:47

Rozumiem, ze pytasz o wielowarstwowe lakierowanie typu metalik.
Między kolejnymi warstwami absolutnie nie matujemy niczego.
Nie dotykamy i nie przecieramy niczym lakierowanych powiezchni.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Tukan » 2009-02-24, 12:17

Cześć, czy po piaskowaniu wyrównywać czymś powierzchnie (jeśli tak to jakim papierem, wodnym?) czy:

1. Położyć podkład akrylowy na chropowatą powierzchnie po piaskowaniu,
2. Szpachla na wgniecenia,
3. Następna warstwa podkładu akrylowego,
4. Wyrównanie wszystkiego (wodnym papierem?) do osiągnięcia idealnie gładkiej powierzchni,
5. Położenie lakieru akrylowego.

:?:

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdr.

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Adamos » 2009-02-24, 13:53

Najlepsza była by szpachlówka natryskowa, na powierzchnię po piaskowaniu ale jak polozysz zwykly podklad ze 2 warstwy, a na to lakier to tez bedzie dobrze..
Little Outsider

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: wujcio » 2009-02-24, 18:36

Ostatnio znalazłem taki watek na jakimś forum że do farby -> Autorenolak można dolać utwardzacz dzięki któremu uzyskamy twardą strukturę lakieru którą możemy wyprofilować papierem ściernym
Co o tym sądzicie? bo zakupiłem puszkę podkładu i czarnego lakieru i zamierzam pomalować ramę

Awatar użytkownika
LukaSS
Posty: 54
Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
GG: 6429228
Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: LukaSS » 2009-02-24, 22:51

Ja malowałem Autorenolakiem do którego w odpowiedniej proporcji dodałem utwardzacza.
Niestety nic nie polerowałem bo wyszło idealnie, ale można. Matowisz papierem 5000 oczywiście wodnym - delikatnie, a następnie pasta polerska.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: wujcio » 2009-02-25, 01:00

LukaSS pisze:Ja malowałem Autorenolakiem do którego w odpowiedniej proporcji dodałem utwardzacza.
Niestety nic nie polerowałem bo wyszło idealnie, ale można. Matowisz papierem 5000 oczywiście wodnym - delikatnie, a następnie pasta polerska.
no to łądnie jak wyszło odrazu bez potrezby polerowania :) i równania ( w sumie to chce ramę pomalować więc jak się jakiś zaciek zrobi to dramatu nie będzie byle by ładnie utwardziło się)

mógł byś podać jaki trzeba użyć ten utwardzacz i ile on kosztuje (dostanę go w sklepie z lakierami czy trzeba gdzieś w jakimś specjalistycznym szukać:)

Awatar użytkownika
LukaSS
Posty: 54
Rejestracja: 2009-01-09, 23:01
GG: 6429228
Lokalizacja: Biała Podl.Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: LukaSS » 2009-02-25, 22:06

Kurcze, juz nie pamietam jaki stosunek ich do siebie dawałem :( ale korzystałem z instrukcji na butelce i puszce.

Ale powiem też inną opcję. Byłem w klepie lakierniczym (mieszalnia lakierów na miejscu). Powiedziałem facetowi że chcę lakier pod przyniesioną próbkę. Facet pyta jaki lakier. Były jakieś dwa. Jeden taki którym maluje sie auta - droższy, lepszy i w ogóle wyczesany. Drugi tańczy - dla majsterkowiczów powiedzmy. Poprosiłem o ten drugi. Człowiek zmieszał kolo, poprosilem tez jego o odpowiednia ilosc utwardzacza do tej ilosci lakieru. Dał mi go w drugiej butelce.
W domu zmieszałem oba i malowałem. Wyszło mniej wiecej tyle samo co za Autorenolak.
Kolory nie blekną, wytrzymały przy normalnej eksploatacji, nie matowieje szybko.
!!! Yamaha XTZ 750 Super Tenere !!!

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-16, 20:19

witam wszystkich :) przyłączam się do tematu :P planuje pomalować mojego kobuza ale nie mam do tego pojęcia... prawdopodobnie dam znajomemu żeby to zrobił za mnie, bo wiem że się zna na rzeczy, a ja nie chciałbym spierniczyć roboty... :P tylko teraz pojawia się pytanie jak zedrzeć stary lakier?? pisakowanie?? miałbym możliwość ale czy to jest dobre rozwiązanie?? czy może szczotka na wiertarke i czyścić wszystko.. mówie z góry że chce pomalować bak, boczki, błotniki, i całą ramę czyli z wachaczem i górną częścią przedniego zawieszenia.. oczywiście na kolory takie jak jak w oryginale, boczki są metalowe.. i jeszcze jedno pytanie co sądzicie czy osłone łańcucha też malować?? na jaki kolor jak coś? tak jak błotniki?? prosze o odp.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Wężu » 2009-03-16, 20:21

Piaskowanie, nikt nie będzie się bawił szczotką skoro taki zabieg kosztuje 30-50 zł.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-16, 20:25

i wszystkie elementy do tego podejdą boczki, zbiornik, rama?? rame trza będzie rozbierać na częście zawieszenie osobno wachacz osobno stopki itd?? i co myślicie o osłonie łańcucha czy też pomalować pod kolor błotników??

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Wężu » 2009-03-16, 20:26

Wszystko rozbierasz i dajesz do piaskowania. Nie wiem czy można piaskować elementy plastikowe ale raczej nie. Natomiast wszystkie metalowe jak najbardziej.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
wskocyklista04
Posty: 282
Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
GG: 8553257
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: wskocyklista04 » 2009-03-16, 20:29

czyli rame całą trzabędzie rozbierać?? a boczki mam metalowe także nie problem

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość