Polerowanie, narzędzia, pasty polerskie, tarcze itp.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Maniekk » 2009-07-13, 22:13

Filcem na wiertarce spróbuj. Do tego kapke pasty na wykończenie.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1952
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Alien » 2009-07-13, 22:18

Maniekk pisze:Filcem na wiertarce spróbuj. Do tego kapke pasty na wykończenie.
W sensie czystym filcem bez pasty? Z wiertarką będzie ciężko bo piasta już zapleciona a koła wycentrowane :-/
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
wujcio
Moderator
Posty: 1763
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: wujcio » 2009-07-13, 22:29

to niestety są wżery ;/

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Maniekk » 2009-07-13, 23:47

Filcem najpierw bez pasty zeby wyciagnal te czarne pola a potem troszke pasty daj. Zobaczymy może to pomoże a jak nie to druga polerka cie czeka.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-07-30, 12:35

Ostatnio wypolerowałem pokrywę magneta do motocykla WSK/WFM. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak ona wygląda po klepaniu od wewnątrz gdyż była troche pofalowana i wymagała że tak powiem troszkę młotkowej kosmetyki:]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-07-30, 12:38

teraz pokaże wam jak powinna wyglądać prawidłowo wypolerowana pokrywa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-07-30, 12:40

ciąg dalszy zdjęć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: 175mirek » 2009-07-30, 12:43

Wyszła jak chromowana :P A jakie są domowe sposoby na wypolerowanie bębnów między żeberkami?Bo nie mam prof sprzętu :P
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-07-30, 12:48

ciąg dalszy zdjeć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: pawel15 » 2009-07-30, 12:50

Piękna. Jak by była świeżo po chromie albo jeszcze lepiej.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: pawel15 » 2009-07-30, 12:54

Agresives, ile czasu zajmuje Ci wypolerowanie takiej pokrywy?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1726
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Mateusz WSK » 2009-07-30, 12:56

poprostu miodzio.Lepszej polerki nie widziałem nigdy.Profesjonalizm :)

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-07-30, 13:10

Tzn jeśli mam zliczyć czas łączny to z 3-4 godziny bo bardzo długo schodzi z precyzyjnym klepaniem pofalowań itp a tutaj trzeba to zrobić perfekcyjnie żeby z pokrywy nie zrobić żyletki.
175mirek pisze:Wyszła jak chromowana :P A jakie są domowe sposoby na wypolerowanie bębnów między żeberkami?Bo nie mam prof sprzętu :P
Polecałbym Ci kupno zwykłego trzpienia na wiertarke oraz włóknin o różnej ziarnistości... następnie wycinasz sobie kółeczka z nich i przykręcasz na ten trzpień. Wg mnie powinno to dać dobry efekt jeśli rozpoczniesz szlifowanie od dużej ziarnistości bo włoknina na takim trzpieniu będzie fajnie sie dopasowywać do rowków w bębnie.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Maniekk » 2009-07-30, 13:48

zdjęcia ciągle przedstawiają to samo< podziwiam cię za to co robisz i chcialbym prosic abys opisal ciag wykonywanych czynnosci podczas klepania takiej pokrywki>

sorry za pisownie mam zepsuta klawe
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-07-30, 14:08

Maniekk pisze:zdjęcia ciągle przedstawiają to samo< podziwiam cię za to co robisz i chcialbym prosic abys opisal ciag wykonywanych czynnosci podczas klepania takiej pokrywki>

sorry za pisownie mam zepsuta klawe
Takiej wiedzy nie da sie dokładnie przekazać za pomocą paru postów... ja jestem blacharzem z zawodu i klepałem mnóstwo elementów przez okres praktyki i ta wiedza teraz sie przydaje. Jeśli chcesz popróbować to przede wszystkim musisz sobie kupić młotek do precyzyjnych prac on jest ze szpicem. Następnie przydało by sie płaskie kowadło (na allegro jest ich mnóstwo). Ogólnie zasada klepania jest bardzo prosta jeśli chodzi o takie pokrywy bo dostęp jest świetny. Po prostu przykładasz płaszczyzną gdzie jest wgniotek do kowadła i klepiesz... a że jest to pokrywa aluminiowa to samo wychodzi. Zresztą zobaczysz sam że to nie jest takie trudne tylko wymaga odrobiny cierpliwości. Najgorzej jest jeśli wgniotek jest na zagięciu wtedy już jest naprawde dużo roboty bo w tym miejscu blacha jest bardzo ściągnięta i niesamowicie sprężynuje.... ja sobie z tym jakoś radze ale to już jest męczarnia.

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Agresives » 2009-11-23, 22:05

Niedawno polerowałem piaste koła od wsk 125 więc wrzucę parę fotek jak to wygląda po złożeniu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

z-tomek
Posty: 694
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: z-tomek » 2009-11-23, 23:18

Powiem że wyszło bardzo ładnie. Osobiście doszedłem do wniosku że polerowanie ładnie wygląda jak mamy motocykl na wystawie. Miałem wypolerowane pokrywy w silniku i ranty żeber cylindra i głowicy. Wyglądało fajnie jednak po kilku przejażdżkach z lustra zrobił się mat

Lelek'64
Posty: 42
Rejestracja: 2009-06-12, 17:13
GG: 22437727
Moje maszyny: WSK M06-64 '64
WSK M06-B1 '66
Lokalizacja: woj.Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Lelek'64 » 2009-12-07, 14:16

Po prostu to efekt utleniania i nic temu nie zaradzisz .. Nie ma jak to chrom ! Ale osobiście bawię się w polerkę aluminium na wiertarce makity z tarczami , trzpieniami i kółkami filcowymi i się nie łudzę że po automaxie będę miał efekt trwały PASTA PASTA PASTA nic lepszego nie ma pastę nakładamy na filc i pięknie szlifujemy potem ściereczka i błysk :D

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Maniekk » 2010-01-16, 00:04

Mi tam sie podoba twoja roba, dwie piasty lśnią i jest gites. Może wiecie czym się poleruje chrom?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Kamil
Posty: 185
Rejestracja: 2009-05-23, 12:10
GG: 8246388
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 rocznik 85".
WSK KOS rocznik 81'
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Polerowanie ,narzedzia, pasty polerskie ,tarcze

Post autor: Kamil » 2010-02-06, 13:52

Długo zastanawiałem się czy polerować bębny/piasty na taki połysk, czy tylko przeczyścić je włosiem, które daje tylko w pewnym stopniu połysk, lecz niezniweluje głębszych rys, postanowiłem więc kupić kilka papierów ściernych m.in 80,100, 360, po zrobieniu i wyrównianiu powierzchni piast tymi papierami postanowiłem zakupić bardziej zaawansowane ;) polerki na maszyne, kilka godzin ciężkiej pracy dały taki efekt: :-D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość