Piaskowanie

Odpowiedz
Awatar użytkownika
damianus125
Posty: 120
Rejestracja: 2012-06-15, 12:45
GG: 0
Moje maszyny: SIMSON S51
HONDA CBR 929 RR
WSK 175
Lokalizacja: Grabów n/Prosną
Kontaktowanie:

Piaskowanie

Post autor: damianus125 » 2017-03-07, 23:18

Witam. Od wczoraj posiadam WSK 175 i dzisiaj zacząłem remont. WSK już całkowicie rozebrana i tu moje pytanie. Czy muszę zabezpieczyć czymś gniazda łożysk w silniku i bębnach hamulcowych do piaskowania? Czy może lepiej zostawić stare łożyska żeby uchroniły gniazda a po robocie je wybić i zmienić na nowe? Wydaje mi się że ta druga opcja lepsza ale doradźcie coś mogę się mylić

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Szatek » 2017-03-07, 23:30

Lepiej zostaw na ten czas stare łożyska w gniazdach i powkręcaj śruby w gwinty.

Michu1u
Posty: 4
Rejestracja: 2011-07-28, 23:33
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 b1
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Michu1u » 2017-03-08, 08:52

Po piaskowaniu będzie szybko silnik się brudził. Lepsze jest szkiełkowanie do silnika.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Adam_Ga » 2017-03-08, 11:49

damianus125 pisze:
2017-03-07, 23:18
Czy muszę zabezpieczyć czymś gniazda łożysk w silniku i bębnach hamulcowych do piaskowania?
Kolego to chyba pierwsze moto które robisz co?
Broń Cię Boże przed piaskowaniem silnika!
W jakim stanie wizualnym jest silnik? Jak nie jest mocno styrany i nie utleniony to najlepiej czyszcenie delitaknie szczotką plastikową + szczotką mosiężną + chemia (ATAS Dimer lub pochodne). Jak w gorszym stanie to szkiełkowanie (kol. Ufosi - Proff Glass).
Najlepiej pokaż zdjęcie tego silnika.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Szatek » 2017-03-08, 12:51

Można wypiaskować aluminium bez zmiany jego faktury, ale tylko pod małym ciśnieniem.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Adam_Ga » 2017-03-08, 13:08

@Szatek możesz pokazać zdjęcie jak to wygląda? Nawet mikrokulki zmieniają delikatnie fakturę, a co dopiero piasek.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Szatek » 2017-03-08, 13:15

Po lewo silumin, a po prawo znal po piaskowaniu pod małym ciśnieniem: Obrazek

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Adam_Ga » 2017-03-08, 14:25

Dzięki za fotkę.
Powiem szczerze że to mocno kiepsko wygląda. Cała wierzchnia struktura alu jest zdjęta, powierzchnia wygląda na porowatą. Oczywiście elementy są wyczyszczone, pewnie na żywo wyglądają lepiej, ale wg mnie te części są po prostu zniszczone.

Sam parę lat temu wypiaskowałem kartery na małym ciśnieniu, później chodziłem wkur#$%ny kilka tygodni zanim to doprowadziłem do jako takiego stanu. Piasek nadaje się tylko do czyszczenia blach przed malowaniem, traktowanie w ten sposób elementów aluminiowych nie powinno mieć miejsca. Poniżej efekt szkiełkowania, niestety nie mam pod ręką elementu czyszczonego ręcznie wyłącznie chemią + delikatna szczotka.
IMG_4086.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
damianus125
Posty: 120
Rejestracja: 2012-06-15, 12:45
GG: 0
Moje maszyny: SIMSON S51
HONDA CBR 929 RR
WSK 175
Lokalizacja: Grabów n/Prosną
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: damianus125 » 2017-03-08, 19:42

Panowie nie robię pierwszego moto tylko któreś już z kolei a z tym piaskowaniem silnika poprostu się pomyliłem. Dobrze myślałem a źle napisałem. Oczywiście że silnik będzie szkiełkowany. Mam już namiary na taką usługę. To co z tymi gniazdami? Bo temat się zmienił na piaskowanie aluminium. Łożyska stare zostawiać w bębnach pod piaskowanie i w silniku pod szkiełkowanie?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Piaskowanie

Post autor: Adam_Ga » 2017-03-09, 00:49

Nie zaszkodzi zostawić, choć ja nie zauważyłem jakiś większych luzów
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość