konserwacja ocynku

Odpowiedz
Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

konserwacja ocynku

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-23, 09:33

Czołem wszystkim!
Mam pytanie jakie macie sposoby na konserwację/zabezpieczanie części ocynkowanych? Pytam bo na moich ocynkach robionych na jesieni pojawiły się białawe wykwity. Dodam, że sprzęt stoi w murowanym garażu, co prawda nie ma tam grzejnika, ale obok jest kotłownia, więc temperatura nie spada poniżej O stopni, także raczej wilgoć się nie wytrąca.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: krzysiek200 » 2016-03-23, 12:20

Najlepiej jakims srodkiem do konserwacji chromów.

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Szymon_1998 » 2016-03-23, 15:31

Najlepiej zainwestować w chrom. :P
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Awatar użytkownika
Ariel
Posty: 12
Rejestracja: 2016-03-18, 23:38
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 '1958
Lokalizacja: Puławy / LPU
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Ariel » 2016-03-23, 15:43

Na okres zimowy czymś tłustym np. wazeliną techniczną.
Ja tak zabezpieczam chromy i na razie jest wszystko ok.
WFM - W Pracy, Sporcie i Turystyce.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-24, 00:03

Dzięki, dzięki.
Co do chromu, to powiem Wam, że pierwszy motocykl, który restaurowałem robiłem na 110 % oryginału, czyli mnóstwo chromu, polerka silnika, błysk, blask... a teraz uważam, że taki motocykl wygląda trochę festyniarsko. Z fabryki nigdy takie nie wychodziły, więc tam gdzie ma być ocynk będzie ocynk, chrom tam gdzie był chrom. Na razie nie lakieruję, bo za dużo mam do roboty, a lakierować sam jeszcze się nie naumniałem. Jednak jeśli polakieruję, to na pewno na bazę nie będę kładł bezbarwnego.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: marek-robert » 2016-03-24, 11:08

Moim zdaniem ocynk sam w sobie jest powłoką która zabezpiecza elementy metalowe, więc...
Ale zdarzyło się że pomiędzy lakierowaniem a "leżakowaniem w garażu" ocynk zardzewiał :shock: , tyle że to wina jakości ocynku.
Nanieś coś tłustego delikatnie i tyle, lub pryśnij czym co zostawia powłokę.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-24, 13:11

WD 40???

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: yazimoo » 2016-03-24, 14:45

A może natrzeć je jakąś pastą do metalu typu aluchrom ? Ma w sobie w końcu wosk więc powinna coś zabezpieczyć, zostawia powłokę :)

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-24, 14:48

Właśnie aluchromem przetarłem niektóre części, ale i tak wyszły na nich białawe wykwity.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Savier » 2016-03-24, 15:06

Ocyunk jest cienki, aluchrom = pasta polerska (ścierna).
Ja tam pakuje chrom nawet jak fabryka nie dawała - mocowania lampy w sporcie, dźwignie rozpieraków, pedały hamulców...
ocynk szybko zachodzi pasywą i wygląda gorzej jak pomalowany sprejem :).

Awatar użytkownika
Szymon_1998
Posty: 992
Rejestracja: 2012-03-02, 21:59
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 LELEK
WSK 125 KOS
WSK 125 M06-B1
JAWA 350 TS
Komar 3

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Szymon_1998 » 2016-03-24, 20:15

Texas Ranger pisze:Dzięki, dzięki.
Co do chromu, to powiem Wam, że pierwszy motocykl, który restaurowałem robiłem na 110 % oryginału, czyli mnóstwo chromu, polerka silnika, błysk, blask... a teraz uważam, że taki motocykl wygląda trochę festyniarsko. Z fabryki nigdy takie nie wychodziły, więc tam gdzie ma być ocynk będzie ocynk, chrom tam gdzie był chrom. Na razie nie lakieruję, bo za dużo mam do roboty, a lakierować sam jeszcze się nie naumniałem. Jednak jeśli polakieruję, to na pewno na bazę nie będę kładł bezbarwnego.

Ja to co było w ocynku ori(rozpieraki czy jakieś tulejki) daje do chromu,ale bez obróbki i jest chrom,ale się nie świeci jak psu jajca.
Jeżdżę pojazdem z Prl'u, wiec wyróżniam się z wielu. :D

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: konserwacja ocynku

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-25, 23:10

Dzięki za wszystkie wypowiedzi.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość