Dzwonienie cylindra

Odpowiedz
Bulioner
Posty: 16
Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5.
Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
Kontaktowanie:

Dzwonienie cylindra

Post autor: Bulioner » 2018-05-28, 20:57

Koledzy mam nowy cylinder i tłok. Prawdopodobnie chińszczyzna. Pytanie o dzwonienie. Silnik dzwoni jak cholera.Pytanie czy to dzwoni cylinder czy tłok czy pierścienie i czy coś z tym robić czy po prostu jeździć. Przejechałem około 500 km (dokładnie nie wiem bo licznik nie chodzi) moto odpala jeździ ale dzwoni ;-)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: halcik » 2018-05-28, 21:11

Zdejmij głowice i sprawdź luz tłok, cylinder. Jeśli ok to zmierz luzy na pierścieniach. Jeśli ok to zmierz luz na sworzniu góra i dół

Bulioner
Posty: 16
Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5.
Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: Bulioner » 2018-05-29, 12:06

luz tłok cylinder wydawał mi się za duży już przy montażu. Jaki powinien być? Trzeba zmierzyć średnicę tłoka i cylindra? czy to się mierzy jakoś w złożeniu?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: halcik » 2018-05-29, 12:14

Zawsze możesz próbować szczelinomierzem. Ale fakt, prawidłowo mierzy się na stole

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: auriol77 » 2018-05-29, 12:26

Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach

Bulioner
Posty: 16
Rejestracja: 2016-06-14, 09:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 Gil '78,
VTX 1300, Kawasaki er5.
Lokalizacja: Skrzynice-Kolonia
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: Bulioner » 2018-05-30, 12:51

auriol77 pisze:
2018-05-29, 12:26
Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach
Wszystko kupione nowe. Cylinder Polski ale nowy współczesny.
Jakie powinny być średnica cylindra i tłoka?

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: jjaworskyy » 2018-05-30, 13:26

Bulioner pisze:
2018-05-30, 12:51
auriol77 pisze:
2018-05-29, 12:26
Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach
Wszystko kupione nowe. Cylinder Polski ale nowy współczesny.
Jakie powinny być średnica cylindra i tłoka?
Ja Ci dam dobra radę, kup porządny tłok np Aliena, oddaj stary cylinder do szlifu, te obecne badziewie odłóż na półkę, dotrzyj silnik i ciesz się jazda. :)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: halcik » 2018-05-30, 13:49

Nie rozmiar, a pasowanie. Może być z zakresu od 0.06 do 0.08

remek_p
Posty: 32
Rejestracja: 2013-05-31, 18:12
GG: 0
Moje maszyny: Sokół 600
WFM M06 1960
WSK 125 B3 1985
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: remek_p » 2018-06-06, 18:23

Ja bym sprawdził jeszcze, czy nie odpadła blacha od przeciwwagi wału korbowego. Mi też silnik dzwonił w okolicach cylindra i po rozebraniu okazało się, że blacha jest luźna.

DeDallus
Posty: 29
Rejestracja: 2016-12-20, 00:15
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Gil
Lokalizacja: Staszów
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: DeDallus » 2018-06-07, 12:02

Tłok na pewno nie uderza w głowice ? Jakich użyłeś uszczelek ?

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-07-18, 19:46

A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.

sylwekseat
Posty: 336
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard
Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: sylwekseat » 2018-07-18, 20:58

Jedno uderzenie tloka w swiece = brak przerwy i koniec jazdy hehe

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: Seba_830 » 2018-07-19, 08:22

MotoPRLmaniak pisze:
2018-07-18, 19:46
A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.
Świeca ze schowaną elektrodą ma inną ciepłotę niż ta wymagana w WSK 125 i nie można od tak jej tam założyć. Brak podkładki świecy, czy tym bardziej zbyt duża przerwa nie spowoduje zderzenia tłoka ze świecą, wystarczy spojrzeć na budowę komory spalania, to nie diesel, gdzie jest ona praktycznie płaska. Jedyna możliwość kontaktu tłoka ze świecą to wkręcenie takiej z długim gwintem. Dziwię się, Tobie, że piszesz takie bzdury zwłaszcza, że ogłaszasz się na forum jako osoba naprawiająca silniki :mur:

sylwekseat
Posty: 336
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Suzuki vl1500 c90 Boulevard
Lokalizacja: Mielec Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: sylwekseat » 2018-07-19, 10:20

Seba_830 pisze:
2018-07-19, 08:22
MotoPRLmaniak pisze:
2018-07-18, 19:46
A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.
Świeca ze schowaną elektrodą ma inną ciepłotę niż ta wymagana w WSK 125 i nie można od tak jej tam założyć. Brak podkładki świecy, czy tym bardziej zbyt duża przerwa nie spowoduje zderzenia tłoka ze świecą, wystarczy spojrzeć na budowę komory spalania, to nie diesel, gdzie jest ona praktycznie płaska. Jedyna możliwość kontaktu tłoka ze świecą to wkręcenie takiej z długim gwintem. Dziwię się, Tobie, że piszesz takie bzdury zwłaszcza, że ogłaszasz się na forum jako osoba naprawiająca silniki :mur:
Ostatnio jak mi gwint z glowicy wyrwalo to wkrecilem swiece z dl gwintem i tez myslalem ze bedzie zderzenie a tu nic jezdzilem tak gakis czas dopuki innej glowicy nie zalatwilem

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: Seba_830 » 2018-07-19, 10:44

Jak widać można wkręcić długą świecę i zderzenia nie będzie, przestrzegam jednak przed taką praktyką, ponieważ wtedy zapłon występuje w innym miejscu niż przewidziała osoba projektująca silnik.

Awatar użytkownika
MotoPRLmaniak
Posty: 240
Rejestracja: 2018-01-27, 23:12
GG: 0
Moje maszyny: Dużo klasyków
Lokalizacja: Malopolska
Kontaktowanie:

Re: Dzwonienie cylindra

Post autor: MotoPRLmaniak » 2018-07-19, 15:51

To niewiem.Musiałbyś cylinder zdjąć i zrobić oglęgdziy.Zdjąć pierścien z tłoka włożyć w cylinder i zmierzyć szczelinomierzem przerwę.Z tego co wiem, to w nowych cylindrach nie robia faz okien cylindra.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości