Malowanie cylindra


Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-27, 18:58

Ja tylko polecam cylinder malować proszkowo (piecowo).

Chrzan
Posty: 39
Rejestracja: 2007-02-11, 14:36
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Chrzan » 2007-03-27, 20:26

proszek kładzie się na czysty metal? bez starej farby.... czyli jeszcze szkiełkowanie czy może zniesie piaskowanie?

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-03-27, 22:24

No nie proszkiem nie maluje sie takich rzeczy...
Ja malowałem cylinder a nawet cały silnik, sprayem do silników jakiejś niemieckiej firmy.
Z tego co przesłałeś to poleciał bym ten
http://moto.allegro.pl/item177340355_mo ... orow_.html

Motip to całkiem niezła firma i powinno ładnie trzymać.

Powierzchnie oczyjść na ile sie da. Cylindra wiadomo nie oczyścisz bardzo dokładnie ale rozchodzi i o to żeby nie było jakiś tłustych dużych glutów czy błota.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-03-28, 08:07

jeżeli malowanie sprayem to oczywiście polecam MOTIP można kupić pod podobną nazwą bodajże MOTUL a jest to samo , ale co do MOTIPA to świetnie się nadaje i jest trwały i się nie wyciera w odróżnieniu od innych sprai

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-28, 16:27

Chrzan pisze:proszek kładzie się na czysty metal? bez starej farby.... czyli jeszcze szkiełkowanie czy może zniesie piaskowanie?
Tak, należy najpierw wypiaskować lub wyszkiełować cylinder, ale właśnie czy on zniesie piaskowanie? Hmmm.... no nie wiem.
Sobi pisze:No nie proszkiem nie maluje sie takich rzeczy...
A oryginalnie to jak malowali?

tomek
Posty: 47
Rejestracja: 2007-01-05, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: WLN/Praszka/JDŁ
Kontaktowanie:

Post autor: tomek » 2007-03-28, 17:14

Xabingo pisze:
Chrzan pisze:proszek kładzie się na czysty metal? bez starej farby.... czyli jeszcze szkiełkowanie czy może zniesie piaskowanie?
Tak, należy najpierw wypiaskować lub wyszkiełować cylinder, ale właśnie czy on zniesie piaskowanie? Hmmm.... no nie wiem.
Po co szkilkowac a pozniej na to malowac?
Cylinder zniesie piaskowanie

Xabingo

Post autor: Xabingo » 2007-03-28, 18:21

tomek pisze:Cylinder zniesie piaskowanie
Jak tak to spoko.

Więc ja na razie pozostaje przy malowaniu piecowym - farba nie do zdarcia.

Kiedyś jak sprzedawałem WSKę to kupiec mówił mi, że on cylindry maluje właśnie proszkowo, więc ja sądzę, że to dobry pomysł. :-)

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-03-28, 21:36

Fabrycznie malowali farbą zaroodporną......
Proszek sie nie nadaje do takich rzeczy...
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-03-28, 23:28

Sobi pisze:Fabrycznie malowali farbą zaroodporną......
Proszek sie nie nadaje do takich rzeczy...
podobną rzecz kiedyś wyczytałem w necie, ale to było wieki temu i nie wiem czy coś w tym temacie się nie zmieniło.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-04-07, 12:27

No dobra a ja dalej nie wiem czym pomalować. Motip mówicie?

Nie zważam na koszty - chcę zrobić cylindry od wfm na gaźnik G16 więc nie chce ich spierdolić.

Na ile mi takowy motip 400ml wystarczy? I jak z jego odpornością na warunki atmosferyczne? Cylindry malowałbym zaraz po piaskowaniu.

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-04-07, 15:23

Nakładasz pierwsza warstwe zostawiasz do wyschnięcia i wygrzewasz na jakimś piecyku. Po tym nakładasz dalsze warstwy. (koło 4 powinno styknąć) Ja tak malowałem cały silnik i przetrwał cały sezon bez ubytków, a łatwego życia niemiał bo od crossa więc grzał sie mocno i czasem szorował glebe.

400ml na cylinder styknie.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Czarny cylinder

Post autor: gabste » 2008-03-06, 16:44

Witam przymierzam się do zrobienia z moim cylindrem i głowicą cos takiego jak ten pan
http://wsk-fenix.republika.pl/bubu_cylinder.html
I mam pytanie czy wymalowanie cylindra lakierem żaroodpornym nie spowoduje przegrzewania go albo coś innego... :-|
Znalazłem na allegro takie lakiery:
http://moto.allegro.pl/item323164450_la ... cznie.html
a na tej aukcji zaś bezbarwny
http://moto.allegro.pl/item319133922_be ... 650_c.html
I nie wiem czy później po czarnym przemalować tym bezbarwnym ... :-/
bardzo proszę was o pomoc i mówię to żeby nie było niedomówień nie chcę robić WT
tylko oprawić wizualke :)
Ostatnio zmieniony 2008-03-06, 20:27 przez gabste, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rezik
Posty: 196
Rejestracja: 2007-08-11, 20:14
GG: 667778
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Lubin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Czarny culinder

Post autor: rezik » 2008-03-06, 18:44

bład w temacie
pomalowanie lakierem nie zaszkodzi cylindrowi bo (logicznie rzecz biorac) nie chlodzi go to co na nim jest (oryginalnie nic:D) lecz wiatr ktory przelatuje miedzy zeberkami
a z farba nie przeleci?! oczywiscie ze przeleci! :mrgreen:
jedynie drgania moglyby chyba zaszkodzic lakierowi... :-?
Piszę poprawnie po polsku!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Czarny cylinder

Post autor: ŻbiKu » 2008-03-06, 21:59

Nie mogę się z tobą w pełni Rezik zgodzic. Żeberka cylindra i głowicy oddają ciepło, więc nakładając warstwę farby chłodzenie ulegnie pogorszeniu ale w motocyklu turystycznym na pewno nie w takiej skali by spowodowało to przegrzanie jednostki (chociaż pewny nie jestem). WSK 175 to jednostka wysokoobrotowa. Nie wiem jak to sie będzie miało gdy na dworze będzie 33*C w cieniu i zero wiatru. Silnikiem docieranym jeździłem po 20-25km (max) bez postoju w takie dni i było ok. A cylindra malowanego nie mam.
Na pewno istnieje jakaś farba żaroodporna, która również ma dodatkową właściwość, mianowicie będzie pomagać w oddawaniu ciepła a nie hamować jak zwykła żaroodporna, także radzę poszukać takiego specyfiku.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Czarny cylinder

Post autor: wafelson » 2008-03-07, 16:52

z tego co wiem to farba do malowania kaloryferów ma właściwości przewodzące ciepło ;-)

ŻyLuŚ_WSK
Posty: 115
Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
GG: 0
Lokalizacja: Suwałki

Re: Czarny cylinder

Post autor: ŻyLuŚ_WSK » 2008-04-28, 16:45

przepraszam że może nie w temat ale gdy mam cylinder pordzewiały i bóg wie co to czym to dobrze usunąć aby go nie zniszczyć? Czy dzięki temu że go wypoleruje da to jakiś przyrost mocy? Bądzcie dla mnie wyrozumiali ja naprawde nawet na takich banalnych żeczach sie nieznam czekam na odpowiedz
Wsk 125 M06 B3 81 roku

Awatar użytkownika
apollan
Posty: 45
Rejestracja: 2008-04-15, 19:58
GG: 0
Lokalizacja: Bytom / Lubliniec
Kontaktowanie:

Re: Czarny cylinder

Post autor: apollan » 2008-04-28, 18:39

Oddaj go do piaskowania lub szkiełkowania. Mocy od tego Ci raczej nie przybędzie, ale wpłynie korzystnie na pracę silnika (przegrzewania).
Mr01 Ryś.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Czarny cylinder

Post autor: Fenix » 2008-04-28, 21:15

Czy dzięki temu że go wypoleruje da to jakiś przyrost mocy?
Ale pewnie nie mówisz o polerowaniu cylindra w... jego wnętrzu? Bo jeśli chcesz sam polerować gładź cylindra - np. papierem ściernym - to to był najgorszy pomysł!
A jeśli mówisz o polerowaniu-czyszczeniu cylindra z zewnątrz, to oczywiście takie czyszczenie nie ma wpływu na moc silnika: ani ci nie przybędzie, ani nie ubędzie mocy.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Czarny cylinder

Post autor: gabste » 2008-04-28, 21:55

A przy okazji mam takie pytanie Ostatnio w garażu dziadka znalazłem nowy cylinder wysmarowany smarem ale na gładzi miejscami jest drobny nalot rdzy. I nie wiem czy można by przejechać te miejsca papierem na wodę 2000-2500.Co wy o tym myślicie????

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości