WSK M21W2 Dudek 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
puhpiter
Posty: 19
Rejestracja: 2011-08-28, 15:34
GG: 0
Moje maszyny: lelek.dudek.kos.sport1.
mo656.mo6z2.mo6b1
Lokalizacja: zabiele
Kontaktowanie:

Re: WSK Bąk 125 / WSK Dudek 175

Post autor: puhpiter » 2019-01-12, 14:50

Maciek pisze:
2010-03-08, 20:26
Dobry artykuł i kilka moich spostrzeżeń dorzuce m.in.
Przednie koło 19' było większe od tylniego, tylnie 18'
W poczatkowej fazie produkcji a własciwie na etapie prototypu próbowano montować w Dudku w przednim kole piaste o srednicy 150mm i błotnik z mozliwością regulacji jego wysokości
Malowanie występowało również w kolorze brąz ze złotawym napisem na boczku
to tyle jak coś mi sie przypomni dopisze dobrze ze ktoś sie wziął za ten temat bo był tu ogólny bałagan
i Zdjecia nie działają nie wiem czy to tylko u mnie
Ten dudek ma składane przednie nóżki i pulka górna jak w kosie
Zabiele RADZYŃ PODLASKI

]

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: DaViD » 2020-04-23, 17:00

Mam pytanie do właścicieli Dudków. Gdzie macie zlokalizowaną kostkę zaciskową? U mnie jest zamontowana pod przednią częścią siedzenia na belce ramy, nie wiem czy nie powinna być na tylnym błotniku?

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: grisha_t » 2023-01-04, 12:47

Dołączam się do pytania poprzednika. Gdzie bywały montowane takie kostki?

Niedawno kupiłem ramę niby oryginalną z tabliczką znamionową zgodną z jej numerami. Na tabliczce jest oznaczenie XS (chyba charakterystyczne tylko dla Sport i Dudka) oraz masa własna 115 (charakterystyczna tylko dla Dudka). Tabliczka raczej z epoki bo mocno potraktowana przez czas (mocno skorodowana na rantach - dziury), ale czytelna.

Charakterystyka ramy:
1. nr ramy 16393xx świadczy, że to była końcówka 76r (wg mnie październik - grudzień), czyli można rzec - prawie schyłek produkcji.
2. Mocowanie kostki i prostownika tak jak w Kobuzach, czyli za filtrem kostka, a pod wspornikiem ramy (tym zaraz pod siedzeniem) prostownik.
3. Brak gniazda blokady siedzenia z tyłu,
4. Brak charakterystycznej blokady siedzenia na środku ramy - jest tak jak w pozostałych modelach, czyli gniazdo blokady siedzenia. Może siedzenie blokowało się tym wskowym zamkiem.
5. Wzmocnienie pod ramą, tak jak w Sportach oraz uchwyty pod osłonę silnika (te płaskowniki przy stopkach kierowcy), co za tym idzie przeniesione mocowanie sprężyny stopki centralnej. Z drugiej strony brak odpowiednich otworów z przodu tj. tam gdzie mocuje się silnik.
6. Gniazda oraz uszy na siedzenie są.

Podsumowując, albo mam nieźle przerobioną ramę Kobuza...
a) zaspawane, a potem od nowa nabite numery by pasowały do tabliczki,
b) lub przespawane z oryginalnego Dudka tylko blachy główki ramy,
c) lub rama jest spawana z dwóch - z Dudkowej i Kobuzowej.

... albo jest to po prostu taki egzemplarz, w którym w późnym okresie produkcji nie przejmowano się detalami/specyfikacją.

Awatar użytkownika
Mariano ST
Posty: 23
Rejestracja: 2009-11-26, 00:32
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: Mariano ST » 2023-01-08, 23:26

W moim Dudku (rocznik 76) kostka jest na belce ramy, przykręcona na dwie śruby. Gwint jest w ramie, a nie jak w Kobuzie do dodatkowej blaszki.


grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: DaViD » 2023-01-29, 03:13

Mariano ST pisze:
2023-01-08, 23:26
W moim Dudku (rocznik 76) kostka jest na belce ramy, przykręcona na dwie śruby. Gwint jest w ramie, a nie jak w Kobuzie do dodatkowej blaszki.


grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.
Dzięki za odpowiedź, u mnie jest identycznie, wolałem się upewnić.

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: grisha_t » 2023-03-25, 21:27

Mariano ST pisze:
2023-01-08, 23:26
grisha_t wstaw proszę zdjęcie ramy łatwiej będzie ocenić co to jest.
Załączam zdjęcia. Kupiłem już pomalowaną. Poprzedni właściciel twierdził, że miał ją od znajomego. Przekonała mnie tabliczka i jej zgodność z ramą, ale raczej to jakieś dzieło garażowe. Że też komuś się chciało. Jak wypiaskuję to może coś się odsłoni.
od góry.jpg
wzmocnienia.jpg
blokada.jpg
Było jakieś dorabiane oczko przy blokadzie, więc obciąłem.
tabliczka.jpg
Pytanie gdzie powinien być uchwyt na prostownik?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: Jogurt » 2023-03-26, 17:15

Dziwne że są tylne uchwyty do oslony silnika a nie ma otworów w przednim mocowaniu.

grisha_t
Posty: 77
Rejestracja: 2008-05-06, 15:18
Moje maszyny: M21W2 72r, M21W2 73r
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: grisha_t » 2023-03-27, 18:22

Jogurt pisze:
2023-03-26, 17:15
Dziwne że są tylne uchwyty do oslony silnika a nie ma otworów w przednim mocowaniu.
Tak, dziwne to. Jednak gdyby chodziło tylko o ten drobiazg to można byłoby uznać, że tak to wyszło z fabryki, bo to był mniej więcej czas, w którym rezygnowano z osłony silnika w Dudkach. Więc tylne otwory mocowania osłony są a przednich i samej osłony już nie. Chyba nawet widziałem na zdjęciu (na tym forum?) już Sporta lub Dudka z takim brakiem (bez osłony i przednich otworów mocujących a jedynie z tylnymi).

Hunterm10
Posty: 124
Rejestracja: 2015-12-27, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 (x2), Wsk 125B3
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 Dudek 175

Post autor: Hunterm10 » 2023-03-27, 21:22

To jest replika ramy do dudka. Rama dudka miała w na poprzeczce pod siedzeniem skrzynkę bezpiecznika, powinna mieć inne mocowanie zatrzasku siedzenia oraz mocowanie prostownika selenowego było pod zbiornikiem paliwa, wzmocnienia są dospawane tak jak mocowane sprężyny podstawki powinno być w innym miejscu,

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości