WSK M06B3 Kos 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
zoha267
Posty: 368
Rejestracja: 2015-02-09, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: Lubartów/Lubelskie

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: zoha267 » 2018-07-17, 08:26

To pewnie był czarny a zbiornik i boczki ktoś przełożył....
za motóóórrem panny sznurem ;-)

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2018-11-25, 18:42

pytanie do znawców, w którym roku było przejście z wąskiego rozstawu śrub w przedniej części pokrywy sprzęgła na szeroki rozstaw?

i czy wszystkie kosy miały siedzenie z przeszyciami poprzecznymi?( właściwie to przetłoczenia a nie przeszycia)?

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 325
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: DaViD » 2018-11-25, 19:48

s06tuner pisze:
2018-11-25, 18:42
i czy wszystkie kosy miały siedzenie z przeszyciami poprzecznymi?( właściwie to przetłoczenia a nie przeszycia)?
W Kosie fabrycznie nie montowano siedzeń z przetłoczeniami. Tylko Gile, Lelki, Kobuzy, Perkozy, Dudki i Bąki takie posiadały.

czankete
Moderator
Posty: 931
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: do 200 jeszcze trochę brakuje...
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: czankete » 2018-11-25, 20:02

s06tuner pisze:
2018-11-25, 18:42
pytanie do znawców, w którym roku było przejście z wąskiego rozstawu śrub w przedniej części pokrywy sprzęgła na szeroki rozstaw?
...masz to opisane szerzej przy opisie modelu M06B3 - w 1985r. ;-)

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2018-11-25, 22:43

czankete pisze:
2018-11-25, 20:02
s06tuner pisze:
2018-11-25, 18:42
pytanie do znawców, w którym roku było przejście z wąskiego rozstawu śrub w przedniej części pokrywy sprzęgła na szeroki rozstaw?
...masz to opisane szerzej przy opisie modelu M06B3 - w 1985r. ;-)
DZIĘKUJE BARDZO, w temat zwykłej b3 nie zaglądałem bo niestety takowej nie posiadam - ale masz racje, mogłem o tym pomyśleć
dużo tematów ogarnąłem od a do zet a jakoś tego jeszcze nie
Ostatnio zmieniony 2018-11-25, 22:58 przez s06tuner, łącznie zmieniany 1 raz.

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2018-11-25, 22:53

[/quote]
W Kosie fabrycznie nie montowano siedzeń z przetłoczeniami. Tylko Gile, Lelki, Kobuzy, Perkozy, Dudki i Bąki takie posiadały.
[/quote]

mój ma takie przeszycia
widziałem niedawno czerwone boczki do kosa oryginalnie fabrycznie z czerwonego plastiku - nie zwrócił bym na to nawet uwagi ale niedawno czytałem temat o czerwonej b3 i tam były czerwone boczki i lampa - też pare osób mówiło że ze Świdnika to nie wyjechało a niby jednak tak - więc i kosy cudaczne musieli montować

tak na marginesie, widziałem czarnobiałe zdjęcia wuesek i np. widziałem fotke perkoza fabrycznie z boczkami ,,tarka,, i jedną z pierwszych sport s1 z bakiem jak w kobuzie(łezka na to chyba mówicie)

czankete
Moderator
Posty: 931
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: do 200 jeszcze trochę brakuje...
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: czankete » 2018-11-26, 18:30

s06tuner pisze:
2018-11-25, 22:53
W Kosie fabrycznie nie montowano siedzeń z przetłoczeniami. Tylko Gile, Lelki, Kobuzy, Perkozy, Dudki i Bąki takie posiadały.
[/quote]mój ma takie przeszycia... ...więc i kosy cudaczne musieli montować[/quote]

...s06tuner akurat tym nie sugerowałbym bym się i nie uważał za pewnik. Osobiście nie przypominam sobie bym spotkał Kosa z kanapą, która miała przetłoczenia. Widziałem przynajmniej kilkadziesiąt kosów (także dwa fabrycznie nowe) i żaden nie był z takim siedzeniem jak np. w Kobuzie czy innych z serii "ptaków". Żaden z siedmiu moich Kosów, pochodzących z różnych lat produkcji nie ma też siedziska z przetłoczeniem. Owszem są widoczne zmiany i modyfikacje jakie były wprowadzane w kolejnych latach produkcji typu, wzmocnienia błotnika, przetłoczenia chorągiewek, pokrywy silnika/kartery, czy lampa przednia i stacyjka ale poszycie siedziska zawsze widziałem gładkie. Dlatego też z dużym dystansem wnioskowałbym, że (nawet na teorię, iż pod koniec produkcji ze względu na chęć pozbycia się części i składali WSK z czegokolwiek co było na magazynie) do Kosa założyli kanapę z przetłoczeniami. Za bardziej prawdopodobne uważam, że kanapa taka mogła zostać zamontowana/zmieniona już po zakupie motocykla jako nowego. Chyba, że znasz pełną historię swojego egzemplarza? ;-)

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1633
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Kosa » 2018-11-26, 18:41

Zmiany lampy przedniej? Możesz wyjaśnić?

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2018-11-26, 20:36

wiesz jak jest - historie niby znam bo kupowałem od pierwszego właściciela który mówił że nic w nim nie robił od nowości ale początkiem lat dziewięćdziesiątych mu go zaiwanili gówniarze - kosa odzyskał ale opędzlowali komuś koło przednie i silnik (koło mam już a silnik kupie na oldtimerze - dlatego pytałem o rozstaw śrub) - ale wiadomo - tylko sobie można ufać i to też nie zawsze

na pewno nie mam zamiaru się sprzeczać - wiem dwie rzeczy - często ktoś coś kiedyś wymieniał a my o tym nie wiemy - ale też często gęsto nie wiemy wszystkiego co działo się w fabryce np. widziałeś tą czerwoną b3 z czerwonymi plastikami? z działu unikatowe aukcje

czankete
Moderator
Posty: 931
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: do 200 jeszcze trochę brakuje...
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: czankete » 2018-11-26, 22:52

...jasne - rozumiem, ja też nie będę się sprzeczał, ponieważ często i gęsto rozmawiając ze znajomymi z "branży" motocyklowej i ludźmi, którzy swoje pierwsze WSK np. kupowali za talony jak i utracili takowy sprzęt pod barem lub remizą często słyszę podobne historie. Jednak połowę z nich dzielę od razu na pół a dopiero z tej drugiej połowy wyszukuję fakty (prawdopodobne i najlepiej udokumentowane fakty) dotyczące WSK, dotyczące dawnej motoryzacji i nie tylko. Chodzi mi tylko o to by mimo wszystko nie tworzyć historii, których nie jesteśmy w stanie 99% udokumentować ;-) ...

...kwestia zaś tego co działo się kiedyś w fabrykach związanych z produkcją WSK jest dla mnie dalej dyskusyjna. Osobiście nie do końca zgadzam się z poglądem, że w jakimś tam momencie klecili sprzęty z tego co było pod ręką albo na magazynie i składali byle sztuka była. Może dlatego, że i Wujek i Ciotka pracowali niegdyś w Świdniku i nigdy relacjonując to co robią nie wypowiadali się negatywnie o produkcji czy jakości tego co robili. Owszem nie wypytałem ich wtedy wprost o jakość, bo z oczywistych względów takie pytanie nawet do głowy by mi wtedy nie przyszło, a teraz niestety takiej możliwości już nie ma (zresztą kto by wtedy wyprzedzał historię i pomyślał wtedy, że ten prosty niedoceniany już wtedy sprzęt stanie się takim przedmiotem takiego pożądania?).

...odnośnie kwestii "kolorowych/czerwonych" elementów WSK wykonywanych z tworzyw sztucznych - w szczególności boczków, lamp, krótkiej osłony łańcucha podejrzewam, że udział w tym przedsięwzięciu mogły mieć niegdysiejsze Zakłady Chemiczne w Pustkowie - z wiadomych względów wyhamowane wtedy na rodzimym rynku i eksportujące to co najlepsze na "Zachód". Podczas przyszłorocznych letnich odwiedzin rodzinki spróbuję wypytać się o jakieś szczegóły. Może dowiem się czegoś ciekawego - tak jak tego jak pewnego dnia w jednym z osiedlowych garaży Osiedla Pustków powstała znana obecnie na naszym rynku fabryka farb "Śnieżka" :D .

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 325
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '83,
WSK M06B3 '76 "Lelek", Pony 301
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: DaViD » 2018-11-27, 14:03

s06tuner pisze:
2018-11-26, 20:36
na pewno nie mam zamiaru się sprzeczać - wiem dwie rzeczy - często ktoś coś kiedyś wymieniał a my o tym nie wiemy - ale też często gęsto nie wiemy wszystkiego co działo się w fabryce np. widziałeś tą czerwoną b3 z czerwonymi plastikami? z działu unikatowe aukcje
A ja mam pytanie, jaki kolor jest tego Kosa? Wiadomo, że pomarańczowe boczki wychodziły w dwóch wariantach. Z czarnej masy malowane na pomarańczowo i z pomarańczowej masy. Twój Kos jest czerwony czy pomarańczowy?

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2018-11-27, 22:32

ja mam pomarańczowego kosa 83 rok

s06tuner
Posty: 127
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2018-11-27, 22:52

czankete pisze:
2018-11-26, 22:52


...kwestia zaś tego co działo się kiedyś w fabrykach związanych z produkcją WSK jest dla mnie dalej dyskusyjna. Osobiście nie do końca zgadzam się z poglądem, że w jakimś tam momencie klecili sprzęty z tego co było pod ręką albo na magazynie i składali byle sztuka była. Może dlatego, że i Wujek i Ciotka pracowali niegdyś w Świdniku i nigdy relacjonując to co robią nie wypowiadali się negatywnie o produkcji czy jakości tego co robili. Owszem nie wypytałem ich wtedy wprost o jakość, bo z oczywistych względów takie pytanie nawet do głowy by mi wtedy nie przyszło, a teraz niestety takiej możliwości już nie ma (zresztą kto by wtedy wyprzedzał historię i pomyślał wtedy, że ten prosty niedoceniany już wtedy sprzęt stanie się takim przedmiotem takiego pożądnania
ja niestety nie znam pracowników fabryki wsk Świdnik ( a żałuje bo chciał bym więcej wiedzieć o niektórych rzeczach), ale w zeszłym roku rozmawiałem z byłym zawodnikiem ,,AVIA Świdnik,, - mówił sporo o startach na wsk 250 w3 ,że nawet niedaleko mnie zdarzało mu się startować itd., mnie trial średnio interesował i pytałem go o zagadnienia bardziej związane z motocyklami - między innymi mówił że kiedyś jakiś tam inwestor z USA zamówił partie wsk na tamten rynek, zmontowano je np. z czechosłowackimi dozownikami oleju i wieloma innymi ciekawymi elementami wykończenia, inwestor się wycofał a motocykle rozprowadzono na rynku krajowym - i on kupił jeden z nich i jak sam mówił motocykl niepowtarzalny który jest u niego do dziś, ale ciekawostką jest to że z fabryki wyjechał z bakiem bez komory na mixol i z pokrywą bez miejsca na dozownik (ja mu wierze bo poco miał by sam skundlić unikat i zrobić pospolitszą wersje?)

czankete
Moderator
Posty: 931
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: do 200 jeszcze trochę brakuje...
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: czankete » 2018-11-27, 23:21

Kosa pisze:
2018-11-26, 18:41
Zmiany lampy przedniej? Możesz wyjaśnić?
...chodziło mi o zmianę plastikowej skorupy lampy na taką jaka była w "czwórce" po to by podobnie jak w zwykłych 125-tkach z końca produkcji móc montować stacyjkę taką jak w Charcie ;-) .

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 212
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: igor1956 » 2019-02-11, 18:14

Panowie kupiłem wczoraj kosa 84r. Jaka powinna być lampa tył???
Za motórem panny sznurem ;-)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1294
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2019-02-11, 18:50

igor1956 pisze:
2019-02-11, 18:14
Panowie kupiłem wczoraj kosa 84r. Jaka powinna być lampa tył???
Wydaje mi się, że taka jak w Charcie

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 212
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: igor1956 » 2019-02-11, 18:57

Tez tak mi się wydaje ale motocykl ma przejechane 5720km od nowości i od kiedy pamiętam miał "zwykłą" plastikową lampę.
Motor kupiłem wczoraj od kolegi co miał go co pamiętam to z 20lat.
Za motórem panny sznurem ;-)

Awatar użytkownika
WojtekW
Posty: 163
Rejestracja: 2015-04-16, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 125 WSK M06B3 PAK WSK M21W2 WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: Świnoujście
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: WojtekW » 2019-02-12, 22:55

Lampa powinna być taka jak później była w Charcie ( to właściwa kolejność, najpierw WSK, potem Romet ),ale uchwyt taka redukcja za lampą, bardzo często,łamała się szybko, a bez tej redukcji lampa świeciła za wysoko, więc wracano do tej dostępnej wcześniejszej wersji typowej dla WSK. W latach 1980-1988 łatwiej było o tamtą lampę niż o tą " Czartowską".

Awatar użytkownika
igor1956
Posty: 212
Rejestracja: 2018-08-08, 19:43
GG: 0
Moje maszyny: http://polskajazda.pl/Profil/38751
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: igor1956 » 2019-02-13, 13:41

Lampy od charta mam 4szt i w tym dwie z przejściówką.....
Chcę ją zarejestrować na "zabytek" wiec wszystko musi grać...
W linku zdjęcia kosa....
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/149933
Za motórem panny sznurem ;-)

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1294
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2019-02-13, 14:53

igor1956 pisze:
2019-02-13, 13:41
Lampy od charta mam 4szt i w tym dwie z przejściówką.....
Chcę ją zarejestrować na "zabytek" wiec wszystko musi grać...
W linku zdjęcia kosa....
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/125/149933
Uwierz mi, że rzeczoznawca na bank nie będzie wiedział jaka lampa powinna być...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość