WSK M30 Sokół 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Eisengrau
Posty: 280
Rejestracja: 2010-12-14, 19:02
Moje maszyny: Minsk 125
Минск 125
Ural 650
Иж Планета 5
Yamaha 175
Lokalizacja: Podlaskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Eisengrau » 2015-05-08, 14:43

:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1853
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Sebastian440 » 2015-05-08, 19:26

Bernard tych fotek było chyba sześć na tablicy łącznie z nr ramy ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Eisengrau
Posty: 280
Rejestracja: 2010-12-14, 19:02
Moje maszyny: Minsk 125
Минск 125
Ural 650
Иж Планета 5
Yamaha 175
Lokalizacja: Podlaskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Eisengrau » 2015-05-08, 22:21

Znalazłem tylko tyle :-/

Bresio95
Posty: 29
Rejestracja: 2016-06-15, 22:03
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
Romet Komar 2350
Romet Minsk 125 Typ 400A
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Bresio95 » 2017-06-19, 19:31

Będąc kiedyś w bibliotece pewnego uniwersytetu, przeczytałem pewną książkę o WSK i dowiedziałem się, że:
Mianowicie w 1979 roku produkcja motocykli WSK miała zostać przeniesiona do Zakładów Rowerowych Romet w Bydgoszczy.
W tym celu WSK przygotowała prototyp motocykla który odpowiadał możliwościom produkcyjnym zakładów w Bydgoszczy.
Tym prototypem był motocykl WSK M30 Orlik, a potem M30 Sokół. Niestety cały plan upadł w 1981 roku.

Powyższe jest z książki. Dalej, to dokopałem się do Archiwum Rometu, gdzie zostało wyjaśnione, że V-ce minister gospodarki inż. Aleksander Kopieć powołał komisję na szczeblu państwowym, która miała zbadać celowość przeniesienia produkcji do Bydgoszczy.
Jak wiadomo komisja stwierdziła, że się nie opłaca i rozwiązano zespół konstruktorów silników do prototypów. Wtrącę również, że przez widzi misie władzy PRL porzucono projekt Lekkiego Motocykla Romet LM-1, ponieważ miał wejść do produkcji w czasie, gdy komuś zachciało się przenosić produkcję WSK do Rometa. Po co produkować dwa motocykle? No więc porzucono projekt LM-1.

Niestety z tego wszystkiego wyszło to, że nic nie wyszło.

Texas Ranger
Posty: 1016
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Texas Ranger » 2017-06-19, 21:26

Mógłbyś wrzucić jakieś skany, zdjęcia i podać źródło tych informacji. Nie to, że nie wierzę, ale zawsze dobrze mieć podstawę twierdzeń.

Mixol
Posty: 532
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z2 1963 r.
M06B3 1980 r.
Minsk Romet Typ 400A 1990 r.
Lokalizacja: Duchnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Mixol » 2017-06-19, 21:33

:rozpacz: :rozpacz: Szkoda że nie weszła do produkcji, piękny motor.

leho6694
Posty: 121
Rejestracja: 2015-08-21, 21:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 Garbuska 72r,Jawa 350 TS,WSK M06B3
Lokalizacja: Chełm
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: leho6694 » 2017-06-20, 06:19

I właśnie dokładnie ten model powinien być produkowany jako reanimacja WSK + unowocześnienie zawieszenia,hamulców,podniesienie mocy,wykonanie z odpowiednich materiałów,bezawaryjność,prostota naprawy i zalewamy rynki, drugi poprostu prawie identyczny tylko dostosowany do przepisów mówiących o motorowerze, ułatwiający przejście z motoroweru do podstawy( taki kit, rozwiercenie lub zmiana cylindra,gaźnika ,wydechu) właścicielowi.

Mixol
Posty: 532
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z2 1963 r.
M06B3 1980 r.
Minsk Romet Typ 400A 1990 r.
Lokalizacja: Duchnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Mixol » 2017-06-20, 06:44

leho6694 pisze:
2017-06-20, 06:19
I właśnie dokładnie ten model powinien być produkowany jako reanimacja WSK + unowocześnienie zawieszenia,hamulców,podniesienie mocy,wykonanie z odpowiednich materiałów,bezawaryjność,prostota naprawy i zalewamy rynki, drugi poprostu prawie identyczny tylko dostosowany do przepisów mówiących o motorowerze, ułatwiający przejście z motoroweru do podstawy( taki kit, rozwiercenie lub zmiana cylindra,gaźnika ,wydechu) właścicielowi.
Zgadzam się z Tobą w 100%.

Bresio95
Posty: 29
Rejestracja: 2016-06-15, 22:03
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
Romet Komar 2350
Romet Minsk 125 Typ 400A
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Bresio95 » 2017-06-22, 22:05

Z tego co mi wiadomo, to nowa WSK ma opierać się na ostatnich koncepcjach motocykla WSK.
Ale jak wiemy koncepty były często na papierze, nie prezentowane szerszemu gronu.
Mam tylko nadzieję, że mając prototyp tego motocykla będzie o wiele łatwiej wykorzystać go do stworzenia nowego motocykla, niż z tworzenia zupełnie nowych części. Wszystko zależy od tego co się zachowało, czyli nie tylko motocykl, a dokumentacja technologii produkcji.
To tak nawiasem mówiąc :)
Znalazłem na swoim dysku zdjęcie dokumentu ukazującego decyzję o tym, że:
"W sprawie motocykla klasycznego decyzją V-ce Ministra inż. A. Kopcia powołana została na szczeblu Zjednoczeń Komisja, która ma zbadać celowość dalszej produkcji w WSK Świdnik."
Sorka, że będzie zdjęcie z Imgura, ale kto nie wierzy, to może sobie przybliżyć, wyedytować, żeby lepiej było wszystko widać.
Od siebie dodam, że tylko ten kawałek tekstu był taki wyblakły.

Powyżej tego tekstu o decyzji, widzimy plan na Lekki Motocykl Rometa.
Obrazek

Cały tekst jest z roku 1972, nosi tytuł "Koncepcja rozwoju produkcji motorowerów na lata 1972 - 1980" Do użytku wewnętrznego

Co do tego, że motocykl Orlik i Sokół były dla Rometa, to ta informacja znajduje się na początku książki Motocykle WSK - Henryk Załęski, nie będę publikować treści książki bo prawa autorskie :v Kto jest ciekawski, to sam to znajdzie ;)

Od siebie dodam tyle, że jak PRL stworzył Rometa, WSK, to tak samo niszczył te firmy.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 835
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Adam_Ga » 2017-06-23, 10:37

Bresio95 pisze:
2017-06-22, 22:05
Od siebie dodam tyle, że jak PRL stworzył Rometa, WSK, to tak samo niszczył te firmy.
Jak każdy inny zakład produkujący motocykle...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Mixol
Posty: 532
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z2 1963 r.
M06B3 1980 r.
Minsk Romet Typ 400A 1990 r.
Lokalizacja: Duchnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M30 Sokół 175

Post autor: Mixol » 2017-06-23, 10:46

A obecny system wysprzedał bo nieekonomicznie było utrzymywać zakłady, np. FSO jest w ukraińskich rękach zarosło krzakami 3/4 wyburzyli.Nie chcieli wpuścić VW to poszli do Czechów zobaczcie jak dziś wygląda Skoda wtedy mieli tylko Felicję.Nawet Dacia też daje radę a Poloneza nikt nie uratował.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość