WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: YAMAHA TY 250 TRIAL (WSK MR16T)

Post autor: Alien » 2011-06-13, 22:15

Nie interesuja mnie rajdówki, ale mogę powiedzieć trochę na temat budowy maszyn w tamtym czasie bo mam znajomego, który był inżynierem w pionie konstrukcyjnym Politechniki Krakowskiej która w tamtym czasie dla Dęby robiła właściwie wszystko.

Schemat był prosty: załóżmy że Dęba zamawia sobie na polibudzie silnik spalinowy do kosiarki. W związku z tym kupuje wszystkie dostępne na rynku egzemplarze kosiarek (innych firm) w podobnej klasie. Silniki idą w drobny mak i tworzona jest dokumentacja techniczna każdego. Później burza mózgów - łączenie najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych z różnych egzemplarzy. A na końcu powstaje z tego zupełnie odmienny silnik bo ze względu na ograniczenia materiałowo-technologiczne polski nowy silnik do kosiarki wychodził dwa razy cięższy niż japoński.

Gadanie o tym że ktoś od kogoś zerżnął jest bez sensu bo właśnie na tym polega konstruowanie maszyn. Nie wyważa się otwartych drzwi, jeśli pomysłu nie chronią patenty to trzeba z nich korzystać, zamiast cofać się na silę w rozwoju. Wystarczy popatrzeć na poszczególne ery japońskich motocykli - w danym okresie każdy z "czwórki" miał motocykl o zbliżonym charakterze, bo to było na topie.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial MR16T, 2.66

Post autor: Sebastian440 » 2011-06-14, 09:17

Postaram się zasięgnąć u źródła i rozwiać co nieco domysłów. :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

BlacK
Posty: 161
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: BlacK » 2011-07-13, 00:55

Panowie, zmarł zawodnik jeżdżący na zielonej MR16T :(
http://www.youtube.com/watch?v=bpcy7ZaRnZA
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl

hartman

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: hartman » 2011-07-13, 09:59

I tak ginie polska motoryzacja.Wyjezdzic ile się da i na przetop.

BlacK
Posty: 161
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: BlacK » 2011-08-01, 01:33

Poszła poszła... zlikwidowano sekcję młodych w TUR-MOT w której jeździli na WSKach...

Fotki czerwonej MR16T sprzed kilku lat, którą widział w Miękini kolega glutek21
Fakt faktem że to jest moje zdjęcie zrobione w 2005 roku w Szklarskiej Porębie... Na motocyklu L. Liszki Mistrz Świata w Extreme-Enduro - Tadeusz "TADDY" Błażusiak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2011-11-15, 10:14

W latach 60. i 70. sekcja rajdowa Avii Świdnik była potęgą. Motocykliści tego klubu byli stałymi bywalcami zawodów organizowanych w byłej Czechosłowacji. Świdniczan zapraszano chętnie także do innych krajów. Avia była wtedy rajdową potęgą a nazwiska Jana Szczerbakiewicza, Eugeniusza Rechula, Zbigniewa Matysiaka i wielu innych znane były w całej Europie. Na archiwalnym zdjęciu świdnicka ekipa w drodze na kolejne zawody. Na zdjęciu trzeci od prawej Wiesław Doroba, ponad nim Edward Pranagal. Może ktoś z moich Czytelników rozpozna pozostałych.

Tekst i zdjęcia skopiowane z : http://www.akwiek.pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

termin21

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: termin21 » 2012-01-19, 10:38

WSK Trial chyba 2,66 stoi we Wrocławiu.
Miło ,ze jest ich jednak troche wiecej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2012-01-19, 11:31

Rama nie jest od 2.66, raczej samoróbka. Żaden z elementów ramy nawet nie podchodzi do 2.66. Nadwozie kopia Yamahy TY. Jedynym elementem z WSK trial, jest kierownica z lagami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

termin21

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: termin21 » 2012-01-19, 11:36

Czyli taka "klubówka" ,ale widac gaxnik Bing ciekawe jak reszta silnika,niestety nie mogłem sie jej przyjżeć z bliska bo własciciel zestresowany

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2012-01-23, 21:23

Dokładnie "klubówka". p.Krzysztof wporzo facet.

Poruszam znowu temat ilości wyprodukowanych trialówek wszystkich 3 serii.

Seria pierwsza, oznaczona jako Mr16t wyprodukowana w ilości ok. 15 sztuk jak podaje Załęski. Do dziś wiadomo o zachowaniu jedynie 2 sztuk tych motocykli.
Wsk Trial 1 seria mr16t 175 250 2.jpg
Seria druga, również nazwano Mr16t. Ilość wyprodukowanych egzemplarzy nieznana. Najwyższy znany nr ramy to motocykl termina21 o nr MR16T0069.
Wsk Trial mr16t 175 250 1.jpg
Serie trzecią, oznaczenie 2.66, również wyprodukowana w nieznanej ilości motocykli. Njwyższy znany nr ramy to motocykl jednego z użytkowników naszego forum Marcina.fr o nr ramy 2.66*000.0.053.
Wsk Trial 2.66 175 250.jpg
Dziwi mnie, że słyszy się o liczbie wyprodukowanych około 300 sztuk tych motocykli. Powiedzmy wprost, gdyby wyprodukowano serii 2 i 3 choćby po 100 sztuk to znali byśmy również wyższe nr ram. Serii MR16T to na dzień dzisiejszy 69 nr ramy. Gdy podliczymy wszystkie modele znane dziś:
15 sztuk 1 serii
69 sztuk 2 serii
53 sztuk 3 serii

Razem 137 sztuk

Oczywiście policzyłem to po najwyższych znanych do dziś numerach ram. Jednak wątpię, aby motocykli wyprodukowano więcej jak 150-170 sztuk. Aby nie być gołosłownym moje przypuszczenia wysnułem na bazie nr ram motocykli których zdjęcia mam na komputerze, a jest to blisko 38 motocykli. Jeżeli ktoś wie o jakimkolwiek nawet wyższym od tych podanych przeze mnie będę wdzięczny za info. Tyma samym Trial staje się bardzo rzadkim motocyklem :) (jakby nim niebył).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

termin21

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: termin21 » 2012-01-24, 01:10

. Dowód z MR16T o czym świadczy rok prod 75 i poj silnika 250ccm.
Numer ramy 0071 co jednak sugeruje ,że powstało o kilka sztuk wiecej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2012-01-24, 11:02

Faktycznie wyższy od twojej o 2 sztuki, ale nadal krążymy w okolicach 70 sztuki w przypadku MR16T drugiej serii.
To dowód od triala, czy całe moto. Bo nie wiem czy dopisywać do bazy ? Swoją drogą możemy sie domyślać po twoim dowodzie, że początek produkcji 2.66 to lata bodajże 1975 lub 1976 do 1977 ?

ps. Jakby ktoś nie łapał o co chodzi z seriami, to poprawiłem mój pierwszy post w tym temacie i podpiłem nowe zdjęcia.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

termin21

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: termin21 » 2012-01-24, 11:15

Krążymy, ale przynajmniej wiadomo ,że jest wyższy numer niż 0069 ,motocykl 0071 w 2006roku został zezłomowany,razem z ogromnym zapsaem części rajdową Pannonią i innymi WSK nikt nie walczył o ich ocalenie ;/
Mam też dokumenty świadczące o wyższych numerach ,jak odnajde to wrzuce foty,bo ten dowód w nocy wygrzebałęm zianspirowany Twoimi liczbami.
Swoją drogą z tym dopisywaniem do bazy to już kilka msc temu prosiłem o dodanie nowego zdjecia mojego Triala i WSK FA :-x

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2012-01-24, 11:18

Było by ciekawie, czekam na więcej. Może coś w końcu ruszy w tym temacie :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: fazerofz6y » 2012-02-10, 23:11

Ogladac :evil: Kto pierwszy WSKe triala wypatrzy :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=76sPDy60R6I

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: fazerofz6y » 2012-02-11, 02:19

Tak czulem ze gosciu z PL przyjechal na wyspe . Niezle go tam zaniemoglo :lol:

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2012-02-13, 17:50

Termin jak tam z tymi nr ram ? Udało się już coś ustalić ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

BlacK
Posty: 161
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: BlacK » 2012-02-19, 19:42

Kolejne znalezione w archiwum :)
od lewej: Marek Kozłowski (WSK MR16T 175), Franciszek Panek (WSK MR15 SARENKA), Ryszard Bryk (WSK MR16T 175)
1973
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 20:59 przez BlacK, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: Sebastian440 » 2012-02-19, 20:03

Z prawej i lewej strony WSK MR16 BP modele 71, w środku chyba wczesny model MR16 lata 1965-68r. Zdjęcia w kolorze ! Więcej takich, może wiekszesza rozdzielczość ? ;)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

BlacK
Posty: 161
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Post autor: BlacK » 2012-02-19, 20:47

Nie umiałem za bardzo ich rozkminić. Za to środkowa to jest SARENKA na 100% (ojciec wie chyba czym jeździł) a tymi dwoma to masz rację Seba ;) Niedopatrzenie
Auto Moto Klub Wrocławski
http://amkwroclawski.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości