WSK M21W2 Dudek 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: Sirian-S1 » 2007-01-04, 00:19

Wsk M21W2 Dudek

ObrazekObrazek

Motocykl WSK Dudek został zaprezentowany podczas jesiennych targów poznańskich w 1974 roku. Model ten należał do serii "ptaków" i był najdroższą seryjnie produkowaną WSK-ą. Elementem najbardziej charakterystycznym była wysoka kierownica oraz składane, dwuczęściowe siedzenie, dzięki czemu otrzymał tytuł polskiego soft-choppera. Wyposażony również w chromowane kierunkowskazy, płytkie chromowane błotniki, chromowaną osłonę cylindra i dolną osłonę silnika. Dudek dostał również lusterka na długich wspornikach poznańskiej firmy Galmot. Widoczność jest w nich bardzo dobra co jest zasługą lustra o średnicy ok. 12cm. Ciekawą rzeczą zastosowaną w Dudku jest kanapa którą zastosowano także w Bąku - odpowiedniku Dudka w klasie 125. Miała możliwość regulacji tzn. mogła nam służyć jako dwuosobowe siedzenie, po złożeniu tylnej części jako jednoosobowe siedzenie z oparciem, bądź też po odkręceniu tylnej części kanapy (przykręcanej na 4 plastikowe nakrętki takie jak przy boczkach) jako bagażnik. W motocyklu fabrycznie była również montowana boczna podpórka mocowana do obsady lewego podnóżka pasażera. Charakterystyczny jest również zbiornik paliwa z gumami z wąsem o pojemności 8,5l z kieszonką zamykaną w trzech położeniach. Prezentowany model produkowany był seryjnie od 1975 roku. Oparty na pojedynczej ramie M21, silnik klasy 175 - Wiatr W2BxS serii 059-3 z czterobiegową skrzynią biegów. Dysponował mocą 15KM (jak podają wykresy z hamowni w książce Załęskiego), zwiększoną o 1KM w porównaniu do zwykłej jednostki. Większa moc została osiągnięta poprzez zastosowanie innego typu głowicy (nie miała progu spotykanego przy standardowej głowicy - stopień sprężania 9). Do silnika użyto standardowego gaźnika Pegaz o średnicy gardzieli 26mm i oznaczeniu GM26U3. Motocykl posiadał górny wydech stosowany także w WSK M21W2 Sport. Waga własna wynosi 115kg. Występował w barwach nadwozia: żółtym, pomarańczowym, czerwonym, brązowym oraz bordowym ze złotymi, czerwonymi lub czarnymi napisami "Dudek" lub kalkomanią na boczkach. Produkcję zakończono w 1977 roku wypuszczając 6035 sztuk tego motocykla. W fazie prototypu występował również błotnik z możliwością regulacji wysokości oraz przednim kołem 19 cali na 150mm bębnie (co zostało również określone w katalogu częsci WSK Dudek), jednak szybko porzucono tą koncepcję.

Obrazek

Przez trzy lata produkcji motocykle Wsk Dudek były stopniowo zmieniane. Główne zmiany to:
- brak podpórki bocznej
Obrazek

- brak lusterek Galmot Poznań
ObrazekObrazek

- niższa ale szersza kierownica bez poprzeczki
Obrazek

- chromowane kierunkowskazy zostały zastąpione aluminiowymi montowanymi również w kobuzach
ObrazekObrazek

- zrezygnowano z osłon silnika (chromowanej osłony cylindra i dolnej osłony silnika montowanej także w M21W2S2 i M21W2Ex)
Obrazek

- napis "Dudek" na boczkach zastąpiono kalkomanią
ObrazekObrazek

- zbiornik paliwa z przykręcanymi emblematami i charakterystycznymi gumami z wąsem zastąpiono bakiem z emblematami przyklejanymi i zwykłymi gumami montowanym także w zwykłej, seryjnej M21W2 i M06B3
ObrazekObrazek

- puszki licznika i stacyjki z początku produkcji metalowe z licznikiem wyskalowanym do 120km/h a później większe plastikowe z licznikiem do 140km/h
ObrazekObrazek

- trzy różne mocowania tylnych kierunkowskazów:
- proste gięte na boki
Obrazek

- wygięte do góry z mocowaniem na jedną śrubkę lub z blaszką na dwie śruby
ObrazekObrazek

- tylna lampa metalowa lub nowsza plastikowa
ObrazekObrazek

- osłona łańcucha zagięta zastąpiona później osłoną prostą
ObrazekObrazek


Dane techniczne:

Silnik:
Jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym.
Pojemność skokowa 174cm³
Moc maksymalna 15KM przy 6600 obr/min

Gaźnik:
GM26U3 o średnicy gardzieli 26mm

Sprzęgło:
Mokre czterotarczowe z centralną sprężyną dociskową

Skrzynia biegów:
Czterobiegowa o kołach stale zazębionych

Napęd:
Przeniesienie napędu na koło tylne łańcuchem

Podwozie:
Pojedyncza rama rurowa, zawieszenie tylne na wahaczu wleczonym, resorowanym amortyzatorami teleskopowymi z tłumieniem hydraulicznym. Zawieszenie przednie na widelcu teleskopowym wykonanym częściowo (półki) ze stopów lekkich. Wzmocniona, wysoka kierownica z poprzeczką, stacyjka i prędkościomierz umieszczone w puszkach przykręcanych do górnych półek widelca. Płytkie błotniki chromowane, osłona łańcucha niepełna.

Hamulce:
Mechaniczne, bębnowe, pełnopiastowe.

Szybkość maksymalna 100 km/h,
Szybkość użytkowa 80 km/h

Obrazek

Źródła
H.Załęski Bibliografia
http://www.wueska.pl
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 22:15 przez marekproca, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marekproca
Posty: 88
Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

SIEDZENIE WSK BĄK I DUDEK

Post autor: marekproca » 2007-01-04, 21:38

Warto zwrócić uwagę na siedzenie w Wsk Bąk oraz Dudek
Jest ono dwuczęściowe, z możliwością rozłożenia i postawienia oparcia lub po jego demontażu mamy bagażnik za przednim siodłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
marekproca

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-05, 14:38

Bardzo charakterystycznym elementem dla WSK Bąk i Dudek są lusterka na długich wspornikach. Nie wszystkim się one podobają ;-) , ale uważam, że są one ładne i co ważne praktyczne 8-) . Widoczność jest bardzo dobra, co jest zasługą lustra o średnicy ok. 12 cm. Lusterka te są firmy Galmot Poznań (aluminiowa czasza z lustrem jest taka sama jak w lusterkach z Warszawy czy pierwszych Syren :shock: ) i obecnie są rzadkim widokiem (zwłaszcza motocyklowe). Przedstawione poniżej lusterka są w pełni oryginalną częścią od opisywanych w tym temacie motocykli :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-01-08, 11:50

Dudek to najdroższa, seryjnie produkowana WSK. Był wyposażony w 2 aluminiowe lusterka na chromowanych wspornikach, dwuczęściowe siedzenie, chromowane kierunki, płytkie, chromowane błotniki, wysoka kierownica z poprzeczką, chromowana osłona cylindra, niepełną osłonę łańucha. Bardzo ciekawą rzeczą było siedzenie, które także zasotosowane w Bąku - odpowiedniku Dudka w klasie 125. Miało możliwość regulacji tzn. mogł nam służyć jako dwuosobowa kanapa, jednoosobowe siedzenie z oparciem bądź też po odkręceniu tylnej części jako bagżnik. Prezentowany model zaczął być produkowany seryjnie od roku 1975. Oparty na pojedyńczej ramię M21, silnik klasy 175 - Wiatr W2, serii 059. Została wyciągnięta z niego moc 15KM poprzez splanowanie seryjnej głowicy (nie miała odsadzenia spotykanego przy standardowej głowicy, stopień sprężania 9), a więc była to najmocniejsza, dostępna jadnostka. Został także zamonotowany gaźnik o średnicy gardzieli 26 mm - GM26U3. Posiadał górny wydech, stosowany także przy Sporcie, Lelku. Wyposażony w 19 calowe przednie, a także tylnie 18 calowe koło. Waga własna - 115 kg. Występował w dwóch barwach nadwozia: zółtym i pomarańczowym. Produkcję zakończono w 1977 roku, wypuszczając 6035 egzemplarzy tego cuda.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-10, 11:46

Na poniższym zdjęciu przedstawiłem zdjęcie bocznej podstawki, którą montowano fabrycznie w WSK Dudek. Mocuje się ją do obsady podnóżka pasażera (z lewej strony).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
marekproca
Posty: 88
Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: marekproca » 2007-02-10, 14:21

WSK M06B3 BĄK
Cena takiego motocykla w roku 79
kształtowała się w GS na poziomie 10 500zł
przedstawiam dowód zakupu i kartę jakości
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
marekproca

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-19, 10:53

Cześć. Jestem tu nowy. Niektórzy pewnie powiedzą ,że nie powinienem wchodzić tak od razu z butami ,ale ja po prostu taki jestem i nic tego nie zmieni. Moim zdaniem nie poruszyliście jednej z najważniejszej kwestii, czyli linek. Ja np. nie mam oryginalnych linek, więc nie ma szans "na pałę dobierać". Po necie już szukałem i też niestety nie znalazłem ;-) Więc jeśli ktoś miałbym namiary na jakiś sklep wysyłkowy to byłbym wdzięczny (głównie chodzi o linki sprzęgła i hamulca przedniego). Drugą sprawą są osłonki silnika (jedna pod spód, taka sama jak w S2, a druga taka chromowana, ozdobna). Niestety ja nie posiadam takich osłonek, więc nic nie wyślę :-/ ,ale jeśli ktoś by miał to prosiłbym o zdjęcie. I na koniec trzeba by dodać ,że te motocykle były zmieniane przez 3 lata produkcji. Nie wiem jak z modelem z 75, ale 76 i 77, które spotkałem różnią się trochę od siebie (główne zmiany 76 na 77 to brak podpórki bocznej, tylne amortyzatory zastąpiono nowszymi, brak fabrycznie montowanych lusterek, niższą ,ale szerszą i bez poprzeczki kierownicą, chromowane kierunkowskazy zastąpiono aluminiowymi, brak jakichkolwiek osłon silnika, zastąpiono napis "Dudek" specjalnym logiem- jak ktoś chce to mogę zapodać zdjęciem, ale logo u mnie jest dość znacznie zniszczone). I jest jeszcze jedna ciekawa sprawa. Dokładnie chodzi o to kiedy zastąpiono bak z nitowanymi znaczkami "WSK" na przyklejane z innymi gumami ,bo w modelu z 77r. są już przyklejane znaczki. Ostatnią sprawą, którą chciałem poruszyć jest kolanko wydechu górnego. Jak powszechnie wiadomo bardzo ciężko go dostać. Może ktoś ma namiary na prywaciarza co to dorabia? Ja już pół roku szukam i nigdzie nie umiem znaleźć ,a jest ono nie zbędne do uruchomienia motocykla :-/
Jeżeli moderatorzy uważają ,że mój post nie wnosi nic do tematu ,lub jest w nie odpowiednim miejscu to proszę o właściwe kroki.Jestem jeszcze nie obeznany w sprawie forum, więc wszelkie błędy prosze mi wybaczyć.Pozdrawiam SD455

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-02-19, 11:13

SD455, czemu podchodzisz az tak krytycznie do swojej wypowiedzi?? Jesteś nowy?? Bardzo dobrze. POtrzebujemy nowych osob, ktore mają pojecie, a widze, że ty masz.

Co do Dudka, kupiłem go wczoraj, i też miłem poruszyć ten temat. Rocznik '76. A więc moja posiada chromowane kierunkowskazy, nie posiada żadych osłon - silnika i cylindra, ma przykrecane znaczki do baku (wydaje mi się że każdy takie miał) a także gumy z wąsem, do tego podpórka boczna i stópka główna. Chromowane błotniki, plastikowe puszki, oczywiscie składane siedzenie. Co do kolanka to wystarczy szukać, zdarzają się czasami na allegro.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-19, 17:00

kapiii pisze:SD455, czemu podchodzisz az tak krytycznie do swojej wypowiedzi?? Jesteś nowy?? Bardzo dobrze. POtrzebujemy nowych osob, ktore mają pojecie, a widze, że ty masz.
Zgadza się jestem nowy, więc nie chciałem się od razu wychylać ;-)
kapiii pisze:Co do Dudka, kupiłem go wczoraj, i też miłem poruszyć ten temat. Rocznik '76. A więc moja posiada chromowane kierunkowskazy, nie posiada żadych osłon - silnika i cylindra, ma przykrecane znaczki do baku (wydaje mi się że każdy takie miał) a także gumy z wąsem, do tego podpórka boczna i stópka główna. Chromowane błotniki, plastikowe puszki, oczywiscie składane siedzenie. Co do kolanka to wystarczy szukać, zdarzają się czasami na allegro.
Gratuluję nowego nabytku. Mam tylko 1 pytanie.Jakie masz osłony boczne? Plastykowe czy metalowe?
WojtekW pisze:Na forum nie piszemy sobie "per pan" to po pierwsze
Sorry ,ale mam szacunek do ludzi starszych ode mnie wiekiem ,ale postaram się dostosować i poprawić ,choć czasami może mi się powiedzieć ,ale postaram się nie dopuścić do tego.
WojtekW pisze:Ten akurat motocykl jest niestety tylko żałosną namiastką dudka i możliwe że to wersja przedprodukcyjna raczej ,niż to co zostało wypuszczone z fabryki , niestety nie wiem czy tak jest na 100% lecz dochodziły mnie też różne informacje o tym że na początku 80 lat chciano powrócić do sprzedaży z tym modelem lecz to niesprawdzone informacje . Najbardziej wiarygodną i możliwą jest jednak moim zdaniem taka teza ,że jest to motocykl złożony po tym jak już dawno skończono z produkcją tego modelu i to w latach jakiś 1984-85 lub późniejszych ( zobacz na tylny chlapacz z 1981 r ).co jest zgodne z tym że większość tych perełek z tego muzeum zakładowego jest znikąd niestety . Jeśli chcesz od tworzyć motocykl dudek w wyglądzie właściwym to musisz mieć Instrukcję obsługi z modelu Dudek i stronę fabrycznego folderu bo to jest JEDYNY WIARYGODNY TEKST I WZÓR
Możliwe, że tak jest, tylko, że w takim razie jak wyglądał "Dudek" w 77r.? Jeżeli to co mówisz jest prawdą to ja już nie wiem jak składać ten motocykl, skoro nawet zdjęcia motocykla z taką samą kierownica jak ja mam i takimi samymi znaczkami na boczkach są fałszywe. Masz może zdjęcie oryginalnego "Dudka" z 77r.? Jeżeli masz to proszę o zdjęcie. Co do kierunkowskazów to kierowałem się tym, że "Kobuz" w 77 miał aluminiowe, więc pomyślałem, że "Dudek" też powinien mieć. Ważną sprawą na tym forum do poruszenia jest moim zdaniem to dlaczego niektóre egzemplarze wcale nie miały zamontowanych osłon silnika.
WojtekW pisze:I co jest ważne dla pracy na foru to : Uzupełnij swój profil bo nie będę Ci na nic odpowiadał :evil: jeśli tego nie zrobisz :evil:
Z tym problemem to myślę ,że się uporałem ;-)
I muszę przyznać ,że zaciekawiłeś mnie tym przedprodukcyjnym "Dudkiem" w niebieskim kolorze. Masz jakieś zdjęcie na potwierdzenie tego?
WojtekW pisze:kierownica niby i inna niż wzór dudka to raczej bujda i nie ma to nic wspólnego ze zmianami fabrycznymi to co opisujesz jako zmiany ,to jestem pewien że są to podróby dudka lub wprowadzone przez późniejszych właścicieli
Na pewno jest w tym trochę racji, ma Pan większą wiedzę ode mnie ,ale znalazłem takie zdjęcie w internecie - http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... ik2004&c=3
Wiem ,że pochodzi ono z polmotu, ale niestety na tym forum nie znalazłem podobnego zdjęcia. Chyba widoczna jest na nim różnica, że kierownica nie ma poprzeczki, kierunkowskazy są aluminiowe, nie ma osłon silnika. Brak stopki bocznej nie udowodnię ,bo to nie ta strona motocykla, ale jeśli ktoś by miał ten motocykl ukazany z lewej strony to proszę o zdjęcie ;-) Motocykl, skoro został wystawiony na "Świdnickiej wystawie" jest raczej na pewno oryginalny. Jeśli wie coś Pan więcej w tej sprawie to proszę o informację, gdyż chciałbym nadać swojej maszynie jak najbardziej oryginalny wygląd, a niewątpliwie widział Pan więcej tych maszyny niż ja.

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-19, 18:17

WojtekW pisze:No to pozostaje nam narazie tylko czekać na zdjęcia Twojego motocykla
Mówisz masz : http://sd455.110mb.com/dudek.html
dudek77(6).jpg
Myślę ,że tyle zdjęć Ci wystarczy. W motocyklu brakuje silnika(kartery są oryginalne i numery zgadzają się z tabliczka znamionową) z tego powodu, że jest w rozbiórce i jak tylko sie z nim uporam, będzie zamontowany. Wiem ,że jest to praktycznie wrak ,ale jak go znalazłem, był w dużo gorszym stanie. Jak na razie chcę go zrobić i po jeździć ,a na przyszłą zimę pomyśli się nad jakimś remoncikiem, choć nie wiem czy kasy mi starczy, bo jak widać na zdjęciach błotniki nadają się na złom (tylni jest przerdzewiały ,a przedni pęknienty). Jak widać nie ma także jednej gumy teleskopu i też nigdzie nie umiem jej dostać :-? Puszka stacyjki jest dorobiona gdyż poprzedni właściciel ją zbił. Ten przebieg co masz na zegarze nie jest realny, gdyż jak go kupowałem to nie było linki w pancerzu ;-) Ogólnie wielka kapa ,ale mam nadzieję ,że jakoś się to zrobi. Jak go zrobie ,że będzie chodził to zaprezentuje go w dziale nasze maszyny, ale na razie nie ma moim zdaniem takiej potrzeby. Mam jeszcze M06B3 z 75, ale z nią już dużo lepiej ;-)
WojtekW pisze:a w sprawie niebieskiego Dudka to musimy poprosić naszego niezastąpionego avoka o dokładniejsze "zaznania" myślę ,że po takim totalnym kupowaniu przez "Naszych ", z naszego forum jest nam to p. Wiesław winien w podzięce ,zrobiliśmy mu taką bezpłatną reklamę że chyba wreszcie powinien coś "rzucić " na forum z przepastnych swoich materiałów i zdjęć
Miejmy nadzieję ,że coś się dowiemy, bo bardzo mnie ciekawi jak wygląda "Dudek" w takim kolorze :-)
WojtekW pisze:Acha i nie twierdzę że masz sfałszowany motocykl bo ,go nie widzialem tylko czytałem co piszesz ,a to wielka różnica. ;-)
No to myślę ,że teraz możesz się wypowiedzieć na jego temat ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-02-19, 19:46

Co do twojego Dudka, to bardzo zaciekawiła mnie ta kierownica bez poprzeczki :O W moim są osłony boczne metalowe.
WojtekW pisze: [...] jest niestety tylko żałosną namiastką dudka i możliwe że to wersja przedprodukcyjna raczej ,niż to co zostało wypuszczone z fabryki , niestety nie wiem czy tak jest [...]
Koleś od którego go kupiłem, był pierwszym właścicielem, do tego widziałem stare czanrobiałe zdjęcia. Na dodatek na dowod mam rame, w której nie mam otworu na przykręcenie osłony, tak jak to jest w Sporcie2 pod srubą od mocowania silnika, dlatego nie zgodze sie z twoją wypowiedzią. Jakbym miał motor pod nosem, to bym obadał czy są tylne uchwyty. :lol:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-19, 21:27

WojtekW pisze:sobie ogladnełem tylko daj zbliżenie przedniego kola i od strony dekla hamulców to dam ci swoją odpowiedź .
3 zdjęcia dodałem do stronki na której są zdjęcia. Aaa... po kliknięciu na zdjęcie co ma 640x480 otwiera się zdjęcie 5 megapixeli, więc na prawdę każdy szczegół jest widoczny. Chciałbym się dowiedzieć co możesz mi teraz powiedzieć o "Dudku" z 77r. i co jest w nim nie oryginalne. Ogólnie czekam na twoją wypowiedź i rady. Cieszę się ,że mogłem pomóc w tym temacie. Gdybym miał Sporta to też bym się tam wypowiedział ,ale niestety nie mam więc nic nie mogę powiedzieć :-/ .Czekam na twoją odpowiedź i pozdrawiam

Sławek

Post autor: Sławek » 2007-02-19, 23:09

Na swojej osłonie SD masz lekko widoczny znaczek dudka!! A co do twojego dudka to jest to oryginał ponieważ gdzieś kiedyś czytałem że były wersje z kierą bez poprzeczki a co do znaczka na boczku to jest taki sam jak na dudusiu który był na wystawie w Świdniku prawdziwy rarytas!!

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-20, 10:05

Kapiii pisze:Co do twojego Dudka, to bardzo zaciekawiła mnie ta kierownica bez poprzeczki :O W moim są osłony boczne metalowe.
Kierownica ciekawa to racja. W domu mam jeszcze kierownicę z "Bąka" z 76r., więc sobie obie porównałem i wyszło ,że ta bąkowa z poprzeczką jest trochę wyższa ,ale ta co mam zamontowaną w "Dudku" jest odrobinę szersza. Jak ktoś chce to mogę sfotografować obie kierownice i dać zdjęcia na forum.
Kapiii pisze:Koleś od którego go kupiłem, był pierwszym właścicielem, do tego widziałem stare czanrobiałe zdjęcia. Na dodatek na dowod mam rame, w której nie mam otworu na przykręcenie osłony, tak jak to jest w Sporcie2 pod srubą od mocowania silnika, dlatego nie zgodze sie z twoją wypowiedzią. Jakbym miał motor pod nosem, to bym obadał czy są tylne uchwyty. :lol:
Możliwe ,że w 76 wychodziły także wersje bez tych osłonek (tylko dlaczego? Moim zdaniem osłony te nadają charakteru i motor wydaje się masywniejszy)A swoją drogą to bardzo lubię takie stare zdjęcia, robione jak jescze motor był nowy, więc mógłbyś coś zapodać na forum. Skoro kupowałeś motocykl od 1 właściciela, to masz też te patentowe lusterka :?: Z tego co widzę to ładna okazja Ci się trafiła z tym "Dudkiem".
Sławek pisze:Na swojej osłonie SD masz lekko widoczny znaczek dudka!! A co do twojego dudka to jest to oryginał ponieważ gdzieś kiedyś czytałem że były wersje z kierą bez poprzeczki a co do znaczka na boczku to jest taki sam jak na dudusiu który był na wystawie w Świdniku prawdziwy rarytas!!
O tym motocyklu właśnie rozmawialiśmy z WojtkiemW i nie był on przekonany co do oryginalności tego motocykla na wystawie, ale poprowadźmy tą dyskusję do końca. Mi ostatnio przyszła taka myśl do głowy, że po prostu na zakończenie produkcji tych modeli wprowadzono wersję właśnie z taką kierownicą, może z aluminiowymi kierunkowskazami, bez osłonek, bez stopki. Coś mi mówi, że motocykle te nie były chętnie wtedy kupowane przez ludzi(choć może się mylę), bo z opowiadań ojca(mój ojciec mieszkał w Rybniku i z tego co mówi były tam 2 polmozbyty) to wiem, że jak często przechodził obok któregoś z polmozbytu to te motocykle stały, a drugim argumentem jest to, że data pierwszej rejestracji mojego motocykla wypadła w 79, a także innego "Dudka" na allegro(motocykl był w Rybniku i był z 76r.) także wypadła na 79r.. Wydaje mi się, że powodem tego były zbyt wysoka cena i to, że ludzie chyba jeszcze wtedy nie mieli przekonania o takich motocykli i na dodatek w czasopiśmie "motor" jeden dziennikarz skrytykował siedzenie "Dudka". Teraz wy się coś wypowiedzcie, bo może ktoś może rozszerzyć ten temat. Ale niestety prawdą jest ,że to są tylko moje przypuszczenia (z tą inną wersją na zakończenie produkcji), ale miejmy nadzieję ,że dowiemy się od kogoś prawdy ;-)

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-02-20, 13:02

WojtekW pisze:Z tego co do tej pory ustaliłem dudek wychodził bez żadnych zmian i różnic znam tylko przed produkcyjną odmianę w kolorze niebieskim
W Katalogu Wyrobów Przemysłu Motoryzacyjnego z 1977 roku w palecie barw jest m.in. kolor błękitny (poza tym czerwony jasny i Yellow Bahama). W sprawie kierownicy bez poprzeczki i aluminiowych kierunkowskazów rzekomo stosowanych w Dudku nie będę się wypowiadać, bo nie mam informacji na ten temat (nie chcę pisać bzdur ;) ). Takie kierownice widywałem już nie raz na Allegro, więc coś w tym jednak może (ale nie musi) być. Co do osłony silnika i cylindra w Dudku... moim zdaniem w tym modelu w ogóle nie powinno ich być. Tak samo jak górnego wydechu. Albo soft chopper albo motocykl terenowy - widocznie konstruktorzy nie mogli dojść do porozumienia :-D
WojtekW pisze:masz rację że jest taki motocykl i to na nieszczęście z "fabryki" w Świdniku i jest to tym bardziej jedna z większych dezinformacji na które pozwalali sobie twórcy przyzakładowego muzeum czy raczej "przyzakładowej przechowalni nie których typów i modeli WSK".
Nie wiem Wojtku, na jakiej podstawie uważasz, że motocykl ten jest dezinformacją. Pojazdy umieszczane w muzeach, a zwłaszcza przyzakładowych są najczęściej albo pierwszym albo ostatnim wyprodukowanym modelem. Ten Dudek najwidoczniej jest właśnie ostatnim przedstawicielem swojego gatunku.
WojtekW pisze:Ten akurat motocykl jest niestety tylko żałosną namiastką dudka i możliwe że to wersja przedprodukcyjna raczej ,niż to co zostało wypuszczone z fabryki
Wersja przedprodukcyjna? Jeśli ten egzemplarz jest przedprodukcyjny, to musiałby być z roku 1974. Spójrz na tylną lampę - wtedy takiej jeszcze nie wprowadzono, tak samo jak opon D-103, aluminiowych kierunkowskazów, plastikowych puszek na nowy typ licznika i przyklejanych znaczków na bak. Warto jeszcze zwrócić uwagę na automat STOP przy dźwigni przedniego hamulca. Dudek ze Świdnika i Dudek naszego nowego forumowicza mają taką samą kierownicę, brak dwóch osłon i otworów w ramie na jedną z nich. To chyba za dużo jak na przypadek?
WojtekW pisze:większość tych perełek z tego muzeum zakładowego jest znikąd niestety.
Nie bardzo rozumiem o które perełki z muzeum przyzakładowego chodzi...
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 601
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-02-20, 18:52

CO do Dudusia SD-ka to patrząc podług prospektu z wytwórni, nastapiły następujące zmiany: rama posiada tylnie uchwyty od osłony, ale nie ma przedniego otworu pod mocowaniem silnika, brak osłony cylindra i silnika, bak chyba nie jest wogóle oryginalny bo nie ma sladów, że gumy byly naklejone no i emblematy przyklejane, brak szklanek na tylnich amorach, brak podporki bocznej, poszycie siedzeń, brak odblasków zarówno przednich pomarańczowych, jak i tylnich czerwonych, lampa tylnia WSK-owa a nie Gazelowa, do tego ta kierownica :) no i puszka stacyjki.

Porównując te 2 motorki z moim, ktorego za długo nie widziałem, tyle co pakowanie i składanie, to mamy taki sam stan co do osłon, lampy tylniej no i kiery, tyle ze ja mam tą niską, krótką, co była razem w zestawie :) Z odblasków przetrwał tylko jeden w całości.

Co do wersji przedprodukcyjnych, to szczerze wątpie, bo tak naprawde motor jest z 75 roku, a data pierwszej rejestracji to 76. Bardzo możliwe jest to, że poprostu takie one wychodziły, mój stał cały rok aż go ktoś wkońcu kupił, tyle że w Toruniu chyba to były modne modele, bo 2 bąki i 2 dudki już namierzyłem, z czego po jednym mamy z bratem :) Niestety nie ma się za bardzo do kogo zwrócić w tym temacie, ale pewny jestem, że w takim wyposażeniu wychodziły one z fabryki.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-20, 19:59

kapiii pisze:bak chyba nie jest wogóle oryginalny bo nie ma sladów, że gumy byly naklejone no i emblematy przyklejane
Uwierz, że bak jest oryginalny, a po gumach nie ma śladu, bo poprzedni właściciel je usunął ;-) ,a ten 1 emblemat co go brakuje to mam i znalazłem go pod siodłem.
kapiii pisze:brak szklanek na tylnich amorach, brak podporki bocznej, poszycie siedzeń, brak odblasków zarówno przednich pomarańczowych, jak i tylnich czerwonych, lampa tylnia WSK-owa a nie Gazelowa, do tego ta kierownica :) no i puszka stacyjki.
No bo to są te nowsze tylne amortyzatory, poszycie siedzenia jest inne to racja, ale nie wiadomo czy nie było zmieniane, choć wygląda na nie zmieniane. Odblasków niestety u mnie nie było, a puszka stacyjki tak jak mówiłem jest dorobiona, bo poprzedni właściciel zbił.
kapiii pisze:Porównując te 2 motorki z moim, ktorego za długo nie widziałem, tyle co pakowanie i składanie, to mamy taki sam stan co do osłon, lampy tylniej no i kiery, tyle ze ja mam tą niską, krótką, co była razem w zestawie :) Z odblasków przetrwał tylko jeden w całości.
Chętnie zobaczę ten motocykl na zdjęciach ;-)
kapiii pisze:Co do wersji przedprodukcyjnych, to szczerze wątpie, bo tak naprawde motor jest z 75 roku, a data pierwszej rejestracji to 76.
No to jak jest z 75 to na pewno nie jest wersją przedprodukcyjną ;-)

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-02-20, 21:19

SD455 Twój Dudek jest z końcowej produkcji, z moich spostrzeżeń uważam ze wszystko jest OK, ponieważ widziałem na oczy Lelka także z ostatniego rocznika ( 77 ) i były w nim części ( z początku dla mnie nie oryginalne jak na ten model, ale dowiedziałem sie że nic od nowości nie było przy nim zmieniane, służył w szkole jako "L" do nauki jazdy ) tylnie amorki odsłonięte, bak z naklejanymi emblematami, lampa tylnia plastikowa ( nowego typu ), co do pokryw nie sprawdzałem czy są metalowe...., co do baku posiadam oryginalny z torebką, który ma przyklejane emblematy więc jak dla mnie WSK SD455 jest oryginalna ( jesli chodzi o te części )

Awatar użytkownika
SD455
Posty: 18
Rejestracja: 2007-02-11, 14:54
GG: 0
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Post autor: SD455 » 2007-02-21, 10:33

Co do kierownicy bez poprzeczki to mam nowe dowody na to, że takie motocykle powstawały ;-)
1 dowód to 2 zdjęcia z polmotowskiej galerii(moim zdaniem bardzo wartościową mają tą galerię) przedstawiającego Bąka właśnie z takimi znaczkami na boczkach. Zresztą zobaczcie sami:
http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... p=prod&c=5
http://www.polmot.skip.pl/index.php?mod ... p=prod&c=6
I 2 dowód to zdjęcia, które pobrałem kiedyś z aukcji allegro na której facet sprzedawał chyba 19 motocykli z czego 2 Bąki i 1 Dudek.
830004526qp5.jpg
Jak widać zdjęcie przedstawia Dudka, który został przemalowany. Jednak kierownica jest bez poprzeczki, kierunkowskazy aluminiowe, znaczki na baku przyklejane. Do nieoryginalnych rzeczy należy zaliczyć silnik pochodzący z SHL M11, prawdopodobnie przedni błotnik, a także brak osłon ozdobnych siedzenia i pewnie takie szczegóły jak braki przełącznika kierunkowskazów, niektórych linek i gum na baku oraz korka wlewu paliwa. Więcej szczegółów nie zauważyłem.
WojtekW pisze:Ja wykonałem pare telefonów i zdołałem ustalić prawie wszystko co tyczy się tego motoru ,wypytałem się o to dokładnie Pana Mieczysława M . dawniej konstruktora z fabryki i P. Nowaka magazyniera z linii
Mam odnośnie tego takie pytanie. Czy miałem rację z tymi aluminiowymi kierunkowskazami :?:
WojtekW pisze:Jedynie to nie udało mi się ustalić nic konkretnego w sprawe tej ochydnej kierownicy bez poprzeczki żadnego numeru katalogowego ani SWW . Dobrze mówiłeś Sd masz motocykl z lat końca produkcji Dudka (na nieszczęście ) czuli pozbawionego pięknych i charakterystycznych dla dudusia detali .Nigdy nie przypuszczał bym że w fabryce zrobiono coś takiego niestety ,bo do tej pory to sądziłem że jedynie Dudek miał to szczęście i nie był "poprawiany technologicznie" jak to się ładnie określa totalne upraszczanie modelu. Zrobisz jak będziesz chciał lecz ja bym się postarał aby motocykl wyglądał jak z pierwszych najlepszych lat i nie wkładał bym późniejszego badziewia w swój motor .
Wiesz zanim kupiłem ten motor to też myślałem ,że Dudek nie był zmieniany ,ale jak tylko dostałem ten motor w swoje ręce to wiedziałem, że już coś jest nie tak.Co do zmiany detali na starsze to może i bym chciał ,ale jak widzę ceny niektórych części na allegro to dosłownie płakać mi się chce i moim zdaniem to taniej mnie już wyjdzie poszukanie jakiegoś Dudka z 76(bardzo podobają mi się te osłony silnika-jak już wspominałem moim zdaniem nadają one motocyklowi takiej masywności) w obrębie mojego województwa(trafiają się jeszcze okazje). Zauważ też jak ciężko znaleźć jest takie detale jak podpórka boczna, lusterka, czy chromowane kierunkowskazy w dobrym stanie(nic z tego jeszcze nie widziałem do sprzedania oprócz kierunkowskazów na allegro). Co do kierownicy to moim zdaniem nie jest ona ohydna i jedynie ubolewam nad tym ,że jest niższa (nie tak dużo znowu) od tej z poprzeczką. Czas pokaże co dalej zrobię z tym motocyklem (raczej jednak przywrócę mu dawną pierwotny wygląd z jego prawdziwych lat produkcji). Jednak na razie muszę zrobić silnik, załatwić kolanko wydechowe i dokupić parę elementów (takich jak gumy na bak, aluminiowe kierunkowskazy) oraz dorobić brakujące linki. Dzięki, że posprawdzałeś u znajomych te elementy, które na samym początku mojej przygody z Dudkiem wydawały mi się nie także nieoryginalne.
WojtekW pisze:Acha i poproszę o bardzo dokładne zdjęcie na PW tego co zostało z kalkomani i najlepiej z linijką obok , abym wiedział ile cm ,to jak to co sam mam i porównam ,z tym twoim i obrobię , to dostaniesz zdjęcie i rysunek jak ma to być dokładnie .
Boczki już mam wymontowane, więc jeszcze dziś dostaniesz zdjęcia na PW(no chyba, że wolisz, żebym udostępnił na forum- ale w sumie to lepiej będzie jak się to umieści już dokładnie odwzorowane z prawdziwymi wymiarami).
WojtekW pisze:A tak na marginesie to też mi się to nie wydawało możliwym żeby tak okrojono dudusia ,bo przecież to lata 1977 najlepsze dla fabryki ,ale co tam właśnie w ten sposób koryguje się swą wiedzę jeszcze nie dawno dał bym się pokrajać ,za to że Dudek to Dudek na nie "Dudek II" jak to ma miejsce z Twoim moto niestety.
Człowiek uczy się przez całe życie ;-) .I mam prośbę. Jeśli wiesz coś o tym niebieskim Dudku lub o tym baku (co pisałeś na początku- nie zrozumieliśmy sie wtedy, bo mi chodziło o sposób mocowania znaczków, a to o czymś innyn napisałeś o czym ja nie mam pojęcia i chciałbym, żebyś mi to wyjaśnił) to proszę o odpowiedź ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-02-22, 00:56

Wojteq mówisz o tym baku..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości