WSK M06B3 Lelek 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sirian-S1
Posty: 64
Rejestracja: 2009-03-25, 17:44
GG: 41923036
Moje maszyny: -->
Wsk M21W2 Dudek '76
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: WSK Lelek 125

Post autor: Sirian-S1 » 2010-07-19, 10:41

Jeśli się dobrze przyjrzysz to odcień tego niebieskiego z numeru rejestracyjnego jest inny niż kolor motoru. A te usprawnienia ;) typu: dwa klaksony, to zamontował wnuk właściciela.

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Dario.G » 2011-10-28, 23:54

Mam kilka pytan:
1. Wszystkie Lelki mialy gumy na baku? Widzialem sporo zdjec i czesto gum, ani nawet sladu po nich nie ma.
2. Pokrowce siedzen zawsze mialy przetloczenia? Czesto widac na zdjeciach pokrowce standardowe.
3. Manetki byly w kazdym Lelku sportowe, czy zdarzaly sie standardowe rowniez?
4. Oslony wydechu zawsze byly chromowane? Czy tez na odwrot, czyli nigdy?
5. Kiedy i czy wogole wprowadzono do produkcji boczki z herbem zamiast napisu LELEK?
6. Czy w Lelku wystepowaly gumy bez wasa?
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Szczepan » 2011-10-29, 00:05

Ad.1
Tak wszystkie powinny mieć gumy.
Ad.2 Pokrowce przeważnie nie miały przetłoczeń. Trafiały się różnie posiadamy 2 lelki z 1976 r. i jeden ma przetłoczenia drugi nie ;).
Ad.3 Ja bym powiedział ze wszystkie były standardowe, a czasami trafiałfy się sportowe.
Ad.4 Osłony wydechu malowane na siwo.
Ad.5 Nie wiem.
Ad.6 Wydaje mi się że tak.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: JueS » 2011-10-29, 10:53

Ad.4 Gdzieś widziałem zdjęcie prospektowe lelka z chromowana osłoną tłumika, na necie znalazłem tylko taki obrazek ale i tak widać z niego, że jest chromowana.
M06B3Lelek 010.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-10-29, 12:38

Prospektami nie ma się co sugerować wg mnie. Spójrzcie chociażby na kolanko - jest od Riviery. Poza tym to pewnie jest wersja na targi Poznańskie w 1974 roku. Wahacz gazelowski, zagięta osłona łańcucha, "telewizorek".
Herb (lub trafniejsza nazwa, kalkomania) stosowano we wszystkich ptakach w 1977 roku. Gumy bez wąsa to już wszystkie młodsze ptaszki, też głównie 1977 i chyba końcówka 1976.

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Dario.G » 2011-11-06, 13:03

Zna ktos moze dlugosc rur nieruchomych w Lelku?
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Awatar użytkownika
Dario.G
Posty: 294
Rejestracja: 2011-01-01, 15:18
Moje maszyny: Wsk Lelek 1976
Wsk Sport S1 1975
WSK Kobuz 1977
9 innych
Lokalizacja: Kotlin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Dario.G » 2011-11-12, 18:28

Odpowiem sam sobie ;-)
Maja 560mm
"I zesłał Ich Pan na Ziemię, by siali zamęt oraz zniszczenie..."

Kermit

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Kermit » 2011-11-13, 09:25

prosze o podpowiedz czy jest to lelek, araczej co z niego zostalo ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jakemdural
Posty: 411
Rejestracja: 2011-02-01, 13:23
GG: 0
Moje maszyny: wski wfmki
cezeta komarki
i inne
Lokalizacja: Skierniewice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: jakemdural » 2011-11-13, 10:34

Wyglada ze tak.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Johnny » 2011-11-13, 10:36

Podstawka centralna powinna być prosta (ta jest od nowszych modeli) + prosta dźwignia hamulca nożnego :) Kierownica wygląda na szeroką :) Ciekawy meteriał tylko niestety duże braki :(
Ostatnio zmieniony 2011-11-13, 10:48 przez Johnny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-11-13, 10:43

Tak, to jest lelek. Ma charakterystyczne wzmocnienie przy podnóżkach kierowcy i mocowanie pod selen w górnej belce ramy, tam gdzie powinien być bak. Inna sprawa, że łatwo go nie skompletujesz...

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Szczepan » 2011-11-13, 11:04

Silnik zwykły taki sam jak w B3 z tych latach. Żeliwny gar i kapa sprzęgła z żołędziem.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-11-15, 21:36

Cześć. Miałem akurat luzem prowadnice linek od lelka ze stosunkowo niskim przebiegiem (11k) i porobiłem parę fotek. Myślę, że komuś może w przyszłości się przydać. Co ciekawe są w fabrycznym chromie, a w innych lelkach widziałem ocynk...
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
W przyszłości postaram się jeszcze wrzucić fotki gum z wąsem razem z wymiarami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pietras6v
Posty: 6
Rejestracja: 2011-05-13, 14:09
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: pietras6v » 2011-11-17, 20:46

Kurcze nie widać jaka jest grubość płaskownika dorzuć jeszcze kilkanaście fotek:)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-11-17, 21:07

Grubość płaskownika to 2mm, a szerokość 10mm.

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: JueS » 2011-11-19, 08:46

szukam zdjęcia pary prowadnic w chromie na tle zachodzącego słońca...może masz takie? :D
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-11-19, 11:25

Szkoda, że wcześniej nie pisałeś, teraz lipa ze słońcem.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-11-19, 22:27

Czy możliwe jest to ze wyszły Lelki z mocowaniami dolnymi na lagach na blotnik? Gość ostro twierdzi ze tak było od nowości...
Jak byłem mały, to myślałem, że w fabryce coś tam mieli poukładane w głowach, teraz uwierzę we wszystko :).

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Savier » 2011-11-19, 22:43

Teoretycznie nie powinno ich być. W praktyce w sumie też, bo przecież w fabryce musieli do lagi dospawać mocowanie pod błotnik, a przy lelku mniej roboty, no nie? Więc mało prawdopodobne.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 Lelek 125

Post autor: Sebastian440 » 2011-11-20, 14:42

semtex pisze:Czy możliwe jest to ze wyszły Lelki z mocowaniami dolnymi na lagach na blotnik? Gość ostro twierdzi ze tak było od nowości...
Tak, z ludzi tam pracujących zróbcie jeszcze pijaków i narkomanów którzy na fazie montowali co podleciało pod rękę.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości