Koszty remontu WSK

maniekgazela
Posty: 304
Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
GG: 0
Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
Lokalizacja: Miesbach Bavaria
Kontaktowanie:

Koszty remontu WSK

Post autor: maniekgazela » 2017-03-27, 20:08

Nie wiem jak udostępnić linka więc wyciołem tekst
Dostałem nerwów bo koleś zapytał czy za 1000zl odreste mu wske

witam
Dostałem dzisiaj weny, a stało się to za coraz częściej zadawanymi pytaniami"Ile za remont wsk-i?"opiszę tu przykładowo wybrany model B3 w miarę kompletn z zapieczony silnikiem,jest to najtańszy model wsk jaki tylko moze byc, bo jak bym wspomniał o kobuzach,Dudkach czy sportach to by niektórzy zawału dostali,ludzie nie da się zrobić kompleksowej renowacji za 1000zl,chyba że u jakiegos Janusza w blaszaku co na codzień rzezbi zgnite Vectry,ale do rzeczy
WSK B3 84rok
Brakujące elementy to oryg kwadratowe Błotniki 150zl
Elementy które trzeba było wymienić
śrub nierdzewnej polerowane 180zl
Klakson 28zl
Instalacja 78zl
Klosz lampy org! 50zl
Emblematy bak oryg! 50zl
Naciagi 39zl
Kranikiem oryg! 50zl
Pokrowiec siedzenia 38zl
Ramka licznika 25zl
Napęd licznika 45zl
Zebatka tył 40zl
Elementy gumowe wszystkie 200zl to akurat produkuje znajomy więc cena jest ze sporym rabatem
Kpl sprężyn począwszy od lampy skończywszy na podstawce jest ich około 12u w moto 91 zł
Chromowanie 1300zl
Prostowanie lag+Chrom techniczny 350zl
Cynkowanie 100zl
Piaskowanie 200zl
Szkielkowanie 150zl
Lakiery+materiały 500zl
Remont zapieczonego silnika łożyska, simeringi,regeneracja wału, szlif,tłok, sworzeń, pierścienie, sprzęgło, uszczelki,zebatka,oczywiście tylko sprawdzone części 1000zl to ma jeździć a nie stać
Kpl zarowek Led 80zl
Renowacja odbłyśników 150zl
Tak mysle że już się uskładało około pięciu tys pelenow ?zapomniałem jeszcze opony dętki, kpl szprych kpl linek,układ wydechowy gdyż nie ma szans by po 35 latach jazdy na mixOlu nasz wydech był w pewni drozny to tak jak na giełdzie w Rzeszowie trafić auto z katalizatorem kur** nie realne,zapomniałem dodać jeszcze parę tygodni mojej pracy no ale to hobby więc kto by tam o zarobku myślał. Na rynku od kilku lat dostepne Są jeszcze różne nowatorskie ulepszenia do naszych Wiesiek typu cdi,korby i gazniki japońskie,mieszane skrzynie biegów, wzmacniane sprzęgła i walki,są to części produkowane na zamówienie przez pewne osoby dla znajomych w małej ilości i nie są to tanie klimaty ale z takimi silnikami ludzie odjeżdżają tysiące kilometrów np "zlombol" "Balkan Trip" wystarczy wpisać na youtube.
Niektórzy powiedzą ale ja mam gumy,tlumik itd owszem ale jak cały motocykl będzie odrestaurowany i błyszczący to te gumy będą pasować jak przebieg 120 tys do Passata 1.9 tdi sprowadzonego z niemiec.
Jedno jest pewne jak coś ma służyć długo i dobrze to ma być zrobione na dobrych częściach,bo z gówna miodu się nie zrobi.
To mówiłem ja Maniek
Lubię to!Zobacz więcej reakcjiKomentarzeUdostępnij
Wyświetlone przez: 88
12 Paweł Kosik, Gabriela Wawrylak i 10 innych użytkowników

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: marek216 » 2017-03-27, 21:00

Optymista - robię remont B3. Jak skończę to może podliczę.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

maniekgazela
Posty: 304
Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
GG: 0
Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
Lokalizacja: Miesbach Bavaria
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: maniekgazela » 2017-04-04, 20:14

Czekam z niecierpliwością

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: marek216 » 2017-04-04, 20:37

Niecierpliwym podpowiem że jeszcze dobrze nie zacząłem, zamówione braki, skompletowana część podzespołów, maszyna wypiaskowana, kupione lakiery i już około 3000 nie ma. Pracy nie liczę bo moja - koła robi kolega z forum i tam już około 200 zł leci, może ciut więcej z łożyskami. Jeszcze nie robiłem chromów - a to zaboli. Jak znam życie to w chwili jak zacznę składać i szukać kolejnych drobiazgów to zacznie przyrastać. Nie liczę CDI i dorobienia kierunków ( a tak dla zasady ) więc lekko wpadnie z tej okazji ponad 500 zł.

Wiara w to że za 5000 można zrobić full renowację bezcenna. :)
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: peper50 » 2017-04-04, 21:25

To jak Ty dałeś 3 koła za piaskowanie i zakup farby + uzupełnienie braków i to jeszcze do B3 to gratuluję i podziwiam. Bardzo chętnie będę śledził historię motocykla i zapiszę sobie w zakładce "jak nie robić z siebie frajera". Sory Marku ale albo bujasz w obłokach albo ktoś Cię ładnie w gałę zrobił. Idąc dalej Twoim kalkulowaniem to za remont B3 trzeba będzie koło 30 tys. wydać.

Awatar użytkownika
marek216
Posty: 249
Rejestracja: 2016-11-12, 06:51
GG: 0
Moje maszyny: WSK125
Jawa Typ20
Mińsk BLR
Romet Minsk
Yamaha RS100
Lokalizacja: Cyprzanów
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: marek216 » 2017-04-04, 21:58

Wyżej masz wyliczone koszty od kolegi - blisko tego co ja robię.
U mnie brakowało, lampy przód, tył ( telewizor ), całej instalacji, brakowało boczków ( duże metalowe ), pocięte osłony lag ( wycięte chorągiewki ) , zdewastowane siedzisko, skorodowana blacha siedziska, brak bagażnika

Do tego:
nowe opony dętki, szprychy, nyple, nowe klamki, linki, przelotki, nowe hamulce przód i tył, nowe amortyzatory tył, regeneracja amrków przód, nowe łożyska główki ramy, komplet śrub, licznik, linka licznika, ślimak licznik, nowe napinacze linek, pręt hamulca, stacyjka, osłona stacyjki, przełącznik świateł, guma gaźnika, zestaw do reg. gaźnika,
Plus części do remontu silnika.

Tyle z pamięci.

Lubię być frajerem - ale chyba większym niż ja jest ten co kupuje za 3000 maszynę po "remoncie kapitalnym"


Pewnie połowę zakupów mógłbym odpuścić - ale skończyło to by się powrotem do remontu za sezon lub dwa.
Mam czym jeździć więc mogę się z wiesią bawić w poważniejsze wydatki.
WSK M06B3, Jawa50 Typ20, Mińsk125 BLR, Romet Mińsk, Yamaha RS100. HSUN 150ATV

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Kosa » 2017-04-04, 21:59

Skończyłem odbudowę Kosa - łącznie z zakupem zwłok (900) wyszło ok. 3000. Z drugiej strony jeszcze trochę i zakończę Z2 - z zakupem ok. 6-7 tysiaków. Nie wliczam czasu poświęconego na robotę, rycie w sieci, naukę prawie od podstaw oraz przyszłe koszty rejestracji. Nie robiłem również remontu silników a to chyba największy koszt...

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: peper50 » 2017-04-04, 22:45

Kosa pisze:
2017-04-04, 21:59
Skończyłem odbudowę Kosa - łącznie z zakupem zwłok (900) wyszło ok. 3000. Z drugiej strony jeszcze trochę i zakończę Z2 - z zakupem ok. 6-7 tysiaków. Nie wliczam czasu poświęconego na robotę, rycie w sieci, naukę prawie od podstaw oraz przyszłe koszty rejestracji. Nie robiłem również remontu silników a to chyba największy koszt...
Tutaj jak najbardziej się zgodzę. Za remont silnika dolicz koło tysiaka i cena jak najbardziej realna.

Robię replikę Riviery i też liczę sobie koszty i jakoś mi się to rozjeżdża z tym co tu czytam. Albo miałem takiego farta i wszystko za pół ceny kupiłem... Może i tak...

maniekgazela
Posty: 304
Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
GG: 0
Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
Lokalizacja: Miesbach Bavaria
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: maniekgazela » 2017-04-05, 12:42

Dla jednych renowacja to polakierowane moto i wyplakowanie,a dla drugich to(odnowienie,naprawa lub wymiana) każdej najmniejszej części i tu się nam koszta nie zgadzają i zgadzać nie będą,ja wiem co robiłem i ile wyszło ,nie sprzedaLem żadnego że swoich motocykli bo wiem że nawet bym nie odzyskał swoich pieniędzy więc jakim cudem są w ogłoszeniach wski po całkowitej renowacji za 4000zl

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: kwadrat49 » 2017-04-05, 13:51

maniekgazela pisze:
2017-04-05, 12:42
jakim cudem są w ogłoszeniach wski po całkowitej renowacji za 4000zl
Maniek ,bo to sa wsk-i po pseudo renowacji, po rozkreceniu I ogledzinach fachowcy stwierdzaja ,ze wieksza polowa czesci jest dobra I jeszcze moto na nich polata. A potem wychodza takie kwiatki ,ze skrzynie sie zakleszczaja , silniki sie tluka a przeciez byly nowe lozyska, itp,itd.
Z pelna odpowiedzialnoscia I z wlasnego doswiadczenia wiem ,ze przy obecnych cenach czesci oraz uslug nie jest zbytnio mozliwe odrestaurowanie wsk-i zeby zamknac to w 3tys.+(cena zakupu motocykla) ,no chyba ze ktos mial farta I kupil go naprawde w dobrym stanie I kompletny, tylko czy w takim przypadku potrzebna jest calkowita renowacja?????
Sam wpakowalem kupe zlotiszy w moja I gdybym chcial sprzedac to nikt by mi tego nie zwrocil choc jest to zwykla M21W2 76r. a nie mowiac juz o bardziej wyszukanych modelach ;)
Wiec z tad tez poniekad biora sie te kosmiczne ceny w ogloszeniach,oczywiscie sa tez ludzie ktorzy widza takie ogloszenie I stwierdzaja "skoro ta kosztuje 9 tys ,to za moja moge wolac 10tys bo jest lepsza I ja pomalowalem"

Zgrubnie liczac
-piaskowanie+malowanie
-szkielkowanie
-kola
-chromy
-siedzenie
-dobry wal
-cylinder +dobry tlok(szlif)
-sprzeglo
-wydech
-malowanie
-instalacja
-ogumienie
-ewentualnie bezobslugowy zaplon(wedle uznania)
to sa rzeczy ktore wymagaja praktycznie zawsze odnowy/wymiany jezeli chcemy zrobic moto tak zeby bylo przadnie , a nie wspomne juz o brakach ktore trzeba mniej lub wiecej uzupelniac

Szczerze to sam nie mam pojecia w jakiej kwocie moze sie taki remont zamknac ,bardziej wyszukany model -to I kwota bedzie wieksza.

pozdrawiam :papa:

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Adam_Ga » 2017-04-05, 15:58

kwadrat49 pisze:
2017-04-05, 13:51

Szczerze to sam nie mam pojecia w jakiej kwocie moze sie taki remont zamknac ,bardziej wyszukany model -to I kwota bedzie wieksza
W moim przypadku kwota 4500 to było minimum przy WFM, Z2 to już 5200. Junak 7000 i rośnie...
Liczę tylko koszt renowacji/odbudowy , bez kosztów zakupu motocykla lub bazy z uzupłnieniem braków.

Wszystko zależy od tego co i u kogo robisz. Ceny chromów mogą się różnić o 100% u dwóch "renomowanych" osób, lakierowanie na gotowo ze szparunkami wychodzi najdrożej, można malnąć samemu i wyjdzie ci 300-500zł. To co większość osób pomija przy wycenie remontu to dronica. Głupie gumki potrafią kosztować 300zł. Kilka takich drobnych rzeczy do wymiany,dokupienia etc i mamy 1/3 kosztów!

Co nie zmienia faktu że na dzisiejsze czasy cena 10000-15000zł za motocykl klasy WSK/WFM to moim zdaniem nieporozumienie. Rozumiem że jak ktoś dał za bazę 3000zł, w której musiał wymienić części za 2000zł i jeszcze wpakował 5000zł w remont to oczekuje że ktoś mu kupi moto za 15000zł bo na 5000zł wycenia swoją pracę. Nie mówię że nie, ale KTO WAM DA TAKIE PIENIĄDZE?

Wiem że jeśli nadejdzie taki dzień że będę sprzedawał swoje moto to tylko dlatego że tynk na ścianach już mi się skończył i nie ma co jeść, wtedy oddam za tyle ile ktoś zapłaci. Nawet nie śni mi się że koszty wrócą się w 100%, jak to będzie 70% to się będę cieszył, a i tak wyjdzie że te wszystkie wieczory, weekendy w garażu robiłem charytatywnie...

PS. zrobił się OT, jeśli dyskusja będzie trwała temat zostanie podzielony.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Suspect
Posty: 221
Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Suspect » 2017-04-05, 18:50

mi sie wydaje,ze wszystko zalezy od tego jakiego trupa kupisz i co do niego trzeba dokupic z brakow,jak widac wueski nei sa tanie,ale trupy po 1,5k na olx,to wlasnie z 5k trzeba wlozyc,dlatego sie dziwie ludzia ,ze takie trupy skupuja :D ja kupilem druga jezdzaca za 1200 i bede robil od podstaw,ale brakow w niej nie ma zadnych,a wiem,ze zamkne sie w niej na spokojnie w 3 tys :) wszystko bede staral sie robic we wlasnym zakresie,no moze kola posle do irenki :P

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Adam_Ga » 2017-04-05, 19:13

@Suspect weź pod uwagę ze kupno i renowacja dwuramowki a jednoramowki to dwie różne sprawy. Dostępność części do B3 i M21 jest duża, w jeszcze w miarę rozsądnych cenach.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

maniekgazela
Posty: 304
Rejestracja: 2014-02-02, 23:41
GG: 0
Moje maszyny: Parę SHL,parę WSK i parę ROMETÓW
Lokalizacja: Miesbach Bavaria
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: maniekgazela » 2017-04-05, 21:03

Właśnie o to chodzi, też niem zamiaru sprzedawać swoich motocykli,tylko pisze ze nie da się zrobić kompleksowej renowacji za ceny podawane przez niektórych handlarzy na alledrogo czy olx,chromowanie i lakierowanie że szparunkami to już koszt +- 3tys zależy od modelu

Suspect
Posty: 221
Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Suspect » 2017-04-07, 18:53

Adam_Ga pisze:
2017-04-05, 19:13
@Suspect weź pod uwagę ze kupno i renowacja dwuramowki a jednoramowki to dwie różne sprawy. Dostępność części do B3 i M21 jest duża, w jeszcze w miarę rozsądnych cenach.
oczywiscie,ale mowie o tym wpisie,co zostal wklejony o b3 z kosztem renowacji :) a dwurama, to wiadomo inne koszta

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: peper50 » 2017-04-25, 17:49

Zgadnijcie chłopaki ile wyszedł remont takiej wski? Pomijam niedociągnięcia bo np szparunki można było zrobić węższe co akurat ceny nie zmieni.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: yazimoo » 2017-04-25, 22:17

Podejrzewam że ok 5 tyś

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Adam_Ga » 2017-04-26, 10:42

co to ma wspólnego z tematem :?: :?: :?: :?: :?:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: peper50 » 2017-04-26, 18:51

To samo co wcześniejsze wypowiedzi. Problemu nie było więc pociągnąłem temat. Remont WSKi powyżej zamknął się w kwocie niecałe 3 tys. zł. Pozdrawiam tych co jeszcze coś sami robią przy motocyklach a nie oddają do profesjonalnych firm a później płaczą, że ich kosztowało 10 tys. Ahoj!

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: wfm 1955r ZAREJESTROWANA!!!

Post autor: Kosa » 2017-04-26, 19:54

Pociągnę off top - w moim przypadku ( przypuszczam, że w przypadku większości tu obecnych) sam nie zrobię chromowania ani lakierowania czy szparunków - a wydaje mi się, że to jest największy koszt. Po prostu mija się z celem inwestowanie w potrzebne narzędzia w przypadku odbudowy dwóch lub trzech motocykli. Powinieneś pokazać fotki sprzed remontu - wtedy byłoby łatwiej:)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość