Strona 2 z 2

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 08:24
autor: Tukan
Wymiary simmeringów są na forum. Do motoryzacyjnego nie idź, bo tam rzeczy typu łożyska, simmeringi są 3 razy droższe niż w zwykłym sklepie z częściami do ciągników.

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 14:50
autor: motobernat
Wracając do głównego wątku to mam pytanie, głowicę piaskować czy szkiełkować i czym ją później zabezpieczyć żeby nie rdzewiała? Lakierem bezbarwnym - to chyba nie jest dobry pomysł.
Na skuterdebica.hg.pl głowica aluminiowa 46zł ale się błyszczy a oryginalna z tego co wiem to jest żeliwna i wyjeżdżając z fabryki się nie błyszczała.

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 14:52
autor: sopi220
głowice zawsze były aluminiowe.głowicę możesz wyszkiełkować

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 19:09
autor: motobernat
Czy po szkiełkowaniu nie będzie robił się nalot rdzy jak po piaskowaniu.

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 19:29
autor: pawel15
motobernat pisze:Czy po szkiełkowaniu nie będzie robił się nalot rdzy jak po piaskowaniu.
Szkiełkuje się zasadniczo aluminium. A piaskować możesz stan(np. ramę lub inne części blacharskie WSKi, lub też cylinder żeliwny). Po piaskowaniu należy koniecznie zabezpieczyć goły metal/żeliwo, gdyż bardzo szybko pokryje to rdza(nawet powierzchowna). Aluminium po szkiełkowaniu możesz normalnie użytkować(np. kartery, czy głowicę).

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 19:50
autor: motobernat
Wielkie dzięki pawel15, jeszcze mi tylko powiedzcie felgi i bębny to też aluminium czy stal?

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 20:23
autor: Brat
motobernat pisze:Wielkie dzięki pawel15, jeszcze mi tylko powiedzcie felgi i bębny to też aluminium czy stal?
Jeśli nie potrafisz odróżnić stali od aluminium, to porzuć wszystko co związane jest z motocyklami, mechaniką, majsterkowaniem i idź piec pączki na tłusty czwartek.

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-02, 20:26
autor: xradusx
motobernat pisze:Wielkie dzięki pawel15, jeszcze mi tylko powiedzcie felgi i bębny to też aluminium czy stal?
Polecam magnes i sam sprawdz co aluminium a co stal. Bębny aluminium a felgi stal.

A teraz pytanie zakładaj temat ze swoim moto i tam pokaż czego dokonałeś już przez te kilka dni a nie masz kilka tematów wszyscy się spuszczają i komentują nieraz głupie pytania typu powyżej a tak naprawdę nic nie widać co idzie w kierunku naprawy motocykla.

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-03, 17:21
autor: motobernat
Teraz dopiero wrócił mój lakiernik z Anglii więc wszystko stało i czekało, dlatego jeszcze wstrzymywałem się z piaskowaniem żeby zaraz rdza nie wrociła, część gratów odłożone do chromowania ale na to najpierw muszą być finanse a do tego to mój pierwszy motor który odnawiam i najpierw chce wiedzieć co z czym się je zanim coś popsuje.

Ale obiecuje xradusx że założę temat z budowy i zobaczysz foty.
A z tym magnesem to faktycznie nie pomyślałem.

Od razu mam pytanie, bo te moje koła są siwe czy tak samo na siwo je odmalować zgodnie z oryginałem czy zrobić je na połysk.
To samo tyczy się wydechu który obecnie jest czarny a chyba lepiej będzie wyglądał błyszczący?

Re: Polerowanie felg i silnika

: 2011-02-03, 17:59
autor: pawel15
motobernat pisze:Od razu mam pytanie, bo te moje koła są siwe czy tak samo na siwo je odmalować zgodnie z oryginałem czy zrobić je na połysk.
To samo tyczy się wydechu który obecnie jest czarny a chyba lepiej będzie wyglądał błyszczący?
Jak zależy Ci na jak najbardziej oryginalnym wyglądzie motocykla, to koniecznie stare części odnów zgodnie z oryginałem(co malowane np. felgi, to do malowania). A jak Ci zależy na pięknym wyglądzie to felgi, tłumik i co tam chcesz do chromowania.