WSK M06B3 Lelek 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: pawel15 » 2009-05-03, 13:22

Odkopuje trochę temat- czym różni się rama Lelka od ramy zwykłej B3(chodzi mi o same "rurki" bez amorów, zawieszenia itd)? Bo mam jeden dylemat- odnalazłem w rodzinie ramę od WSK i to chyba jest rama z Lelka. W najbliższym czasie postaram się wrzucić kilka fotek tego co mnie nurtuje.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: wueskajarka » 2009-05-03, 13:49

Wzmocnienie stopek kierowcy i uchwyt na prostownik selenowy pod zbiornikiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: pawel15 » 2009-05-03, 15:23

Mam fotki. Czy z tych fotek wynika, że ta rama jest z Lelka? Na tabliczce są wybite numery silnika a rama jest z 1975r.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0be ... 9ba74.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2a ... 5e80d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8a ... 8a0d4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47 ... 6735b.html
I jeszcze w tej ramie byłą taka manetka- http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f8 ... 41650.html. Czy to oryginalna manetka od Lelka?

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Marcin » 2009-05-03, 17:15

jak dobrze widze to sama rama jak najbardziej Lelkowa - manetka też Lelek pierwsze lata produkcji też używana na ex. jeśli na jej obwódce jest napis WSK ŚWIDNIK, jesli brak to MZ lub inne NRD dziadostwo

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: pawel15 » 2009-05-03, 17:52

A czy błotnik tylny też jest z Lelka? Zbiornik w tym Lelku był wąski oryginalny z emblematami przykręcanymi na śrubki(pomalowany na czerwono jednak pod czerwonym lakierem widać oryginalny żółty), siedzenie z ramką. Manetka jest tylko jedna i niestety zniszczona.
EDIT: Czy lampa przednia też jest od Lelka?

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Marcin » 2009-05-03, 18:36

błotnik, lampa także lelowy

Awatar użytkownika
sismon
Posty: 338
Rejestracja: 2007-11-14, 23:38
GG: 1514345
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: sismon » 2009-05-05, 22:43

dokładnie, ja widiziałem taka manetkę w s2. a swoja droga jak znalałżmeś ta rame w rodzine to podpytaj sie co to była za wska i jak wygladała. czy miała licznik ? bo widze ze ma płaską lampę? może to jakiś pak ?

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: pawel15 » 2009-05-06, 08:43

Znalazłem w rodzinie, bo jej posiadaczem jest mój brat cioteczny który posiada dwie WSK a ta jest na części. Być może będzie ją składał dla swojego brata ale ja się postaram aby tak nie było i aby ta rama trafiła w moje ręce. A jak pamiętam tą WSK jak ją kupił to był zlepek wszystkiego- byłą chyba nawet konsola(raczej jej resztki) ale chyba się gdzieś zapodziała. Licznika chyba nie miała jak dobrze pamiętam. Wyglądała tak jak teraz- ma nieoryginalny lakier na boczki i zbiorniku(pod nim widać żółty, najprawdopodobniej oryginalny lakier). Jak zdobędę ramę to postaram się z niej odbudować Lelka w jak największym stopniu oryginalnego :).

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: wafelson » 2009-06-20, 10:21

A jakie są zmiany w silniku lelkowym w stosunku do silnika od zwykłej b3?
Bo znajomy elektryk który miał lelka twierdzi, że był jakiś inny wał, który miał o 3 stopnie wał przez co jak twierdził silnik był dużo mocniejszy od wuesek jego rówieśników.
I bardzo mnie ciekawi czy to prawda jest, bo nikt tutaj nic nie wspominał o jakiś zmianach
w silniku lelka. :)

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Sebastian440 » 2009-06-20, 13:07

Bzdura gada i tyle. Taki sam silnik jak w B3. Mój sąsiad twierdzi, że jechał 120km/h wsk 125 ale to tylko błupie gadanie.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

emilo
Posty: 2
Rejestracja: 2009-03-21, 22:43
GG: 0
Lokalizacja: Besko
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: emilo » 2009-08-02, 09:48

lelki miały chromowane błotniki i osłony na wydechu?
albo wsk,albo nic!

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Tukan » 2009-08-02, 09:52

Osłony na wydechu na 100% w chromie, błotniki popielate.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Anzel » 2009-08-02, 10:23

Wydaje mi się że popspolitsze górnowydechowce miały osłony tłumika lakierowane na srebrno.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

emilo
Posty: 2
Rejestracja: 2009-03-21, 22:43
GG: 0
Lokalizacja: Besko
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: emilo » 2009-08-02, 11:11

to już nie wiem co mam za model... a jakieś ulepszone wersje na eksport nie wyszły?
albo wsk,albo nic!

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Anzel » 2009-08-02, 11:25

Eksportowe 175ccm posiadały osłonę tłumika w chromie,to wiem napewno.Byc może trafiały się partie Ptaków z takimi osłonami,głowy nie dam.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

emilo
Posty: 2
Rejestracja: 2009-03-21, 22:43
GG: 0
Lokalizacja: Besko
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: emilo » 2009-08-02, 12:54

zastanawiałem czy to nie jest sport2... ale nie widać,żeby uchwyty silnika były dorobione i koło przenie jest 18 i są również w chromie...
albo wsk,albo nic!

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Tukan » 2009-08-02, 14:04

Wstaw foty to będziemy mogli ocenić co to za wersja. :evil:

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: pawel15 » 2009-08-02, 18:19

Chłopaki wrócę jeszcze do Lelka który znajduje się w mojej rodzinie. Otóż sprawa powróciła- Lelka mogę wsiąść do siebie za darmo ale czy waszym zdaniem opłaca się go odnawiać(oczywiście w miarę możliwości na oryginał)? Lelek jest kompletny jak na foto+ koło tył i oryginalny wąski zbiornik z emblematami. Opłaca się odnawiać? Bo ramę postaram się wsiąść tak jak stoi. Proszę o opinie :).

Awatar użytkownika
Jarek_kam
Posty: 306
Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
GG: 0
Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Jarek_kam » 2009-08-02, 21:46

Co do botników i osłon.
Widzałem dwa ezgemplarze i oba miały błotniki popielate a osłone wydechu srebrną.

Awatar użytkownika
Anzel
Posty: 615
Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
GG: 0
Moje maszyny: Kilkanaście
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek

Post autor: Anzel » 2009-08-03, 00:04

Remont Lelka w specyfikacji fabrycznej to czysta przyjemnosc i wydatki o niebo mniejsze niż przykładowego S1 w moim przypadku.Jeśli poza oponami,linkami i innymi drobnostkami zniszczonymi przez czas nie musisz dokupowac żadnych unikalnych dla tego modelu części,to uważam że warto.Nie musze chyba mówic że porządnie odrestaurowany Lelek napewno będzie cieszył oko a byc może za kilka lat jego wartosc wzrośnie.
""Yes Rico...Kaboom""


Ekipa Południe® ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości