WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Oryginalność wsk m06b1 z69

Post autor: gabste » 2012-02-07, 17:51

Panowie mam ogromną prośbe do was w sprawie ustalenia oryginalnośći. Otóż sprawa dotyczy motocykla jjak w tytule a pytanie mam:
*jaki powinien być cylinder
*jaka powinna być kapa od zapłonu na 99,9% jednolita?
*jaka powinna być lampa tylnia
*i jaki powinna miec logo na baku( jesli ktos ma niech wrzuci foto ;))

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Oryginalność wsk m06b1 z69

Post autor: Savier » 2012-02-07, 17:55

ad.1 normalny żeliwniak, taki jak w każdej M06B3 czy pochodnych.
ad.2 jednolita, nawet M06-64 takie miały (nie wszystkie, młodsze)
ad.3 plastikowa, metalowa typu "Gazela" to najmłodsze B1.
ad.4 duże logo, wklep sobie w allegro i na pewno znajdziesz. :). Nie jestem pewien czy nie powinna mieć znaku jakości, dlatego radziłbym poczytać odpowiedni temacik.

PS. Mogłeś od razu pisać w odpowiednim wątku, WSK trzasnął piękny artykuł a Tobie zdaje się nie chce czytać :roll:.

lordag
Posty: 1
Rejestracja: 2012-04-24, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 64 , SHL M11, ROMET OGAR 205
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

WSK M06 64 - Przednia lampa ?

Post autor: lordag » 2012-04-25, 09:31

Witam
Temat lampy przednie juz sie przewinął , ale coś mi się nie zgadza.
Lampa przednia była taka sama ponoć jak w B1 ale mam dwie orginalne foty
z których wynika , że były montowane inne lampy. Różniły się mocowaniem szkła ( bez zewnętrznej blaszki wystającej u dołu lampy i obręczy ) oraz otworami na instalację elektryczną ( dwa otwory po lewej dolnej stronie lampy - w B1 dwa otwory i obu stron). Prawdopodobnie różniły się jeszcze średnicą. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem jaka lampa powinna być w mojej M06 64 (kupiłem ją bez lampy przedniej) rocznik 1964. Za wszelkie uwagi i podpowiedzi dziekuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: pawel15 » 2012-04-28, 21:22

Savier pisze:ad.4 duże logo, wklep sobie w allegro i na pewno znajdziesz. :). Nie jestem pewien czy nie powinna mieć znaku jakości, dlatego radziłbym poczytać odpowiedni temacik.
Znak jakości występował tylko w 1969r(na zbiorniku, pod logo WSK).

Awatar użytkownika
lucasso
Posty: 10
Rejestracja: 2012-05-15, 07:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 (1969),
MZ ES 250/1 (1962), Pannonia TLF (1958)
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: lucasso » 2012-06-01, 21:30

WSK pisze:Motocykl M06-B1

Obrazek
Zdjęcie silnika S01-Z3Alux , charakteryzuje się on przedewszystkim numerami silnika ze strony lewej i w jednym ciągu

Przygotował
WSK ;)
WSK w opisie WSK M06B1 wrzucił zdjęcie i wzmiankę o silniku S01-Z3Alux. W związku z tym mam pytanie czy taki silnik był montowany w WSK M06B1 a jeśli był to w jakich rocznikach?
Z tego co się zdążyłem zorientować przeglądając forum to taki silnik jest właśnie w mojej M06B1.
Starszy pan, który sprzedał mi motor nie był w stanie powiedzieć o silniku nic oprócz tego, że silnik jest nieoryginalny i prawdopodobnie nowszy typ.

Numer na silniku to 1221525, na tabliczce znamionowej jest numer 743278, typ S01-Z3, 7,3 KM.
W literaturze spotykam informacje, że w M06B1 był silnik S01-Z3 (przed 1968) i silnik S01-Z3A, natomiast silnik S01-Z3Alux był montowany w WSK M06B3.
Na gaźniku jest napis G20M A.

Czarek w swojej B1 z 1970 roku też ma numer silnika po lewej stronie z boku pod cylindrem. Czy to by oznaczało, że też ma S01-Z3Alux?

I ostatnie pytanie: czy S01-Z3A "w wykonaniu specjalnym" to to samo co S01-Z3Alux?
Sporo tych pytań, ale jestem nowy w tej dziedzinie, moja B1 to mój pierwszy motocykl:)

Mam nadzieję, że pomożecie rozwiązać mi wszelkie wątpliwości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Savier » 2012-06-01, 22:12

Cześć ;). Miło jest mi Cię poznać.
Numer silnika wskazuje na rok powyżej 1975. Ale szczerze mówiąc to silnik w M06B3 i M06B1 nie różnił się elementami na tyle, żebyś nie mógł go zastosować. Jakieś pierdołyu w gaźniku, których nawet nie widać.

Awatar użytkownika
lucasso
Posty: 10
Rejestracja: 2012-05-15, 07:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 (1969),
MZ ES 250/1 (1962), Pannonia TLF (1958)
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: lucasso » 2012-07-22, 11:13

Mam kolejną wątpliwość w związku z kompletowaniem mojej B1:)
Brakuje mi uchwytu do stawiania motoru na stopkę.
Znalazłem jeden na allegro, ale nie mam pewności czy taki właśnie był montowany w B1.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-22, 12:17

witam.
wszystkich od wczoraj stałem się posiadaczem m06 64 z roku 64 kolor zielony :-D
od 72r stała w stodole 99,9% oryginał żona właściciela pomalowała ją na czarno ale widać że była zielona.
Wyczytałem że była produkowana przez rok w tyk kolorze :-D unikat malutki mi się trafił.
idąc dalej martwi mnie tylko tylny amortyzator wygląda tak jak by szklanka dolna była dana u góry a górnej niema i witać sprężynę ta (dolna co jest u góry) jest malowana nie chromowana.
Motorek ma 7000 przebiegu i dziadek twierdzi że nic nie ruszał silnik ma plomby nawet niema śladu odkręcania czego kol wiek.
moje pytania do forumowiczów brzmią:
Czy możliwe jest że taki amortyzator wyszedł z fabryki?
Drugie pytanie: mam wszystkie śruby sygnowane czy ktoś spotkał się z czym takim?
pozdrawiam

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-22, 12:52

amorki i kolorek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mauri
Posty: 78
Rejestracja: 2012-02-27, 19:26
GG: 0
Moje maszyny: romet
Lokalizacja: poznan
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: mauri » 2012-07-22, 22:18

Witam wszystkich . Kanuj , wydaje mi się , ze amorki są po prostu od nowszej WueSKi ;-) A co do koloru , to nie wiem , ale jeżeli wychodziły akie z takim malowaniem , to jesteś posiadaczem bardzo rzadkiej m 06 -64 :shock: ;)
Dis oil is for tu strołk endżin ;D

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: Szczepan » 2012-07-22, 22:33

Amorki są od dwuramówki, tylko ktoś zrobił tak jak przypuszczał Kanuj :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-23, 21:15

wsk
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-23, 21:20

wsk =)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-23, 21:21

oto cudo me :-D

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-23, 21:27

zagadką jest też kluczyk dziadek twierdzi że taki był od nowości czerwony...
dziękuję za pomoc!!! :-D

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: kanuj » 2012-07-27, 18:04

maszyna została odpalona cyka jak zegarek jestem w szoku... :shock:

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: peter125-175 » 2012-09-27, 20:20

Wsk 125 m06-64
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: mundy1 » 2012-10-12, 12:09

panowie 2 pytania;

. Potrzebuje bak do m06-64 (65rocznik) .

http://allegro.pl/wsk-125-b1-bak-i2704694787.html ten na aukcji jest od B1 , czy to jest to samo??

I drugie pyt, o lakier. Moja ma dośc zadki odcien, tzw "seledyn morski", , ktos zna numer lakieru? DOrabial ktoś taka farbe z kolegow?

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: peter125-175 » 2012-10-12, 14:12

Mi się wydaje że jest inny,bo w m06-64 jest wąższy a w b1 szerszy tak jest u mnie

Awatar użytkownika
mundy1
Posty: 358
Rejestracja: 2012-01-01, 22:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk B3, Mz Trophy 250
Lokalizacja: ostrow mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B, M06-64, M06B1 - 125

Post autor: mundy1 » 2012-10-12, 17:14

Z ktorego roku jest b1??

wg kolegi z-tomka , ktory tez ma m06-64 baki sie nie rożnią. Przynajmniej pierwsze wypusty B1 miały te same.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości