Strona 1 z 3

WSK M21W2S1ex "Fellow 175"

: 2011-11-02, 23:56
autor: Mtx50
Tak więc wykorzystując analityczne możliwości forum postanowiłem zebrać i jak mi się wydaje słusznie opisać w tym poście wiedzę, która wyłoniła się z cienia w kilku innych postach. Wiadomo było nie od dziś, a już na pewno z książki Zielińskiego, że na rynek holenderski szły S1 z dolnym wydechem. Mało kto jednak był w stanie dokładnie określić jak takowa WSKa wyglądała. Próby rozwiązania zagadki zostały podjęte przeze mnie kiedy zakupiłem ramę wski eksportowej z mocowaniem dolnego wydechu. Wiele zostało wtedy powiedziane i kiedy na postawione pytania odpowiedziami były tylko domysły, ostatki zwątpienia rozwiało pojawienie się na Allegro WSKi przedstawionej na zdjęciach poniżej rodem z Belgii. Ten jakże ważny i przełomowy moment sprawił, że możliwe stało się usystematyzowanie wiedzy o tym modelu. Pierwszym choć nie oczywistym wnioskiem jaki wysunąłem było stwierdzenie iż WSKi w tej konfiguracji były wysyłane do krajów Beneluksu (Belgii-Holandii-Lusemburgu), co oczywiście może okazać się moim wymysłem. Taki egzemplarz mógł trafić do Belgii z Holandii, ale niech pozostanie tak do puki nie zyskamy dowodów obalających moją tezę. Bajka była długa a teraz przejdę do suchych faktów i zdjęć oczywiście, czyli tego co każdy forumowicz lubi najbardziej. :-D
1558299915_2.jpg
1558299915_1.jpg
1558299915.jpg
Co to takiego ? Najprościej będzie się odnieść do S1, a więc tą wersje odróżnia od standardu przede wszystkim większa ilość chromu, dolny wydech, manetki eksportowe, korek zbiornika na ex, uchwyty lampy bez dziur na kierunkowskazy, prostownik lukasa, prędkościomierz z magicznymi literkami KPH (kilometers per hour), no i ta lepsza jakość wykonania :-)
_DSF0063.JPG
DVCI0277.JPG
k.jpg
prostownik Lucas.jpg
Wszystkie spotkane egzemplarze posiadają mocowanie do osłony silnika. Do wersji ex stosowane były osłony bez blachy:
w.jpg
Choć ja dostałem ze swoją taką wersję, z tylnym mocowaniem w miejscu montowania podstawki centralnej. Obstaje, że powinna być taka jak wyżej lub wcale. Może ta była stosowana w wyczynówkach bez podstawki centralnej ?
DSC01889.JPG

Wzmocnienia ramy w miejscu mocowania stopek kierowcy, mocowania osłony silnika.
934766862_3.jpg
Wnęka na akumulator:
DSC01894.JPG
Kilka innych poglądowych fotek na konstrukcję ramy, które zrobiłem, wahacz przy mojej ramie jest z nowszego modelu powinien być tłoczony.
1_f.jpg
934766862_2.jpg
DSC01899.JPG
DSC01900.JPG
Oto kilka innych egzemplarzy potwierdzających istnienie konfiguracji, na początek 2 fotki z Holandii:
952be5dc12d4c9bdmed.jpg
VERZAMELINGEN_bestanden_image055.jpg
Nie zidentyfikowany egzemplarz w wątpliwej sprawności towarzystwie :-)
Junak_M10_and_WSK.jpg
m21w2sex.jpg
Dołączam fotki mojej padliny i jeszcze jednej, która kiedyś była na allegro.
31e2ce7cfc7c7553.jpg
634610585_3.jpg
Co jeszcze ? Sztuki te posiadają silnik W2 i w przeciwieństwie do s1ex z górnym wydechem z przodu koło 18 cali. Tabliczka ku pamięci :-)
_DSF0074.JPG

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-03, 12:43
autor: JueS
Ciekawy temat poruszyłeś, jednak według mojej skromnej wiedzy to nie S1ex była na allegro ;)

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-03, 15:55
autor: Savier
Trudno powiedzieć, żeby rama miał uchwyt pod dolny tłumik. Ma ją wspornik podnóżków pasażera. Dobrze myślę?

Bardzo dobrze jednak, że poruszyłeś ten jakże interesujący wątek. Zastanawia mnie czy S1 ex na Beneluks miały stopkę boczną (taka jak w Dudku) w standardzie?

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-04, 22:53
autor: fazerofz6y
To ja was troszke zaskocze . Co sie tyczy tej niebieskiej WSKi i junaka ,to sa one w kolekcji pewnego anglika.
Ale najciekawsze jest to ze on tak jak mi napisal kupil ja we Wloszek.
"WSK was imported in 1971/2 and I do have copies of road tests from that time. My blue WSK came from Italy where it had been in a dealer's showroom for many years. The WSK models imported to the UK were different and had upswept exhausts"

Mtx50 co oznacza rozpowszechnianie zdjec bez pozwolenia :evil:
Bardzo dobry temat. Sam sie zbieram do tematu o Ex-ach ale jeszcze trzeba sporo poczekac

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-04, 23:04
autor: Mtx50
fazerofz6y pisze:Mtx50 co oznacza rozpowszechnianie zdjec bez pozwolenia :evil:
Bardzo dobry temat. Sam sie zbieram do tematu o Ex-ach ale jeszcze trzeba sporo poczekac
Jak chcesz usunę zdjęcie korka :-) muszę zrobić zdjęcie swojego. Myślałem ze dla sprawy wyższej możemy zdjęcia w ramach forum zamieszczać miedzy postami :-) Seba i Kapii zabronili ale ojciec Tadeusz pozwolił. Po co czekać pisz już teraz będziemy się uzupełnia pisz też w tym temacie na koniec dobry moderator zrobi porządek i będzie post Ala o perkozie :-)

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-04, 23:31
autor: fazerofz6y
Spoko wszystko gra :) Ja wciąż zbieram informacje od Angielskich kolekcjonerów. Próbuję namierzyć jak najwięcej ludzi, którzy mieli bądź maja kontakt z Polska motoryzacją ;)

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-05, 02:41
autor: Mtx50
fazerofz6y pisze:Spoko wszystko gra :) Ja wciąż zbieram informacje od Angielskich kolekcjonerów. Próbuję namierzyć jak najwięcej ludzi, którzy mieli bądź maja kontakt z Polska motoryzacją ;)
Jak możesz to załatw z tej niebieskiej fotkę tabliczki albo dane z niej ?

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-05, 14:53
autor: fazerofz6y
Wciaz nad tym pracuje, ale ciezko jest dogadac sie z gosciem, jakis malo ufny jest :)

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-06, 02:51
autor: Mtx50
Zanim trafi do malowania ku pamięci nalepki na zbiorniku :-)
DSC01890.JPG

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-06, 13:02
autor: Sebastian440
Gdzie podziało się zdjęcie S2 ex które wkleił fazero ?

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-06, 13:14
autor: Savier
Hmmm, spójrz w logi.

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2011-11-06, 17:56
autor: Mtx50
Zrobić temat o s2 ex a nie mi tu zdjęcia wklejać !

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2012-10-07, 19:22
autor: JueS
kolejna wsk z tego samego źródła co ta żółta z początku tematu:
2696141020.jpg

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2012-10-19, 18:56
autor: kubek663
Jakieś podobne otoczenie jest ze zdjęć motocykla zółtego i tego z aukcji :-) :-)

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2012-10-19, 21:28
autor: Kapiii
Faktycznie ;) Kolejny wątek detektywistyczny został poruszony. Chłopaki, Google Maps w ruch, odnajdźcie ten garaż!

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2012-12-31, 19:35
autor: Sebastian440

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2012-12-31, 20:04
autor: Jakub
Mnie się wydaje że nieco się wyjaśniło .
Wiadomo przede wszystkim lata produkcji :D


Dorzucę coś od siebie co znalazłem sieci :-)
http://emka.webege.com/pictures/For%20S ... /7221b.jpg

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2013-01-02, 15:43
autor: Mateusz WSK
Nie znam języka holenderskiego, ale z tej tabelki wynika że ten Fellow Ex ma więcej mocy i troszke więcej jedzie, waży 3kg mniej i jedno koło ma 19 cali.

"Brandstof:Super"
Ciekawe o co z tym chodzi :P

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2013-01-02, 17:47
autor: Shoei
Rodzaj paliwa

Re: WSK M21W2S1ex wersja na Beneluks

: 2013-01-02, 18:05
autor: auriol77
Typowy zabieg zastosowany. Niby wyższa moc przy wyższych obrotach ,których i tak ten silnik nie rozwinie. Automatycznie wyższa prędkość Vmax. Wszystko pewnie po to ,żeby trochę poprawić wizerunek w stosunku do i tak dużo nowocześniejszych motocykli japońskich. Z Junakiem było to samo. Nowsze roczniki miały na tabliczce 2 konie więcej przy wyższych obrotach i automatycznie inny vmax.