WSK MR15 Sarenka 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: Sebastian440 » 2009-02-10, 11:07

Yahoo już kiedyś wysyłałem Tobie czerwoną. No ciekawie bedzie wyglądała twoja MR pośród seledynowych ;-) .
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: yahoo » 2009-02-10, 11:23

sebastian440 pisze:Yahoo już kiedyś wysyłałem Tobie czerwoną. No ciekawie bedzie wyglądała twoja MR pośród seledynowych ;-) .
No, czerwoną tak, ale ona miała zwyczajną czarną ramę i tylko blachy (bak i błotniki) były czerwone. A tu zupełnie wszystko na głowie postawione. Bardzo, bardzo mi się podoba ta wiśniowa (?) rama i kremowe blachy. BARDZO. Wprawdzie zupełnie nie pasuje to do image'u motocykla rajdowego - ale jeżeli wychodziły tak w oryginale (wychodziły?) to pewno się skuszę. Do tego wydech i tylne koło w chrom... Mniam! ;>
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: starymotocykl » 2009-02-10, 23:31

Co do malowania, to seryjnie seledynowe lub czerwone, z czarna rama i chromowanymi lub aluminiowymi błotnikami. Ekipa fabryczna - alu zbiorniki. Wersja biało-czerwona tylko w materiałach promocyjnych. Późniejsza MR16 była czarno-czerwona.

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: yahoo » 2009-02-11, 16:49

starymotocykl pisze:Co do malowania, to seryjnie seledynowe lub czerwone, z czarna rama i chromowanymi lub aluminiowymi błotnikami. Ekipa fabryczna - alu zbiorniki. Wersja biało-czerwona tylko w materiałach promocyjnych. Późniejsza MR16 była czarno-czerwona.
Robert, a jak Twoim zdaniem - wielką zbrodnią byłoby wykończenie mojej Sarenki tak jak ta "promocyjna"?
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: starymotocykl » 2009-02-12, 00:41

Zbrodnią na pewno nie, sam się nad tym zastanawiałem... Jednak musisz pamiętać, że zawsze ktoś może Ci zarzucić, że takiej nie było seryjnie... Ale z drugiej strony, kto się na tym zna? Rób jak uważasz, to Twój motocykl, ja się jak widać zdecydowałem na wersję zgodną z rzeczywistością.

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: yahoo » 2009-02-12, 01:19

starymotocykl pisze:Zbrodnią na pewno nie, sam się nad tym zastanawiałem... Jednak musisz pamiętać, że zawsze ktoś może Ci zarzucić, że takiej nie było seryjnie... Ale z drugiej strony, kto się na tym zna? Rób jak uważasz, to Twój motocykl, ja się jak widać zdecydowałem na wersję zgodną z rzeczywistością.
No ja, póki nie zobaczyłem tej fotki - też byłem zdecydowany pójść w standard, czyli czarną ramę i czerwone blachy. Ta fotka namieszała mi w głowie i teraz to już sam nie wiem...

W sumie w przypadku Sarenki ciężko mówić o seryjności, tam przecież zmiany, nierzadko znaczne, pojawiały się niemal z egzemplarza na egzemplarz; zresztą, skoro istnieje oficjalna fotka (wtedy to chyba jeszcze nie znali Photoshopa;) tak pomalowanej sztuki, to chyba można mniemać, że jednak przynajmniej jedna taka sztuka fabrykę opuściła. Z drugiej strony moja Sarna (numer ramy 1033), jak sam pisałeś, jest już nieco zbliżona do MR16 (szczegółów tego co wówczas napisałeś niestety nie pamiętam, a po ostatnim padzie forum wcięło Twoje posty w tym wątku;/), mam w stosunku do motocykla ze zdjęcia inną nieco ramę (kołyska pod silnikiem) i wydech (wyższy); pomijam zupełnie inną przednią lampę, bo nie mam złudzeń, że w ogóle uda mi się coś takiego gdziekolwiek dostać czy dorobić... (zamierzam założyć zwykłą lampę z pierwszych WFM, jak w motocyklu Macieja Hyły). No tak czy siak - moja Sarna nieco odbiega od tej prezentowanej i takie jej malowanie może być kontrowersyjne w kontekście "przywracania stanu fabrycznego". Z drugiej strony nie zamierzam raczej bawić się w żadne wystawy ani konkursy weteranów - więc może faktycznie zrobić tak, żeby mi się jak najbardziej podobało?

Kuźwa, nienawidzę takich dylematów...
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK MR 15 SARENKA

Post autor: starymotocykl » 2009-02-12, 21:19

Na pewno jedna w tym malowaniu istniała. Kolanko do takiego niskiego wydechu moge Ci zrobić, tłumik jest serryjny. Przednia lampa to seryjny wkład z M06, a obudowa jest z blachy aluminiowej, u góry stacyjka i licznik, łatwo to samemu zrobić. Co ciekawe, numery ram Sarenek zawsze zaczynały się od 10 i potem był numer właściwy, np w moich jest 1028 i 1055. Maluj na biało-czerwono, będzie ciekawa. Jak masz problem z lakierowaniem ze szparunkami itd. to mogę Ci to zrobić, tylko przygotuj sam.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 Sarenka

Post autor: Sebastian440 » 2009-07-20, 14:48

Zapraszam do obejrzenia blogu Yahoo gdzie zamieszcza foty z remontu swojej Sarny. To się nazywa profesjonalne podejście :) : http://www.sarenka666.blogspot.com/

Poniżej foto WSK trial I serii, w tle jak powiedział mi p.Kulesza widoczna trialowa Sarenka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 Sarenka

Post autor: Sebastian440 » 2009-08-18, 23:21

Foty Sarny znalezione w necie. Pierwsze foto należy do Staregomotocykla jedna wrzucam ponownie ponieważ skasowało się przy porządkach na forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 Sarenka

Post autor: Sebastian440 » 2009-09-17, 20:03

viewtopic.php?f=75&t=5521
W temacie foto MR15 na trasie Rajdu Tatrzańskiego. Niech każdy dorzuci jakieś foto do tematu. Zapraszam !
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR 15 Sarenka

Post autor: Sebastian440 » 2009-11-02, 22:40

Pytanie do Roberta.
1. Jaki twoja Mr15 miała nr ramy i czy miała oryginalnie łyżwę pod silnikiem ?
2. Pisałeś kiedyś o II seriach Mr15. Kiedy produkowano I, kiedy II?
3. Czy orientujesz się od jakiego modelu, ewentualnie nr ramy wprowadzono łyżwę pod silnik?

Co myślisz o moim zestawieniu ilości wyprodukowanych Sarenek rajdowych/ MR15:
Ilościowa produkcja w latach modelu rajdowego Sarenka:
1960 r.- 2 sztuki powstałe na bazie prototypowej Sarenki ( Seria I )
1961 r.- 7 rajdowych Sarenek, w tym 3 motocykle na sześciodniówkę w Anglii w której uczestniczyli Jan Szczerbakiewicz, Roman Szczerbakiewicz oraz J. Marciniak. Jest to seria I – zmodernizowana o dotychczasowe spostrzeżenia Szczerbakiewicza
1962 r.- 50 sztuk rajdowych MR15 ( Seria II )
1963 r.- 25 sztuk rajdowych MR15 ( Seria II )
1965 r.- 30 sztuk rajdowych MR15 ( Seria II )
Ilość modeli podana przeze mnie wydaje się być wiarygodna. Inne źródła podają, że w latach 1962-1965 wyprodukowano od 106 do 108 sztuk. Z moich wyliczenie wychodzi około 105 sztuk. Można więc przyjąć, że w latach 1960-1965 wyprodukowano od 114 do 117 sztuk modelu rajdowego WSK Sarenka / WSK MR15 Sarenka.

Ps. Sarna to motocykl strasznie ciężki nawet do ogólnego scharakteryzowania :P
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK MR 15 Sarenka

Post autor: starymotocykl » 2009-11-03, 16:22

Poniżej foto WSK trial I serii, w tle jak powiedział mi p.Kulesza widoczna trialowa Sarenka
To w tle to MR16 BP z zamontowanym silnikiem S 01, pewnie do startów w odpowiedniej klasie pojemnościowej...

starymotocykl
Posty: 29
Rejestracja: 2008-09-18, 15:35
GG: 0
Lokalizacja: śl

Re: WSK MR 15 Sarenka

Post autor: starymotocykl » 2009-11-03, 16:49

Do sebastiana440:
1. O moich numerach ram pisałem kilka postów wcześniej. Co ciekawe nr 28 miała łyżwę pod silnikiem, a nr 55 nie...
2. "(...) W oparciu o złożone zamówienia Zarządu Głównego PZMot. wyprodukowano w 1962 roku pierwszą partię 50 szt. motocykli rajdowych MR15 wersji pierwszej. W 1965 roku wykonano 29 szt. MR15 wersji drugiej i 30 szt. motocykli crossowych M06-C wersji drugiej. Motocykle te w ostatnim czasie przechodziły ciągłą modernizację (...)".

Cytat z biuletynu wewnątrzzakładowego WSK z 68 roku. Innych wiarygodnych, potwierdzonych danych dot. wielkości produkcji MR15 nie znam. Wszelkie ustne przekazy na temat numeracji traktuję raczej ostrożnie. Niektóre źródła zaliczają wczesne MR16 do linii modelowej "Sarenki", stąd może większa ilość ogólnie wyprodukowanych. Dopiero MR16BP zapoczątkowała nową serię. Ale sens i zasada nazywania poszczególnych modeli wyczynowych to już osobny temat... Co do łyżwy, to nie wiem od którego numeru się pojawiła i nie wiem, czy ktokolwiek to wie...

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: Sebastian440 » 2010-01-22, 00:17

Coś dla Yaha :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
yahoo
Posty: 118
Rejestracja: 2008-07-19, 22:07
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: yahoo » 2010-01-22, 00:46

sebastian440 pisze:Coś dla Yaha :)
O, dzięki:)

A przy okazji, bo do mnie dziś dotarło że nie wiem. Mianowicie - czy ktoś wie jaki powinien być fabryczny rozmiar przedniej 21 calowej opony w MR15? Z tyłu wedle tego co ustaliłem i widziałem w motocyklu M. Hyły - 3.25.

Odpowiadam sam sobie: 2.75 x 21
--
yahoo
http://sarenka666.blogspot.com/
Kupię nowe obręcze 18" i szeroką kierownicę

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: Sebastian440 » 2010-05-17, 01:02

Model z drugiej serii. Rajd tatrzański 1965 rok. Zbiornik jak w późniejszych mr16 ?. Orientuje się ktoś co skrywa się pod osłonami z dermy :)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: Sebastian440 » 2010-06-14, 12:18

http://mr16bp.blogspot.com/2010/06/wsk- ... esc-2.html parę nowych ciekawych zdjęć na blog między innymi sarny na alu nadwoziu. Orientuje się ktoś z posiadaczy jak wygląda rama w sarnie II serii ? Czy też ma przetłoczenia pod amor centralny ?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: Stary » 2011-02-09, 16:32

Przełożenia skrzyni biegów silnika S01Z2S:

I bieg - 3,24
II bieg - 1,98
III bieg - 1,35
IV Bieg - 1,00
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: xradusx » 2011-02-09, 22:30

Stan trochę wymęczone ale zaistnie ciekawe będzie czas dodam więcej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK MR15 Sarenka 125

Post autor: Marcin » 2012-01-12, 22:11

czas odświeżyć temat sarny, fota znaleziona w necie https://plus.google.com/photos/10784297 ... banner=pwa
i filmik tejże sarny w akcji ( min 3.38 ) http://www.youtube.com/watch?v=76sPDy60 ... r_embedded#!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości