Strona 3 z 31

: 2008-01-17, 09:35
autor: KLINAR
Kurcze foty pomarańczowego dam na pewno ale dopiero za jakiś czas, muszę jechać go odebrać a moja M21W2 nawaliła... A że kupiłem kobuza za moje ostatnie pieniądze to nie mam funduszy na części , wyjeżdżam za granice w sobotę no i jak wrócę to wiadomo ze będę miał już $$ wtedy kiedy WSK będzie sprawna od razu jadę do niego, biorę go i robię zdjęcia :-)

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-20, 23:47
autor: Jarek_kam
marwsk pisze:Wzdaje mi sie, ze odkad wprowadzono prostokatne blotniki stosowano je juz do konca. Wydaje mi sie, ze byly to lata od ok 83-85rok,ale nie mam dokladnej wiedzy, poniewaz nie spotkalem sie osobiscie z takimi motocyklami. Moze po nr ramy i raoku produkcji bysmy je jakos skatalogowali, tzn ostatnie lata produkcji: 82-85. Kto ma niech daje szczegolne detale.
Wiem że post w tym temacie to odgrzewanie kotleta ale che sie upewnic czy moja B3 jest orginalna(no niektóre częsci) i myśle ze jak napisze tu to mnie nie zlinczujecie. :mrgreen:

Wiec tak:
WSK cała czarna, błotki są płytkie te kwadratowe, odblasków brak, lama made in czechosłowacja. Mocowanie silnika na 3 śruby

No i numery:
mysle że rama jest od B3 nr ramy: S03448727
Silnik chyba nie.
Cylinder aluminiowy
na krućcu napis ZMD
Na karterach jest ZMD 59 na jednym na wysokosci korka wpustu oleju jest 3(lewy karter) a na drugim 4(prawy). Na lewym deklu w kółku jest SM62 i jest napisane predom a nie zmd jak na karteracha a na prawym trójkąt z napisem GIGE.

No i na tabliczce znamionowej po prawej stronie jest wybite: 051874.

I teraz moje pytanie: czy to nie jest jakiś składak? Chodzi mi o silnik bo cos mi sie nie widzi.

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 00:20
autor: 1angel
silnik z końca produkcji tak jak i rama czyli oryginał z tym że :
Jarek_kam pisze:No i na tabliczce znamionowej po prawej stronie jest wybite: 051874.
chodzi o numery na silniku ? jeśli wybite są na prawym karterze pod gaźnikiem to kartery nie są nieoryginalne od B3
, jeśli jednak numery na silniku nabite są tuz pod cylindrem na lewym karterze pod numerem powinien być wybity model silnika (051) w innym wypadku kartery również nie są od B3 :)

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 13:07
autor: Jarek_kam
051874 - to są cyfry wybite na tabliczce znamionowej.
jeśli choidzi o kartery, jak to napisałeś pod gaźnikiem jest zmd 59
pod cylindrem jestna lewej połówce jest:437748051

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 14:19
autor: ŻbiKu
wyprodukowali ponad 437mln silników?!

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 14:27
autor: Jarek_kam
nie wiem ale mam nawet na telefonie zdjęcie

wygląda to tak: najpierw jest numer 437748 a pod tym 051

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 15:09
autor: ŻbiKu
no właśnie, teraz się zgadza liczba - 437 tyś.

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 16:27
autor: 1angel
podsumowując masz wszystko OK , silnik i rama oryginalna z końca produkcji

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-21, 17:14
autor: Maciek
Ma ktoś zdjęcia tej B3 w konfiguracji kolorów takiej jak pokazał Fenix?

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-28, 00:00
autor: 1angel
co do baku to miałeś racje :)
a to fotki B3 :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
boczki jak widać powinny być w kolorze baku

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-28, 07:35
autor: KLINAR
Widzicie ta taka tasiemke kraciasta przy ladze z przodu? W wielu WSK spotkałem sie z czyms takim wlasnie w tym miejscu, nawet widziałem zdjecie komarka ktory byl akcentowany wlasnie czyms takim. Jak myslicie to czysty przypadek? Bo raczej dziwne zeby w fabryce oklejano tasma motory :/

P.S Widać też że ma orginalnie poszycie siedzenia w barwach czarno kremowych, miło byłoby gdyby Berek wypowiedział sie bo w temacie o M21W2 jakoś nie dowierzał że moja M21W2 wyjechała z takim poszyciem z Polmozbytu lecz jeszcze z listwa aluminiowa :-)

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-02-28, 20:52
autor: Adamos
Widzicie ta taka tasiemke kraciasta przy ladze z przodu? W wielu WSK spotkałem sie z czyms takim wlasnie w tym miejscu, nawet widziałem zdjecie komarka ktory byl akcentowany wlasnie czyms takim. Jak myslicie to czysty przypadek? Bo raczej dziwne zeby w fabryce oklejano tasma motory :/


Nie, taka taśma to w tamtych czasach był "tuning", kupowało się to w ówczesnych sklepach motoryzacyjnych w rolkach..

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-10, 10:17
autor: Wężu
Niedawno stałem się posiadaczem WSK M06 B3 z 1974 roku i mam kilka pytań dotyczących jej orginalności:
- Czy w 1974 roku montowano już gumy na baku??
- Który typ tylniej lampy był montowany(od Gazeli czy już ten nowszy)???
- Czy montowano licznik do 120 km/h taki jak w pierwszych M21W2 (tarcza identyczna jak od B1, wskazówka czerwona i innego kształtu).
- Czy zakładano siedzenia takie jak w Sport1???

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-10, 18:00
autor: 1angel
1. gum na baku nie było
2. lampa podobna do tej w gazeli ale z plastikową obwódką klosza
3. licznik do 120km/h taki jak w B1 i M21 (nie wiem o co chodzi ci z tą wskazówką)
4. siedzenie nie było takie jak w S1 (nie miało takiego przeszycia)

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-10, 20:24
autor: Adamos
. licznik do 120km/h taki jak w B1 i M21 (nie wiem o co chodzi ci z tą wskazówką)
W B1 oryginalnie licznik był skalowany do 100km/h i miał czarny cyferblat. Więc nie mylić ze jak już czarny cyferblat to licznik wyskalowany do 120 ;) Sorry za Offtopic

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-10, 20:25
autor: Wężu
Czyli narazie wymienię tylko lampę (tłumik i siedzenie zostają). Dobrze, że jednak nie było gum bo nie będę musiał odrywać z innego (gorszego) baku ;) Chodzi mi o taki licznik jak niżej. Sorry za jakość ale widać podobieństwo z licznikiem od B1 (oprócz wyskalowania i wskazówki).

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-10, 21:01
autor: 1angel
Z tym licznikiem od B1 to racja był do 100km/h lecz wyglądał podobnie do tego wyskalowanego do 120km/h z późniejszych B3 i M21 między innymi . Bo jak wiadomo był jeszcze licznik wyskalowany do 100km/h z wcześniejszych modeli ten jednak miał już całkowicie inny wygląd.

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-10, 21:13
autor: Wężu
To jak wkońcu ten mój to orginał czy przełożony z M21W2???

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-11, 01:45
autor: 1angel
jeżeli masz licznik wyskalowany do 120km/h to oryginał

Re: WSK M06B1 a następcy- 3x M06B3 73,76 i 78 rok

: 2008-03-11, 11:05
autor: Wężu
Tyle to wiem ale chodzi mi o model. Powinien być PRL - T52 czy no właśnie na tym co był orginalnie piszę SM65 K = 100 1968 dla porównania na posiadanym przeze mnie liczniku od B1 jest taki sam napis tylko rok 1970 czyli taki jak produkcji B1 z której pochodzi. I to mi nie pasuje bo chyba w 1968 nie robiono liczników do 120 km/h.