Strona 4 z 21

: 2007-09-09, 15:00
autor: Wężu
Tak jest ponieważ dużo ludzi (zwłaszcza na wsiach) po rozbiciu się szkła zakłada szkło od Ursusa bo pasuje ono idealnie.

[ Dodano: 2007-09-09, 15:07 ]
Ja np. W jednym kloszu mam orginała ZELMOT a w drugim kloszu szkło DDR najprawdopodobniej z Simsona.

: 2007-09-10, 18:37
autor: qwert45
Co do tłumika to w moim coś lata środku jak potrząsnę i bez większych problemów zagłuszy każdy traktor. Nie buczy tak jak inne wueski, tylko stuka, dzwoni i brzdęka. Dopiero jak ktoś się nią przejedzie to słyszę to przytłumione buczenie.
Co do lampy to mam w niej szkło chyba od traktora, pionowo prążkowane, bez żadnych wygięć tych pionowych kresek, idealnie płaskie. Jak jadę to widzę na drodze tylko poziomą linię światła, a do okoła ciemność.

: 2007-09-10, 18:54
autor: Stary
Łoooooooo.......... szkieł lampy przedniej to w wsk było tyle typów, że nieskromnie mówiąc nawet ja straciłem rachubę :lol: :lol: :lol: :lol:

: 2007-11-23, 01:17
autor: Kapiii
Ok, a więc wrzucam skan schematu instalacji elektrycznej do S2. Mam nadzieje że się jeszcze komuś przyda :) W razie jakiś problemów to moge Wam jeszcze wrzucić schemat mojej instalacji elektrycznej, przerysowany na kartkę.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-11, 01:04
autor: Maciek
[SEM] Mam taką prośbe mógłby ktoś zwymiarować czop wału (część na której jest magneto),średnice magneta i dlugość, szerkosć co sie da platynek ponieważ ostatnio zakupiłem iskrownik pewien iskrownik bez oznaczeń i ciekaw jestem czy nie które elementy nie będą pasować do SEMa

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-11, 12:36
autor: Kapiii
Hmm, to może wstaw zdjęcia, na allegro widzialem kiedyś ZEM-a czy jakoś tak. To czasem nie ty go kupiłeś? :P

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-11, 12:39
autor: Maciek
Nie nie jak kupilem ten iskrownik na złomie ale to nie ZEM jak załatwie zdjecia to sami zobaczycie długo by pisać.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-12, 19:01
autor: Maciek
Napislem drugi post dla podświetlenia później połączę
Platynki niestety są inne cewka chyba też nie będzie pasować może magneto trzeba by przymierzyć
Zawsze to taka ciekawostka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-12, 20:17
autor: Marcin
podobne do tych, które montowane były w silnikach rowerowych WSK GNOM ( lub podobnie )

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-12, 20:26
autor: Maciek
Tylko w Gnomie dużo większe i całkiem inne platynki orginalnie chodzil w pile spalinowej.Wykręcilem bo miałem nadzieje że uda sie jakiś przeszczep do Sporta

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-12, 21:27
autor: ŻbiKu
A po co chcesz montować to do Sporta?? Oryginalności raczej mu nie doda..mocy też, widać tylko jedną cewkę, oprócz zapłonu nic innego pewnie byś nie miał.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-12, 22:33
autor: Maciek
Nie chce tego montować do Sporta wziąłem to bo mialem taką nadzieję ze będzie jako cześć zamienna.Potocznie mówiąc ,,na częsci''.Nie chodzi tu żeby coś zmieniać, usprawniać ale bym posłużylo jako część zamienna ale chyba nici z tego

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-21, 00:48
autor: Sebastian440
Ostatnio trafiła mi w ręce książka Załęskiego "budowa, eksploatacja, naprawa". W temacie o gaźniku Bing można przeczytać " W motocyklach M21W2S2 z silnikami 059-1, których sprzedano na rynku krajowym około 1000 sztuk były montowane gaźniki Bing ... ". wynika z tego że około 2000 sztuk tego modelu poszło na export, a fotek tego modelu w wersjii ex nie ma praktycznie ani jednej. Co nieco można przeczytać o tym w Automobiliście i artykule o S2 ale nadal brak podparcia tego jakimś foto. Szkoda że ludzie mający nieco wiekszą wiedze o tym i siedzący w tym pare lat wiecej niż my tak mało się udzielają...

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-02-21, 13:33
autor: Kapiii
Ja raczej nie powoływałbym się na artykuł pana Sikorskiego, ponieważ dużo informacji jest sprzecznych z tym, co mamy na codzień, no i nie ma żadnych zdjęć. Jedynie można trafić na zdjęcia modelu S1 w wersji exportowej, i to w różnych konfiguracjach. Jedynym zdjęciem S2 przedstawiającym zupełnie inne zestawienie w porównaniu do krajowej wersji jest motocykl z wystawy PZL w kolorze bahama, ale czy to eksport, czy wersja wystawowa też nie wiemy.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-03-05, 07:40
autor: KLINAR
Witam :-) Czy mógłby mi ktos zwymiarować uchwyty przedniej lampy? Nie pogardziłbym wymiarów razem z rysunkiem, nawet niechlujnym byleby bylo wiadomo o co chodzi :-) Z góry dziekuje za pomoc :-)

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-03-05, 14:15
autor: Shoei
Kapiii pisze:inne zestawienie w porównaniu do krajowej wersji jest motocykl z wystawy PZL w kolorze bahama, ale czy to eksport, czy wersja wystawowa też nie wiemy.
Jezeli mnie pamiec nie myli to na tej wystawie (moze na innej) byl wlasnie "S2" malowany na zolto tylko byla to wersja "prototypowa?" bo miala silnik 250ccm. Miala byc niby "seryjna" produkcja tego modelu ale jak wiele rzeczy w WSK jednak jakos to nie wyszlo.

Dla "pogromcow mitow" i gdybaczy. Wyczytalem to w artukule w jakims motorze. Prawdopodobnie '78 rok.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-03-10, 22:43
autor: Maciek
No jakoś odwaliłem myślę że się połapiesz obejmy na lagę nie pisałem bo nie wiem do czego chcesz to sobie zmierzysz materiał orginalnie blacha 3mm jak zrobisz z 2 też sie nic nie stanie
Obrazek
Obrazek

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-03-16, 21:02
autor: Dziki
Witam!
Dzisiaj stałem się szczęśliwym posiadaczem takiego oto motocykla :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any
i mam problem ze zidentyfikowanie modelu bo kierownica jest od sporta ale reszta coś nie gra. Motocykl nie posiada tabliczki znamionowej i to utrudnia identyfikację modelu. Macie jakieś pomysły???

pozdro

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-03-30, 21:13
autor: Kapiii
Kapiii pisze:Jezeli mnie pamiec nie myli to na tej wystawie (moze na innej) byl wlasnie "S2" malowany na zolto tylko byla to wersja "prototypowa?" bo miala silnik 250ccm.
Słucham? Pierwsze słysze, a pewnie mówimy o tym samym modelu. Jęśli mógłbyś rozejrzyj się za tym artykułem, bo ja nie wierze. Na 100% jest to silnik 175ccm.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-03-31, 00:31
autor: Shoei
Tak wiec informacja jest potwierdzona. Tygodnik motor numer 42 z 15 października rok 1972 strona nr 9.Na zdjeciu WSK Sport 1 z dopiskiem na dole ze to jest prototyp z silnikiem pojemnosci 250 ccm.