Odpowiedni sposób polerowania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6310
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Savier » 2012-03-25, 00:31

Hej,

W internecie jest niby sporo opisanych sposobów polerowania, ale wiele mi nie pomogły. Zazwyczaj ograniczają się do instrukcji typu: drzej papierem od 180 do 2500, potem automaxem na filcu i wsio.

No na początku darłem, a bo co zrobisz. Każą tak, to robisz. Szybko jednak zacząłem się uczyć na błędach. Ot, na ten przykład, podstawowa sprawa. "Polerowałem" (w cudzysłowie, bo to nie była prawdziwa polerka) piastę na wiertarce stołowej. Element się kręcił a ja tylko przykładałem papier. Wyszło średnio, bo mimo wielu gradacji zostawały dosyć głębokie rysy. Jakoś tokiem logicznego myślenia doszedłem, że po prostu nie wyrównam rys np. ze 180-tki papierem o gradacji 500, bo... ano, bo "trą" w tą samą stronę. Zamiast ścinać poprzecznie garby idą se po utartym torze. Wynik słabowity bardzo...

No OK, to załapałem. Następną rzeczą dobrze przeze mnie zapamiętaną jest to, że pasta w sama w sobie wybłyszcza tak jakby. Dla czystej ciekawości wziąłem rolgaz i przyłożyłem do filcu z nałożoną pastą zieloną. Potrzymałem, potem na sam filc... Ty, patrz. Świeci się. Hmm, ale są małe dołki od odlewu... a tutaj pasta nie dotarła, bo był karbik... No tak. Więc papierem ściernym drze się dlatego, ażeby powierzchnię wygładzić. Jak mamy płaskownik z alu, to po prostu na pastę i wsio. Nie ma co wygładzać w końcu.

Zacząłem więc dokładnie, ale to konkretnie, równać papierami ściernymi. 360 na wiertarce ładnie zjechałem sobie większe nierówności, złagodziłem spady itd. Potem ręcznie 400 wyrównałem całość. 500, 800, 2000... Na filc i pasta. Na koniec bawełna. Łaaaał, ***zajeb*** się świeci.

Chwilunia. Pod światło widzę drobne ryski... Pajęczyna rysek z papieru 2k. Nosz kurde, czemu pasta tego nie zjechała?! O co tutaj chodzi? Wcześniej kombinowałem, żeby od razu po papierze 500 na paste i wyszło podobnie, tylko pajęczyna o grubszych i rzadszych "niciach". Właśnie na tym etapie "stanąłem". Nie wiem jak zniwelować te małe rysy pod lustrem. W przypadku polerki stali nie miałem takich problemów...

Zauważyłem, że po automaxie było troszkę lepiej.

Fotki:

http://imageshack.us/g/714/dsc09650j.jpg/

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1965
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Alien » 2012-03-25, 02:37

Generalnie ideą polerownia jest to żeby z każdą kolejną gradacją zmieniać kierunek polerowania o 90 stopni, bo to elegancko likwiduje rysy. Metoda działa genialnie, z tym że jest wykonalna tylko przy prostych kształtowo detalach.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6310
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Savier » 2012-03-25, 10:42

Ja robiłem tak, że np. papierem 500 ryłem we wszystkich kierunkach i 600 tak samo. Najlepsze jest to, że rysy są na pewno od papieru 2k... Może powinienem zakończyć polerowaniu "kółkami" z lekkim dociskiem?

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: sopi220 » 2012-03-27, 01:36

wykończ papierem przynajmniej 2500(ja drobniejszego nie znalazłem po sklepach)a używam takiej pasty i wychodzi w miarę elegancko.

Awatar użytkownika
35C2S1P
Posty: 110
Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6
Lokalizacja: Wrocław

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: 35C2S1P » 2012-03-31, 21:15

Szukaj w sklepach i warsztatach, gdzie malują aoerografami itd. U mnie jest wyspecjalizowany sklep i tam można dostać papier powyżej 2500.

Papierami 800 wzwyż się poleruje jak chce się wyrównać powierzchnię, ja myślę że można zacząć do gradacji 1200 i skończyć na jak najwyższej. Po papierze 2000 jest półlusterko, po 2500 już był fajny efekt. Z tym, że drobnymi papierami to trzeba namiętnie. Polerowanie pastą to efekt końcowy i musisz użyć bardzo miękkiej tkaniny np. mikrofibry. Polerujesz także namiętnie.

Ostatni raz polerowałem może ze 2 lata wstecz, muszę sam pokombinować na denkach tłoków :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6310
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Savier » 2012-03-31, 21:19

Pff...
Olałem spuszczanie się. Wyrównałem papierem 500, dałem autosol na element i to wszystko na filc. Jest fajnie i oszczędziłem sobie mega dużo nerwów. Wychodzi na to, że nie opłaca się męczyć... :-/

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1693
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Szczepan » 2012-03-31, 21:24

Ja sie zbytnio nie spuszczam papiery na mokro 500 - 800 - 1000 - 1500 i na to filc z pastą, efekt mnie zadowala nie widać jakiejś mocnej pajęczyny pod spodem. Jutro jakieś fotki zapodam.
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Mitek
Posty: 26
Rejestracja: 2012-12-18, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz,
Junak M07
Lokalizacja: Cedry
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Mitek » 2013-01-10, 21:20

Odgrzeję trochę temat- polerował ktoś aluminiowe obudowy od kierunków? Może macie jakieś fotki efektów końcowych i podjęte działania? ;-)

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: iron_bird » 2013-01-13, 11:50

Sposób polerowania : papier ścierny 150 do wyrównania powierzchni, potem 400, potem 800(chociaż jak ma się dobry sprzęt do polerki to 400 styka) i polerka na filcu(przy około 5tyś obrotów) i zielonej paście.
Przed : Obrazek
Po : Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mitek
Posty: 26
Rejestracja: 2012-12-18, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz,
Junak M07
Lokalizacja: Cedry
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: Mitek » 2013-01-13, 22:57

Robi wrażenie, trzeba będzie w końcówkę z filcem do dremela zainwestować ;-)

Awatar użytkownika
spartan117
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-12, 18:53
GG: 0
Moje maszyny: Simson s51, WSK 175 Łobuz :D , silnik rowerowy Gnom
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: spartan117 » 2013-05-18, 23:29

Osobiście używam metody ze zmianą o 90 stopni. Jednak zanim użyję pasty polerskiej (lekko ścierna, Automax/K2) zawsze używam mleczka, takiego zwykłego, jakie każdy ma w kuchni, do mycia garów, zlewu itp. biorę trochę na szmatkę, trę we wszystkie kierunki, dopiero potem pasta - sprawdziło się wiele razy, nie tylko w motocyklu, polecam.
"Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły"

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odpowiedni sposób polerowania

Post autor: final » 2013-09-19, 09:07

Ja tam kręcę zawsze kulistymi ruchami . Co do papieru to w zależności od wżerów i rys nawet od 180 do 2000. A oto Efekt ObrazekUploaded with ImageShack.com
Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość