WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1475
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2018-05-03, 12:55

Spróbuj motokam.net - czasami ma nietypowe rzeczy w ofercie...

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 352
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: janosikmz19822 » 2018-05-03, 14:20

Żeby dobrać stożek musisz poszukać łożyska które będzie miało taka samą średnicę zewnętrzna natomiast w środku może byc większe od starego aby nie mniejsze bo ciężko skrawać łożysko tokarz dorobi tuleje redukcyjna na sztyce w pierwszej wersji i wiadomo zbliżona wysokość też musi być .

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1475
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2018-05-18, 14:07

Koledzy czy w modelu L licznik w półce powinien byc metalowy czy plastikowy?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: kowal460 » 2018-05-29, 17:12

Natrafiłem na fajne zdjęcia z hali produkcyjnej wsk gdzie widać że model Z z przodem od wersji L to nie są pojedyncze egzemplarze, a było ich setki a nawet tysiące , model Z1 Z2 i Z jest oznaczeniem że do tych modeli został wstawiony zmodernizowany silnik s01 nad którego ulepszeniem pracował min W. Wiatrak (nie licząc modelu Z150) Jedna Z-tka to model jaki wszyscy znają , następna Z tka z przodem od modelu L a ostatnia to Z- tka na bogato dużo chromu i odpada kremowy kolor, cena jego była dużo wyższa

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1475
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2018-05-29, 18:17

Możesz wrzucić to zdjęcie?

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: kowal460 » 2018-05-30, 03:51

tak mogę na dniach postaram się wstawić, kadruje właśnie niektóre artykuły robię sobie co ciekawsze wycinki, min ten o serii Z, znalazłem również jak dotąd jedyne zdjęcie jakie widziałem rajdowej wski zbudowanej na modelu m06Z, ale to niestety zostawię dla siebie, wstawie kilka art min o tym kto malował szparunki na prawie każdym z waszych motocykli :)

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1207
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2018-05-30, 08:11

Nie wiem skąd ty bierzesz takie rzeczy ale chętnie bym je przejrzał! :)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1152
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: zubr9471 » 2018-05-30, 09:20

Model, o którym piszesz, to M06 1 (czytaj: em zero sześć jeden). Nazywany jest potocznie Z1 i był pierwszym krokiem ewolucji modelu M06 w model Z. Wychodził tylko w '59. Charakteryzował się przodem typu wfm, aluminiowymi bębnami hamulcowymi i tylnym błotnikiem pogłębianym w tylnej części. Również posiadał zmodernizowany silnik z kwadratowym cylindrem.

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: kowal460 » 2018-06-04, 14:51

1959 M06Z z1 z2 wsk 1964 0177 (33).jpg
typ Z1 nie jest ewolucją wski a raczej jej uwstecznieniem . WSk z serii Z zaprezentowane na MTP były o jeden krok na przód w rozwoju tej marki wprowadzając szereg zmian i nowych rozwiązań bazując na modelu M06-L . Z1 to uwstecznienie modelu typy Z , powód banalny CENA. Priorytetowym zadaniem WSK było min wprowadzenie szeregu zmian i ulepszeń przy utrzymaniu stałej ceny. Zbyt duża ilość zmian w M06 Z spowodowała przekroczenie tej kwoty , dlatego powstał typ Z1. Widać to również w modelach typu M06-64, B i B1 robiono wszystko aby ulepszyć model i utrzymać stałą cene pozbawiając motocykl drogich w produkcji elementów takich jak np. skrzynki narzędziowe zastępując je profilowaną blachą a później jeszcze tańszym plastykiem. Nawet późniejsze modele typu L nie były już czystą pierwotną wersją , Mój motocykl M06L z roku 1961 miał już ramę z zetki , to znaczy możliwość przeniesienia hamulca z prawej na lewą stronę motocykla. Co za tym idzie wiele ludzi kiedyś to robiło, wstawiało nowoczesne koła z pełnymi bębnami do tego modelu bo hamulce były skuteczniejsze ,a pełne bębny sprawiały że motocykl stawał się atrakcyjniejszy. Po co taka rama w M06L? Proste czysta ekonomika, taniej ,łatwiej i szybciej jest produkować jeden wzór ram. Sukces WSKi to była jego niska cena.
1.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1152
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: zubr9471 » 2018-06-05, 08:35

L i Z bazowały na tej samej ramie, bo były to 2 wersje: bardziej luksusowa - droższa i uboższa - tańsza.
Prezentacja prototypu z fajerwerkami na targach to jedno a produkcja seryjna to drugie. Tak było i jest w przypadku np. dzisiejszych samochodów. Cięcie kosztów i upraszczanie produkcji to również naturalny trend, który trwa do dzisiaj. Wzrost luksusowości (ewolucja modelu M06Z) to konsekwencja wymagań rynku (klienta) i również proces ewolucji.
P.S. Piękny szpaler modeli M06 1 na zdjęciu.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1207
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2018-06-05, 09:55

zauważyliście że 1/5 motocykli nie ma dwubarwnego baku?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Mixol
Posty: 635
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64 1965 r.
M06B3 1980 r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Mixol » 2018-06-05, 10:06

Jeden wielki misz -masz, mi osobiście Z1 z przodem od L bardzo się podoba, szkoda tylko że tak mało się ich uchowało, w ogłoszeniach spotyka się L, Z2, a Z1 ze starym przodem chyba z raz widziałem.Może jest jak pisze Kowal, ludzie podążając za modą przerabiali swoje egzemplarze.Dzięki za zdjęcia, oj jak bym wpadł na taka halę z tyloma Wueskami :D

Awatar użytkownika
kowal460
Posty: 472
Rejestracja: 2016-06-19, 16:21
GG: 0
Moje maszyny: junak b20 1962 wfm mo6 1959
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: kowal460 » 2018-06-05, 16:00

nie ma sprawy :) Teraz przerabiam obszerny artykuł o modelach typu B1, ile Świdnik musiał zrobić aby uzyskać znak jakości. Ostatnio Z1 była wystawiona na sprzedaż oryginał i fajny opis był do niej , widać że koleś znał się na rzeczy i się tym interesował napisał min że przód od tego modelu był trochę inny niż w L miał mniejszą średnicę na ośkę

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 425
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: MajkelCIN » 2018-06-17, 17:18

Panowie jakby co, to nadal szukam kompleciku łożysk/wianków do główki ramy do Zetki :). Może ktoś się zlituje :lol: .
Ostatnio zmieniony 2018-06-19, 14:03 przez MajkelCIN, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lenku
Posty: 11
Rejestracja: 2016-12-20, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: XJR1200 1994,
Wsk M06,
Komar 2350, 2351
Motorynka M2
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: lenku » 2018-06-19, 11:44

U mnie połączyłem miski oryginalne z prowadnicami I kulkami z nowego zestawu I funguje. Faktycznie z nowego zestawu miski były ciut za wąskie I latały w ramie, Po wyczyszczeniu je akurat zostawiłem (a miałem je w proszku więc czyszczenia było). Natomiast pozostałe elementy łożyska można było z powodzeniem użyć z nowego zestawu.

Większy odzew niestety będzie jedynie po zadaniu pytania na facebooku..

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 425
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: MajkelCIN » 2018-06-20, 20:52

U mnie znowu i jedne i drugie miski nadają się na złom. Na Fuckboku na jakiej grupie?, kilka ich jest.

Awatar użytkownika
lenku
Posty: 11
Rejestracja: 2016-12-20, 21:05
GG: 0
Moje maszyny: XJR1200 1994,
Wsk M06,
Komar 2350, 2351
Motorynka M2
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: lenku » 2018-06-28, 09:50

Najwięcej dzieje się na grupie "Wsk to jest to" czy jakoś tak. Tam bym zapytał. Spokojnie ktoś coś uradzi.
Ja po ponad Roku właśnie skończyłem I wczoraj pierwsza jazda 30km.
Prędkość przy docieraniu śmieszna ale frajda jest. CZas na skompletowanie zestawu części I kluczy do plecka I objazd :)

mm8255
Posty: 131
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mm8255 » 2018-07-22, 01:40

Koledzy jaki rozmiar tulejek na wahacz tylnego koła w wsk m06z? Takie?

Średnica wewnętrzna 18,62 mm

Średnica zewnętrzna 24,65 mm

Średnica kołnierza 29 mm

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1475
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
Motorynia
Komar
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Kosa » 2018-07-22, 15:19

Czy macie jakieś sprawdzone współczesne felgi 19" do Z2?

mm8255
Posty: 131
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mm8255 » 2018-07-27, 00:42

Nigdzie nie mogę znaleźć, jakie uszczelniacze idą na przednie zawieszenie? Zamawiałem kiedyś ale nie pamiętam cholera ;/
WSK Z2 WSK 150? Chodzi mi o rozmiary

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość