WSK Wyścigowa : 125, 175

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

WSK Wyścigowa : 125, 175

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-30, 16:29

Fotka przedstawia WSK wyścigową, postaram sie zamieścić jakiś opis ze skleconych z różnych książek opisów. Acha fotke znalazłem na rosyjskich stronach ;-). Dla porównania zamieszczam fotke ze stron polmotu bo widać bardzo duże podobieństwa ale i różnice.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-01-30, 17:12

WSK MW 21 jest modelem wyścigowym opracowanym w 1972r., rama zastosowana z modelu M21, silnik przystosowany do wyścigów W-2Bx, prędkość max. 130km/h i co najciekawsze jest to pierwszy polski motocykl gdzie zastosowano hamulec tarczowy

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-01-30, 21:17

Maciek pisze:Konstrukcja bardzo podobna do WFM-ki rekord
Nie widze żadnego podobieństwa w konstrukcji.

Silniki wyglądały z zewnącz tak samo jak zwyczajny 125 albo 175 (były te dwie wersje silnikowe podobno) Inaczej ma sie sprawa z motocyklami Promot gdzie silnik był chyba od mz.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 54
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-02-25, 11:16

Oj musze sie niezgodzić z wypowiedzią przedmówcy. Z tego co mi wiadomo motocykle promot posiadały różnego rodzaju silniki importowane takich firm jak chocby sachs czy MZ. Były one fabrycznie przystosowane do motocrosu. Polacy jedynie wpasowywali je w ramy własnej konstrukcji (najczęściej bardzo prostej gdyż nie posiadali choćby giętarki do rur czy jakoś tak). Zawieszenia też najczęściej importowane. Motocykle te powstały (w mojej opini) gdyż krajowe wytwórnie niezbyt licznie produkowały motocykle krajowe a poprzez podpisanie jakiejś tam umowy z tymi producentami zaprzestano (czy wręcz zakazano) importu motocykli tego typu .
Ostatnio zmieniony 2007-02-25, 11:31 przez grzech7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-05-07, 21:38

Chyba poza niektórymi zdjęciami wszystko...

Jak myślicie jak zostało obniżone zawieszenie przednie i utwardzone czy tylko przez podciecie sprężyn bo o ile dobrze widze to na fotkach moto jest niższe niż pierwowzór??

A co do motocykli Promot to później stosowano w nich również silniki MZ 250 a nie silniki Rodeo czy Formaero. Silnik MZ 250 o mocy ok 28KM predkość maxymalna ok.150 km/h

Awatar użytkownika
marcin.fr
Posty: 46
Rejestracja: 2007-01-11, 21:11
GG: 43554431
Moje maszyny: Riviera, Lutece i wiele innych...
Lokalizacja: Bordeaux (Francja)
Kontaktowanie:

Post autor: marcin.fr » 2007-05-08, 09:44

myśle że obniżanie uzyskiwało sie poprzez wkładanie odpowiednich dystansów do teleskopów. Nie mówiąc o tym że mogły istnieć typowo wyścigowe zawieszenia. Ale tak mało jest informacji o tych motocyklach że nikt tego nie potwierdzi.

Awatar użytkownika
Sobi
Posty: 87
Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
GG: 0
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Sobi » 2007-05-09, 09:02

Ludzie! Przyjrzyjcie się dokładnie a wszystko wyjdzie. Motocykl jest niższy bo na lagi bardziej wsunięte w półki i tylne amortyzatory maja przeniesione mocowanie. Cała filozofia.
Z przodu wystarczy włożyć odpowiedni dystans, z tyłu są inne sprężyny.. I motocykl jest już trwardszy.
Renowacja B3 – wskrzesić legendę

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 422
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-05-09, 16:55

Wszystko co piszecie jest całkiem możliwe ..... Ktoś wspomniał czy przednie amorki były specjalnie robione do wyścigowych wuesek - moim zdaniem tak, spójrzmy na dolną noge jest już nie typowe mocowanie błotnika, zapewne inne półki, ale pacząc ogólnie na całe zawieszenie to na pewno znajdzie sie w nim dużo rzeczy z uniwersalnych modeli WSK

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-05-09, 18:29

Znajomy ma wyscigowa Wsk 175 z przednim chamulcem tarczowym jest w nim zastosowana pompa z Łady,nie wiece czasem od czego sa tarcze i zaciski czy moze robine specjalnie do tego motocykla.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-05-09, 18:42

a skąd pewność że Wyścigowa WSK 175 znajomego jest orginalna :?: :?:
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Pietrusek
Posty: 112
Rejestracja: 2007-01-11, 17:20
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Pietrusek » 2007-05-09, 18:51

Widzałem ja na własne oczy i jako tako wiem jak wyglada wyscigowa wsk a facet ma od groma polskich motocykli,takze dosac nietypowych.
...rób albo nie,nigdy nie próbuj robić...

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-05-09, 18:59

to bardziej prawdopodobne ale skąd mamy wiedzieć że nic przy niej nie zmieniał , a jeszcze lepiej było by ujrzeć fotki bo to jak by nie patrzeć unikat
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: Sebastian440 » 2008-02-10, 13:26

Na fotce która jest poniżej widać na główce ramy chyba amortyzator skrętu. Ciekawi mnie z jakiego motocykla mógł pochodzić bo te montowane w shl M11 wyglądały troche inaczej. Może ktoś się orientuje z czego on pochodzi???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: 1angel » 2008-02-10, 14:01

to nie był amortyzator skrętu , a raczej nie tylko amortyzator skrętu , bo głównym zadaniem tego pręta było mocowanie owiewki , nie pochodził z żadnego motocykla bo był robiony tylko i wyłącznie do MW21 , mówimy oczywiście o tym pręcie przykręcanym do główki ramy dwom śrubami
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: Sebastian440 » 2008-02-10, 14:19

Ja nie mowie o tym wsporniku który trzyma owiewke z przodu tylko o tej gałce na sworzniu główki ramy...
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: 1angel » 2008-02-10, 14:27

aha to , z tego zdjęcia trudno cokolwiek zobaczyć i mimo że wygląda trochę inaczej niż normalna półka która jest bardziej kanciasta to wygląda mi to na jakąś półkę bo jak inaczej uchwycone by były lagi w górnej części ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: bing17 » 2008-02-10, 18:43

Pietruskowi chodziło o jego znajomego Wojtka z Łowicza. Ma on sporo motocykli, dokładnie nie pamiętam co bo było ich za dużo do zapamiętania :) Z polskich sportowych wiem że ma COD z tarczą sprzodu, rajdową WSK i MR16T 175ccm którą miałem okazję się przejechać :)

Awatar użytkownika
Zoomek
Posty: 24
Rejestracja: 2007-08-29, 11:47
Lokalizacja: Grajewo
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: Zoomek » 2008-02-10, 19:43

To jak bendziesz u tego znajomego to zrób fotke dla WSK WYŚCIGOWEJ bo niechce mi się wierzyc że sie jakas zachowała do dziś!
WSK M06B3- 82r. z dokumentami
http://www.cashfiesta.com/php/offers.ph ... free_money
Szybki sposób na $$!!

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: 1angel » 2008-02-10, 22:15

co najmniej jedna się zachowała i ma się całkiem dobrze , w swojej kolekcji posiada ją pan Robert Steć fotki są na polmocie
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
bing17
Posty: 362
Rejestracja: 2007-02-16, 21:59
Moje maszyny: FSO 125p, CZ 516, Junak M10, Romet KadetM780,110
Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Kontaktowanie:

Re: WSK Wyścigowa

Post autor: bing17 » 2008-02-11, 18:40

Ta czerwona to MW21. Jest motocykl WSK 175 zmodyfikowany do wyścigów przez Stanisława Grzesia. To co ma Wojtek to COD, czyli motocykle budowane w Centralnym Ośrodku Doświadczalnym na ul.Kickiego w Warszawie. Robert z tego co wiem ma 2 te co są w galerii oraz jedną do odrestaurowania, czyli razem trzy. Wojtka COD jest z hamulcem tarczowym przy przednim kole, zdjęcie gdzieś powinienem mieć, kiedyś Pietrusek miał je w swoim avatarze. Co do wyścigowych motocykli WSK serii MW21, wersji nadwozia było kilka, były różne zbiorniki, zadupki, błotniki. Podobno kilka tych motocykli miało silniki 250ccm. Motocykl wg. ówczesnych obliczeń osiągał prędkość 160-170km/h, lecz przy tych prędkościach silnik produkował takie drgania, że nie zabezpieczone śruby odkręcały się. Niedługo w "Automobiliście" będzie artykuł o MW21.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości