WSK M06B

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

WSK M06B

Post autor: czubus » 2007-07-18, 14:20

Witam. Słyszeliscie o takim modelu jak M06B? Mam taki, ale nie jest w pełni kompletny i obawiam się że dokońca nie jest oryginalny. Możecie przybliżyc mi sylwetke tego motocykla?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-07-18, 22:47

Jeśli się nie mylę tu chodzi o model studyjny jeszcze przed M06B1.

Awatar użytkownika
Mtx50
Posty: 219
Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
GG: 2188809
Moje maszyny: WSK i inne
Lokalizacja: Paparzyn
Kontaktowanie:

Post autor: Mtx50 » 2007-10-15, 17:23

Kiedyś rozmawiałem z gościem który oblizywał się że ma model B ale sprawa nie jest pewna. Co do samego modelu to tak jak inni to wersja która ze względu na koszt wykonania osłon bocznych z głębokimi tłoczeniami został uproszczony do wersji B1 więcej to nie słyszałem :-D
Polskie motocykle ymmm klasa :-)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1097
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-10-15, 18:24

też gdzieś o tym czytałem , chodziło o koszt wyrobu (czy importowania) tych blach , a jak wiadomo tylny błotnik jak i boczna osłona była dość pokaźna i wychodziło na to więcej materiału niż na puźniejszą B1 , z tego co wiem błotnik tylni był podobny do tego w Junkersie M10
Protoplastą B1 był model B, który był wyposażony w głębokie błotniki oraz tłoczone osłony na gaźnik i akumulator. Z uwagi na trudności w uruchomieniu produkcji elementów tłoczonych z blachy, konstruktorzy opracowali jego uproszczoną wersję - B1
"You've got to ask yourself one question : Do I feel lucky?
Well, do ya, punk?"

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2008-03-02, 22:08

W kwietniu bede w polsce porobie zdjecia tego co mam niestety w czesciach. M06B jest na tabliczce znamionowej. Blotnik tylny plytszy cos jak w WSK M06Z bodajrze a przod znow sporo glebszy. Oslone mialem dorobiona z pasa blachy widac ze cieta fabrycznie bo nawet gduy byl jeszcze orginalny lakier pasowal kolor i szparunki tylko niestety ktos wybil w niwj dziure. gaznik mam krotki z filtrem przy gazniku bez tlumikow szmerow ssania i kroccow. stopki na ramie nie wahaczu jak B06-64sporo chromu jak w niektorych B1 ale tylko w niwktorych :-). A cudo jest z 66 roku. trudno dojsc co to. Nie ma miejsca na filtr taki jak w B1. Czyli inna rama niz w B1 ale i inna niz w M06-64. co ciekawe nie pasuja zbytnio oslony z B1 wiec ich tam nie bylo. Dziwna sprawa z tym
A i miala jeszce takie same oslony na nogi i kierunki na kierownicy.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1097
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: 1angel » 2008-03-02, 22:20

więcej chromu , inna rama no bardzo ciekawe
W roku 1966 zaprezentowano w Poznaniu odmianę modelu M06-64 oznaczoną jako M06B Główne zmiany dotyczyły zastosowania zamków kierownicy i siodła (minęły już lata kiedy to reklamując Osę M50 podkreślano brak zamków jako zaletę podnoszącą komfort obsługi!),podnóżki pasażera wróciły na wsporniki ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację.
Funkcjonalnośc w codziennym użytkowaniu poprawiał bagażnik umieszczony za tylną kanapą, nieco inny kształt nadano błotnikom pogłębiając profil, co poprawiło ich działanie.
Ponieważ z załóżenia miała to być wersja luksusowa chromem pokryto również tłumik, pedał hamulca i dolne elementy przedniego zawieszenia.
żródło: polskiemotocykle.mik.pl
"You've got to ask yourself one question : Do I feel lucky?
Well, do ya, punk?"

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2008-03-04, 22:19

1angel prosze bezzlosliwosci. Widzialem ten cytat io widzialem zdjecia. Ale chodzi glownie o 3 rzeczy mi. blotniki nie takie jak na zdjeciu a identyk z tymi od WSK M06-Z2(moze prawie identyczne), okragly filter bez kroccow i tlumikow szmerow ssania(brak miejsca na filter szufladkowy jak w B1) obudowa z jednego arkusza blachy inna niz ta w B1 i inna niz na zdjeciu ( lakier i szparunki pasowaly wiec trudno stwierdzic czy byla dorabiana czy orginalna). Do tego sa jeszce kola zamienne regulacja naciagu na slimakii dzielona oska koal tylnego. i identyczne bebeny hamulcowe przod-tyl(nie pamietam jak jest w B1 bo w B3 sa inne dzwigienki na przod i tyl) I co w niektorych B1 jest jednakowe a w niektorych nie Sygnal miedzy lagami pod lampa, na chromwanym uchwycie

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 161
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: Adamos » 2008-03-05, 13:16

Czubus jak już wrócisz do Polski, zrob kilka ładnych fotek, wlep je na forum i wtedy ocenimy, zobaczymy, czy jest to "zlepianka" z różnych modeli WSK, czy faktycznie oryginał z kilkoma nieoryginalnymi elementami. Takie opisywanie mija się z celem. Sam jestem ciekaw tego cuda..:) Pozdrawiam
Little Outsider

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2009-12-09, 20:52

Sorry panowie ze odkopuje temat po półtora roku, ale dopiero dokopałem się do mojego wynalazku. Do tej pory nawet nie wchodziłem do tej komórki. Jest wynalazek w częściach a ja sie biorę powoli za skladanie i remonnt silnika. Mam teraz foty słabe bo nie do wszystkiego jak dojść ale zaraz będą
Ostatnio zmieniony 2009-12-09, 21:05 przez czubus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1097
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: 1angel » 2009-12-09, 20:56

Popraw posta bo nie widać fotek .
"You've got to ask yourself one question : Do I feel lucky?
Well, do ya, punk?"

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2009-12-09, 21:21

Zdjęcia nienajlepsze ale sa:
TAbliczka znamionowa słabo widoczna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b6 ... acfd5.html

Ta moja zmyślna osłona z wywaloną dziurą po chamsnu. Kiedyś jak byl stary lakier to były szparunki cos jak złote i idealnie pasowały na tej osłonie i na innych elementach i kolor i styl.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/434 ... 65b11.html
Bardzo słabe zdjęcia tylnego błotnika dojść nie mogle:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/303 ... 48c53.html

Przedni blotnik zdjęty:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a5 ... 5b322.html

Silnik orginalny, numery sie zgadzają z numerami na tabliczce, i prawy bok silnika widać że osłona jednolita, i lewa kapa silnika założąona teraz do innego ale pochodzi od tamtego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba4 ... 6c158.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea3 ... 7c3b5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/665 ... 8878a.html

Bak z orginalnym znaczkiem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16b ... 659f6.html

I numer ramy taki sam jak na tabliczce
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/253 ... 803c4.html

Awatar użytkownika
misiek125
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-09, 17:22
GG: 5981881
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: misiek125 » 2009-12-10, 13:53

Błotniki wg mnie od zetki . Moim zdaniem osłona może być oryginalna , ponieważ widać na niej ranty , a to jak wiemy samemu trudno zrobić więc może i to fabryczne jest .Porób lepsze fotki tej osłony i wtedy może dojdziemy czy to oryginalny element czy samoróbka . Pozdrawiam misiek125
Freedom Riders

Agresives
Posty: 90
Rejestracja: 2008-01-16, 23:14
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: Agresives » 2009-12-10, 14:54

misiek125 pisze:Błotniki wg mnie od zetki . Moim zdaniem osłona może być oryginalna , ponieważ widać na niej ranty , a to jak wiemy samemu trudno zrobić więc może i to fabryczne jest .Porób lepsze fotki tej osłony i wtedy może dojdziemy czy to oryginalny element czy samoróbka . Pozdrawiam misiek125

W którym miejscu na osłonie widzisz ranty? Wpatruję się już dłuższą chwile i nic niewidze.

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2009-12-10, 15:15

Myśle że nie o ranty chodzilo a o sam sposób wycięcia. Nie to że jakieś poszarpane tylko ladnie na wykrawarce róniutko obcięte i miejsce na łąńcuch łądne i otwory na śruby fabrycznie wyglądają- wyfrezowane podłuźne

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: xradusx » 2009-12-10, 18:03

Hm wg. mnie to jest B1 a osłony sam ktoś dorabiał. Co do tabliczki (1) zawsze mogło być malowane i sie zmazać gdybyś miał nie ruszoną tabliczke było by pewne co tylko mnie zastanawia to 3 numery jeden ramy drugi silnika a trzeci ? nie wiem ja w mojej B1 mam tylko 2 numery i tak samo w 64 też. Co zauważyłem to po samej lampie tylniej można już powiedzieć że ktoś kombinował także na elementy typu błotniki itp nie można patrzeć zrób porządne foto ramy to będzie już wszystko jasne.

czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2009-12-10, 18:16

na błotniku tylnym był ślad po małej lampie plastikowek. Ten 3 numer wybity to 7,3 5300. Moc silnika. Ale w 66 roku nie było B1. a Ta nie ma tej jedynki nabite tylko samo B. Może panmowie porównajmy numery ramy z numerami innych wsek w podobnym wieku. Może coś ciekawego wyjdzie.
A pod tą osłoną mam tak jak w M06-64. Akumulator po środku a nie tak jak w b1
A po drugiej stronie jest jakis numer kolejny czy seryjny 9456

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: Stary » 2009-12-10, 19:02

Ten numer silnika i ramy jest niski. Miałem M06-64 o wyższym numerze z 1967.


czubus
Posty: 9
Rejestracja: 2007-07-06, 08:45
GG: 8277110
Lokalizacja: Opole Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: czubus » 2009-12-18, 12:17

Widzę że na tym forum nic nowego sie nie dowiem

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 790
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B

Post autor: maykii » 2009-12-18, 15:17

Bo moim skromnym zdaniem nic ciekawego nie ma w tym motocyklu :P Ta osłona jest zapewne dorobiona przez fachowca...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Rogal213 i 1 gość