Strona 2 z 6

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-08-23, 18:52
autor: Sebastian440
Witam. W dniu dzisiejszym udało się zapukić triala MR.16.T. Silnik na semie i bingu. Głowica 2 świece. Kompletna na chodzie jak widać do renowacji. Motocykl narazie idzie pod pokrowiec z racji remontów innych motocykli. Model bardzo ciekawy, jestem zadowolony z zakupu oraz kontaktu ze sprzedającym. Wydech nieoryginalny. Przedni błotnik alu. Do tego dostałem silnik W2r od MR16BP ;-) ale to już w innym dziale.

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-08-23, 19:14
autor: arek wsk175
gratuluje nowego zakupu,ciekawi mnie ta głowica na 2 swiece moze drugi otwór jest na odpeznik.

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-09-21, 21:25
autor: Sebastian440
Motocykl kupiony w poznaniu. Wahacz podobnie jak w mojej 2.66 ze zbiorniczkiem oleju w ramieniu. Fotki postaram się podesłać w najbliższym czasie. Przyglądałem się 2 świecy i jest to po prostu wytoczony 2 otwór z gwintem.

Foto wklejone przez rykuna w innym dziale. Drugie znalezione w necie.

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-12-22, 00:31
autor: Kapiii
Udało mi się kupić prezent świąteczny, czyli Trial 250, na ramię 2.66. Silnik W3T . Nie znam jeszcze szczegółów dokładnych, bo na razie udało mi się jedynie wyjąć go z samochodu i złożyć do stanu pierwotnego. Największym atutem jest oryg. tłumik do 250, wraz z kompletnym silnikiem, sprawnym oraz w miarę kompletną ramą. Jak widać brak tylnego błotnika, co nie jest problemem, stópki bocznej i paru dupereli. Oczywiście nie mało roboty jest przy nim, zresztą jak przy każdym trialu, który był użytkowany w zawodach. Ale jak zawsze wszystko jest kwestią pieniędzy. Dużym atutem jest zachowane oryg. zębatki.

Więcej na temat silnika WSK Trial 250:
viewtopic.php?f=62&t=4478

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-12-22, 00:40
autor: sismon
to naprawdę ma 250 pojemności?

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-12-22, 01:18
autor: fazerofz6y
Jak możesz to opisz troszkę szerzej skąd - jak ci się udało namierzyć tego triala, kto przedtem go użytkował .
Naprawdę świetna sztuka ;)

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-12-22, 13:09
autor: Sebastian440
Motocykl kupiony od znajomego. Motocykl jest komplety mam jeszcze do niego tylny błotnik z laminatu oraz resztę brakującego osprzętu kierownicy. Koła na pół bębnach, przedni błotnik aluminiowy, tylni laminat, boczne osłony aluminium, zbiornik alu, zawieszenie nowszego typu z aluminiowymi lagami z wyprzedzeniem osi. Tłumik oryginalny od triala. Reszta jak na foto. Ogólnie do renowacji ale mając wszystkie elementy to już przyjemność.

Ps. Rozwiercony do 264 cm3 :)

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-12-24, 17:03
autor: Kapiii
Wstępnie rozebrałem silnik, bo na razie nie mam zamiaru robić kapitalki.
Tłok o wymiarach 70,46. Cylinder nie podrapany, w bdb stanie. Z dołu podstawka wydłużająca skok tłoka.
Gdyby nie ten wymiar tłoka byłoby super.
Odnośnie pytań o koło zamachowe, dorzucam fotkę o co chodzi z dod. obciążnikiem.

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2009-12-24, 17:07
autor: sismon
Ciężko mi sobie wyobrazić jak ta tuleja tam się mieści. Widać wyraźnie, że jest inny karter i nie się założyć takiego cylindra do zwykłych karterów WSK 175.

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.64, 2.66

: 2010-01-07, 19:04
autor: Sebastian440
Dwa zdjęcia z prospektu o motocyklach WSK trial w dużej rozdzielczości. Jest to trial pierwszej serii zbudowany w liczbie 15 sztuk. Widziałem jeden zachowany egzemplarz tego modelu. Model I serii można łatwo poznać po pojedynczej belce idącej od główki ramy do dołu ramy. Późniejsze ramy miały już dwie rury. Trzecie zdjęcie kupiłem jakiś czas temu na czeski allegro.
wueska.pl trial 250 seria I prospekt.jpg
wueska.pl trial 250 seria I prospekt 1.jpg
wueska.pl trial 250 1972.jpg
Fajna sprawa. Wyniki z zawodów. Trochę się naszukałem :)
Rok 1974 nasi na WSK i Butaco:
http://www.trialonline.org/01%20TRIAL.F ... H.1974.pdf

Rok 1977 już tylko jedna WSK, reszta na zagranicznych maszynach:
http://www.trialonline.org/01%20TRIAL.F ... H.1977.pdf

Tu artykuł z zawodów weteranów od nas po latach Błachut i Serek:
http://www.trialsport.de/sadyn/uploads/ ... 780806.pdf

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.66

: 2010-05-09, 22:23
autor: Sebastian440
Witam. Odnośnie triali podaje się średnią ilość wyprodukowanych sztuk na poziomie 150-300 sztuk. Według mnie górna granica jest strasznie zawyżona. Nie spotkałem się nigdy z nr ramy większym niż 70 czy to w przypadku mr16t czy 2.66. Najwyższe nr ram z pośród 23 sztuk których zdjęcia mam i znam nr to:
2.66 - 0053
MR16T - 0069 - http://members.multimania.co.uk/kubajunakx/2.jpg
2.jpg
To daje nam 122 egzemplarze. Zdjęcia zbieram już chyba z 3 lata. Stąd moje pytanie skąd wzięła się liczba 300 ? Nie twierdze, że niema wyższych nr ram niż te które podałem ale z pośród tylu sztuk czemu żaden nie ma nr większego niż choćby 100 ? Licząc do tego jeszcze pierwszą serię na pojedynczej belce czyli 15 sztuk mamy liczbę nieprzekraczającą 150.

Jeżeli wiecie o jakichkolwiek trialach a szczególnie z nr ramy większym niż podałem wyżej napiszcie w temacie. Oczywiście jest to tylko wolny wywód na ten temat. Jak to w tym temacie bywa nie udało mi się w żadnej prasie, książce, czy prospekcje znaleźć jakichkolwiek danych na temat wyprodukowanej ilości. Będę wdzięczny za każde info.

Re: WSK Trial: MR 16 T, 2.66

: 2010-05-24, 23:46
autor: Sebastian440
Rozmawiałem dziś z byłym zawodnikiem, a zarazem członkiem kadry z avii Świdnik. Motocykle były puszczane seriami na zamówienie PZM-u w serii po 50-100 sztuk. Niestety nie wiadomo ile dokładnie serii puszczono...

Ps. Nowy zakup. Głowica trial 250.

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2010-09-27, 19:24
autor: Kapiii
Nowy Trial w kolekcji z serii 2.66 :) Bardzo ładnie zachowany, chyba pierwszy przy którym nie ma aż tyle pracy :P Później dodam zdjęcia a z ciekawostek pojemność 200ccm.
Aby go dowieść w mojej 206 3d musiałem go rozkręcić, a skręcać nie ma sensu specjalnie do zdjęcia, skoro i tak muszę go zaraz rozbierać. Ogólnie jest do niego wszystko, począwszy od bakelitowego przełącznika świateł przez dźwignie hamulca w super stanie aż po zbiornik.

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-02-28, 23:18
autor: Sebastian440
WSK w Trialu. Relacje z zawodów i parę ciekawych zdjęć. Zwróćcie uwagę na cylinder w trialu. Miłego czytania.
wsk 250 jan szczerbakiewicz.jpg
rajd opawski wsk 250 trial.jpg
zawody skan trial.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=5gPUP2k7 ... r_embedded
Kolega Black podrzucił dziś film. Dzięki :)

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-04-18, 21:07
autor: termin21
Ta zielona mr ma gaźnik mikuni z którym było sporo problemów ,na odcinkach często się przelewała...;/ Jak mówił Boro trochę za mocno dociążyli wał i bardzo długo trzeba ją wkręcać, sprawia wrażenia jak by się muliła na początku,ale tak to chodzi I klasa. Zapłon Sem .Jedna z niewielu MRek ,która jest wciąż na trasie rajdu. Szacun te motory muszą żyć;)

Żeby było miło i aktywnej w tym temacie..
Kpl silnik W3T;)

Zbiornik,zębatki napędowe,podnóżki,ogumienie,zawieszenie,bak,kierownice,osprzęt kierownicy,u.wydechowy mam,brakuje ramy....;(A nawet dokumenty..
Kopia DSCF7021.jpg
Kopia DSCF7018.jpg

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-04-21, 19:00
autor: fazerofz6y
sebastian440 Kiedy ty wyciagniesz swoje rodzynki na taki rajdzik jak ten z youtuba?
WuSKa jest nie smiertelna az milo popatrzec na takie zawody .

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-04-26, 09:08
autor: xradusx
Łał i jeszcze w klubie jeździ piękna i naklejkę ma mega :P Podziwiam tego triala taka masa i daje radę :)

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-05-08, 12:52
autor: BlacK
sebastian440 pisze:WSK Trial : MR 16 T, 2.66

Trialowe motocykle WSK był sprzętem przygotowanym do udziału w rajdach obserwowanych. Charakter tych imprez wymagał specjalnie przygotowanego maszyn o elastycznych silnikach pracujących w zakresie średnich i niskich obrotów, które jednocześnie charakteryzowały by się szybką reakcją na odkręcanie manetki gazu, oraz dużą elastycznością. W latach 1972-1977 wyprodukowano jedynie 150-300 egzemplarzy. W roku 1972 wyprodukowano serie próbną Triala I serii w liczbie 15 sztuk. W latach późniejszych po zakończeniu produkcji ram MR16 T wdrożono do produkcji ramy 2.66.
Trial 1 serii (seria próbna 15 sztuk):
Dzisiaj rozmawiałem z byłym zawodnikiem i za razem poprzednim właścicielem WSK MR16T o numerze ramy 0069 ("Zielony Szerszeń"). Powiedział, że próbnych wyprodukowano równo 18 sztuk (taką ów posiadał i w niedługim czasie prześle mi zdjęcie tej MRki).
Wkrótce wrzucę zdjęcia MR16T o numerze ramy 64 :)

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-05-08, 13:10
autor: Sebastian440
Ja bym tu dyskutował co do tych osiemnastu sztuk. Ale czekam na fotki :)

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

: 2011-05-10, 19:20
autor: BlacK
Odkopałem stare fotki pewnej WSK MR16T mojego znajomego z Zielonej Góry. Ma ona nieco inną budowę poprzez zamontowanie innego zbiornika paliwa, centralnego teleskopu oraz innego tłumnika. Również rama została skonstruowana a z tradycyjnej MR16 została jedynie górna część przy kierownicy. Niestety nie znam numeru ramy ale właściciel mówił coś o niskim numerze - prawdopodobnie nr 28 :!:
Ta WSK również startowała razem z MR16 o numerze 0069 na tegorocznym 5 Rajdzie Opawskim TRIAL który miał miejsce 7 maja w Jarnołtówku koło Głuchołaz. Film w którym główne role grają te maszyny już wkrótce!