Strona 12 z 21

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-24, 23:39
autor: mundy1
nO wreszcie , dzięki wielkie. Czyli wyglada na to ze ramy przed 75 rokiem na stary typ blachy sie rozniły względem tych produkowanych po 75 roku. WIdac to po roznicach w budowie samych blach. Rame mam 75 i widocznie to juz jest nowy typ, a blacha stara nie pasuje.
Dalej patrzac na lata produkcji S2 75-76 to potwierdza ze mam rame od S2 , a nie kombinowana S1 . W kazdej S2 bylo siodlo nowego typu. Moja nie pasujaca blacha bedzie pasowac do S1.
Rozwiazane wiem na czym stoje :->

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-25, 10:03
autor: Skinder
kur** człowieku, co Ty tworzysz... Siedzenia pasują zamiennie, a ramy oprócz mocowania silnika przód w przypadku rowera i mocowania sprężyny zatrzasku siedzenia są takie same :faint:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-25, 11:42
autor: Johnny
W S2 powinno być siedzenie z blachą z dziurą :!: Przyjrzyj się się tym zdjęciom dokładnie:

download/file.php?id=13341&mode=view
download/file.php?id=17980&mode=view
download/file.php?id=4231&mode=view
download/file.php?id=4230&mode=view

Siedzenia są zamienne - zauważ, że w siedzeniu "z dziurą" tylne uchwyty są niże przez co siedzenie wchodzi niżej (bardziej na błotnik) i dlatego nie są potrzebne wsporniki na gumy z tyłu, jak to ma miejsce w siedzeniach nowszego typu. Jest jeszcze opcja, że Twoja blacha jest z B1 ale NIE WIEM i nie będę pisał bajek czy blachy były takie same czy inne.

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-25, 22:59
autor: mundy1
Johny, nawet dawalem fote aby pokazac ze tylne uchwyty roznia sie długoscia włąśnie w taki sposob jak piszesz, dam jeszcze raz:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4881ab237d83.jpg .
I dlatego ze sa krotsze, i brakuje wspornikow nie moge zapiac na zaczepy tej podstawy , poniewaz wczesniej oprze sie o tylny błotnik (str 13 te jest na fotce to pokazane). Napisze jeszcze raz, podczas proby zalozenia opiera sie o tylny botnik, wiec zaczepy uderzaja w pret tej rękojeści pod ktora ma wejsc zaczep. Siodlo nie jest wtedy wystarczajaco przesuniete do tyłu, uchwyt na samek siedzenia nie pasuje do otworu w ramie ( trzeba by bylo ok 2-3 cm przesunac siodlo w tyl, na co nie pozwola krotkie zaczepy). Tak samo z analogicznie z bolcem zatrzasku siedzenia .
Ponadto nie ma wspornikow na gumy z tylu, wiec blacha nie opiera sie o rame tylko wisi opierajac sie na blotniku, a tak byc przecez nie moze. Podstawa pogieta nie jest , jest delikatnie wywynieta , tak jak pokazujesz na fotce w S2. Weic nie gra cos innego.Mozliwosci:
1, Podstawa jest od B1 a na fotkach wyglada identycznie jak w M21W2, jednak rozni sie wymiarami
2, Mam za wysoko przykrecony blotnik tylny, CO dziwne ,bo uchwyty i sam blotnik wyglada na oryginal/taki sam jak oryginal

ponadto, robisz Skinder ze mnie osła srajacego żarem , a sam walisz ogol;niki:
Siedzenie "wywinięte", blacha z przetłoczeniem (prawa strona zdjęcia) - od 1975 roku do końca produkcji w M06B3 i M21W2.
W temacie o S2 macie "model produkowany tylko przez rok, tzn 1975-76. Wiec piszesz sam ze sporty S2 maja te dziury na blotnik , a potem udajesz zdziwonego.

Wlasnie przez takie zamotane informacje na necie cale g.. za przeproszeniem wiadomo, Podobna spr sie ma np z kształtem przedniego blotnika s2 i lelek.

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-25, 23:08
autor: Savier
Podobna spr sie ma np z kształtem przedniego blotnika s2 i lelek.
Dłuższą częścią do przodu...

1975 to rok przejściowy. W mojej WSK M21W2 z 1976 było nadal siedzenie starego typu z alu ramką i przeszyciami. Dziwne? Jak wszystko w Świdniku. Jak aż tak naprawdę chcesz to mogę zrobić jakąś analizę po spisie ram i jakoś do tego dojdę z przybliżeniem, mam nadzieję, wystarczającym, żeby jasno określić jakie powinna mieć Twoja maszyna siedzisko.

PS. Nie chcę pierhdolić po próżnicy głupot, ale siedzenie od B1 było krótsze? w każdym bądź razie inne od B3. Kolega kiedyś kombinował, żeby wsadzić z B1 do B3 i nie pasowało - było za krótkie.

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-26, 00:14
autor: Johnny
Savier pisze:
PS. Nie chcę pierhdolić po próżnicy głupot, ale siedzenie od B1 było krótsze? w każdym bądź razie inne od B3. Kolega kiedyś kombinował, żeby wsadzić z B1 do B3 i nie pasowało - było za krótkie.
Też mi się tak wydaje ale nie jestem pewien - spróbuję przez weekend odkopać siedzenie z B1 i porównać z B3 z dziurą :)

A co do siedzenia w S2 to w tym przypadku dla mnie nie ma dyskusji - większość oryginalnych S2, które widziałem miało siedzenie z dziurą i akurat tutaj bym się nie odwoływał do roku produkcji bo jednak S2 to całkiem inna bajka :)

EDIT

Teraz mogę NA PEWNO napisać, że siedzenie z B1 jest RÓŻNE od siedzenia z WSK jednoramowej starego typu (z tzw. dziurą). Położyłem jedno siedzenie obok drugiego i mogę wymienić dokładnie różnice:
- blacha siedzenia z B1 jest identyczna jak blacha siedzenia z pierwszych B3 oraz M21,
- zaczepy tylne w B1 są krótsze,
- zaczep blokady siedzenia w B1 spawany jest z przodu (w jednoramówce w okolicach środka blachy siedzenia),
- bolec siedzenia wspawany jest w inną dziurę - dlatego na zdjęciach od Mundego są dwie dziury na bolec obok siebie.

To są najważniejsze różnice. Ciekawostką jest to - co już zauważył Mundy, że otwory na gumki są w obu wersjach siedzenia w tych samych miejscach. Różnica jest w ich wykorzystaniu bo w B1 z przodu gumki są z obu stron po bokach, zaś w jednoramówce jest tylko jedna guma na środku blachy.

Wieczorem wrzucę zdjęcia i dokładne wymiary. Chciałbym jednocześnie kolegom podziękować za to, że pisząc, że temat był wielokrotnie wałkowany i jest znany wszem i wobec, nie zadali sobie trudu intelektualnego i nie tylko nad odpowiedzą na proste pytanie czy aby na pewno te siedzenia były takie same ;)

PS powyższa uwaga nie obejmuje Saviera więc nie musisz pisać, że miałeś rację ;) ;) ;)

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-26, 13:58
autor: mundy1
dlatego na zdjęciach od Mundego są dwie dziury na bolec obok siebie.
NIe wiem czy ta druga dziura byla z mozwliwoscia ewentualnego wspawania bolca. BYc moze w fabryce robili seryjnie podstawy na dwie dziury i w B1 w innym miejscu poprostu wspawywali bolec siodła.Tak jak z gumkami, zrobili 3 przetloczenia z otworami i do b1 zakaldali dwie do jednoramowek jedna na srodku i 2 po bokach zostawiali puste. Pewnie i zaczepy tylne wspawywali poźniej o pozadanej długosci, a same blachy tloczyli wczesniej pod jeden kopyt..(ale nie chc enarazie tworzyc teorii). POd otworem na gume na ktorej opiera sie blacha centralnie jest tez przeciez otwor ,nozliwe że tzw technologiczny,

Jak mozesz John, to jeszcze spr czy z przodu blachy sa jednakowo podgiete czy nie. Poniewaz otwory na nity/listwe w czesci przedniej sa prosto, ale blacha moja jest podgieta w gore lekko, a miejsce po wyrwanym bolcu nie jest płaskie tylko wlasnie pod lekkim skosem.

Zmierz jeszcze przynajmniej dlugosc obu siedzeń i juz na 100% bedzie wiadome od czego moja jest.

Dzieki , ze ruszyłes cos w temacie :-)

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-10-27, 23:09
autor: Johnny
Na razie nie pomierzyłem ale mogę napisać jedną ważną uwagę: siedzenie z B1 ma bolec wspawany bliżej przedniej krawędzi, zaś to z jednoramówki ma bolec wspawany w tę drugi otwór przesunięty w bok i do tyłu :!: Zatem Mundy ma siedzenie z B1 :)

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-12-19, 12:13
autor: mundy1
siedzenie z B1 ma bolec wspawany bliżej przedniej krawędzi,
U mnie miejsce po wyrwanym bolcu jest w tym otworze dalszym od przedniej krawędzi. WYrwanie umieszczone centralnie (nie skierowane a bok), Ten drugi otwor , masz racje skierowany na bok, nie jest umieszczony centralnie.
ZMierz jeszcze dla pewnosci i bede wiedzial na 100% , jak to B1 , to wywale za okno niech lezy za kare do wiosny w sniegu :-) (zartuje..);)

EDIT :
Dzis jeszcze zmierzylem jedna zmienną.

Odleglosc miedzy tylna krawedzia ,a srodkami zaczepów tylnych, Jest rożnica ok 1 cm (7,5 cm w B3 , 6,5 w tym z dziurą). Z tym , ze byś musial porownac to ze swoimi siodlami sport kontra B1, bo moje B3 i te z dziura maja inne promienie zagięcia.

http://zapodaj.net/f25df51e4b0dd.jpg.html _>siodlo z dziura
http://zapodaj.net/aefcd90e2937d.jpg.html ->siodlo od B3 82r
http://zapodaj.net/236c0c9fac36c.jpg.html ->B3 druga fota.

Panowie w S2 jaka jest oryginalnie szerokośc obręczy przedniej. Na oponę 300X19 spotyka sie szerokosci 59 i 61 mm. Oraz profil tez w dostepnych felgach na rynku jest rożny.

Czy taki jak na zdjeciu ponizej szerokośc WM1, (1.6") bedzie odpowiadał?
Obrazek

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2012-12-19, 17:20
autor: Johnny
Przednia obręcz w oryginale była wymiarów 1,85''x19". Wymiar ten był wybijany na obręczy od wewnętrznej strony w okolicy otworu wentyla.

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-01-23, 10:36
autor: Sebastian440
Wklejam foto wydania S2 z fabryki i przejście kontroli technicznej.

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-02-07, 20:03
autor: bronek-2007
hej sportowcy czy ktoś z was pomógłby mi w doborze długości szprych do koła 19" , ktoś tam mówi że muszą miec 185mm ale czy to prawda?

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-02-08, 19:44
autor: Sebastian440
A wystarczy zajrzeć do katalogu...

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-02-18, 20:03
autor: bronek-2007
a teraz kolejne pytanie , z racji tego że opon continetal gs6 nie sposób dostać nigdzie , to może byście doradzili jakie oponki by pasowały do wski , współczesne , jakieś nie za drogie , wertuje alegro i są tam takie niby żużlowe mitasa ale czy one nadają sie np do dłuższej jazdy po asfalcie ??

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-02-18, 21:28
autor: Savier
Daj spokój, robisz ten motor po kosztach czy tak jak na to zasługuje? :)

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-02-19, 19:29
autor: Muciek
Na tych żużlowych mitasa jest napisane że nie są na użytek drogowy. Te co ja mam są bardzo miękkie, także lepiej poszukaj innych.

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-02-24, 02:01
autor: Dario.G
Brak przetłoczenia w tylnym błotniku pod łańcuch: czyli błotnik w dolnej części jest po prostu symetryczny? To jak blisko jest błotnik osłony? Można prosić fotkę tego miejsca?

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-03-22, 19:56
autor: witek2874
Kiedyś na szybko narysowałem sobie taki schemat żeby wiedzieć co i jak później poskręcać:
W lepszej jakości: https://plus.google.com/photos/10341211 ... rN2e_46vUQ

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-04-07, 17:01
autor: Savier
Mam tylko takie zdjęcia:

Re: WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

: 2013-04-09, 20:56
autor: mass
Małe pytanko. Ostatnio wygrzebałem u znajomego ze strychu kilka nowych zapasowych części do S2. Wśród niezłych rarytasków była ta rączka ze zdjęcia. Czy to od wsk? Na drugiej fotce te nowe fanty używany tylko zabierak i kolanko.