Strona 1 z 2

WSK M06B3 125 holenderska wersja exportowa

: 2008-04-19, 21:20
autor: marwsk
Kupilem ostanio taki motocykl:

Obrazek
Obrazek

Zadna konfiguracja nie pasuje do tego motocykla. Moze ktos widzial gdzies zdjecia czegos podobnego, np w prasie.

Mam pewien kierunek odnosnie tego modelu, prosze o Wasze opinie, swoimi spostrzezeniami podziele sie pozniej.

A zapomnialbym, rocznik 1974.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-19, 22:14
autor: wueskajarka
He, a podobno PAK to model którego nikt nie widział. Tu mamy przedprototyp testowy w wersji EX. A tak poważnie to wygląda na BARDZO radosną twórczość albo fabryki albo wesołego personelu ;)
- klapy boczne PAK (ale czemu nie yellow bahama ?)
- rama i siedzenie BĄK
- kierunki Kobuz (tylne uchwyty krótkie)
- bak typowy EX
- rączka do stawiania na nóżki w wersji EX
- pełne błotniki chrom (a cóż to ?)
- lusterko Galmot
- zawieszenie zwykłe
- kierownica standard
- lampa przednia metalowa
- tylna lampa Lucas (mniam mniam, rarytasik)
- tłumik od 175
- nóżka boczna w dziwnym miejscu

Archeopteryx to przy tym sprzęcie małe piwo.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-19, 22:58
autor: Marcin
tu cos podobnego

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-19, 22:59
autor: Marcin
różnice to inny przód, błotniki i siodło...

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-19, 23:02
autor: Maciek
wueskajarka pisze: - klapy boczne PAK (ale czemu nie yellow bahama ?)
czerwone Paki też były
wueskajarka pisze: - kierunki Kobuz (tylne uchwyty krótkie)
Mi bardziej wyglądają na Dudka krótkie tak ale inaczej wygięte, orginalne Kobuzowe możesz zobaczyć w moim
wueskajarka pisze: - tłumik od 175
Chyba nie ma nakrętke nie obejmę jak w 125
wueskajarka pisze: - nóżka boczna w dziwnym miejscu
Czemu przecież np.Dudki też tak miały montowne i Ja w Kobuzie taką mam

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-19, 23:08
autor: soltys_16
Czyli składak - nie inaczej. Może kiedyś był to Pak, ale po fabrycznym tuningu :D Pewnie właściciel pracował w Świdniku i co ładniejsze lądowało na sprzęcie...
Aha - rama nie jest od Bąka bo nie ma uchwytów na górny tłumik.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-19, 23:45
autor: ŻbiKu
Głębokie błotniki chromowane istnieją, mój znajomy kupił kiedyś identyczny głęboki chromowany na allegro i założył do Bąka;)

Co do tłumika to wyszła krótka seria (chyba ok. 100sztuk) tłumików wyglądających jak ten od 175, jednak miały nakrętkę nie obejmę i węższe wejście na kolanko, przeznaczone do silników WSK125. Dedykowane z tego co pamiętam do Paków i chyba czegoś jeszcze, możliwe że PIC.


dopisano:

Wg. książki Załęskiego takie wydechy montowane były również do M21W1.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 12:15
autor: marwsk
Moze to podsunie komus pewna mysl: zdjecie przedstawia wneke na kwadratowy akumulator:
Obrazek
Galwanizowane płaskowniki przykrecane do tylnej czesci ramy. Gumowe odboje oparcia opieraja sie na nich tlumiac drgania. Element nie wystepuje w modelu dudek i bak:
Obrazek

Dodatkowo dowiedzialem sie,ze zamontowany w tym motocyklu chromowany bagaznik jest produkcji WSK Swidnik. Wytwarzany w krotkich seriach na potrzeby targow i wersji exportowych.

Przypominam,ze motocykl jest z roku 74.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 12:17
autor: Marcin
soltys_16 pisze: Aha - rama nie jest od Bąka bo nie ma uchwytów na górny tłumik.
jakiego uchwytu :roll: :?: - do każdej ramy można przykręcić górny tłumik :!:

wracając do tej WSK widze ze głowica ma ale z jednej str. wkładke wyciszającą - co świadczy o ex wersji :P

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 13:42
autor: marwsk
Zagadka juz chyba rozwiazana.

Dodam jedynie iz tylko siodlo jest nieoryginalne z tego modelu. Po prostu ktos je dospawal.

Kolor czerwony jest charakterystyczny dla zadkich wersji i modeli exportowych.

Najbardziej pomocna w rozwiklaniu zagadki okazala sie wneka akumulatora.

Rozwiazanie zagadki jutro:)

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 17:04
autor: Sławek
Jeżeli chodzi o uchwyt na akumulator to mam taki sam w LELKU. Moim zdaniem nie są one orginalne.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 19:28
autor: marwsk
Sławek pisze:Jeżeli chodzi o uchwyt na akumulator to mam taki sam w LELKU. Moim zdaniem nie są one orginalne.
Co masz na mysli? Jak te uchwyty moga nie byc oryginalne skoro stanowia element nosny ramy?

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 22:21
autor: Kapiii
ŻbiKu pisze: Dedykowane z tego co pamiętam do Paków i chyba czegoś jeszcze, możliwe że PIC.
Pierwsze słysze, o takim czymś. Sczególnie z uwagi na to, iż Pak i Pic ma tłumik Kosa, chromowany.
Maciek pisze:czerwone Paki też były
Ciekawa teoria, udowodnij?

Moim skromnym zdaniem, mało ten motor ma wspólnego z Pakiem, raczej byłbym przychylny porównać go do bąka z racji na ramę, która jest przystosowana pod siodło. Podzielam opinie Jareczka ;) Co do exporta, to nie ma zbytnio też do czego porównać, bo wiekszość exportów to 175, a tym bardziej nie z siedzeniem z dudka.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 22:34
autor: soltys_16
Marcin pisze:
soltys_16 pisze: Aha - rama nie jest od Bąka bo nie ma uchwytów na górny tłumik.
jakiego uchwytu :roll: :?: - do każdej ramy można przykręcić górny tłumik :!:

wracając do tej WSK widze ze głowica ma ale z jednej str. wkładke wyciszającą - co świadczy o ex wersji :P

Sorki, miałem na myśli mocowanie na dole - w Bąkach nie było tego mocowania na dolny tłumik.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 22:34
autor: Maciek
No może się rozpędziłem że były ale jest to jaknajbardziej prawdopodone bo dwa czerwone Paki z orginalnym napisem na boczku czyli nie malowane to już jest coś.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 22:35
autor: Kapiii
Ja jeszcze nie widziałem Paka czerwonego, a ty piszesz o dwóch.

Co do uchwytu na tłumik, raczej bym się tym nie sugerował, ponieważ zmiana tego stanu to kwestia 2 śrub.

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-20, 22:48
autor: Maciek
Obydwa na poprzedniej stronie ;-) Chyba że sprzęt Marwsk nie jest Pakiem ale ma osłone z orginalnym napisem czyli jak mniemam też lakierem

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-21, 21:47
autor: marwsk
Wstępne założenia:
-exportowy zbiornik paliwa w oryginalnym malowaniu
-exportowy chromowany korek wlewu paliwa
-exportowa wersja tlumika, skrecana nakretka w przedniej czesci
-exportowy uchwyt do stawiania motocykla z lewej strony
-chromowane blotniki
-kierunkowskazy typu 'banka'
-boczna nozka
-chromowane obrecze kol
-bagaznik produkcji WSK Swidnik
-glowica silnika z guma wyciszajaca

-kolor czerwony wystepujacy glownie na zadkich motocyklach typu perkoz, prototypy, wystawowe, choc wystepowal takze na modelu S1

-wg moich wstepnych ustalen siodlo zostalo dostawione przez jego wlasciciela (grube spawy, fragmenty tamy malowane pedzlem)


-poraz kolejny wspominam wneke na gleboki akumulator, a takowe byly stosowane w Europie Zachodniej

Ze wstepnych ustalen uwazam, iz jest to wersja M06B3 przeznaczona na rynek holenderski. Wiekszosc elementow tej konfiguracji sie zgadza.

Watpliwosc moze jednak budzic oryginalny lakier na zbiorniku i oslonach bocznych na ktorych widnieje napis PAK. Motocykl jest z roku 74, pierwsza rejestracja jest na 01.01. 1974. Kto rejestruje motocykl w Nowy Rok? Podobno mogl byc to motocykl ktory pierwotnie byl zarejestrowany na fabryke, ale to tylko przypuszczenie, moze zwyczajny blad...

Gdyby ktos posiadal jakiekolwiek zdjecia motocykli exportowych o pojemnosci 125ccm prosze o prezentacje, moze ktos potrafi do konca wyjasnic ta zagadke? Mysle,ze nic wiecej juz nie da sie dodac, a napis PAK jest kwestia wylacznie przypadku...

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-22, 11:44
autor: Marcin
jeśli chodzi o tą wneke na gleboki akumulator, to według mnie one były robione do konca 74r. mam taką samą w S1 z 74r. :cool:

Re: Exportowa ciekawosta serii M06B3

: 2008-04-22, 14:48
autor: marwsk
Marcin pisze:jeśli chodzi o tą wneke na gleboki akumulator, to według mnie one były robione do konca 74r. mam taką samą w S1 z 74r. :cool:
Czy to jest taka sama wneka? Ja mam w swojej M06B3 nieco inna wneke niz w pozniejszych modelach, ale inna niz prezentowana na zdjeciu powyzej. Choc byc moze, ze rocznik 74 mogl miec takie cos, jednak prosze o zdjecie.