WSK M06B3 Kos 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

WSK M06B3 Kos 125

Post autor: wueskajarka » 2007-08-26, 10:48

Witam Forumowiczów ! Po kilku latach przerwy w ujeżdżaniu naszych kochanych Wuesek wróciłem do życia i od razu zająłem się przepięknym według mnie klasykiem - WSK 125 KOS. Jak ktoś ma zdjęcia oryginałów z różnych lat produkcji będę wdzięczny za podzielenie się ze mną. Odbudowuję 2 egzemplarze : z 1981 roku i 1984 roku (na razie). W zamian zainteresowanym mogę podesłać zdjęcia oryginałów WSK PAK (na chodzie w stanie idealnym z licznikiem w milach) , WSK M21W2S2 i inne. Pozdrawiam Jarek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-08-26, 11:14

Witam tez mam KOSa rocznik 1981 tak jak twój daje jego zdjecia nie orginalne charmonijki na amortyzatorach pochodza z MZ nie maiłem orginalnych gumek a i amortyzatoryprzy tez sa lepiej chronione w moim kosie brakuje okragłych pomaranczowych odblasków z przodu i z tyłu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Rocznik 1984 kosa powinien miec inne mocowania lampy przedniej prostokontne pomaranczowe odblaski.Takie zgielki jak na zdjeciu:
Obrazek
Błotnik ze wsmocnieniem
Obrazek
Nie jestem pewien od kiedy w kosie przestano lakierowac boczki na kolor baku,boczki były poprostu czarne z biała kalkomania Kos ale wydaje mi sie ze był to rok 1985 jeszcze mocowanie silnika z przodu na jedna srube ale to terz chyba 1985r.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-08-26, 23:20

Mój KOS z 1981 roku jest kompletny i ma okrągłe odblaski z przodu i z tyłu, półokrągłą lampę z tyłu i zwykłą z przodu. Mocowanie silnika jest faktycznie na dwóch otworach z przodu. Oryginalne klapy boczne były czarne z białym logo (według mnie dawali jakie mieli bo kolega ma tez 1981 rok i ma pomarańczowe). Niestety do wersji z 1984 roku nie mam przedniej lampy i tylnej (wydaje mi się że powinna być taka kwadratowa jak w M06B3) a odblaski były faktycznie prostokątne ale tylko z przodu bo z tyłu są już w lampie chyba. W Muzeum Techniki w Warszawie stoi oryginał z ostatniego roku produkcji - zamierzam się tam wybrać. Według mnie to jeden z ładniejszych motocykli wogóle, bez zbędnych kierunków i wymyślnych prądnic i zapłonów bateryjnych razem wziętych. Zapaszam do wymiany info o KOSie. Powyższy KOS jest SUPER, ale ... siedzenie masz od M06B3 - KOS powinien mieć tak jak inne ptaki małą kanapę z obwódką aluminiową. Będę miał zdjęcia oryginału z 1983 roku to porównamy zmiany jakie wprowadzali. Jarek
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-27, 09:20

Wueskajarka a możesz podesłać kilka fotek Twojego Kosa z 84r?

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-28, 20:48

mam kilka pytań odnośnie KOS-a a dokładnie w jakim malowaniu wychodził , widziałem pomarańczowy , czerwony i czarny (łącznie z błotnikami) były jeszcze jakieś :?: no i jeszcze jedno czy oryginalnie był montowany znaczek WSK (na baku) zamiast PZL :?:
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-08-28, 21:23

Z tego co mi sie wydaje Kosy były tylko w malowaniu pomaranczowe boczki i bak,białe błotniki oraz czarna rama z innymi sie nie spotkłaem,chociaz niewiem czy kosy w których nie malowane były boczki nie miały czarnych błotników ale tego nie jestem pewien,co do znaczków to od poczatku był PZL.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-28, 22:23

co do czerwonego KOS-a poniżej wygląda na oryginalnego pozat tłumikiem tylko czy oby na pewno jest czerwony wygląda że tak??
Obrazek
Obrazek

a co do tego czarnego poniżej to ma kilka niekosowych drobiazgów no i nie wiem jak z lakierem ??
Obrazek
Obrazek

Przydało by się więcej fotek nie pomarańczowych kosów do potwierdzenia .
ps. zdjęcia pochodzą z aukcji allegro
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-29, 08:58

1angel pisze:no i jeszcze jedno czy oryginalnie był montowany znaczek WSK (na baku) zamiast PZL :?:
W pierwszych Kosach był(chyba) :). Tylko jakoś dawno nie spotkałem się z pierwszym kosem...
wueskajarka pisze:przepięknym według mnie klasykiem
Ale trudnym do określenia oryginału klasykiem ;)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-29, 10:16

Jest mam ,
w pierwszych KOS-ach był taki znaczek można to zobaczyć na zdjęciach z polmotu
Obrazek


a co do boczków w kolorze czarnym oto zdjęcie z Muzeum techniki w Warszawie:
Obrazek

mam nadzieje że uda mi się uorginalnić swojego prawie KOS-a i do przyszłego sezonu będzie to już 99% KOS mniej więcej taki jak na fotce polmotu
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-29, 11:17

1angel pisze:a co do boczków w kolorze czarnym oto zdjęcie z Muzeum techniki w Warszawie:
1angel a wiesz może z którego rocznika jest ten Kos co stoi w Muzeum Techniki w Warszawie? Moim zdaniem to wczesny Kos(podnóżki pasażera metalowe, tłumik inny, kwadratowe odblaski) :).

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-08-29, 15:41

Ten Kos jest z 1985r z konca produkcij niewiem czy nie jest to ostatnia wyprodukowana wsk, prostokatne odblaski,błotnik ze wzmocnieniem ,tylna lampa razem z mocowaniem,zagielki lampy,czarne boczki,aluminiowy cylinder oraz wspomniane podnuzki wyróznik ostatnich Kosów.
Ostatnio zmieniony 2007-08-29, 15:46 przez Pietrusek, łącznie zmieniany 1 raz.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-29, 15:42

niestety nie mam pojęcia z którego może być roku fotkę znalazłem w necie , ale twierdze przeciwnie ;-) według mnie to koniec produkcji bo z tego co wiem wtedy KOS-y miały aluminiowe garki tak jak ten z foto ;)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-29, 15:50

Pietrusek pisze:prostokatne odblaski,błotnik ze wzmocnieniem ,tylna lampa razem z mocowaniem,zagielki lampy,czarne boczki,aluminiowy cylinder oraz wspomniane podnuzki wyróznik ostatnich Kosów.
I jeszcze inny tłumik. A tak nawiasem mówiąc czy takie tłumiki jak w tym Kosie nie były montowane w B3 z ostatnich lat(mam na myśli 84r i 84r)?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2007-08-29, 20:15

Widzę, że temat zainteresował kolegów wueskowiczów. Jestem w trakcie tworzenia "biblii" o WSK KOS. Po zamieszczeniu info proszę o kontruktywne uwagi celem dopracowania materiału. Chętnie poczytam o waszych KOSach i pooglądam jak wyglądają. Pozdrawiam jaro_r@onet.pl

[ Dodano: 2007-08-29, 21:04 ]
pawel15 pisze:
1angel pisze:no i jeszcze jedno czy oryginalnie był montowany znaczek WSK (na baku) zamiast PZL :?:
W pierwszych Kosach był(chyba) :). Tylko jakoś dawno nie spotkałem się z pierwszym kosem...
wueskajarka pisze:przepięknym według mnie klasykiem
Ale trudnym do określenia oryginału klasykiem ;)
Też chciałbym zobaczyć KOSa oryginalnego z lat 70-tych.
Trzeba się wiec zabrać do roboty i określić ten klasyk.
Efekty pracy dla chętnych na maila (2 MB).
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: soltys_16 » 2007-08-31, 19:15

Poproszę te informacje o KOS-ie, mój mail to: soltys_16@o2.pl, ja tez mam chyba ten model bo jest to 82 rok i z tego co wiem dziadek jak go kupił w sklepie to nie był zmieniany. Bardzo podobna jest do tej czarnej parę zdjęć wyżej (pomarańczowe odblaski, itp.) W lampie znajduje sie dziwny prostownik którego nie mam pojęcia jak podłączyć w żadnym z schematów nie widziałem czegoś takiego

[ Komentarz dodany przez: Romano: 2007-09-09, 16:33 ]
KORZYSTAJ Z OPCJI PISOWNIA I UŻYWAJ POLSKICH ZNAKÓW
Ostatnio zmieniony 2007-09-09, 16:32 przez soltys_16, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-31, 19:41

no to jeszcze kilka fotek KOS-a model z 85 dokładnie 2 milionowy motocykl wyprodukowany przez WSK świdnik , no co tu moge napisać o nim , to nie jest dokładnie taki KOS jakie wychodziły w 85 założę się że został specjalnie dopracowany z tego względu że jest 2 milionowy , boczki w kolorze kiedy powinny być czarne z białym logo , obręcze chrom , no ale aż miło popatrzeć na takiego KOS-a ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-10-13, 14:09

Mam takie pytanie jak jest z tymi siedzieniami wszystkie ptaki miały srebrne ramki a w Kosie Pietruska jej nie ma??? I w Kosie tego nowego co teraz jest temat o stacyjce też :-?
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-10-13, 16:00

wszystkie miały takie ramki
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-10-13, 17:12

Moja Wsk nie ma orginalnego siedzenia poniewaz orginalne było w tragicznym stanie choc blacha i ramka były wpozadku,a ze trafiła sie okazja kupic siedzenie w BDB stanie to nie obszywałem starego.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
Arczi
Posty: 8
Rejestracja: 2007-11-27, 21:09
Lokalizacja: Jadwisin
Kontaktowanie:

Post autor: Arczi » 2007-12-27, 17:17

Ja kupiłem dzisiaj takiego KOS'a:
Silnik podobno po remoncie,brak lewej osłony,filtra powietrza,i gażnika..
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości