Przygotowanie ramy do regeneracji

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Mitek
Posty: 26
Rejestracja: 2012-12-18, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz,
Junak M07
Lokalizacja: Cedry
Kontaktowanie:

Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: Mitek » 2012-12-21, 21:27

Witam, przeszukałem trochę forum ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi, mianowicie:
Jak przygotować ramę do piaskowania i malowania proszkowego?
Czy trzeba powkręcać śrubki we wszystkie gwinty, zasłonić jakoś numery, czy trzeba specjalnie zwrócić uwagę na inne elementy?
Czy rama wygłada lepiej w połysku czy macie?
Na koniec: czy zna ktoś zakład w Bialymstoku, okolicach, który podejmie się takich prac?

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: iron_bird » 2012-12-21, 21:56

Musisz zabezpieczyć bieżnie łożysk w główce ramy. Najlepiej skręć z góry i z dołu główki 2 szerokie podkładki nagwintowanym prętem i nakrętkami. Nic więcej nie potrzeba zabezpieczać. Numery ramy będą czytelne a ramy przygotowywać nie trzeba, fachmani ją ogarną piaskowaniem i tyle :) Jak możesz, to zażycz sobie aby Ci dali podkład cynkowy pod lakier proszkowy, da to lepszą ochronę antykorozyjną. Pamiętaj aby zdjąć tabliczkę znamionową lub jej resztki ;)

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: chomik » 2012-12-22, 16:23

iron_bird pisze:Musisz zabezpieczyć bieżnie łożysk w główce ramy.
Tak. A zabezpiecza się je poprzez ich wybicie ;D

Poza tym nic więcej. Do piachu i w czarny połysk ;-)

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: Alien » 2012-12-22, 17:45

Tak. A zabezpiecza się je poprzez ich wybicie ;D
Bieżni w dobrym stanie bym nie wybijał. Jeśli mają być wymieniane to tak, jeśli nie lepiej zabezpieczyć. Poza tym nawet po wybiciu dobrze jest zabezpieczyć gniazdo bo szalka pewnie nie siądzie w to samo miejsce po tym jak dojdzie powłoka.

Awatar użytkownika
Mitek
Posty: 26
Rejestracja: 2012-12-18, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz,
Junak M07
Lokalizacja: Cedry
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: Mitek » 2012-12-22, 22:17

A warto zachować oryginalną bieżnię czy można pójść w nówkę?

Młody
Posty: 89
Rejestracja: 2012-03-22, 20:17
GG: 26011290
Moje maszyny: Wsk M06B3 '83
Romet Ogar 205
Lokalizacja: Siecie
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: Młody » 2012-12-23, 10:52

Przecież Alien napisał ze jak masz stara dobra to zostaw jak jest do niczego wybijaj i po malowaniu nową.
"WSK, świetlisty duch PRL'owskich dróg, boskie tchnienie Świdnickiej techniki.."

misiek1985
Posty: 18
Rejestracja: 2014-02-27, 22:39
GG: 0
Moje maszyny: Yamaha r6 zak wsk 150
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:

Re: Przygotowanie ramy do regeneracji

Post autor: misiek1985 » 2014-06-25, 23:04

Ja przygotowuje ramy w ten sposób
-łożyska główki ramy :bieżnie do wymiany zostawiamy przed piaskowaniem i malowaniem proszkowym unikniemy w ten sposób problemu z nabiciem nowej bieżni jak mają zostać to zabezpieczamy je maksymalnie szczelnie bo piasek wszędzie się dostanie;p
osobiście zawsze wymieniam łożyska główki na nowe

- wszystkie gwinty po piaskowaniu powinny być zabezpieczone śrubami/nakrętkami zaoszczędzimy czasu przy montażu gwintujący otwory

odnośnie numerów to warto powiedzieć w lakierni żeby w tym miejscu nie dawali za grubej warstwy proszku bo mogą być mało wyraźne

podobną metodę stosujemy na innych elementach:)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości