Nowy lakier.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 613
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Anzel » 2009-12-01, 10:10

No ale przecież twoja baza to lakier akrylowy oraz powłoka bezbarwna,moim zdaniem inna nazwa lakieru dwuskładnikowego.Bo poza takim wyróżniamy zwykłe lakiery które nie wymagają powłoki bezbarwnej ale nie są możliwe do polerowania i tym samym nie dają możliwości uzyskania głębi.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 925
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Wojtek » 2009-12-01, 14:26

Ogólnie rzecz biorąc jeśli coś jest dwuskładnikowe to efekt końcowy jest wynikiem zmieszania dwóch składników. Tak jak lakier z utwardzaczem czy też żywica z utwardzaczem. Dwie warstwy różnych lakierów nijak się mają do dwuskładnikowości jeżeli każdy z nich był jednoskładnikowy.
Lakier bazowy jest jednoskładnikowy i różni się od lakieru zwanego akrylem. Za to klar jest to lakier bezbarwny (dwuskładnikowy :D ).
Zapewne są różne kombinacje w postaci lakierów bezbarwnych jednoskładnikowych lub baz dwuskładnikowych lecz potocznie mówiąc akryl oraz baza+klar to dwa różne sposoby lakierowania i baza jest to inna powłoka niż lakier akrylowy.

Zdarza się że ktoś eksperymentując nanosi na lakier akrylowy warstwę lakieru bezbarwnego aby uzyskać większy połysk. Czasami daje to rezultaty lecz zasadniczo jest sprzeczne z założeniami.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: 175mirek » 2009-12-01, 16:13

Anzel nie jest tak jak myślisz...lakier dwuskładnikowy to poprostu baza bez metaliku i takich tam,czysty kolor i na to kładziesz drugi składnik czyli lakier bezbarwny.I wszystkie powłoki da sie polerować,akryl też a głębi z niego nie wiciągniesz to prawda,bo nie ma lakieru bezbarwnego czyli nie ma dystansu od koloru.Wojtek akryl u mnie kosztuje 16-18zł za 100ml już z utwardzaczem.Na tą jawe pójdzie Ci około 700ml moze troche wiecej,nie wiem ja bym sie wyrobił :P
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 925
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Wojtek » 2009-12-01, 22:38

Ja będę się dopiero uczył więc może się zmieszczę w litrze :)
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

pawlooo1705

Re: Nowy lakier.

Post autor: pawlooo1705 » 2010-03-20, 19:59

Mam takie pytanie bo lakier to zbyt drogie dla mnie malowanie a sprey podobno sa do kitu chciałbym zakupic normalna farbe moze wie ktos jakie sa dobre rodzaje kolor czarny i biały i jaki podkład np? i do plastiku na boczki jakiej najlepiej uzyc czekam na odp.

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: 175mirek » 2010-03-26, 00:20

Kup farbe renowacyjną,bo żadnymi śnieżkami to nie radzę,co prawda to ładnie wychodzi jak sie dobrze rozrobi z rozpuszczalnikiem,utwardzaczem i przyspieszaczem.Efekt jest bardzo ładny nawet ze śnieżki bo błyszczy sie jak psu jajca na wiosne,no ale trwałe to to nie jest...
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: xradusx » 2010-03-26, 00:34

pawlooo1705 pisze:Mam takie pytanie bo lakier to zbyt drogie dla mnie malowanie a sprey podobno sa do kitu chciałbym zakupic normalna farbe moze wie ktos jakie sa dobre rodzaje kolor czarny i biały i jaki podkład np? i do plastiku na boczki jakiej najlepiej uzyc czekam na odp.
Za drogie 60zł za litr bazy niemetalicznej to drogo kup z 8 puszek szpreju i wyjdzie to samo za clar też dużo nie zapłacisz a jak chcesz to mam dostęp do tanich niby akrylów (syntetyków) ale ładnie to nie wygląda ale napewno lepiej niż sprej czy jakaś śniezka jak byś chciał wal na pw

pawello1232
Posty: 6
Rejestracja: 2009-12-24, 16:53
GG: 6600323
Moje maszyny: wueska
Lokalizacja: Łabunie
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: pawello1232 » 2010-04-28, 19:44

Mam pytanie jaki kod ma Yellow Bahama?
Obrazek

Awatar użytkownika
valkoz
Posty: 31
Rejestracja: 2010-12-13, 16:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz, Lambretta Li150, wcześniej MZ TS150, SHL M11
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: valkoz » 2011-01-07, 14:50

jaki jest kod koloru, którym malowałeś bak i boczki?

Awatar użytkownika
HP
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-05, 16:30
GG: 0
Lokalizacja: GLAIWITZ
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: HP » 2011-01-23, 12:34

Kod koloru podany jest na 2 stronie tego tematu.

motobernat
Posty: 79
Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: motobernat » 2011-01-25, 16:13

Ja mam pytanie co do szpachli.
Podobno Sikkens ma dobrej jakości szpachle pytanie tylko jaki rodzaj zakupić?
Będę szpachlował kilka ubytków na elementach metalowych, i być może niewielki spaw bo mam spory ubytek w ramie WSKi którą zrobił kwas z akumulatora.
No i jakiej grubości papierów użyć do wygładzania szpachli.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: xradusx » 2011-01-27, 12:23

motobernat pisze:Ja mam pytanie co do szpachli.
Podobno Sikkens ma dobrej jakości szpachle pytanie tylko jaki rodzaj zakupić?
Będę szpachlował kilka ubytków na elementach metalowych, i być może niewielki spaw bo mam spory ubytek w ramie WSKi którą zrobił kwas z akumulatora.
No i jakiej grubości papierów użyć do wygładzania szpachli.

Sikkens jest ok jak cię stać rób sikkensem. Proponował bym szpachlówkę z tzw. pyłem alu. i coś na wykończenie do łatwego szlifowania
Co do grubości papierów to zależy jaką masz rękę i jaką warstwę nałożysz. Wiadomo że ta z pyłem się ciężko szlifuje ale dużo jej nie będziesz nakładał to będzie ok.

Awatar użytkownika
sylwestro150
Posty: 18
Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: sylwestro150 » 2011-01-27, 21:45

Szpachle obrabiaj tak 60-100 a na koniec 240.

Awatar użytkownika
valkoz
Posty: 31
Rejestracja: 2010-12-13, 16:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kobuz, Lambretta Li150, wcześniej MZ TS150, SHL M11
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: valkoz » 2011-02-28, 11:42

HP pisze:Dwskladnikowy podklad wypelniajacy (to jest nazwa)
oraz
akrylowy lakier (oczywiscie dwuskladnikowy) 3 warstwy
nr koloru:
RAL03020
MAS00421
Coś namieszałeś z tym numerem koloru żółtego według palety barw RAL...
W załączeniu plik z podstawowymi barwami według RAL, wszystkie żółcie zaczynają się od 1.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AudioBas » 2011-03-15, 20:55

Witam...

Zabieram się za reaktywacje WSK 125 :)

Planuję wypiaskować cały motocykl i pomalować go.
W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy piaskować całość czy jednak zrywać to jakimiś opalarkami, środkami, szlifierkami?
2. Jeżeli piaskować to czy po piaskowaniu muszę całość szpachlować? Czy używa się do tego celu specjalnych preparatów?
3. Czy malowanie pistoletem całego motocykla w domowych warunkach ma sens? Czy lepiej oddać to fachowcom?
4. Koła - no właśnie, co proponujecie? Piaskować i malować jakimś "chromem" czy polerować??

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 823
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: Brat » 2011-03-15, 21:38

Wszystko zależy od twojego podejścia i pieniędzy jakie chcesz wydać w remont.

1. Oczywiście jak możesz to piaskuj wszystko. Opalanie lakieru piecowego to nieporozumienie więc całkiem odpada. Szlifierki są dobre jeśli nie masz zamiaru piaskować.
2. Szpachluj tak gdzie są niedoskonałości i tyle, a praparaty Ci nie potrzebne - bo do czego ? kup sobie szpachle novol i tyle.
3. Ma sens jeśli masz czas, chęci i dobrą sprężarkę. Ja robiłem wszystko sam i efekty są świetne.
4. Na pewno rozszprychuj, to podstawa. Wypiaskować to tak i najlepiej w proszek, albo jakiś lakier do felg, bo jak by nie było musi być twardy.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: xradusx » 2011-03-15, 22:43

AudioBas pisze: 1. Czy piaskować całość czy jednak zrywać to jakimiś opalarkami, środkami, szlifierkami?
2. Jeżeli piaskować to czy po piaskowaniu muszę całość szpachlować? Czy używa się do tego celu specjalnych preparatów?
3. Czy malowanie pistoletem całego motocykla w domowych warunkach ma sens? Czy lepiej oddać to fachowcom?
4. Koła - no właśnie, co proponujecie? Piaskować i malować jakimś "chromem" czy polerować?
:arrow: 1. Piach
:arrow: 2. Zależne od powierzchni całe lub częściowo lub jak kto woli szpachlówkę natryskową i potem szpachlówkę na nierówności. lub jak poniżej
:arrow: 3. Jeżeli zadajesz takie pytanie to znaczy że pistoletu w rękach nie miałeś a więc wyjdzie kupa. Jeśli nigdy nie malowałeś daj to do lakiernika od razu po wypiaskowaniu i tyle
:arrow: 4. Malować farbą bądź chrom. W żadnym wypadku nie malować "chromem"

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AudioBas » 2011-03-15, 23:14

Dziękuję za informacje.

Jutro walczę w urzędzie z rejestracją (mam dowód, że skreślony z ewidencji oraz tablice).
Jak się uda to bierzemy się dalej, ale to już założę nowy temat ;)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4057
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: AudioBas » 2011-03-25, 20:22

Przepraszam, że znowu odkopuję temat wałkowany kilkukrotnie.

Ale proszę podpowiedzieć czy moje myślenie jest poprawne:

1. Wypiaskować wszystko
2. Wymalować proszkowo wszystkie elementy włącznie z bakiem, błotnikami (przed proszkowaniem całość będzie miała nałożony jakąś ocynkową warstwę, tak mówili mi w zakładzie malowania proszkowego)
3. Dodatkowo elementy takie jak bak, błotniki, przedni widelec oddać do zwykłego lakiernika, aby nałożył już profesjonalny lakier, a poprzednią warstwę z malowania proszkowego wykorzystać jako podkład całości?

Czy dobrze kombinuję? Chciałbym, by wszystkie elementy były zabezpieczone porządnie.
Czy lepiej nie malować proszkowo błotników i baku, aby od razu lakiernik malował to po swojemu?

Proszę o cenne uwagi :)


Tak wiem, że macie już mnie dosyć :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Nowy lakier.

Post autor: xradusx » 2011-04-18, 13:12

Pamiętaj że przed malowaniem proszkowym nie nakłada się żadnych szpachli itp i powierzchnia musi być idealna bo po malowaniu wyjdą wszystkie dołki itp

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość