Strona 1 z 11

WSK Export 125, 175

: 2007-01-02, 22:56
autor: Sebastian440
WSK-i to również motocykle wysyłane do różnych krajów i przygotowywane pod użytkowników z różnych stron świata. I tak motocykl M21W2S w wersji amerykańskiej charakteryzował się dozownikiem oleju umieszczonym w zbiorniku paliwa. Wersje exportowe były znacznie staranniej wykańczane oraz pokrywała je spora ilość chromów. Wersje idące do ciepłych krajów np. Indie posiadały również zmieniony tłumik szmerów ssania. To tylko przykłady charakterystycznych elementów motocykli tej wersjii. Motocykle te stanowiły jedynie mały odsetek produkcji dzięki czemu są dziś gratką dla kolecjionerów. Poniżej parę zdjęć motocykli exportowych. Temat jest dość obszerny więc warto zabrać głos w temacie.
Zdjęcia z książki "Polskie motocykle 1955-1985" H.Załeskiego

: 2007-01-04, 02:47
autor: Gaceczkos
Elementem stosowanym w usportowionych wersjach eksportowych są składane podnóżki kierowcy. Takie podnózki można spotkać również w pierwszych egzemplarzach WSK Sport 2. Dzięki sprężynie, podnóżek utrzymywany jest w pozycji otwartej. Po uderzeniu np. w kamień czy korzeń, składa się, aby po ominięciu przeszkody wrócić do pierwszej pozycji. W motocyklach, które wyposażono w opisaną wyżej część, montowano również inną dźwignię hamulca tylnego (była inaczej wygięta), chociaż nie jest to regułą.

: 2007-01-10, 19:02
autor: irek
Ciekawostką może być też to, że w eksportowych wersjach były liczniki wyskalowane w milach, nie stety nie posiadam fotki takiego licznika, jeśli ktoś by miał to mógł by wrzucić na forum.

: 2007-01-10, 19:59
autor: Marcin
niestety takiego licznika nie posiadam, ale mam foty tych co była wystawione na aukcjach allegro ( dwa typy )

: 2007-01-11, 22:14
autor: marwsk
Czy słyszał ktoś o sporcie w wersji amerykańskiej z innego źródła niż z książki Zielińskiego? Osobiście nigdy się z takową nie spotkałem, nie widziałem jakiejkolwiek wzmianki o dozowniku oleju, chyba najbardziej charakterystycznym elementem tej wersji?

: 2007-01-12, 00:54
autor: Sebastian440
Znalazłem w necie zdjęcie jednej wsk która znajduje się w stanch należy ona do faceta który ma pokaźna ilość polskich motocykli. Chociaż mi wydaje się żę to zwykły Sport Ex.

: 2007-01-12, 01:01
autor: Marcin
jak wiadomo w motocykalch WSK, które szły na eksport były stosowane baki z nakładkami chromowanymi
fota

: 2007-01-12, 01:13
autor: Sebastian440
Jak myślicie co to za motocykl. czy jest to wersja exportowa czy jakiś własny custom. Uwage trzeba zwrócić na gumach zawiesznia. Silnik to W2BExS czyli taki jak w sportach 2. Bęben przedni też posiada identyczny zabierak jak w sportach wiec chyba jakiś "skaładak" to nie jest. Do tego trzeba dodać chromowany wydech i zegary. A co wy o tym myślicie??

: 2007-01-12, 17:14
autor: Sławek
Piękna maszyna ;-) Mam pytanie czy Exportowe motocykle sportowe miały tyle samo zębów na tylniej zębatce co sportowe wersje krajowe??
Mam pytanie uchwyty pasażera były tylko w exportach(zdjęcie 3)??

: 2007-01-20, 16:09
autor: Gaceczkos
Sławek pisze:Mam pytanie uchwyty pasażera były tylko w exportach(zdjęcie 2)??
Taki uchwyt był przy każdej WSK (jednoramowej). Służy on przede wszystkim do stawiania motocykla na podstawce centralnej. Zazwyczaj taki uchwyt znajdował się wyłącznie po lewej stronie, chociaż czasami montowano i z lewej i z prawej strony i wtedy takie uchwyty mogą służyć jako "punkt zaczepienia" dla pasażera. Ciekawostką jest fakt, że w wersjach eksportowych z górnym układem wydechowym montowano także uchwyt z prawej strony, z tym, ze był on wygięty do góry, gdyż w innym wypadku zawadzałby o tłumik.

: 2007-01-22, 11:24
autor: marjan.m
Mocno oglądałem pewną wersję exportową na przetargu. Spawy były mniej widoczne a osadzenie blokady kierownicy z dodatkową "zasłonką" - jakby miała być cała zaspawana od góry ale nie była bo były szpary. Licznik w milach, kierunki, bak z chromem i gumami, chromowane puszki i błotniki ale dolny wydech i zwykłe przednie zawieszenie. Niestety nie udało mi się jej nabyć.

: 2007-01-22, 15:39
autor: Romano
Rozeznania nie mam w tym temacie ale może było to robione celowo raz że ze względu na klimat panujący tam a jest on bardziej wilgotny niż u nas ,częste mgły opady itp i może dla tego nasi specjaliści woleli się zabezpieczyć dodatkową warstwą lakieru i podkładu i może stąd gotowe elementy malowane na czarno poddano ponownemu malowaniu podkładem i lakierem , Jak napisałem wyżej to tylko takie moje sugestie odnośnie tego tematu

: 2007-01-29, 01:39
autor: Sebastian440
A teraz jesli mi sie dobrze wydaj to fotka która zamieścil Marian.M ukazuje sporta 1 Ex ;-)

: 2007-01-30, 10:44
autor: Kapiii
Znalazłem jeszcze jeden model licznika, był taki niedawno wystawiony na aukcji na allegro, nie pamiętam dokładnie za ile poszedł jednak cena przekroczyła bodajże 200zł.

: 2007-01-31, 18:18
autor: Marcin
może co nie co o samej WSK M06 B3 Ex ( Riviera ) wrzucam lepszą fotke tego modelu gdzie można zaobserwować ( na poprzedniej co dał Sebastian440 jest słabej jakości ) że głowica posiada 3 wkładki wyciszające ( fota 2 ) i ze ma składane podnóżki gdzie jest to dla mnie nowością ( ja przy swojej niestety takich nie posiadam :-/ )

: 2007-02-24, 16:31
autor: marekproca
ja znalazłem inny licznik od exportów :-)
rocznik 62

: 2007-03-12, 16:53
autor: Kapiii
Ja dorzuce fotki bębna exporta. Różnice są następujące:
- Dodatkowa, stalowa tulejka na prowadnicy ośki,
- Inny wybierak
- Stalowe elementy pochromowane na miedziowym podkładzie, alu wypolerowane
- Brak nadlewu na bębnie do uchytu linki, a takze inaczej 'wyrzeżbiona' prowadnica linki w śrubie
:zdrowko:

: 2007-03-21, 18:58
autor: marekproca
wyszukałem ostatnio fotkę w necie z wystawy Świdnickiej PEZETEL bo tak nazywano zakłady WSK w Świdniku
na stoisku stoją ciekawe motocykle w wersji eksportowej

: 2007-05-13, 12:11
autor: AnGuZ
Witam

Ma pan panie Marku może albo ktoś inny z forumowiczów więcej zdjęć z tej wystawy!
Widzę że w tle widnieje napis Predom!

: 2007-05-13, 13:16
autor: marekproca
niestety mam tylko to jedno
ale zachęcam do szukania w necie