WSK Trial : MR16 T, 2.66; 175 i 250

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 515
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: fazerofz6y » 2011-05-12, 19:59

Jarnołtówku koło Głuchołaz :) Moje okolice . Jak tam bylem to nic sie nie dzialo a tu ledwo 9 lat minelo i takie zmiany .
Bede musial sobie zorganizowac wakacje tak zeby sie zgraly z jakimis kolejnym Rajdem Opawskim TRIALto wpadne tam na BAKu ;)
To oczekujemy na filmik
Kiedy sebastian440 tak bedzie wymiatac na jednej ze swoich ???????

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1876
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-13, 10:05

Kolega Black przysłał swój nowy film. :)
http://www.youtube.com/watch?v=ulCi0jfo ... dded#at=23
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 16:50

Fajny antyk.Ale polotu do dzisiejszych trialówek toto raczej nie ma.Teraz triale mają 1,5raza tyle koni co ta wsk i ważą przy tym nawet poniżej 65kg.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6310
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Savier » 2011-05-13, 16:52

volksturm pisze:Fajny antyk.Ale polotu do dzisiejszych trialówek toto raczej nie ma.Teraz triale mają 1,5raza tyle koni co ta wsk i ważą przy tym nawet poniżej 65kg.
Z tym, że teraz nie produkuję się w Polsce takich motocykli. Nie muszę chyba wspominać, który to był rok i na co nam pozwalano ;-).

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 16:58

Savier pisze:
volksturm pisze:Fajny antyk.Ale polotu do dzisiejszych trialówek toto raczej nie ma.Teraz triale mają 1,5raza tyle koni co ta wsk i ważą przy tym nawet poniżej 65kg.
Z tym, że teraz nie produkuję się w Polsce takich motocykli. Nie muszę chyba wspominać, który to był rok i na co nam pozwalano ;-).
Znajdź mi klientów i wypromuj markę to ja Ci wyprodukuję cały motocykl dowolnego typu nawet z silnikiem włącznie.

Ps.Nie żartuję !!! Mam na swoim koncie bardzo zaawansowane przeróbki silników i 2 spalinowe silniki modelarskie zbudowane od podstaw.

Ps2.Teraz to już nawet przysłowiowe zapałki się importuje bo polak za głupi żeby samemu zrobić

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 412
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Marcin » 2011-05-13, 19:22

volksturm pisze:Fajny antyk.Ale polotu do dzisiejszych trialówek toto raczej nie ma.Teraz triale mają 1,5raza tyle koni co ta wsk i ważą przy tym nawet poniżej 65kg.

i co z tego ... ja uważam, że dzisiejsi zawodnicy to mają ułatwioną zabawe w trial w porównaniu do tych z lat 70', którzy musieli jeździć na tak ciężkich maszynach i takie same piruety robili co dziś to mam szacun do nich

P.S. młodzi powinni się najpierw uczyć na takich WSK a później na leciutką trialóweczke

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 19:27

Marcin pisze:
volksturm pisze:Fajny antyk.Ale polotu do dzisiejszych trialówek toto raczej nie ma.Teraz triale mają 1,5raza tyle koni co ta wsk i ważą przy tym nawet poniżej 65kg.

i co z tego ... ja uważam, że dzisiejsi zawodnicy to mają ułatwioną zabawe w trial w porównaniu do tych z lat 70', którzy musieli jeździć na tak ciężkich maszynach i takie same piruety robili co dziś to mam szacun do nich

P.S. młodzi powinni się najpierw uczyć na takich WSK a później na leciutką trialóweczke
Oni mieli utrudnione zadanie przez ówczesny system nie przez technikę bo w krajach nieograniczonych technologicznie produkowano już wówczas lepsze maszyny.Dla porównania weź hondę CBR i jakikolwiek nasz motocykl seryjnie produkowany w roku 1984 :D
Motocykl trialowy na parę też dało by się zrobić :-D Podziwiać ich można, ale mi ich bardziej jest szkoda że nie mieli możliwości jeździć na naprawdę dobrym sprzęcie.

Bzdurą jest pisanie że młodzi powinni zaczynać od takiego przeżytku , sprzęt wysokiej klasy szybciej pozwala na wejście na odp. poziom sztuki jazdy trialowej.To trochę tak jak z muzyką
jak dasz młodemu muzykowi z dużą dozą talentu byle drapaka a po paru latach dobry instrument to on coś zyska grając wcześniej na "byle czym" ? Otóż nie on ten czas w większości stracił nie mając odp. narzędzia do pogłębiania talentu.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 412
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Marcin » 2011-05-13, 19:33

Wiesz to są 2 różne sprawy ale ja jestem dumny z tego, że w ogóle coś powstało bo mogliśmy w czasach PRL-u nie robić nic i się tylko głupio gapić na innych, a tak to mieliśmy od czasu do czasu z kim po konkurować.

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 19:39

To prawda.Ja nie mam zamiaru nikogo "kłuć" w jego patriotyczne "tematy" po prostu po długim czasie i długim siedzeniu w motoryzacji (zaczynałem jako 12-13 latek) mam w miarę niezakłamany obraz naszych osiągnięć.
Wiele spraw kopiowaliśmy od innych a że kopiowaliśmy najczęściej od tych z naszego obozu socjalistycznego to wyszło jak wyszło.Zresztą japonia w latach wczesno powojennych to było zakuprze nie z tej ziemi i oni tam swojego czasu też kopiowali niemieckie dekawki ale od lat 70-tych zaczął się gwałtowny rozwój techniki podczas gdy ny dalej kopiowaliśmy przedwojenne lub wczesno powojenne dekawki. Aczkolwiek również jestem pełen podziwu że w czasach gdy niewiele się dało zrobić oni coś tam robili.Najsmutniejsze że mamy już dawno wolną Polskę a okazuje się że zrobić można jeszcze mniej niż w tych "mega strasznych" męczarniach komunistycznych.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1876
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Sebastian440 » 2011-05-13, 21:16

volksturm pisze:Fajny antyk.Ale polotu do dzisiejszych trialówek toto raczej nie ma.Teraz triale mają 1,5raza tyle koni co ta wsk i ważą przy tym nawet poniżej 65kg.
No fakt, że niema. Jest tylko małe ale. Pierwsze Trialowe WSK produkowano prawie 40 lat temu, może nie zwróciłeś na to uwagi :)

ps. Polskie trialówki to całkiem dobry sprzęt w latach 70.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: volksturm » 2011-05-13, 21:24

sebastian440 pisze: ps. Polskie trialówki to całkiem dobry sprzęt w latach 70.
ano był w naszym obozie socjalistycznym na pewno.Poza nim już nie bardzo.Poszukaj sobie opisów konstrukcyjnych różnych motocyklów wyczynowych nie tylko trialowych np z UK to wiele wyjaśni.Jeszcze raz powtórzę jestem dumny ze Ci ludzie produkowali takie maszyny w tamtych realiach ale bez przesady z tym że te sprzęty takie dobre.Dziś się tak mówi i chwali żeby nie było wstyd że wtedy się produkowało co można było a dziś się produkuje wielkie G!
ale wystarczy spojrzeć pod względem czysto syntetycznym naukowo-technicznym że niestety nie mamy się za bardzo czym chwalić .Niby produkowaliśmy mnóstwo motocykli ale jakich ?? tak do lat 70-tych jeszcze jakoś tam było a później nikt już od nas nie chciał tego kupować bo inni poszli do przodu a my zostaliśmy w tych 70-tych latach.Przykra prawda - ale jednak prawda.

Ps.w trialu się więcej balansuje i podskakuje niż jeździ więc chłodzenie powietrzem takiego silnika o tej wielkości użebrowaniu to chyba niezbyt dobry pomysł.No ale co oni mieli tam włożyć skoro wiaterek był wtedy chcąc nie chcąc najlepsiejszym silnikiem do tegoż celu.Tak w ogóle to już w latach 70-tych rzadko kto przerabiał pojazdy popularne na wyczynowe i stosował lekko rasowane silniki seryjne w sporcie w wyższych kadrach.To tylko w bloku wschodnim praktykowano na większą skalę choć później nawet czesi zaczęli budować zawodowe motocykle jako odrębne konstrukcje.

Awatar użytkownika
BlacK
Posty: 157
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
GG: 6539343
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Sarna
MR16T
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: BlacK » 2011-05-27, 15:32

Ostatnio sprzątałem moją "magiczną" piwnicę i natrafiłem na coś takiego... 8-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rally Masters Team
Profesjonalne relacje z imprez sportowych
http://www.rallymasters.bnx.pl

Awatar użytkownika
BlacK
Posty: 157
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
GG: 6539343
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Sarna
MR16T
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: BlacK » 2011-05-31, 14:22

Obie WSK mi są znane i na obu jeździłem :) WSK Pana Lisz ma podobno jakiś tłok od Jawy a pojemność silnika to równe 200 ccm. Za to "Zielony Szerszeń" to tradycyjna 175 :)
Rally Masters Team
Profesjonalne relacje z imprez sportowych
http://www.rallymasters.bnx.pl

Awatar użytkownika
Alien
Moderator
Posty: 1965
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Alien » 2011-05-31, 22:24

W jaki sposób jest zamocowany wydech do cylindra w tej czerwonej?
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1876
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: Sebastian440 » 2011-06-01, 09:43

Mało widać ze zdjęcia, ale w BP zastosowano 2 sprężyny ze szczęk hamulcowych dociskające kolano do cylindra.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
BlacK
Posty: 157
Rejestracja: 2010-07-27, 00:37
GG: 6539343
Moje maszyny: Komar
TY250
GT-Super Six
Sarna
MR16T
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Trial: MR16 T, 2.66

Post autor: BlacK » 2011-06-03, 23:51

Kolejne fotki futurystycznej MR16:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rally Masters Team
Profesjonalne relacje z imprez sportowych
http://www.rallymasters.bnx.pl

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 515
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

YAMAHA TY 250 TRIAL (WSK MR16T)

Post autor: fazerofz6y » 2011-06-12, 21:20

To zdanie mi się podoba.
"Jest to bardzo cenny okaz dla kolekcjonera gdyż to właśnie na Yamasze TY 250 wzorowali się Polacy budując WSK MR16T."

Przecież musieli skądś wziąć IDEE
Praktycznie jak by postawić ta Yamahe Kolo MR to jak bracia Bliźniacy ;D Polak potrafi dobrze kopiować .

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1876
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: YAMAHA TY 250 TRIAL (WSK MR16T)

Post autor: Sebastian440 » 2011-06-13, 09:39

Przeróbka na yamahę TY to lata 80. Przerabiano wtedy oryginalne WSK Trial. Jeden z braci Dorobów w tych latach dostał TY 250 i zrobiono na podstawie jego nadwozia kopyta do 2.66. Jeden z tak przerobionych motocykli był w automobiliście : http://polmot.skip.pl/index.php?mode=ar ... view&id=27
Inną sprawą jest, że wtedy bultaco, yamaha czy inne trialówki bazowały na bardzo podobnych ramach.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: YAMAHA TY 250 TRIAL (WSK MR16T)

Post autor: Stary » 2011-06-13, 15:08

Przepraszam ale nic nie zrozumiałem. Kto na kim się wzorował, kto co przerobił ?

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 265
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: YAMAHA TY 250 TRIAL (WSK MR16T)

Post autor: JueS » 2011-06-13, 17:21

WSK miała współpracować z Japończykami, były próby współpracy z Yamahą ale niestety ówczesny aparat władzy oskarżył delegatów z kraju kwitnącej wiśni o szpiegostwo gospodarcze i skończyły się kontakty. Z całego przedsięwzięcia powstały różne rodzaju gadżety z logo "Yamaha-WSK"... jakiś czas po podobno na okolicznych bazarach można było kupić np szlafroki z takowym napisem ;) to tyle co wiem na temat powiązań.
mnie się osobiście motor bardzo podoba :)

Seba rozwiń proszę myśl na temat rozwiązań konstrukcyjnych
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość