Szprychowanie i centrowanie kół

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Maniekk » 2009-12-22, 14:07

Już wiem o co chodzi, najpierw połowę jednej strony potem połowę drugiej strony bo jak się złapie całą jedną stronę na raz to potem druga ciężko wchodzi bo jest naprężenie i felga zaczyna lewitować "podnosi ją do góry". Maciek zaplata pokolei i unika takich naprężeń. Ale przy centrowaniu to i tak się wyrównuje. Sposób o którym mówisz jest bez wątpienia lepszy i od następnego razu go zastosuje dzięki! i Wesołych Świąt
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Maciek » 2009-12-22, 14:36

Otóż to, jak będziesz zaplatał to skumasz

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: AudioBas » 2011-05-19, 14:18

Czyli jak zaplatać?
Mógłby ktoś jakoś jaśniej napisać???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Brat » 2011-05-19, 15:18

Przecież na stronie nr 1 tego tematu jest to bardzo dobrze opisane, sam z tego korzystałem.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4112
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: AudioBas » 2011-05-19, 16:32

Wyszło mi coś takiego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Baracuzzz
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-16, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
SHL 175
Komar 3
Fazer '03 600
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Baracuzzz » 2013-11-09, 20:27

Witam,
Mam problem z zaszprychowaniem koła w swojej wsce M06B1 z 1968. Kupione na allegro zamienniki nieco różnią się od oryginalnych kół - są lustrzanym odbiciem. Znacie może rozwiązanie jak zaszprychować takie koła?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: klakier665 » 2013-11-09, 23:35

mam zaszprychowane te kola i zacentrowane, jutro zapodam foty, da sie je zapleść ale w moim przypadku zaplotłem jedna strone całą z drugiej strony jeden rząd a drugi już był problem bo szprychy stawiało dęba i musiałem doginac szprychy i ponownie chromowac. Oczywiscie ja mam obręcze 1.85.

Awatar użytkownika
Baracuzzz
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-16, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
SHL 175
Komar 3
Fazer '03 600
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Baracuzzz » 2013-11-10, 01:53

Też mam obręcze 1,85. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Swoją WSK'e chcę zrobić w kolorze kremowym i zależy mi na chromach, jeżeli nie wyjdzie to wypiaskuję stare obręcze i pomaluję proszkowo na RAL 9006 (ale wolę tego uniknąć).

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: klakier665 » 2013-11-10, 15:03

tak wygląda zaplecione koło na ori szprychach, pkt odniesienia najlepszym będzie wentyl i zapleciesz spokojnie, na kolejnym zdjęciu zaznaczyłem jak szły szprychy w kole zaplecionym fabrycznie, dlatego był problem z zapleceniem.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Baracuzzz
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-16, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
SHL 175
Komar 3
Fazer '03 600
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Baracuzzz » 2013-11-10, 15:41

Dziś od rana przeglądałem zdjęcia w internecie, zauważyłem że ludzie szprychowali te koła wpinając szprych w przeciwne kierunki tz. szprychę z lewej strony piasty w otwór dla prawej szpyrchy w obręczy. Sam tak zrobiłem i wyszło. Później spróbuję wycentrować ale sądzę że nie będzie z tym problemu. Pytanie tylko czy tam może zostać?

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Łukasz S. » 2013-11-10, 19:05

Baracuzzz pisze:Witam,
Mam problem z zaszprychowaniem koła w swojej wsce M06B1 z 1968. Kupione na allegro zamienniki nieco różnią się od oryginalnych kół - są lustrzanym odbiciem. Znacie może rozwiązanie jak zaszprychować takie koła?
Obrocic jedna obrecz?
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Baracuzzz
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-16, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
SHL 175
Komar 3
Fazer '03 600
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Baracuzzz » 2013-11-10, 20:10

To nic nie da bo dziurki mają jeszcze kierunki. Po obróceniu jest to samo. Koło zaplotłem tak jak napisałem wcześniej i właśnie skończyłem centrować.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Savier » 2013-11-10, 20:21

Ile zajęło CI centrowanie? W jaki sposób to robiłeś?

Awatar użytkownika
Baracuzzz
Posty: 86
Rejestracja: 2013-10-16, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
SHL 175
Komar 3
Fazer '03 600
Lokalizacja: Jasło
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: Baracuzzz » 2013-11-10, 20:50

Centrowałem na stojaku który dostałem od lokalnego fachowca z tamtych czasów (tak że stojak jeszcze z PRL'u:) ). Do tego klucz do szprych, mazak żeby zaznaczyć bicie i jakieś 20-30 minut. Wyszło całkiem nieźle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
decada
Posty: 412
Rejestracja: 2014-09-28, 09:46
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 205 1986,WFM 1960
Lokalizacja: Dolice
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: decada » 2014-12-04, 11:19

Witam. Niebawem planuję zabrać się za zaplatanie kół i centrowanie. Czy w WFM albo WSK powinien być jakiś offset? Piasta na półbębnach powinna być przeciągnięta na którąś stronę czy centralnie. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Problem ze szprychowaniem

Post autor: Walther77 » 2015-05-03, 23:27

Kupiłem używane felgi do WSki (moje były pogięte dość znacznie) wypiaskowałem i pomalowałem. Zabieram się za zaplatanie na ori szprychach a tu zonk:-( Jedna strona pasuje a druga ma złe kierunki osadzenia nypli. Czy to nie są przypadkiem felgi od SHLki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Problem ze szprychowaniem

Post autor: czankete » 2015-05-04, 12:24

Walther77 pisze:Jedna strona pasuje a druga ma złe kierunki osadzenia nypli. Czy to nie są przypadkiem felgi od SHLki?
...hmmm, a nie czasem kos?

fenq
Posty: 139
Rejestracja: 2014-07-15, 07:17
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 82r
Lokalizacja: POLSKA, PODKARPACIE
Kontaktowanie:

Re: Szprychowanie i centrowanie kół

Post autor: fenq » 2015-05-04, 12:40

Baracuzzz pisze:Centrowałem na stojaku który dostałem od lokalnego fachowca z tamtych czasów (tak że stojak jeszcze z PRL'u:) ). Do tego klucz do szprych, mazak żeby zaznaczyć bicie i jakieś 20-30 minut. Wyszło całkiem nieźle.
Gdyby ktoś nie posiadał stojaka, zawsze może obrócić ramę "do góry nogami" założyć wahacz osadzić koło na ośce i gotowe można kryncić :-D

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Problem ze szprychowaniem

Post autor: Walther77 » 2015-05-06, 22:02

czankete pisze:
Walther77 pisze:Jedna strona pasuje a druga ma złe kierunki osadzenia nypli. Czy to nie są przypadkiem felgi od SHLki?
...hmmm, a nie czasem kos?
Jeśli druga tylna felga jest jak w WSK M06B3 ( a mam ją aktualnie w lakierni) to by znaczyło , że felgi są od KOSa , masz rację.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Ocena centrowania

Post autor: Walther77 » 2015-06-27, 17:46

Odebrałem koło od centrowania. Wypowiedzcie się na podstawie filmu czy takie bicie jest do przyjęcia w Wuesce?

Link do filmów:

https://www.youtube.com/watch?v=sHkdpAl ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=ywJTXvv ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=Er_pRYl ... e=youtu.be

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość