WSK M06B3 Kos 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
s06tuner
Posty: 169
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2021-03-28, 10:06

Może zmienił ramę bo tamta była pęknięta lub krzywa? Bo gdyby chodziło o wyciek z zawieszenia, to chyba zmienił by uszczelniacze a nie ramę?

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-03-28, 19:17

Lały i rzeczywiście skrzywiona była

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-03-28, 19:19

Ile mniej więcej kosztowała by taka renowacja z lagami moto w stanie jezdzacym reszta sprawna?

s06tuner
Posty: 169
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2021-03-28, 20:19

To jest bardzo otwarty temat, wszystko zależy od stanu każdej części, i od tego jaki efekt chcesz uzyskać, oraz jak dużo UMIESZ zrobić sam, oraz czy chcesz ortodoksyjnie używać oryginalnych (czyli nie tanich) części, czy dobrej jakości zamienników, czy po taniości w nadziei że okaże się ok

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-03-28, 20:36

Mam od dziadka 2 wuechy kosa garbuske i rame jeszcze silnik
na którym dziadek twierdzi że jeździł od nowości tylko trochę na nim bo kupił używany a ten schwolal bo mu było szkoda na nim jeździć. 2 Aku centry z epoki 1 przezroczysty nowe zaplombowane tylko zalać kwasem i naładować kilka nowych gaznikow z epoki 3 linki, 3 walizy innych części nie mam tylko przedniego zawieszenia blotnika i koła do kosa. Garbuska w oryginale nic nie wymaga remontu ani silnik ani skrzynia i to samo kos, motory sprawne przepalane co jakiś czas kwestia tylko odświeżenia nawet siedzenia i opny stomila wogóle nie spekane motory stały w ciemnym i chłodnym garażu.

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-04-07, 09:47

Czy rama od kosa a od b3 różniły się czymś?

Hunterm10
Posty: 121
Rejestracja: 2015-12-27, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK Dudek
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: Hunterm10 » 2021-04-07, 11:00

Niczym się nie różni.

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-04-09, 20:29

Kierownica też jest taka sama czy inna?

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1748
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2021-04-09, 22:03

adam1996s pisze:
2021-04-09, 20:29
Kierownica też jest taka sama czy inna?
Taka sama...

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-04-09, 22:36

Dzięki bo w ogłoszeniach dodają dopiski że kos a nie piszą że pasują ogólnie do trójki i cena parę stów wyższa i myślałem że może inaczej wyprofilowana

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1748
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2021-04-10, 08:43

adam1996s pisze:
2021-04-09, 22:36
Dzięki bo w ogłoszeniach dodają dopiski że kos a nie piszą że pasują ogólnie do trójki i cena parę stów wyższa i myślałem że może inaczej wyprofilowana
Nowa współczesna kierownica nie kosztuje 100 zł...

s06tuner
Posty: 169
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2021-04-10, 09:31

Często jeśli ktoś jest sprytny i zaradny, a jednocześnie "umiarkowanie uczciwy" znajdzie sposób jak zarobić na niewiedzy - dobry przykład : był kiedyś Komar 2361 (Komar sport) miał inny bak, siedzenie i kierownice niż zwykły 2350, pozostałe elementy w zasadzie wzajemnie wymienne, łącznie z silnikiem zb4 o mocy 1,4km. Części do komarkow jest sporo, a ceny niewysokie - więc wystawiając np ramę, zamiast za 80zl napiszesz ORYGINALNA RAMA KOMAR Sport za 200zl i prędzej czy później ktoś się nabierze (a ramy są identyczne)

To samo jest z wsk - szukasz unikatu? Dostaniesz unikat. Kiedyś co trzecie kartery wsk 175 były opisane "KARTERY WSK DUDEK, WSK SPORT"

Niestetu za niewiedzę często się placi. Mi też sprzedano ramę do cz 175 model 450 jako ramę do jawy 350 model 354.

Najlepiej zanim zaczniesz rozbierac motocykl na czynniki pierwsze, poczytaj trochę literatury - zacznij od książki Zielińskiego "polskie motocykle 1946-1985"
W internecie wiele jest błędów i przekłamań - często ludzie określający oryginalność motocykla nigdy oryginału na oczy nie widzieli. Dane typu moc, obroty, typ silnika też często są błędne. Nie opieraj się na przekazach ustnych ludzi którzy nie byli fachowcami lub pasjonatami i gadają legendy typu " moja wsk 125 to 120 leciała panie, taka mocna była...." ile razy już to słyszałem...

Czytaj literaturę, rozmawiaj z zetelnym ludźmi - wtedy będziesz wiedział co jest do czego.

Multum ludzi bierze cały motocykl (często na chodzie) rozbiera w mak, kładzie gdzie bądź - a jak okaże się że srebrzanka nie zastąpi jednak chromu, spray z castoramy nie zastąpi lakierowania, a renowacja elementów chromowanych PAPIEREM ŚCIERNYM o gradacji 80 też "nie pykla" - wtedy wszystko londuje w kartonie i koniec, moto na części i kończy się jego historyczny żywot....

.

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-04-10, 13:00

Jeszcze jedno pytanie mam cb kolo tylne ma szerszy bęben czy taki sam? Mam okazję kupić cały przód z kierownicą kompletny z lagami blotnikiem lampa i siedzeniem z tym paskiem w koło za 1800 to dobra cena bez dziur?

s06tuner
Posty: 169
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2021-04-10, 18:21

Kos to "wsk M06 b3" tylko z innym przodem.

Inny jest przedni bęben, szprychy, zwieszenie przednie, Siedzenie z listwa, przedni błotnik i parę detali ale ponad 3/4 elementów to b3. Pomijam kwestie kolorów błotników.
Jeśli zdejmiesz kosowi przód, to większość osób powie ze to standard b3 bo nawet na tabliczce jest tak napisane.

W WSK w różnych latach produkcji zmieniał się niektóre części i np tylni bęben od wsk M150 jest inny niż od wsk M06 kos - Ale bęben od M06 b3 z 83roku jest taki sam jak bęben od M06 b3 kos z 83 roku...
Ważna jest średnica wewnętrzna bo różnice są np 2mm (przepraszam jeśli źle pamiętam ale chyba 130 i 132mm) stare wsk z pełno-piastowym hamulcem miały odlew z pięcioma żeberkami, nowsze z czterema (tych z pięcioma żeberkami były co najmniej 2 rodzaje piast ale ciebie to nie dotyczy)

Inny tylny hamulec miały 175 a jeszcze inny perkoz, ale M06 b3 i kos to raczej to samo

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-04-12, 19:38

Tylne koło jest takie samo czy inne?

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1748
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2021-04-12, 20:15

adam1996s pisze:
2021-04-12, 19:38
Tylne koło jest takie samo czy inne?
Identyczne :) Gdybyś obejrzał kilka zdjęć z pierwszych stron to byś uzyskał odpowiedzi :)

s06tuner
Posty: 169
Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
GG: 0
Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
Lokalizacja: wilkszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: s06tuner » 2021-04-12, 21:43

Mam wrażenie że kolega niema "chęci zdobycia wiedzy" i nie chce poczytać i wiedzieć, tylko o każda cześć woli pytać i czekać na odpowiedź. Każdy ma swoje podejście. Wiadomo że nie każdy wszystko wie, ale warto wykazać inicjatywę.

adam1996s
Posty: 13
Rejestracja: 2021-01-23, 12:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 kos 86r.
WSK 125 m06b3 74r.
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: adam1996s » 2021-04-13, 06:21

Widzę na zdjęciach że nie ma różnicy ale chodzi mi o te dziwne ogłoszenia typu koło wsk kos tył jak macie cios ciekawego w pdfie to poczytam?

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1748
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Kos 125

Post autor: jjaworskyy » 2021-04-13, 07:00

adam1996s pisze:
2021-04-13, 06:21
Widzę na zdjęciach że nie ma różnicy ale chodzi mi o te dziwne ogłoszenia typu koło wsk kos tył jak macie cios ciekawego w pdfie to poczytam?
Bo faktycznie może ktoś wyjął koło które było w Kosie... Dużo ludzi pisze też w tytule ogłoszenia Kos, Dudek itd bo jak wyżej kolega napisał jest to nic innego jak podkręcanie ogłoszenia....

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości