Strona 5 z 21

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-15, 13:50
autor: marwsk
Zielinski w swojej publikacji pisze,ze model S1 byl produkowany od 73 roku do 75. Czy posiada ktos wiedze dotyczaca miesiaca poczatku i konca produkcji? Jakie to byly nr ram? Z jakim najnizszym i najwyzszym nr ramy spotaliscie sie w S1?

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-15, 22:00
autor: Kapiii
No ja nie mówiłem o tym zdjęciu Shoei, tylko o zdjęciu S2 podczas targów PEZETEL, bystre oko zobaczy, że moc to 14KM, czyli standardowa jednoska 175.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-16, 00:10
autor: Sebastian440
To nie zmienni faktu, że foto które pokazał Shoei i opis do niego jest bardzo prawdopodobne ponieważ to właśnie około roku 73' zaczęły wychodzić Triale z silnikami o pojemności 250cc. Silniki różniły się szczegółami w budowie a co najważniejsze praktycznie wymiary silnika pozostawały takie same. Nie wiem jak ze sprzęgłem takiej 250 ale można było rozwiązać to w bardzo prosty sposób przez dodanie podkładek, pod sprężyne centralna i dodatkową tarczę. Co do reszty motocykla to wygląda typowo jak s1-EX. Shoei masz może cały artykuł? Jeśli tak to może wrzucisz na forum bo ten prototyp to ciekawa sprawa.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-16, 00:17
autor: Kapiii
Ale opis raczej nie opisuje motocykla ze zdjęcia...

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-16, 16:01
autor: Alien
W najnowszym Automobiliście jest artykuł na temat WSK Trial 250. Jest tam też wspomniane o zastosowani tego silnika w motocyklach innych niż trialowe - niestety nie napisze dokładnie o co tam chodziło bo czytałem pobieżnie w saloniku prasowym :-/

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-16, 17:38
autor: Marcin
marwsk pisze:Zielinski w swojej publikacji pisze,ze model S1 byl produkowany od 73 roku do 75. Czy posiada ktos wiedze dotyczaca miesiaca poczatku i konca produkcji? Jakie to byly nr ram? Z jakim najnizszym i najwyzszym nr ramy spotaliscie sie w S1?
kiedyś napisałem podobny temat dotyczący samych S1 ale nikt się nie udzielał wiec go zamknąłem, pisałem tam jakie różnice występowały rok po roku ( w moich egzemplarzach ), nie wiem który z kolegów ma S1 z 73r. - ciekawiłoby mnie np. nr ramy itp. - moje wspomnę są z 74 i 75r.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-16, 23:43
autor: fazerofz6y
moja S1 jest z 73 w dodatku wersja exportowa jak wiekszosc z was wie ;D

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-20, 16:34
autor: jaceklezajsk
Koledzy mam pytanie. Czy spotkał się ktoś z Wsk S1 ze składanym siedzeniem jak w Dudku? Kupiłem Wsk podam dane z tabliczki znamionowej: rok pr.74, nr. ramy 1365851, nr. silnika 95732. Na tabliczce jest też XEX w miejscu gdzie u Dudków jest XS. Pod silnikiem jest osłona, rama ma uchwyty do składanego siedzenia i siedzenie jak w Dudku.Podnóżki kierowcy składane.Kierownica szeroka z poprzeczką. Pozdrawiam wszystkich, czekam na wieści czy ktoś się spotkał z taką Wską.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-20, 16:59
autor: bing17
Pokaż zdjęcia tej WSK z siedzeniem Dudka.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-20, 18:54
autor: Marcin
to na pewno jest WSK DUDEK bo na tych tabliczkach od dudków tez jest wybite S1

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-20, 20:24
autor: jaceklezajsk
Mam dwa Dudki i na żadnej tabliczce nie ma wybitej 1, mam też trzy sporty S 1 i każda ma bitą jedynkę na tabliczce znamionowej. Poza tym moja Wsk z 1974 r. ma szeroką kierownicę z poprzeczką, duży zbiornik i duże osłony jak w modelu M 21 W2. Puszki licznika i stacyjki metalowe, małe. Dudki przynajmniej te moje mają też na tabliczce bity symbol XS a ta Wsk ma symbol na tabliczce XEX.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-04-21, 11:12
autor: Marcin
dobrze bybyło jakbys wrzucił fote.... trudno określić co to za model - bardzo mnie interesują te składane podnózki

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-05-21, 21:48
autor: korba222
Proszę o ocene tej stacyjki. Czy to jest od sporta bo była w zwykłej wuesce z 84 roku. Jak powinien wyglądać kluczyk do takiej stacyjki. Zwykły kluczyk nie pasuje.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-05-21, 22:04
autor: wueskajarka
To jest stacyjka od Charta, stosowana też w WSK Kraska a także w WSK B3, KOS z lat 1984-85.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-05-23, 09:04
autor: Radvarin
no i stosowana w perkozach... jak nie masz kluczyka to możesz przełożyć wkładkę z kluczykiem od stacyjki z malucha, ja tak zrobiłem bo miałem wkładkę uszkodzoną i jest wszystko ok, wkładki niczym sie nie różnią...


ale mam nadzieję że masz resztę elementów stacyjki, tj: sprężynkę, trzy kuliki, takie miedziane blaszki i dolna pokrywke, bo bez tego stacyjka do niczego ci sie nie przyda...

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-05-23, 11:14
autor: Bercik
Takie stacyjki montowali tez w WSK z ostatnich lat produkcji. Mam 2 takie stacyjki (z rocznika '83 i '84). Jedna kompletna, a druga niestety wybrakowana.
jak nie masz kluczyka to możesz przełożyć wkładkę z kluczykiem od stacyjki z malucha, ja tak zrobiłem bo miałem wkładkę uszkodzoną i jest wszystko ok, wkładki niczym sie nie różnią...
Serio ? musze pokombinować bo u mnie tez kluczyka brak, ale wyszlifowałem zwykły klucz patentowy i jakos działa :-D

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-05-23, 16:41
autor: Radvarin
Bercik pisze: Serio ?
tak serio ;D , te wkładki maja identyczną budowę/konstrukcję, a do tego o ile sie nie myle to na kluczyku z wsk był napis FSM i na tym z malucha też jest FSM (przynajmniej u mnie) wiec wygląda jak oryginał ;]

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-05-26, 09:49
autor: Wężu
Tak, ale tylko od starych modeli(pojedyńczy licznik, odpalanie gałką). Te nowsze mają już inny typ ;) Podejdzie też od Żuka.

Re: WSK Sport (modele S1 i S2)

: 2008-10-15, 21:42
autor: Fosiarz
Czy może ktoś jest w stanie mi powiedzieć kilka wiarygodnych informacji odnośnie WSK M21 W2S1 (sport). Prosiłem o pomoc niektórych tu kolegów indywidualnie ale niestety bez odzewu:

1. Czy we wszystkich sportach (S1) osłona łańcucha była częściowa, jeśli tak to do czego i w jaki sposób była mocowana. Czy występowały S1 z pełną osłoną łańcucha ?
2. Czy w S1 kostka elektryczna była montowana na błotniku tylnym czy do filtra powietrza ?
3. Gdzie był i w jakiej formie zamontowany bezpiecznik ?
4. Czy manetki kierownicy pierwotnie były bardziej gładkie jak w "cywilnych" wsk-ach czy bardziej "agresywne" - sportowe - grubożebrowane ?
5. Czy puszka narzędziowa była tylko metalowa a jeśli nie to kiedy zmieniona ją na plastikową
6. Po czym poznać że sygnał dźwiękowy jest 12V jeśli z wierzchu nie ma żadnych oznaczeń ani nr katalogowych ?
7. czy osłony przednie cylindra były montowane we wszystkich S1 czy w jakiś tylko latach (seriach) ?
8. Czy stópka boczna była taka sama jak od S2 ?

Wszystkie te wątpliwości wynikają z tego iż posiadam M21W2S1 z 1974 roku który próbuję usilnie skompletować. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i spostrzeżenia. Niezależnie od tego postuluję aby rozdzielić definitywnie tematy WSK S1 i WSK S2 ponieważ motocykle te znacznie się od siebie różnią i wrzucając wszystko do jednego "worka" robi się tu bałagan.

Typ lakieru M21W2 S1

: 2009-01-10, 22:39
autor: Anzel
Witka :) Poszukuje jakichkolwiek informacji na temat typu lakieru,którym były malowane M21W2 Sport 1-chodzi o odcień żółci.Identyczny kolor posiada na swoim Sporcie kolega Mialczaki (zdjęcia z tematu będącego na forum): http://www.wueska.pl/download/file.php?id=2147" target="_blank" target="_blank Mam świadomość że dorobiony lakier może mi się nie udać i nawet delikatna zmiana odcienia będzie dla mnie zauważalna.Jeśli ktoś spotkał się z takim lakierem lub restaurował sprzęt do oryginalnej specyfikacji,proszę o informację -dzięki z góry :)

Cechy charakterystyczne dla danego modelu WSK omawiamy w tym dziale w odpowiednim temacie.
Żbiku.