WSK M-150

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-01-15, 12:01

1) paniczq
szlif 2-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 3-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 4-tłok sworzeń i pierścienie, 1szt.
2) PrzemM
szlif 2-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 3-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 4-tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
3) sbanys
szlif 1- tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.
szlif 2- tłok sworzeń i pierścienie, 2szt.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-15, 20:08

sbanys pisze:
2018-01-15, 11:14
A jak z pierścieniami na te szlify ?
pierścienie są w komplecie na taki wymniar jak tłok. oczywiście przerwe na zamku trzeba sprawdzić wkładając pierścień do cylindra i mierząc szczelinomierzem.

druga kwestia to ilość pierścieni - w pierwszej fabrycznej wersji tłoki miały trzy szerokie pierścienie a później w drugiej były już dwa. więcej pierścieni nie oznacza więcej mocy tylko większe opory tarcia i szybsze zużycie cylindra (np mój brat w silniku 2t o pojemnoiści 250 miał fabrycznie jeden wąziutki pierścień, a silnik generował 58km więc słaby nie był)
to też jest do ustalenia - ja np mam trzy ale węższe co zmniejsza opory tarcia na nich w porównaniu z szerokimi o około 15%

a tak wogóle to jestem zaskoczony od listopada do wczoraj nic a tu nagle od wczoraj do dziś taki ruch :)

z ciekawości - aż tyle macie S06 czy na zapas zamawiacie?

aha - szlify nie kończą się na czwartym bo to tłoki na zamówienie więc mogą wykonać większe - ja mam 5 a właściwie chyba nawet 6 szlif u siebie

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-01-15, 20:30

Ja biorę na zapas.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-15, 23:10

ok, niedługo pojade złożyć zamówienie, ale chciał bym uniknąć niemiłych niespodzianek i wole się upewnić - ostatnim razem gość mówił że za zestaw liczą 120pln ale ,,wszystko drożeje nic nie tanieje,, więc też mają mieć nowy cennik na regeneracje wałów, szlify cylindrów i tłoki - ja postaram się żeby było po staremu bo sam będe kupował i w moim interesie jest żeby było jak najtaniej
tak czy inaczej licząc np 120 zł razy zamówienie jednego z kolegów np 5 sztuk równa się 600zł plus około 10 -15zł za paczke do was - mimo takiej kwoty na 100% jesteście chętni? żebym nie został później np z tłokami za 2.000zł :)

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: Cienias » 2018-01-16, 17:58

Jedyna opcja to po prostu zebrać pieniądze przed robotą i tyle. Tak to możesz popłynąć.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: janosikmz19822 » 2018-01-16, 21:52

Zbierz pierw kawsę tak będzie dla Ciebie najlepiej.
Zawsze można od ts 150 zamontować tłok.
Ja mam też 150 ccm tyle że shl.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-17, 02:40

myślałem żeby założyć swoją kase, ale puki co niema odzewu na ile pierścieni ktoś chce tłoki i czy na 100%.
można od ts - ale to zależy kto co woli,, nie jest to złe wyjście, pożądny tłok do ts można kupić za 80pln. tylko tam są szlify co 0,5mm a nie co 0,25 więc co dwa jakgdyby - czyli można na drugi odrazu a potem na czwartyt a później już tylko na 175 (pisałem o tym wcześniej) a te dorobione tłoki mogą być 57mm , 57,25mm , 57,50mm , 57,75mm.......58,50mm , 58,75mm itd itp - jaki wymiar potrzeba

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: paniczq » 2018-01-17, 13:54

Witam ja chciałbym tłoki najbardziej zbliżone do oryginału=3 pierścienie.
Pozdrawiam

sztynx1985
Posty: 17
Rejestracja: 2017-10-10, 11:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64,Jawa 175,WSK Kobuz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sztynx1985 » 2018-01-20, 23:07

Pytanko a jest możliwość na mniej niż 57.Dlatego pytam bo mam Cylinder też od S34 i szkoda by mi było od razu go na 57 robić>Da radę np dorobić na 55 tłok sworzeń pierścienie

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-21, 23:04

zapytam, ale tłoki do s34 zdarzają się na allegro, zapytam czy tam takich nie mają

Awatar użytkownika
PrzemM
Posty: 90
Rejestracja: 2015-01-11, 21:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M-150 M06 56r 57r Riviera Lutece Kobuz 2.66 Dudek Junaki
Lokalizacja: Trawniki
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: PrzemM » 2018-01-22, 00:42

Ja bym chciał na 3 pierścionki. Tak jak było w oryginale :)

paniczq
Posty: 314
Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: MASZYNY X15
Lokalizacja: OŚWIĘCIM
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: paniczq » 2018-01-22, 09:03

sztynx1985 pisze:
2018-01-20, 23:07
Pytanko a jest możliwość na mniej niż 57.Dlatego pytam bo mam Cylinder też od S34 i szkoda by mi było od razu go na 57 robić>Da radę np dorobić na 55 tłok sworzeń pierścienie
Witam jak coś to mam tłoki do S34.

sztynx1985
Posty: 17
Rejestracja: 2017-10-10, 11:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64,Jawa 175,WSK Kobuz
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sztynx1985 » 2018-01-22, 19:26

a masz sworzeń.Na jakie szlify masz tłoki.Tam jest rysa bo ktoś zatarł tłok i być możne trzeba więcej niż 53

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-27, 21:04

popytałem co i jak, stop ak 12 , cena była by 130 pln za tłok, pierścienie i sworzeń.
niby odlewnik z politechniki wrocławskiej poszedł na emeryture więc ma nie być już więcej odlewów w przyszłości, (troche szkoda bo niewiem co kiedyś uda się kupić - może kolejną Z150 lub ose m50 albo shl 150u/t ) zostały ,,ostatnie dwa wiadra surówek do shl,, ( 150 i 175) bo nasz s06 to silnik z shl 150
sztynx1985 , PrzemM i paniczq dali potwierdzenie sbanys jeszcze czekam czy na 100% i na ile pierścionków.

pany mam taką propozycje - żeby nie zaśmiecać tematu kontaktójmy się przez pw, maila - lukashonda@wp.pl
ewentualnie dam nr telefonu

druga propozycja jest może kontrowersyjna, ale chce się zabezpieczyć - proponuje aby potencjalni chętni przelali 10plm (słownie dziesięć złotych) abym był pewny że to nie podpucha ok? odliczymy to od kosztów później - taka kaucja nieduż jak na koszt całości ok?

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-01-27, 22:40

Potwierdzenie wysłałem na maila.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-28, 22:37

http://www.shlka.fora.pl/viewimage.php?i=1455
poglądowe zdięcia , otwór na sworzeń jest sfazowany żeby łatwiej sworzeń wsadzić i na zdięciach otwór wygląda na jajowaty,
poszerzone są po bokach otwory na kanały przelotowe , pozatym wzmocniony jest pod sworzniem .

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: halcik » 2018-01-28, 23:26

Od czego pierścienie?

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-01-29, 20:44

od tego tłoka - oni chyba też je dorabiają - ale pewnie dało b y sie od czegoś podpasować - ważna jest średnica cylindra i wysokość pierścienia

przed chwilą mierzyłem i oryginalne pierścienie mają wysokość 2,5mm a ja mam zrobione na 2mm czyli suma wysokości trzech pierścieni to 6mm a nie 7,5 więc tarcie będzie mniejsze co da spadek oporów i wolniejsze wycieranie gładzi cylindra

mierzyłem też w mz ts 150 i mz etz 150 i tam są dwa pierścionki których grubość moja sówmiarka określiła na około 1,9mm

sbanys
Posty: 1149
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: sbanys » 2018-02-02, 21:18

Coraz więcej 150 się pojawia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

s06tuner
Posty: 174
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M-150

Post autor: s06tuner » 2018-02-04, 21:38

cześć pany, zdjęcie tabliczki nasunęło mi pomysł - ale od początku - kupiłem kiedyś m150 za 350pln ale bez silnika, później kupiłem jakiś silnik a potem kolejny w końcu zadzwonił gość od którego kupiłem motocykl z wiadomością że jest opcjia kupna silnika prawdopodobnie oryginalnego - ale akurat miałem trudną sytuacje finansowa i nie mogłem go kupić - więc mam silnik z numerem niższym o 653 od tego który powinien być, w sumie mam teraz 4 silniki ale nie mam oryginału - wiem że nierealne jest go znaleźć po latach ale z ciekawości chciał bym spróbować (wyprodukowano około 50 tysięcy s06 więc jeden konkretny to kropla w morzu)

obejżałem moją tabliczkę i powinienem mieć taki nr s06*21288*

w zamian podam jakie mam - może ktoś trafi swój :)
s06A*635* (to akurat od osy m50 ale niby też s06 i to dość wczesny - 635)
s06*20635*
s06*25415*
s06*32523*

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rajnold i 12 gości