Szkiełkowanie

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: Stary » 2009-05-22, 19:22

SZYMONATOR pisze:Kartery nie będą oczywiście błyszczeć jak po szkiełkowaniu. Powierzchnia będzie oryginalnie chropowata, z zadziorami i wadami odlewniczymi. Dla mnie to jest zaleta.
No i właśnie! Kolejny który odkrył tajniki tej metody :> Napracować się trzeba, ale potem widać oryginalny chamski chropowaty odlew! I to również dla mnie jest ogromną zaletą!

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 613
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: Anzel » 2009-05-22, 20:29

No chyba mi nie powiesz że ponad polerowane pokrywki Junaka stawiasz szorstkie odlewy S01? :-D
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Awatar użytkownika
SZYMONATOR
Posty: 23
Rejestracja: 2009-01-06, 22:01
GG: 1844795
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: SZYMONATOR » 2009-05-23, 08:30

Ja nie mam nic przeciwko polerce, czy szkiełkowaniu, ale w tym przypadku takie zabiegi wydają mi się zupełnie nie na miejscu. Szczególnie zabawnie wyglądają chropowate, poranione kartery i błyszczące się dekle - bo dekle robi się łatwiej ;-)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: Stary » 2010-11-13, 23:16

Wracając do tematu szkiełkowania. Niedawno wyszkiełkowałem blok silnika do Junaka. Wbrew pozorom nie brudzi się tak bardzo jak można by przypuszczać. Owszem gdy dotknie się bardzo zabrudzonymi palcami zostają ciemne ślady, ale nie są specjalnie ciężkie do usunięcia. Podczas składania silnika nawet gdy wszystko jest dokładnie wyczyszczone zawsze trochę brudu/smaru/oleju czy nawet potu zostanie na palcach. Mimo to blok jest czysty nie ma plam itp. Gdy dotknie się średnio zatłuszczoną dłonią, ślady nie zostają.

Generalnie duży pozytyw, zobaczymy jak będzie po sezonie, bo nie ma co ukrywać - silnik junaka zawsze w mniejszym lub większym stopniu będzie się pocił (dobijam do 160-180 stopni na głowicy, zawsze olej wyjdzie). Wtedy będzie można ocenić czy łatwo taki silnik wymyć.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: Stary » 2011-01-06, 19:29

Jestem w trakcie składania nowego silnika do kolejnego Junaka. Dość ostro pobrudziłem go podczas składania/tulejowania (Gregor mistrz), ale jako że jestem na finiszu przetarłem blok żeby sprawdzić jak to się będzie czyścić. Bezproblemowo - lekko szmatką z benzyną ekstrakcyjną i wszystko ładnie daje się odmyć.

Jakiekolwiek obawy związane z czyszczeniem były bezpodstawne. Nie ma żadnego problemu z myciem, nawet lepiej niż oryginalny odlew.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 529
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: 125 arek » 2011-01-07, 18:55

zacnie to wygląda
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4058
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: AudioBas » 2011-03-15, 19:40

Witam Serdecznie!

Mam pytanie co do szkiełkowania, robił to ktoś domowym sposobem?
Pistolet z allegro oraz kulki szklane?
Jest sens sie w to pakować??
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4058
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: AudioBas » 2011-03-20, 11:54

Ok domowy sposób odpada.

Mam pytanie.
Oddać do sziełkowania oddzielnie kartery oraz pokrywy?
Czy lepiej skręcić na sucho całość??

Boję się, żeby nie uszkodzili mi nic.
Miejsce łączenia karterów oraz pokryw z karterami też szkiełkowaliście?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
oldmotory
Posty: 7
Rejestracja: 2012-02-13, 08:20
GG: 0
Moje maszyny: k 750
Lokalizacja: WLKP
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: oldmotory » 2012-04-12, 09:13

Zdecydowanie trzeba rozebrać elementy do ostatniej śrubki!
Kiedyś zrobiłem na prośbę kolegi szybkie czyszczenie skrzyni biegów do „ruska”, więcej takiego błędu nie popełnię!!!!
A poza tym to fajnie jak element jest wyczyszczony również od środka , miło powziąć do reki i przyjemnie się potem składa takie „klocki”

A jeśli chodzi o uszkodzenie np tulejek czy gniazd to nie ma z tym problemu.
Ja najczęściej czyszczę elementy po szlifierzy z nowymi tulejkami , bieżniami łożysk i jest ok!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
final
Posty: 120
Rejestracja: 2012-08-22, 23:51
GG: 0
Moje maszyny: Simson S125
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szkiełkowanie

Post autor: final » 2013-09-19, 09:16

Anoduje tłok w wiadże i pokrwam je powłokom ze smaru od przegbów A potem wypalane w piekarnku xD

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: KoSzU » 2014-03-24, 21:19

Jakiej frakcji szkiełka używacie do szkiełkowania wykończeniowego?
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

trollfireblade
Posty: 682
Rejestracja: 2012-09-08, 00:05
GG: 0
Moje maszyny: gazela 69, pannonia 63, pic,75 shl m1161,
WSK S1 74'
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: trollfireblade » 2014-03-26, 11:59

300

elektrokorund
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-15, 00:14
GG: 0
Moje maszyny: SIMSON SR2
Lokalizacja: KOŁO
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: elektrokorund » 2017-03-25, 21:39

Wszystkie metody chemiczne są dobre ale tylko na chwilę gdyż po takim myciu następuje reakcja chemiczna i po niedługim czasie na aluminium pojawiają się skutki w postaci utleniania, natomiast po szkiełkowaniu mikrokulkami szklanymi (odpowiedniej wielkości) proces ten jest zminimalizowany gdyż następuje tzw. utwardzanie powierzchni czyli kulowanie. Więcej informacji na temat szkiełkowania,piaskowania znajdziecie na blogu http://elektrokorund.blogspot.com/2017/ ... osc-i.html

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 92
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: zombek301 » 2017-08-31, 16:46

Panowie da się coś zrobić z głowicą w tym stanie? Wygląda jakby była wcześniej piaskowana.
Obrazek
kulturalny kierowca

halcik
Posty: 1735
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Szkiełkowanie

Post autor: halcik » 2017-08-31, 16:57

Szczotką lub szkiełkiem możesz ja potraktować. Najlepiej szkło na mokro.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość