Strona 1 z 1

Dzwonienie cylindra

: 2018-05-28, 20:57
autor: Bulioner
Koledzy mam nowy cylinder i tłok. Prawdopodobnie chińszczyzna. Pytanie o dzwonienie. Silnik dzwoni jak cholera.Pytanie czy to dzwoni cylinder czy tłok czy pierścienie i czy coś z tym robić czy po prostu jeździć. Przejechałem około 500 km (dokładnie nie wiem bo licznik nie chodzi) moto odpala jeździ ale dzwoni ;-)

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-28, 21:11
autor: halcik
Zdejmij głowice i sprawdź luz tłok, cylinder. Jeśli ok to zmierz luzy na pierścieniach. Jeśli ok to zmierz luz na sworzniu góra i dół

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-29, 12:06
autor: Bulioner
luz tłok cylinder wydawał mi się za duży już przy montażu. Jaki powinien być? Trzeba zmierzyć średnicę tłoka i cylindra? czy to się mierzy jakoś w złożeniu?

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-29, 12:14
autor: halcik
Zawsze możesz próbować szczelinomierzem. Ale fakt, prawidłowo mierzy się na stole

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-29, 12:26
autor: auriol77
Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-30, 12:51
autor: Bulioner
auriol77 pisze:
2018-05-29, 12:26
Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach
Wszystko kupione nowe. Cylinder Polski ale nowy współczesny.
Jakie powinny być średnica cylindra i tłoka?

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-30, 13:26
autor: jjaworskyy
Bulioner pisze:
2018-05-30, 12:51
auriol77 pisze:
2018-05-29, 12:26
Prawidłowo to raczej średnicówka do cylindra, i mikromierz do tłoka. Odjąć różnicę wymiarów i mamy luz. Kwestia jeszcze tego czy szlif zrobiony prawidłowo i średnica nie skacze na długości tulei. Są filmy na youtube po szlifierzach partaczach
Wszystko kupione nowe. Cylinder Polski ale nowy współczesny.
Jakie powinny być średnica cylindra i tłoka?
Ja Ci dam dobra radę, kup porządny tłok np Aliena, oddaj stary cylinder do szlifu, te obecne badziewie odłóż na półkę, dotrzyj silnik i ciesz się jazda. :)

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-05-30, 13:49
autor: halcik
Nie rozmiar, a pasowanie. Może być z zakresu od 0.06 do 0.08

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-06-06, 18:23
autor: remek_p
Ja bym sprawdził jeszcze, czy nie odpadła blacha od przeciwwagi wału korbowego. Mi też silnik dzwonił w okolicach cylindra i po rozebraniu okazało się, że blacha jest luźna.

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-06-07, 12:02
autor: DeDallus
Tłok na pewno nie uderza w głowice ? Jakich użyłeś uszczelek ?

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-07-18, 19:46
autor: MotoPRLmaniak
A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-07-18, 20:58
autor: sylwekseat
Jedno uderzenie tloka w swiece = brak przerwy i koniec jazdy hehe

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-07-19, 08:22
autor: Seba_830
MotoPRLmaniak pisze:
2018-07-18, 19:46
A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.
Świeca ze schowaną elektrodą ma inną ciepłotę niż ta wymagana w WSK 125 i nie można od tak jej tam założyć. Brak podkładki świecy, czy tym bardziej zbyt duża przerwa nie spowoduje zderzenia tłoka ze świecą, wystarczy spojrzeć na budowę komory spalania, to nie diesel, gdzie jest ona praktycznie płaska. Jedyna możliwość kontaktu tłoka ze świecą to wkręcenie takiej z długim gwintem. Dziwię się, Tobie, że piszesz takie bzdury zwłaszcza, że ogłaszasz się na forum jako osoba naprawiająca silniki :mur:

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-07-19, 10:20
autor: sylwekseat
Seba_830 pisze:
2018-07-19, 08:22
MotoPRLmaniak pisze:
2018-07-18, 19:46
A kolega sprawdzał świecę?Często się zdarza , ze nie ma tej blaszki na świecy, albo ktoś ustawił za duże przerwy i tłok wali w nią.Ja polecam świecę ze "schowaną"elektrodą.
Świeca ze schowaną elektrodą ma inną ciepłotę niż ta wymagana w WSK 125 i nie można od tak jej tam założyć. Brak podkładki świecy, czy tym bardziej zbyt duża przerwa nie spowoduje zderzenia tłoka ze świecą, wystarczy spojrzeć na budowę komory spalania, to nie diesel, gdzie jest ona praktycznie płaska. Jedyna możliwość kontaktu tłoka ze świecą to wkręcenie takiej z długim gwintem. Dziwię się, Tobie, że piszesz takie bzdury zwłaszcza, że ogłaszasz się na forum jako osoba naprawiająca silniki :mur:
Ostatnio jak mi gwint z glowicy wyrwalo to wkrecilem swiece z dl gwintem i tez myslalem ze bedzie zderzenie a tu nic jezdzilem tak gakis czas dopuki innej glowicy nie zalatwilem

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-07-19, 10:44
autor: Seba_830
Jak widać można wkręcić długą świecę i zderzenia nie będzie, przestrzegam jednak przed taką praktyką, ponieważ wtedy zapłon występuje w innym miejscu niż przewidziała osoba projektująca silnik.

Re: Dzwonienie cylindra

: 2018-07-19, 15:51
autor: MotoPRLmaniak
To niewiem.Musiałbyś cylinder zdjąć i zrobić oglęgdziy.Zdjąć pierścien z tłoka włożyć w cylinder i zmierzyć szczelinomierzem przerwę.Z tego co wiem, to w nowych cylindrach nie robia faz okien cylindra.