WSK M06B3 Kos 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2057
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: daroohd » 2017-06-22, 15:02

Moj Kosik został tylko silnik , cylinder z głowicą powędrował do Mućka na modyfikacje tłok Aliena Anoda będzie..
https://www.youtube.com/watch?v=K_gU05qrbHQ
https://www.youtube.com/watch?v=fUlQDG9D5rg

s06tuner
Posty: 32
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2017-06-22, 18:05

miał bym pytanie do zorientowanych
zaczynając od początku - kupiłem miesiąc temu kosa ( w oryginale ładnie zachowany ale bez silnika. Gościowi kupe lat temu ukradli go gówniarze na wsi, jakoś dowiedział się kto to był i odzyskał motocykl ale opendzlowali już komuś silnik i przednie koło a tabliczke pomalowali czasną farbą.... dokupił koło ale zwykłe i niepasowało, motor wsadził do drewutni i tak stał tam do początku lat dziewięćdziesiątych do niedawna - dałem 250pln)

dopiero niedawno przywiozłem go do siebie i na tyle na ile się dało oczyściłem tabliczke i ku mojemu zaskoczeniu typ silnika nie był s -01z3 tylko 051 - i teraz to pytanie czym różni się on od s01??? aluminiowy cylinder i co dalej? widziałem pare silników 125 które miały inaczej mocowaną pokrywe sprzęgła - miały szeroko rozstawione śróby a nie dwie obok siebie z przodu - to właśnie ten typ 051??? bo chce kupić taki jaki ma być.

do tej pory zbierałem głównie motocykle starsze (57r 59r 60r itp) i o tych starych wiem sporo ale o ostatnich seryjnie produkowanych troche widocznie mniej ;)
widziałem kiedyś na allegro silnik chyba właśnie z oznaczeniem 051 ale tamten niby był prototypem z fabrycznym zapłonem bezstykowym podobnym jak w charcie

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2057
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: daroohd » 2017-06-22, 19:11

Witam co do silnika to podaj jeszcze rocznik kosa, nie wszystkie od razu miały aluminiowy cylinder kup silnik jak na foto z takim polem numerowym i taka kapą predom-dezamet .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

s06tuner
Posty: 32
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2017-06-22, 22:02

dziękuje za odpowiedź
kos rocznik 1983,
silnik który jest na twoim zdięciu ma właśnie szeroko rozstawione śruby trzymające pokrywe sprzęgła - tym się róźni 051 od s01z3?
występowały ,,prawie,, takie same silniki tzn z takim wzorem pokrywy i polem numerowym, alez wąskim rozstawem śrób. w zasadzie to nawet głównie takie widywałem, a z szerokim rozstawem żadziej są w ogłoszeniach.

no i jeszcze co zauważyłem to normalne wsk mają podaną moc 7,3km a moja ma na tabliczce 5,3kw czyli 7,2km ale to szczegół chyba

Awatar użytkownika
ceremuga
Posty: 5
Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: ceremuga » 2017-07-31, 18:33

Obrazek

Witam, włąśnie zaczynam swoją przygodę z WSK. Kupiłem coś takiego z numerem ramy 2221009 (numer już znam na pamięć), ale co z tego skoro moja wiedza jest tak skromna, że nie potrafie okreslić czy mam kosa czy zwykłą M06B3. Rok prod to 1982. Błotniki z tego co sie dowidziałem w tym roku wychodziły płytkie i głębokie, więc ...... mać ja mam z przodu glęboki, a z tyłu płytki. Pomóżcie proszę okreslic jak mój motór powinien wyglądać, aby przynajmniej na pierwszy rzut oka przeszczepy nie rzucały sie w oczy.

halcik
Posty: 1115
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: halcik » 2017-07-31, 19:33

Tu nie aso, żeby rozszyfrować co masz musisz wkleić zdjęcia

Awatar użytkownika
ceremuga
Posty: 5
Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: ceremuga » 2017-07-31, 20:00

U góry w pierwszej linii jest link do obrazka, przynajmniej ja tak widzę. Klikam prawym "otwórz grafikę w nowym oknie" i jest duże zdjęcie. Generalnie dodałem zdjecie przy użyciu narzędzi forum. Jeśli coś skopałem to przepraszam, ale u mnie działa. Tu są linki https://zapodaj.net/43478f8d890da.jpg.html
https://zapodaj.net/172748d87a55a.jpg.html
https://zapodaj.net/4b68a4eb4c31c.jpg.html
https://zapodaj.net/ba1d3db0766ec.jpg.html

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2057
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: daroohd » 2017-07-31, 20:56

Zwykła B3 przedni błotnik do wymiany na kwadratowy taki jak tylni.

Awatar użytkownika
ceremuga
Posty: 5
Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: ceremuga » 2017-07-31, 21:25

Ok, wymienię na kwadratowy, ale tu pojawia sie kolejny problem - na jaki kolor pomalować błotniki. W kilku miejscach na forum znalazłem opinię że wsk-i nie wychodziły z czarnymi kwadratowymi błotnikami. Polakierować na popielaty np. RAL 9002? Mam czerwony bak, do tego dać popielate płytkie błotniki - wychodziło coś takiego ze Świdnika?

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 155
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: DaViD » 2017-08-12, 23:37

ceremuga pisze:
2017-07-31, 21:25
Ok, wymienię na kwadratowy, ale tu pojawia sie kolejny problem - na jaki kolor pomalować błotniki. W kilku miejscach na forum znalazłem opinię że wsk-i nie wychodziły z czarnymi kwadratowymi błotnikami. Polakierować na popielaty np. RAL 9002? Mam czerwony bak, do tego dać popielate płytkie błotniki - wychodziło coś takiego ze Świdnika?
Kwadratowe błotniki były malowane na czarno i na popielaty, jeżeli bak czerwony to błotniki popielate, jeżeli był czarny to i błotniki czarne ;-)

Awatar użytkownika
ceremuga
Posty: 5
Rejestracja: 2017-07-30, 08:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 r.prod 1982
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: ceremuga » 2017-08-13, 10:04

Dziękuję za cenne podpowiedzi. Wybór padł na błotniki w kolorze popielatym. Mam jeszcze jedno pytanie. Lakierować proszkowo czy u lakiernika samochodowego?

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2057
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: daroohd » 2017-08-13, 10:26

Ja w Kobuzie jak i w Kosie lakierowałem proszkiem za te dwa komplety dałem 120 zł piaskowanie malowanie i jest super jedynie w kosie w jednym miejscu gdzie kapała woda widać pomalowany wżer tak to są super jak masz ładne oddaj na proszek.

https://www.youtube.com/watch?v=K_gU05qrbHQ
https://www.youtube.com/watch?v=W3i-ZMTC6_0

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość