Współczesny wał WSK 175 - opinie

Odpowiedz
Markiz111
Posty: 152
Rejestracja: 2009-10-25, 14:40
GG: 0
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: Markiz111 » 2013-03-01, 12:02

Witam! Pojawił sie nowy współczesny wał na Allegro do WSK 175. Dołaczam adres strony http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-wsk- ... 57957.html
Jakie sa wasze opinie na ten temat. Może ktos uzytkuje lub miał go przynajmniej w rekach.

Dla administratora : Przydał by sie dział - opinie uzytkowników na temat nowych częsci i producentów. Co jest dostepne, gdzie i opinie.

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: auriol77 » 2013-03-01, 16:42

Ten wał jest dostępny odkąd pamiętam. Jakość jak to nowe części.

Markiz111
Posty: 152
Rejestracja: 2009-10-25, 14:40
GG: 0
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: Markiz111 » 2013-03-03, 21:09

Skromna odpowiedź, ale dzięki. Może ktoś ma doświadczenia z jazdy i jest w stanie powiedzieć ile przejechał i jak ocena stan techniczny po takim przebiegu jak zrobił.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: Savier » 2013-03-03, 21:31

Z tego co słyszałem słabym punktem tych wałów są czopy. Łożyska nie chcą wchodzić i trzeba używać młotka :) .Jeżeli ktoś pytałby mnie o poradę to wolałbym regenerować stary wał z ładnymi czopami na jakiejś dobrej korbie :).

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: Muciek » 2013-03-03, 21:33

Dopłacając 60zł masz wał na korbie z koszyczkiem , warto dozbierać :)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: franq87 » 2013-03-18, 22:53

to może ja się wypowiem kiepska tulejka w korbie (mosiężna) ja wymieniłem od razu na brązową ze skuterdebica gdyż te mosiężne latwo zatrzeć to raz dwa silnik lubi dzwonic na niej trzy ma ona fabrycznie dosyc duzy luz montażowy w kobuzie ktory robiłem (nie mój człowieka który zlecił mi naprawę) wał ten przepracował ok 7800km i nie nadawał sie do dalszej eksploatacji posiadał juz wyczuwalny luz promieniowy o dziwo półosie były ok a i silnik miał nieco wyższe wibracje na szybkich obrotach niz na oryginalnych wiecej doswiadczenia mam z wałami tego producenta do innych silników ale również srednio polecam ja regeneruje wały w sposób taki iż czopy są równane i chromowane chromem technicznym z wprowadzeniem na lożyska korba jest rozhartowana i naweglana w piecu hartowniczym od nowa dzieki czemu otwory zmniejszaja nieco swoja srednice i mozna je obrobic pod oryginalny wymiar czop jest toczony nowy oczywiscie obrobka cieplna nie jest mu obca łozysko igiełkowe nowe tuleja brazowa oczywiscie tez i całosc jest składana i centrowana koszt ok 180 zł ale nie odbiega on od oryginału i w wsk 175 po 15kkm nie ma z nim kłopotu

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: Alien » 2013-03-19, 00:34

Zacznij używać interpunkcji albo dostaniesz jednego warna za każdy kolejny taki post! Zmęczyłem się próbując go zrozumieć zastanawiając się gdzie kończy sie jedno zdanie, a zaczyna drugie.
korba jest rozhartowana i naweglana w piecu hartowniczym od nowa dzieki czemu otwory zmniejszaja nieco swoja srednice i mozna je obrobic pod oryginalny wymiar
A cóż to za nowatorska technologia w której po rozhartowaniu otwór cudownie zmniejsza średnice?? Po drugie nawęglanie nie robi sie w piecu hartowniczym, jest tam wysoka temperatura ale to zupełnie co innego. Rozhartowałem i znormalizowałem około 10 wueskowych korbowodów w ostatnim roku zarówno w piecu z atmosferą ochronną jak i bez, ale jedyne co mozna zaobserwować to powstanie zgorzeliny która jest ubytkiem materiału. Więc nie wiem jakim cudem Tobie "przybywa"? Poza tym hartuje się po nawęglaniu, a nie przed czy w trakcie.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: franq87 » 2013-03-19, 21:55

tak po hartowaniu otwory się kurczą ,a więc zmniejsza się ich średnica wewnętrzna o ok 0,3 mm i nie jest to nowatorska metoda ,lecz bardzo dobrze znana już w latach 70tych za interpunkcję przepraszam.

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: wkzarci » 2013-03-28, 21:09

Wał u mnie wytrzymał 9.5 tys. tylko ze wymieniłem od razu na tulejkę z brązu jak na razie 2 sezon bez awaryjnie :) a z przerobionym cylindrem po 3 tys zaczął stukać i okazało się że z tulejki zrobiło się jajko. Chyba z plasteliny robią te wały teraz,aż musiałem dorobić nowa korbę na łożyskach i teraz jest dobrze.

Leszek85
Posty: 21
Rejestracja: 2015-12-18, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ
HONDA CB750 seven-fifty
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Re: Współczesny wał WSK 175 - opinie

Post autor: Leszek85 » 2016-02-07, 17:49

Odgrzebie kotleta aby nie zakładać nowego tematu. Otóż mam pytanie czy warto regenerować wał który w przeszłości został solidnie potraktowany młotkiem ? czy nie wpłynie to na jego wyważenie ? czy lepiej kupić nowy ( w sensie używany) i taki zregenerować. Dodam iż stary wał posiadał duże kluzy na łożysku wałeczkowym.
20160206_113821.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości