WSK M21W2 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji

WSK M21W2 175

Postprzez Wężu » 2007-08-30, 10:36

Witam. Mam kilka pytań co do WSK'i M21W2:
- w którym roku zaczęto montować takie lampy jak w Kobuzie
- czy orginalnie montowano metalowe lampy przednie
- czy istniały wersje 12V
- w jakiej liczbie je wyprodukowano i w którym roku zakońcono proukcje(76r czy 77r)

Prosiłbym też o opis ogólny tego motocykla bo ja w WSK'ach siedze dopiero o maja a z M21W2 kontakt mam od tygodnia więc jestem jeszcze "zielony".
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Za ten post autorowi Wężu podziękował: T3rroR(2014-04-24, 21:44)
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Postprzez Shoei » 2007-08-30, 11:44

Ad. 1 nie wiem
Ad. 2 Orginalnie montowano metalowe lampy przednie najpierw te z 3ki z kluczykiem na srodku pozniej zaczeto metalowe obudowy juz przystosowane do stacyjki od 4ki dawac. oczywiscie z metalowa obudowa byl tez licznik mniejszej srednicy niz w pozniejszych latach produkcji.
Ad. 3 Instalacja 12V na poczatku byla ale zrezygnowano z tego bo po co dawac dwa akumulatory skoro mozna dac jeden. Ja mialem "dopuki mi nie zajumal jakis kretyn" wlasnie jedna z pierwszych wersji jakie opuscily fabryke. 18 lat pod plotem stala i sraly na nia kury. Wlasnie w niej byla pradnica 12V i miejsce na dwa akumulatory.
Ad. 4 patrz Ad. 1
Shoei

Avatar użytkownika
 
Posty: 171
Wiek: 32
Lokalizacja: Lubartów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com

Postprzez grzech7 » 2007-08-30, 13:08

Ad4. Lata produkcji : 1972-1984 natomiast wyprodukowano 184 082 egzemplaży

Więcej info http://www.polskiemotocykle.mik.pl/do175ccm.html
grzech7

Avatar użytkownika
 
Posty: 47
Wiek: 26
Lokalizacja: Chludowo
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013

Postprzez 1angel » 2007-08-30, 16:59

Shoei, a czy przypadkiem nie było tak że wersje 12v weszły dopiero w 1978 bo z tego co wiem to wprowadzono wtedy silniki W2B 060 z 12v prądnicą
"You've got to ask yourself one question : Do I feel lucky?
Well, do ya, punk?"
1angel

Avatar użytkownika
 
Posty: 996
Lokalizacja: WGR
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dołączył(a): 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu

Postprzez Shoei » 2007-08-30, 23:14

Moja pierwsza WSK M21W2 jest rok prod 1975 nr silnika 94101 nr podwozia 1330524. Miala ona pradnice 12V miejsce na dwa akumulatory 6V i silnik 059 z miejscem na rozrusznik. Wiem co pisze bo takiego sprzeta posiadalem dopuki jakis kretyn nie ukradl mi motorka po kapitalnym remoncie silnika. Tylko kartery mi zostaly po niej prae drobiazgow, dowod rejestracyjny i wspomnienia po pierwszym wlasnym motorze.

BTW. gosc jezdzil nia dwa lata i zepsula sie i stala pod plotem 18 lat. Sraly na nia kury i powiem ze do dzis dzien pamietam ze po wyczyszczeniu i dlugim okresie uzytkowania jak jezdzilem to czulem swąd kurzej kupy.
http://wsk-perkoz.blogspot.com Kupie motocykl oraz części do WSK Perkoz
Shoei

Avatar użytkownika
 
Posty: 171
Wiek: 32
Lokalizacja: Lubartów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com

Postprzez Shoei » 2007-09-01, 16:43

Każdy wie nawet muchy ze w kupie siła. Jeszcze jedno mi sie przypomniało. Filtry powietrza były dwa rodzaje. Ten pierwszy model z okrągłym filtrem tez miał dwie wersje. W mojej byłej M21W2 była taka okrągła blacha przykręcana na śrubę z doczepiona do niej plastikowym mocowaniem na allegro widziałem ze były tez filtry z śruba na stale wmontowana w filtr i tylko nakrętka mocowała to kuleczko z blachy.
Shoei

Avatar użytkownika
 
Posty: 171
Wiek: 32
Lokalizacja: Lubartów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-06-06, 03:19
GG: 1233445
Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com

Postprzez Alien » 2007-09-01, 20:19

Ja mam M21W2 z '72 a w niej;
- metalową lampę ze stacyjką od trójki (w pierwszej chwili myślałem że to składak i kupiłem sobie stacyjke od czwórki :oops: ale fakt faktem ze schematu połączenia do takiej instalacji nie ma nigdzie)
- instalacja 12V

Co do filtra to mam opcję drugą opisywaną wyżej, czyli śruba na stałe + nakrętka mocujaca blache.

W Twojej Wiesi Wezu zastanawia mnie tylna lampa i wysoka kiera - szkoda ze realia PRLu utrudniają dokładne określenie od kiedy ( o ile w ogóle ) je zakładano :-/ Pozdrawiam
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490
Alien

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1753
Wiek: 25
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Dołączył(a): 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82

Postprzez Wężu » 2007-09-01, 20:34

Alien napisał(a):W Twojej Wiesi Wezu zastanawia mnie tylna lampa i wysoka kiera -
Jest to na 100% orginał. Ale z późmiejszych lat produkcji widziałem identyczną M21W2 z 1976r na polskajazda.pl
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Postprzez Alien » 2007-09-01, 21:47

Hmm.. osobiście spotkałem sie też z Wiesią z metalowa lampą (taką jak masz Ty) ale z niską kiera i metalową lampą z tyłu.Taka właśnie Wiesia widnieje w instrukcji obsługi która posiadam.
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490
Alien

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1753
Wiek: 25
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Dołączył(a): 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82

Postprzez Wężu » 2007-09-01, 22:12

http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/8496 Czyżby 2 identycznie przerobione WSk'i??
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Postprzez Alien » 2007-09-03, 21:12

Ja się nie upieram ze to przeróbki - za mało wiem o historii :-> myślę natomiast ze kombinacji z detalami elementami: lampa przód, lampa tył i kiera było wiecej. Co do Twojej wieśki to być może masz racje bo ostatnio wygrzebałem ze swojego dysku zdjęcie własnie takiej jak Twoja :-P Pozdrawiam
Ekipa Południe®
Moja Garbi '72
http://polskajazda.pl/Motocykle/WSK/175/128490
Alien

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1753
Wiek: 25
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Podziękował : 3 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Dołączył(a): 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82

Postprzez Berek » 2008-01-22, 13:30

W przybliżeniu rok 76 to czas odnawiania.czyli wysoka kierownica telewizorek zastąpiony lampa w plastikowej obudowie.stacyjka.różnego rodzaju kostki do łączenia elektryki(ja mam pod siodłem -sa tez listwy)zgadzam sie z filtrem a raczej jego mocowaniem.osłony boczne zastąpiono plastikowymi ale tego samego wzoru co metalowe.różnic jest jeszcze sporo i sam nie potrafie ich wszystkich rozpoznać.a na pewno nie teraz:)
Berek

Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Wiek: 30
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-03, 00:49

Postprzez KLINAR » 2008-01-23, 23:49

Moja jest z 1974 roku, ma orginalnie 12v instalacje i miejsce na 2 aku, pozatym na dekielku zaplonu (stator?) chyba rozumiecie ;-) jest wybite - ośw 12v, ład 6v jednak z pradnicy wychodza 2 zolte kable i czerwony :-) , metalowa przednia lampe, tylnia taka jak w gazelach, pozatym moja z fabryki wyjechala z poszyciem siedzenia w kolorach kremowo czarnych jak np w SHL M11 :-) No i prosta kierownica :-) Nie byla przerabiana jestem 2gim wlascicielem

EDIT: Oslony metalowe, chromowane obrecze, z reszta spojz na moj temat, moja WSK jest praktycznie w orginale, procz chromowanych szklanek tylnich teleskopow :-)
KLINAR

Avatar użytkownika
 
Posty: 129
Wiek: 23
Lokalizacja: STG
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-06-10, 10:54

Postprzez Wężu » 2008-01-24, 10:48

No ja mam takiego składaka. Silnik 059 i numer wskazujący na ładowanie 12V ale jest 6V. Kierownica jak w Kobuzie, schowka nie było, przełącznik świateł chrom (ale chyba był wymieniany), osłony plastikowe(dostałem jedną metalową), cylinder i głowica z gumami, stacyjka z boku jak w Kobuzie, lampa metalowa, tył jak w Kobuzie. Po oponach (2 Stomile U-6) stwierdziłem, że jest to najprawdopodobniej 1975 rok.
Ostatnio edytowano 2008-01-24, 10:52 przez Wężu, łącznie edytowano 1 raz
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Postprzez Berek » 2008-01-24, 10:49

Sobie nie spojrzę jak narazie niestety.Kanapa to Ci powiem ciekawostka bo jeszcze takiej w M21 nie widzialem.gdzie jest kostka do łączenia instalacji?schowek na narzędzia plastik czy metal?przełącznik świateł chrom czy aluminium?jakiego koloru kalkomania na baku?kolanko jajowate pewnie.
Berek

Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Wiek: 30
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-03, 00:49

Postprzez Wężu » 2008-01-24, 11:02

Berek, a czym różnią się te kolanka??? Masz jakieś foty???
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Postprzez ŻbiKu » 2008-01-24, 12:09

2 typy kolanek.
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Postprzez Wężu » 2008-01-24, 12:16

Dzięki ŻbiKu, teraz już wiem, że u siebie mam ten pierwszy typ :zdrowko:
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Postprzez KLINAR » 2008-01-24, 14:26

Kolanko oplywowe badz jajowate, instalacji nie bylo wgl tylko ladowanie aku i cewka takze instalke mam cala nowa, schowek metalowy, przelacznik do swiatel byl metalowy chromowany ale ze byl zardzewialy zmienilem na aluminium, charakterystycznymi deklami dla silnika 059 sa :

Obrazek
(zdjecie mojego autorstwa)

Chociaz czesto spotykam sie z deklem bez napisu wiatr i deklem z okienkiem w silniku 059

EDIT:
Co o kalkomani na baku nie wiele tam bylo bo wsk byla ruda, jednak jestem pewien ze zadnej nie bylo tylko byly malowane znaki WSK, czerwone na bialym tle
KLINAR

Avatar użytkownika
 
Posty: 129
Wiek: 23
Lokalizacja: STG
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-06-10, 10:54

Postprzez Wężu » 2008-01-24, 14:30

Ja właśnie mam 059 bez napisu "WIATR" a w okienku zamiast ZM piszę PREDOM-DEZAMET.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®
Wężu

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 1149
Wiek: 20
Lokalizacja: Rdziostów
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Dołączył(a): 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49

Następna strona

Powrót do Modele WSK i wersje pochodne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości