WSK M06B3 Lelek 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
stoker
Posty: 44
Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: stoker » 2013-08-27, 08:44

witam , w moim posiadaniu taki materiał do ogarniecia- kola zalozone na szybko do zdjec, nie wiem na ile oryginalny to pozostawiam wam do oceny , piszecie ,że lelki były dwukolorowe, u mnie zbiornik paliwa byl pomalowany na czarno, blotniki byly tez czarne- fabrycznie. Emblemat wklejony, moze jakas ostatnia wersja?
Silnik posiadam, reszty typowo lelkowej brak, zalezy mi na krotkiej ocenie ile orientacyjnie wyniesie cena gratow brakujacych,
nie pytam czy warto , bo zawsze warto :P
a moze ktoś ma na zbyciu brakujące elementy- pw
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e57 ... d12f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e14 ... 93c79.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/377 ... 4645f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/619 ... b0207.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aea ... a9243.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b7f ... 64147.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d74 ... 5c1eb.html

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: metzek » 2013-08-27, 10:57

Rocznik 1977.

stoker
Posty: 44
Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: stoker » 2013-08-27, 16:40

dziękuję, kierownica jest o wiele szersza niż w kosie którego mam więcy chyba jest lelkowa...

Awatar użytkownika
metzek
Posty: 473
Rejestracja: 2012-05-31, 17:22
GG: 0
Moje maszyny: New B3 85' S2,S1,S1EX,lelek,Kos,itpTriumph T140
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: metzek » 2013-08-27, 16:47

Szymon_1998 pisze:
metzek pisze:Rocznik 1977.
To przecież oczywiste,bo jest wybite na tabliczce.

Lagi w dobrym stanie z 350zł,bo te co masz nie są oryginalne.
Emblematy masz ok,bo w 77r. były przyklejane.
Boczki metalowe zależy jak trafisz,ja kupiłem za 30zł,ale też widziałem na alledrogo po 250zł. Musisz liczyć 100zł luzem na nie.
Lampa ok. 70zł .
Amorki powinny byś półkryte. 50zł-100zł.
Tłumik górny ok.300zł, kolanko nowe u Hartmana 120zł
Kierownica ok. 200zł,bo masz od zwykłej B3.
Siedzenie oryginalne z wytłoczką też koło 200zł.

Czyli razem na części jakieś 1400zł.

Mam nadzieję,że pomogłem. ;)
Nie oglądałem tego zdjęcia

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2013-08-27, 16:56

Szymon_1998 pisze:
metzek pisze:Rocznik 1977.
To przecież oczywiste,bo jest wybite na tabliczce.

Lagi w dobrym stanie z 350zł,bo te co masz nie są oryginalne.
Emblematy masz ok,bo w 77r. były przyklejane.
Boczki metalowe zależy jak trafisz,ja kupiłem za 30zł,ale też widziałem na alledrogo po 250zł. Musisz liczyć 100zł luzem na nie.
Lampa ok. 70zł .
Amorki powinny byś półkryte. 50zł-100zł.
Tłumik górny ok.300zł, kolanko nowe u Hartmana 120zł
Kierownica ok. 200zł,bo masz od zwykłej B3.
Siedzenie oryginalne z wytłoczką też koło 200zł.

Czyli razem na części jakieś 1400zł.

Mam nadzieję,że pomogłem. ;)
Nie zgodziłbym się. Ceny to subiektywna opinia, najlepiej spójrz w archiwum allegro i rozeznaj się albo obserwuj aktualne aukcje.

Rama w ogóle jest oryginalna? Nie widzę wzmocnienia. To rocznik 1977, więc powiedzmy, że nie ma być wzmocnienia, ale wtedy przednie zawieszenie powinno mieć gumowe zgarniacze zespolone z przelotkami (jeden odlew, brak przelotek stalowych). Sprawdź czy spaw na mocowanie prostownika selenowego jest oryginalny. Poza tym możesz rzucić okiem no przednia blokade skrętu, jeżeli jest tylko "oczko" zamiast "rurki" to skłaniałbym się do stwierdzenia, że jednak to nie jest ori rama, ale kto tam to wie...

Rocznik się zgadza, więc zawsze można ją uoryginalnić :D

Kierownica jest OK ;-)

stoker
Posty: 44
Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: stoker » 2013-08-27, 21:21

blokada wlasnie jest urwana więc po tym nie zobaczy się,
z tego co gosc mowił to oryginal , wsk miala isc na hute, zdjąłem ja z przyczepy ze złomem, więc jesli przerobka to dawna :-D
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6c ... b4c86.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d2 ... 41223.html
metzek pisze:Rocznik się zgadza, więc zawsze można ją uoryginalnić
ale po co? kogo bede oszukiwał? to nie o to tu chodzi :-)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Skinder » 2013-08-27, 21:31

Rama jest oryginalna, wzmocnień w 77 już nie było, wycofali gdzieś w 76.

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Feldgrau » 2013-10-05, 08:38

Witam. Ostatnio tyle Lelka udało mi się pozyskac:

Obrazek.
Rocznik '77 tylko niestety jakiś kiep uciął mocowanie prostownika na równo z ramą, czyli kawałek go jest. Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawic?

Obrazek

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: qpa » 2013-10-05, 17:54

odciąć całkiem na równo i przyspawać nowy

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Feldgrau » 2013-10-06, 14:58

A czy ktoś podac wymiary takiego mocowania? Szerokśc da rade zmierzyc ale długości nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Skinder » 2013-10-06, 16:34

16 x 48/49, otwór Φ4, 8mm od krawędzi.

Awatar użytkownika
Feldgrau
Posty: 150
Rejestracja: 2012-10-31, 19:16
GG: 0
Moje maszyny: M06 B3 '73
M21 W2 '78
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Feldgrau » 2013-10-25, 16:31

Dzięki za pomoc, jak się uporam pokaże fotki. Mam też mocowania stopki centralnej do dorobienia więc trochę mi zejdzie...
Brak mi jeszcze blokady kierownicy, gdzie dostać taką, lub ktoś może dorabia, komuś wala się zbędna itp?
Czy w Lelku blacha siedzenia jest inna od zwykłej B3? W mojej ramie wejście na bolec jest takie:

Obrazek




Mam też Dudkową ramę i jest identyko ale tam widać obcięte mocowania siedzenia, tutaj nie ma nic i nie widać żeby było kombinowane.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Szczepan » 2013-10-25, 17:52

Powinno być tak samo jak w każdej innej czyli z tym wystającym czymś :-)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: bartosz1907 » 2013-11-29, 23:31

witam

wybrałem kolor swojego lelka - ma być błękitny, mam jednak wątpliwość czy napis "LELEK" na boczkach w tym malowaniu wystepowł w kolorze białym lub srebrnym czy tylko w czarnym??

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: bartosz1907 » 2013-12-26, 20:49

z materiałów do jakich dotarłem wynika że w lelkach na kolorze niebieskim ( błękitnym) występowały napisy białe i czarne :-D srebrnych chyba nie było.

mam jeszcze pytanie dotyczące malowania osłon tłumika: w lelku były malowane i chromowane. Moze ktos posiada informację czy te malowane były tylko srebrne czy występowaly też w kolorze jasnoszarym ( takim jak błotniki) ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2013-12-26, 21:48

Nikt Ci tego raczej nie sprawdzi, maluj jak chcesz.

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: bartosz1907 » 2013-12-26, 22:24

może jednak ma ktos taką informację i zechce się nią podzielić?

chciałbym zachować zgodność z oryginalem

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Dario.G » 2013-12-26, 22:47

Osłony zawsze były malowane i zawsze na srebrny. Chrom w klasie 125 nie występował. Nie jestem w stanie teraz tego w jakiś szczególny sposób udowodnić, ale było już o tym wspominane na forum, pozatym kilkuletnie obserwacje też to potwierdzają.
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: bartosz1907 » 2013-12-27, 11:33

wydaje mi sie że gdzieś czytałem o osłonach w kolorze jasnopopielatym ( takim jak błotniki) ale nie mogę niestety przypomnieć sobie gdzie ani tego opisu odszukać.

osłona zatem będzie srebrna :-D

bartosz1907
Posty: 167
Rejestracja: 2011-10-18, 20:46
GG: 0
Moje maszyny: wsk m06-150
Lokalizacja: Swoszowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: bartosz1907 » 2013-12-31, 15:33

przepraszam za post pod postem:

wczoraj malowałem proszkowo błotniki swojego lelka. Udało mi sie wpożyczyć od znajomego fabrycznie nowy tylni błotnik , nigdy nie montowany do motocykla w oryginalnej szarej farbie. Na podstawie tego błotnika dobrałem praktycznie identyczny odcień z palety RAL -7040. Wczesniej w jakichś wpisach czytałem że powinien być RAL7035 - z mojego doświadczenia wynika jednak iż ten odcień jest zdecydowanie zbyt jasny w porównaniu z oryginalem. Mam nadzieję że ta informacja przyda sie osobom odbudowywujacym lelka i chcacym zachowac oryginalne barwy:-D, wszystkiego dobrego w Nowym 2014 Roku!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości