Strona 1 z 16

WSK M06B3 Lelek 125

: 2007-01-29, 00:57
autor: Marcin
Motocykl produkowany w latach 1975 -1977 (wyprodukowano 12438 sztuk). Wsk M06 B3 Lelek to pochodna motocykla M06 B3 należąca do tzw. rodziny ptaków stworzonej w roku 1974 przez zespół w składzie inż. Mazur, inż. Czobot, inż. Bryzek, inż. Krzeszowiec, inż. Sagan. W założeniu "ptaki" miały być zunifikowaną rodziną oparta na wspólnym podwoziu i jednostce napedowej różniące się wyglądem zewnetrznym i wyposażeniem. "Lelek" otrzymał nowy zbiornik paliwa uzupełniony o torebkę na drobne wyposażenie, siodło z przetoczeniem oraz płytkie błotniki.Sportowy charakter podkreślał górny układ wydechowy (z modelu M21W2S1), dluzsza kierownica, przedni widelec o wyzszym skoku wraz z gornym blotnikiem z modelu M21W2S2. Z czasem konfiguracja modelu ulegla pewnym zmianom. Zaczeto stosowac zamiast kieszonki krawat z wizerunkiem bramy Krakowskiej, gumy bez wasa, naklejane emblematy oraz zamiast napisu Lelek kalkomanie..
Motocykl WSK M06 B3 Lelek

Dane ogólne

Typ motocykla: WSK M06 B3 Lelek
Ciężar w stanie suchym w kg: 100
Dopuszczalna masa całkowita w kg: 150
Prędkość maksymalna: 80 km/h
Zużycie paliwa w litrach na 100 km przy prędkości 60 km/h: 2,8
Produkowany: Od 1975 do 1977
Wyprodukowanych egzemplarzy: 12 438 sztuk


Wymiary

Długość: 2000 mm
Rozstaw osi: 1310mm
Szerokość: 860 mm
Wysokość: 1080 mm


Podwozie

Rama: Pojedyncza zamknięta spawana z rur
Zawieszenie koła przedniego: Widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi i tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego: 150 mm
Zawieszenie koła tylnego: Wahacz wleczony z elementami resorującymi
Średnica bębnów hamulcowy szczękowych w mm: 135
Rozmiar obręczy: 1,85Bx18”
Rozmiar koła przedniego i ogumienie: 3,00x18”
Rozmiar koła tylniego i ogumienie: 3,00x18”
Ciśnienie w ogumieniu przód/tył w kG/cm3 : 1,3/1,9


Silnik

Typ: S01-Z3A Lux
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Pojemność skokowa w cm3: 123
Średnica cylindra w mm: 52
Skok tłoka w mm: 58
Stopień sprężania: 7,8
Moc maksymalna w KM (kW): 7,3 (5,4)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 5300 obr/min
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: G20M2A
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,0
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,2-0,3
Zalecana świeca zapłonowa: 225 lub F80
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 3 tarczowe
Skrzynka biegów: 3 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: I bieg 2,93 II bieg 1,49 III bieg 1,00
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo



Instalacja elektryczna

Źródło energii elek.: prądnica-iskrownik 3106 6V – 28W
Prostownik: SPSs-36-08
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 6V-25/25W
-Żarówka światła postojowego 6V-2W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylna:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V


Pojemności

Zbiornik paliwa l (dm3): 8,5
Teleskopy cm3: 90
Skrzynka biegów l (dm3): 0,5

Stosowana kolorystyka: malowane dwubarwne – błotniki popielate, pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte, pomarańczowe

: 2007-01-29, 01:19
autor: Sebastian440
Teraz niech niewierni Tomasze uwierzą mi, że w niektórych lelkach były na baku montowane paski z torebka a nie same płaskie. Co ciekawsze zauważcie że zamontowana jest kierownica z poprzeczka oraz osłona łańcucha taka jak w s1. Może tłumaczy to fakt, że kierwnic zostało jeszcze po S1??? A co wy o tym myślicie... na fotce też widać ten sam model co u Scramblera.

: 2007-01-29, 17:33
autor: Marcin
ja to tłumacze tak - jeśli produkcja modeli S2 zakończyła sie w 1975r. a w tym samym roku rozpoczęto produkcje seryjną Lelka to parę rzeczy odziedziczył po S2 jak np. bak z torebką itp

wrzucam foty siedzenia stosowanego w Lelku

: 2007-02-05, 13:41
autor: Viper
Następna charakterystyczna rzecz - wydech z kolankiem i osłonkami. Wkrótce dam zdjęcia w lepszej jakości i rozmontowanych części):

: 2007-02-05, 17:31
autor: OwCzIsTuNtEr
Lelek na świdnickiej wystawie i zlocie....

: 2007-02-24, 12:58
autor: marekproca
JEDNĄ Z CHARAKTERYSTYCZNYCH CECH WYRÓŻNIAJĄCYCH MODEL "LELEK" JEST OZDOBNY PASEK MONTOWANY NA ZBIORNIKU PALIWA O POJEMNOŚCI 8,5l

chociaż na folderach reklamowych można także spotkać lelka z sakiewką na baku... :-)

DRUGĄ SĄ EMBLEMATY MONTOWANE DO ZBIORNIKA PALIWA ZA POMOCĄ DWÓCH ŚRUBEK OSADZONE BYŁy DODATKOWO W USZCZELCE OKALAJĄCEJ EMBLEMAT.

swoją drogą ciekawe czy stosowano do lelków emblematy na bak "przyklejane" :-)

: 2007-03-21, 16:10
autor: Sławek
Wrzucam zdjęcia kiery z poprzeczką od Lelka z początku produkcji. Jest ona taka sama jak w S1 tylko nie posiada nawiercenia na dźwigienke ssania. Zdjęcia są moją własnością i zabraniam ich kopiowania!!

: 2007-03-21, 17:35
autor: marekproca
drugi "lelek" ze świdnickiej wystawy, rok 2006 :zdrowko:

: 2007-03-21, 22:27
autor: Tig8
Panowie na jakie kolory malowano lelki oprócz czerwieni meksykańskiej i odmiany żółtego ??

: 2007-03-22, 10:17
autor: marekproca
wiem że jeszcze malowano Lelka na kolor pomarańczowy :-)

: 2007-03-22, 18:40
autor: Marcin
z tego co ja wiem to stosowane barwy nadwozia były :malowanie dwubarwne - błotniki popielate, pozostałe elementy: czerwone, błękitne, żółte, pomarańczowe

jako przykład wrzucam Lelka w malowaniu błękitnym ( ta WSK była wystawiana kiedyś na allegro )

mocowanie błotnika

: 2007-03-23, 00:45
autor: Romano
Podobnie jak w S2 błotnik w Lelku jest mocowany do półki dolnej zawieszenia co z resztą widać na załączonej fotce kolegi Marcina , ja natomiast przedstawię to mocowanie osobno , oczywiście proszę nie sugerować sie kolorem tego mocowania

: 2007-09-09, 22:47
autor: Marcin
wracając do postu Romana o uchwycie błotnika... co jakiś czas jak oglądam czy to Lelka czy S2 coraz bardziej sie zastanawiam czy w fabryce montowali przednie błotniki jak chcieli czy było to ustalone w konkretny sposób - dłuższą częscią błotnika do przodu ??

a tu z innej bajki k.... co to jest ( chodzi jakby co o uchwyt - cos za długi :shock: )
Obrazek

: 2007-09-09, 23:01
autor: Maciek
Mi to wygląda na przeróbkę zobacz jakie ,,boby'' są nasadzone przy rurkach pewnie komuś za bardzo leciało na nogi i sobie opuścił

Re: WSK M06 B3 Lelek

: 2008-02-08, 23:31
autor: Sławek
Wracając do pytnia Marcina dotyczącego montowanie błotnika przedniego w motocyklach sportowych w tym w Lelku. Moim zdaniem fabrycznie błotniki były montowane dłuższą stroną do przodu(potwierdzam niżej zdjęciami) tylko że niektórzy właściciele przekładali błotniki ponieważ podczas jazdy w terenie błoto leciało na nogi kierowcy oraz silnik motocykla. Jedno zdjęcie pochodzi z wystawy ze Świdnika z roku 2007 a pozostałe dwa z Polmotu.

Re: WSK M06 B3 Lelek

: 2008-02-24, 00:15
autor: sismon
a czy wszystkie lelki miały przykręcane emblematy na zbiornik?

Re: WSK M06 B3 Lelek

: 2008-02-24, 11:54
autor: wueskajarka
Raczej wszystkie miały przykręcane, ale znam 2 które nie mają ;-) w tym jeden był ostatnio na Allegro.

Re: WSK M06 B3 Lelek

: 2008-02-24, 23:22
autor: Sebastian440
Z tym że ten z allegro miał nie orginalny zbiornik była o tym ostatnio ostra dyskusja :evil:

Re: WSK M06 B3 Lelek

: 2008-03-11, 13:44
autor: sismon
czy zawieszenie lelka jest jakieś wyższe niz w normalnej wsk? bo w literaturze podają ze skok jest taki sam a mimo to wydaje mi sie ze wygląda ono na wyższe? tak samo w dudku tez mi sie wydaje ze jest wyższe?

Re: WSK M06 B3 Lelek

: 2008-03-11, 18:44
autor: Marcin
bo jest - tylko same rury sa dłuższe - jednak to nieoznacza większego skoku ...